Tussendoortjes

02-11-2014 17:10 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar lekkere verantwoorde tussendoortjes.

Hebben jullie nog lekkere suggesties? Het liefst ook nog een beetje vullend.



Nu is het vaak 2 stukken fruit of een choco rijstwafel.



Ik ben benieuwd naar de reacties
Oh crosspost.



Dat kan toch niet? Kerngezond zijn en na tien minuten pijn/warmte/trek flauwvallen?



Dat is niet normaal. Normaal als in de zin van van de mens gemiddeld heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben waarschijnlijk iets minder gemiddeld dan de gemiddelde mens haha.

Bloedsuikerspiegel is vaker onderzocht. Volkomen normaal. Ach ik heb me er al bij neergelegd.

Ik val wel een stuk minder vaak flauw dan vroeger. Mede doordat ik nu ook niet meer elk weekend ga stappen.

Maar met eten moet ik dus echt opblijven letten.

En tadaaa de cirkel is rond: daarom tussendoortjes
@viva-amber, telkens als jij schrijft dat je pas vanaf 12.00uur iets eet, vraag ik me af hoelaat jou wekker gaat en watvoor werk jij doet.

Ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat dit mij zou lukken!



Ot, ik neem wel tussendoortjes. Ik werk als verpleegkundige en mijn wekker gaat om 05.50uur dan ontbijt ik, als ik dan daarna zes uren niks zou mogen eten, dan kwam het niet goed geloof ik.



Ik voel me er ook gewoon prettiger bij om iets te eten. Soms is dat fruit of groente en de andere keer is het een eierkoek, smootie, sultana, cracker, boterham of een plak ontbijtkoek.
gekookte eieren als het vullend en caloriearm moet zijn en laat het fruit links liggen, want daar krijg je alleen maar honger van
Alle reacties Link kopieren
Rijstwafels met jam of filet americain. Of volkoren crackers met lekker beleg. Yoghurt met fruit erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op verschillende tijden op soms om 5.30 uur soms 6.30 vrijwel nooit later behalve in het weekend. Ik doe complex kantoorwerk pak meestal het OV, maar ik fiets ook wel eens 40 min in gevaste staat naar mijn werk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
maar nooit fruit eten is toch ook niet goed?

En nu ik zo nadenk, na het eten van fruit heb ik inderdaad wel sneller weer zin in iets.



Oefff 40 minuten fietsen op de lege maag, jij liever dan ik!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag aan het wortels knagen geweest. Plus 1 cracker met pindakaas.



Uit de winkel wel al cocos meegenomen, die muffins van Viva-amber eens uitproberen deze week. Ben benieuwd :D
In het weekend loop ik ook vaak 'n km of 10 (stevig wandelen) voor ik iets eet. Is beter voor je verbranding. En als je minder zoetigheid eet (ook fruitsuikers en graanproducten vallen daar onder) dan heb je minder snel trek.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt eerst wat eten nodig voor dat ik in beweging kom.

Maar dat van die zoetigheid klinkt ergens ook wel logisch, ga eens kijken of het bij mij ook zo is.



(en dan eet ik 's avonds wel mijn stukkie fruit)
Alle reacties Link kopieren
-Ants on a log, dat is selderij met amandelboter( of pindakaas oid ) met rozijnentjes/cranberries lekkere combi !

-Rauwe wortels dippen in hummus.

-Koekjes gemaakt van geprakte banaan en havermout

-Ijs gemaakt van gepureerde gevroren fruit, bijvoorbeeld banaan of kiwi

-fruit of groente shake

-geroosterde gekruide kikkererwten

-rauwe ongebrande ongezouten noten

-rauwe/geroosterde/gegrilde/gestoomde groentes

-dadel-kokos balletjes
Alle reacties Link kopieren
quote:twilight84 schreef op 02 november 2014 @ 19:38:

Op 3 maaltijden per dag red ik het echt niet. Dan val ik letterlijk flauw.

Daarom ben ik juist ook op zoek naar vullende tussendoortjes.



Mijn dag ziet er vaak zo uit:

7.30: magere yoghurt met havermout, lijnzaad, agavesiroop. Beker optimel

10 uur: 2 boterhammen flesje water

12.30: 3 boterhammen, flesje water, kop bouillon

15.00: 2 stuks fruit

16.30/17.00 : zwaar trek in iets, vaak dus iets van een chocorijstwafel of sultana

18.30: avondeten

's avonds: meestal nietsKan me goed voorstellen dat jij honger krijgt. Jij eet veel te weinig vet. Begin eens met volle yoghurt ipv magere. En neem als lunch eens een lekker salade ipv brood. Sla met proteine (kip, spekjes, vis) en tomaatje, komkommertje etc. Gekookt eitje tussendoor is ook prima. Zachtgekookt met een snuf zout of hardgekookt met wat mayo bv. Wedden dat je minder honger hebt.
Alle reacties Link kopieren
@lexi may: die koekjes ga ik een recept van opzoeken!



@nina: Ohh te weinig vet? Ik zal als mijn pak yoghurt leeg is, eens de volle yoghurt proberen.

Sla met kip of spekjes lust ik wel, dus dat kan ik wel eens proberen. De vis, tomaat en komkommer laat ik wel achterwege

Hardgekookte eieren vind ik wel lekker, dus dat kan ik wel invoeren!



Ik at 's ochtends ook altijd 2 boterhammen, maar probeer af te vallen, daarom de boterhammen vervangen door de magere yoghurt. (moet nog zon 5 a 10 kg af)
Ik heb wel eens gelezen dat je van de zuren uit een appel sneller trek krijgt. Weet niet of je die toevallig ook eet.



Wat je ook nog zou kunnen proberen is om die drie boterhammen te verdelen over je middag, bijvoorbeeld ieder uur of anderhalf uur een en dan je fruit wat later nemen. Als dat mogelijk is met je werk en pauzes.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat denken jullie goed mee, fijn!



De boterhammen verdelen is lastig, ik werk in het onderwijs, dus tussen 1 en 3 sta ik gewoon in de klas.

Appels eet ik bijna dagelijks...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt prima als lunch een lekkere salade mee nemen, je kunt er pasta of aardappels of couscous of quino ed doorheen doen, je kan rauwe of geroosterde of gegrilde of gestoomde groente erdoor doen, je kunt afwisselen met sla soorten, ook kun je er zelfgemaakte soep bij eten ( zonder pakjes en zakjes gemaakt dus ) soep zou ook als tussendoortje kunnen of een kleine overgbleven portie van een salade zoals bovenstaand
Alle reacties Link kopieren
ook bedankt de salade ideeën!
Ik kan nog niet/niet meer quoten op het nieuwe forum, dus ik doe het even met copy-paste:



Mijn dag ziet er vaak zo uit:

7.30: magere yoghurt met havermout, lijnzaad, agavesiroop. Beker optimel

10 uur: 2 boterhammen flesje water

12.30: 3 boterhammen, flesje water, kop bouillon

15.00: 2 stuks fruit

16.30/17.00 : zwaar trek in iets, vaak dus iets van een chocorijstwafel of sultana

18.30: avondeten

's avonds: meestal niets



1: maak van die magere yoghurt eens volle yoghurt. Op magere yoghurt hou ik het ook niet vol.

2: wat zit er op die boterhammen? En zijn ze bruin of wit? Bruin brood vult meer

3: doe dat fruit eens in een bakje yoghurt of kwark

4: opties voor zwaar trek-moment: stukje extra pure chocola, noten, ei met rookvlees (overigens ook goed broodbeleg), popcorn

5: wat is normaal avondeten voor jou? Misschien kun je die portie ook iets vergroten, of daar wat aan toevoegen.

6: in de avonden zou je nog iets van kruidenthee oid kunnen drinken, mocht het hongergevoel uit vochttekort voortkomen (kan echt gebeuren).

7: noodoplossing voor aldoor-trek-dagen: drink een kop koffie of cafeïne-houdende thee
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips:

1: volle yoghurt ga ik sowieso proberen

2: altijd bruin brood, wat voor soort bruin verschilt

3: kwark ga ik even testen of ik dat lust

4: als ik chocola thuis heb, gaat de reep er meestal meteen helemaal aan..

5: mijn avondeten is een hele grote portie meestal ( gemiddelde bouwvakker is denk ik jaloers haha)

Wat ik eet als avond eten heel verschillend: 3x per week aardappels, vlees groente, macaroni, spaghetti rijst, woknoedels. zaterdags patat. En ik eet nooit vis

7: koffie en thee houd ik niet van,.
Alle reacties Link kopieren
Fruit kan ook best als tussendoor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 03 november 2014 @ 17:18:

[...]



Kan me goed voorstellen dat jij honger krijgt. Jij eet veel te weinig vet. .



Dat weet je niet op basis van haar post. Misschien smeert ze wel dikke lagen roomboter op haar brood en eet ze er pindakaas op of volvette kaas.

Eet ze veel saus of jus bij haar avondeten. Dan kan to alsnog te veel vet binnenkrijgen.
Alle reacties Link kopieren
ook lekker als lunch zijn salad wraps, baby romain of gewone romain sla en dan vullen, bijvoorbeeld met gepureerde kikkerertwen, mais, wortel, courgette, champions, veel verse peterselie, citroensap, peper en zout even in de pan aanbakken/opwarmen en dan in de sla bladeren doen, heel lekker ! en je kunt veel verschillende vullen doen.



ook kun je ricepaper/rijstevellen gebruiken om wraps te maken, of natuurlijk gewoone wraps.



vandaag en groene drankje gemaakt was ook lekker en zou je ook als tussendoortje kunnen nemen, spinazie, komkommer, granny smith apple, limoen en water en daar de staafmixer op doen of in de blender.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven