Oude crush/bijna-vriendin aangenomen op mijn werk

22-10-2014 14:38 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden plaatste ik dit onderwerp, waarin ik vertelde dat ik twee jaar lang contact had met een meisje. Ik dacht dat het eindelijk over was na veel geharrewar. Eindelijk heb ik het geaccepteerd en achter mij gelaten...



Wat blijkt. Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat we een nieuwe werkneemster hebben. Dus ik vroeg wie het was. Toen zei ze 'Meisje X!' Dus ik dacht ik vraag voor de gein haar achternaam, en wat denk je? Blijkt het dat meisje uit mijn oude topic te zijn!



Ik wil het dus afsluiten het hele gebeuren, maar nu komt ze dus bij mij werken! Ik heb geen idee wat ik moet doen. Mijn werk is klein, ongeveer 9 mensen, dus we zien elkaar toch wel elke dag. Maar wat nu? Moet ik het tegen mijn leidinggevende zeggen? En met voorstellen...God, ik weet het echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jouw topic destijds ook gelezen en nu dit topic...



Heel fijn dat ze nu weg is en je weer plezierig aan het werk kunt, maar is het probleem nu echt opgelost?

Ik kan het mis hebben hoor, maar ik vraag me toch af... Ben jij niet voornamelijk boos op jezelf? Dat je zo met je hebt laten sollen? Dat jij tegen beter weten in per se een relatie met haar wilde? En dan is het heel prettig om de schuld te leggen bij een ander en je boosheid op haar te richten. Je gaat je dan aan alles aan haar irriteren. En natuurlijk heeft zij alles behalve chique gehandeld, maar daar heb ik het niet over. Het gedrag van een ander kun je niet sturen (tenzij die ander dat toelaat, wat hier duidelijk niet het geval was), je eigen gedrag wel. Ben je daar eigenlijk niet woest om?

Als je boos wilt blijven op jezelf, prima. Beter is het om jezelf te vergeven en ervoor te zorgen dat je niet meer kiest voor dergelijke situaties. Zie dit als een levensles. Blijkbaar had je deze les nodig, anders was je niet in deze situatie verzeild geraakt. Klink misschien koud, maar zo bedoel ik het echt niet.

Laat het los en ga verder met je leven. Als je zelf even niet weet hoe, kan je psycholoog (als ze een beetje verstand heeft van haar vak) je vast wel op weg helpen.



Veel sterkte verder!
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ah ok, dus die dramatische details komen uit je eigen duim?
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 06 november 2014 @ 16:55:

Ah ok, dus die dramatische details komen uit je eigen duim?Ja, blijkbaar.
Moet zeggen dat ik het ook wel enigszins verdacht vind... eerst wil je absoluut nog niet naar je leidinggevende... dan zeggen een aantal mensen af te haken en whoppa binnen het uur is zowel het gesprek gevoerd als zij ontslagen. Wat is er gebeurd met bedenktijd voor haar om te bepalen of ze een gesprek wil? Gaat wel erg snel zo.
Alle reacties Link kopieren
Okee, en nu dan, Mark? Nu is ze verdwenen, moet op zoek naar een nieuwe baan, en..?



Ik heb dus ook zowel dit als het vorige topic doorgelezen en mijn hemel, wat een gedoe. Ik vind dat je nu eindelijk wel een beetje trots mag zijn- hoe naar het voor haar ook allemaal is. Je mag het denk ik (want ik ben het roerend eens met de dames in dit topic, vooral Bellatrix blijft me bij) als een kleine overwinning zien dat je nu voor jezelf bent opgekomen. Hoe wrang ook.



Kortom, wat hier al eerder gezegd werd.. ga de kroeg in met je vrienden morgenavond, haal opgelucht adem, en (hopelijk woon je niet in een minidorp van drie huizen en een schaap) zorg dat je elkaar nooit maar dan ook nooit meer tegenkomt. Oh, en dikke high five voor je baas trouwens.
Why own a room when you can build a house?
.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven