Verjaardag uitstellen of door laten gaan

07-11-2014 10:10 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

morgen word ik 30 en wilde dat vieren met een groot indonesisch buffet voor ongeveer 30 personen. Maar helaas ben ik sinds gistermiddag verschrikkelijk misselijk (zonder overgeven) heb maagkrampen en ook diarree, verder heb ik geen koorts en kan ook normaal eten.

Mijn dillema is dus of ik mijn verjaardag een week uit moet stellen of dat ik het morgen gewoon door kan laten gaan. Ik denk dat ik zelf wel fit genoeg ben, maar ik wil niet het gevaar lopen mensen aan te steken (hoewel ik dus niet weet wat ik heb eigenlijk). Het kan natuurlijk een buikgriep zijn maar bijv ook gastritis (heb ik al vaker gehad).

Verschuiven is verder geen probleem, alleen een beetje gedoe. Wat zouden julllie doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 07 november 2014 @ 10:53:

[...]



Ben je altijd zo onvriendelijk? Het is heel normaal om vragend iemands zin te herhalen. Hiermee duidt je aan dat je het niet helemaal begrijpt. Heel logisch ook, omdat als je heel erg misselijk bent toch echt niet meer normaal kunt eten omdat je ieder moment moet kotsen.Ik neem toch aan dat ze niet voor niks schrijft dat ze nog wel kan eten. Blijkbaar kan dat niet samen bij sommige mensen
quote:hoppala schreef op 07 november 2014 @ 10:52:

netniet, helaas heb ik dus wel diaree.

En ik woon niet in NLdus ik kan 1 geen indonesische catering bellen en 2 geen famillie vragen en 3 mijn nlse vriendinnen hier kunnen morgen niet helpen.

Diarree? Dan moet je wel afzeggen denk ik. Ziek is ziek, het is niet anders. Mocht je toch het feest door laten gaan dan zou ik ook goed mijn handen desinfecteren na het handen wassen iedere keer als ik iets in de keuken zou moeten doen. En deurklinken niet aanraken met ongewassen handen na het toilet. Buikgriep is meestal een voedselinfectie en dat kan besmettelijk zijn. Ik zou denk ik afzeggen, het is ook jammer als je je morgen zo belabberd voelt op je eigen feest. Beterschap! Hieronder zinvolle tips.



http://www.dokterdokter.n ... ctie-besmet-anderen-niet/
Alle reacties Link kopieren
kom je ook nog inhoudelijk reageren winnie?
quote:winnie2000 schreef op 07 november 2014 @ 11:01:

[...]



Ik neem toch aan dat ze niet voor niks schrijft dat ze nog wel kan eten. Blijkbaar kan dat niet samen bij sommige mensenPrecies en daarom wordt er dan extra uitleg gevraagd, dat is heel normaal, en nouschi reageert niet onbeschoft of onvriendelijk en jij wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 07 november 2014 @ 11:05:

[...]



Precies en daarom wordt er dan extra uitleg gevraagd, dat is heel normaal, en nouschi reageert niet onbeschoft of onvriendelijk en jij wel.dat doet ze wel vaker
Alle reacties Link kopieren
quote:hoppala schreef op 07 november 2014 @ 11:03:

kom je ook nog inhoudelijk reageren winnie?Ik zou het uitstellen, Als je je boodschappen er al voor gehaald heb dan zou ik het mss 14dgn uitstellen
Alle reacties Link kopieren
Vind je ht moeilijk om iedereen nu af te bellen en wil je het daarom toch door laten gaan? Dan zou ik het wel afzeggen. Heb je je erop verheugd en wil je het daarom wel door laten gaan, dan zou ik het niet afzeggen.

Waarschijnlijk ben je niet meer besmettelijk, dat is vooral in het begin van een virus.



Iemand stelde norit voor, maar dat helpt eigenlijk helemaal niet tegen diaree. Bij een virus kun je beter geen stoppende middelen gebruiken, want dan blijft het langer in je systeem. Je zou wel bindende voeding zoals witte rijst, wit brood etc kunnen eten.



Alvast gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Neeik verheug me er heel erg op en verschuiven maakt me niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat maakt de keuze wel moeilijk ja! Voel je je energiek genoeg? Zo'n feestje is natuurlijk ook een fijne oppepper als je ziek bent, maar als je te ziek bent kun je er weer niet van genieten
Meestal is een "buikgriep" geen buikgriep maar een voedselinfectie of een voedselvergiftiging door besmetting van voedsel door iemand die bijvoorbeeld zijn handen niet heeft gewassen en er poepbacteriën in het voedsel komen. Je kan zelfs ziek worden van je eigen poep. TO is net terug van vakantie dus volgens mij best een grote kans dat ze ergens heeft gegeten waar het mis is gegaan met de hygiëne. TO, heel jammer en sneu, maar ik denk dat je toch maar beter kan uitstellen. Ook naar als je zo misselijk bent en je kan niet even lekker op de bank liggen omdat je van alles moet gaan koken en voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
ja ik ga het uitstellen! niks aan te doen.
quote:hoppala schreef op 07 november 2014 @ 11:46:

ja ik ga het uitstellen! niks aan te doen.

Inderdaad, niks aan te doen. Even een groepswhatsapp aanmaken en je hebt iedereen tegelijk afgezegd.

Beterschap, dit is gewoon overmacht.
Alle reacties Link kopieren
Goede keuze...ik zou het ook uitstellen. Zou het ontzettend rot vinden als anderen ziek zouden worden doordat ik ze heb geinfecteerd.



Maar beterschap Hop, en alvast gefeliciteerd :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven