Hoe eten jullie je groenten?

27-10-2014 13:46 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Vraagje: hoe eten jullie je groenten?

Ik lust groenten alleen als ze geprakt zijn tussen

mijn aardappels door met jus of in een wok!

Ik wil niet altijd alleen maar wokken of de groenten op de andere manier eten maar wil het ook gewoon leren eten.

Hebben jullie tips waardoor ik het misschien lekkerder ga vinden?

Zodat als ik een keer krieltjes eet ik niet zoals zo vaak alleen sla erbij eet!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral lekker als groenten nog een beetje knapperig blijven. Zo iets als witlof kook of bak ik vaak even en dan gratineer ik het nog in de oven. Maar eigenlijk ben ik gewoon ook dol op groenten, dus lust ik het vaak sowieso wel.
Alle reacties Link kopieren
Rode kool vind ik heerlijk als salade, met een paar teentjes knoflook, klein blikje maïs en Griekse yoghurt.

Ik ben gek op geroosterde groenten, dit is bijv. Mijn favoriete recept voor wortels:

http://www.kayotic.nl/blog/easy-baked-carrots



Verder vind ik sperziebonen en snijbonen alleen lekker in een tomatensaus.

De bonen kook ik even voor in water, ondertussen wat gesnipperde ui en knoflook in een beetje olijfolie aanfruiten, bonen erbij en een bouillonblokje en dan een blik gepelde tomaten erbij. Lekker een minuut of 10 laten sudderen tot de boontjes zacht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de spinazie met kikkererwten en tomaatjes gegeten. Heerlijk! Ik had er nog wat knoflook bij gedaan en wat zeezout over gestrooid.
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een heerlijk aubergine-gerecht gemaakt uit het nieuwste boek van Yotam Ottolenghi. Ik ben dol op aubergines, sinds ik weet hoe ik ze klaar moet maken, namelijk goed gaar. Jammer is alleen dat ze zoveel olie opslurpen, dus dit gerecht was echt fantastisch, omdat je de aubergines stoomt, zonder olie.



Kort samengevat: 2 grote aubergines, steel en kontje eraf, gaarstomen in 30 minuten.



Laat ze afkoelen, snij in smalle reepjes en laat die reepjes nog verder uitlekken.



Roer een sausje van 2,5 tl mirin (bij de Japanse spullen bij Appie), 0,5 tl sesamolie, 1,5 el lichte sojasaus, 2,5 tl rijstazijn, 1,5 tl ahornsiroop. Meng er een teentje knoflook uit de knijper en geraspte verse gember door. Giet over de aubergine, doe er 5 bosuitjes in ringen bij en bestrooi met wat geroosterd sesamzaad. Laat minstens 10 minuten intrekken.
Alle reacties Link kopieren
Gekookte groente vind ik maar niks, het wordt er nat en slap van. Roerbakken/wokken is al een stuk smakelijker, de knapperigheid blijft. Bloemkool, broccoli en wortels kook/roerbak ik liever niet (of heel kort), rauw is lekkerder.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven