Madeira my dear!

18-07-2008 11:05 12 berichten
Goedemorgen,



binnenkort (25 augustus) vertrekken mijn vriend en ik naar Madeira voor 11 dagen. We zitten via Elizawashere.nl in een hotel ergens vlakbij Calheta.



We hebben inmiddels een reisgidsje gekocht en willen misschien ook een wandelgids gaan kopen. Verder hebben we een excursie geboekt om met een boot de oceaan op te gaan om walvissen en dolfijnen te spotten.



Ik ben eigenlijk benieuwd of er hier mensen zijn die er ook zijn geweest en nog meer tips en ervaringen hebben voor wandelingen, bezienswaardigheden, excursies, gezellige authentiek restaurantjes, etc. Ik hoor ze graag!

:sun:
Niemand die ooit op Madeira is geweest.....??



Op zich goed teken, is het er misschien niet zo toeristisch!

Toch zou ik graag nog wat tips krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben er geweest,maar al een tijd geleden.



Kan niet echt veel tips opgraven uit mijn geheugen.



Wij hebben daar een auto gehuurd en zijn gewoon gaan rondrijden (met tips uit een reisgidsje)



Er zijn mooie wandelingen te maken langs de levada's.

Wij hebben een leuke(en avontuurlijke) wandeling gemaakt naar de 1000 fonteinen(??).

Een wandeling langs een levada(moet je niet te bang aangelegd zijn voor hoogte) dat uitkomt in een soort bergkom.

Beetje vallei-achtig waar je uit de bergwanden vele stralen water ziet stromen die verder gaan in een soort klein meertje/stroming.



Beetje vaag verhaal maar werkelijk prachtig!

Voelde mij daar even alleen op de wereld.

Overigens kan je langs elke levada wandelen. Maar let op! sommige paden zijn heel smal en langs ze lopen langs afgronden.



De kustlijn is mooi om te rijden.



Paar leuke dorpjes bezocht.

Stad..mwah.



Eten niet bijzonder maar redelijk.



Verder hebben we nog een dagtocht gemaakt naar dat kleine eilandje wat er vlakbij ligt(Porto Santo?)

Lange bootocht met veel kotsende mensen om mij heen waar ik dan weer misselijk van werd.

Daar heb je wel een zandstand wat je op Madeira zelf niet hebt.

Op de terugweg zijn we bovendeks gaan zitten in de frisse lucht,dat ging toen wel goed.

En jawel..we werden begroet door dolfijnen!! Dat was erg leuk.



Wandeling gemaakt naar de hoogste top van het eiland(pico nog wat?)



Ik heb er een leuke week gehad.

Je moet wel van wandelen houden en natuur.



De landingbaan is kort op Madeira,er wordt tijdens het landen flink geremd.

Ik dacht even dat we regelrecht de zee in zouden rijden.



Kortom:

Koop een reisgidsje van Madeira,huur een auto en ga toeren en wandelen!

Enjoy.
Alle reacties Link kopieren
Madeira is prachtig! Wel een autootje huren en gewoon lekker rondrijden. Pico Areiro is het hoogste punt. Zit je helemaal in de wolken, heel leuk om naartoe te rijden. Wel koud daar boven.



En natuurlijk met de sleetjes de berg afscheuren. Deze attractie staat in alle gidsjes. Supertoeristisch maar lachen! Zorg dat je van tevoren een of twee wijntjes op hebt, dan is het nog leuker!



In Funchal is er een prachtig plein met leuke terrassen. Een cafe/restaurant heet The Golden Gate. Daar kun je overdag heerlijk zitten en 's avonds erg lekker eten. Mooie tent ook.



Madeira heeft geen bruisend nachtleven ofzo en relatief veel oudere vakantiegangers maar het is er prachtig en je kunt je er verder prima vermaken.



Veel plezier!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ja, we zijn er in juni geweest.

Inderdaad geen bruisend nachtleven of stranden maar daar kwamen we ook niet voor.

Wel schitterende groene natuur, niet voor niets bloemeneiland!

Wel een auto huren en rondtoeren om al het moois te zien.

Hoogtepunten waren: (willekeurige volgorde)

Botanisch tuin in Funchal

Plaats Monte (boven Funchal)

Pico Areiro (hoogste punt met de auto te komen)

Curral das Freiras, met uitzichtpunt Eira do Serrado.

Bergpas Ecumeada (niet de tunnel nemen).

Hoogvlakte Paul da Serra.

Stukken van de oude kustweg in het noorden van Sao Vincente naar Porto Moniz, met zijn natuurlijk zee-zwembaden.

En nog veel meer.



P.S. De landingsbaan is verlengd (op poten) maar aankomst blijft spectaculair.



Hier is een kaart van Madeira.



Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.



Groet, cosy



null
Alle reacties Link kopieren
Oh is de landingbaan inmiddels verlengd?

Nou dat was wel nodig.!
Hey! Wat leuk dat er reacties zijn!



"Je moet wel van wandelen houden en natuur."



Dat zit wel goed. Is ook een van de redenen dat we naar Madeira gaan. Net als dat we niet op zoek zijn naar een bruisend nachtleven. Gezellige terrasjes dat dan weer wel!

Dus @Winterdip, bedankt voor de terrastip. En ik ben benieuwd trouwens of ik mijn vriend meekrijg in die sleetjes. Had het al zien staan in het reisgidsje, hilarisch!



@Iry, we hebben inmiddels een reisgidsje en wandelgidsje. Erg leuk die voorpret. Heb er al een aantal mooie wandelingen in zien staan. Hoe hoog is hoog? Ik heb bepaalde dagen dat ik wat sneller duizelig ben en dan kan ik niet zo goed tegen hoogtes. Dan heb ik meer last van hoogtevrees dan normaal. Maar normaal heb ik daar geen last van en durf ik veel, nou ja genoeg. Bedankt voor de wandelingtips! Ik ga straks meteen kijken of ik die kan vinden in de wandelgids. Ik vraag me alleen af of we inderdaad zoveel gaan wandelen. Vorig jaar naar Corfu geweest en toen wilden we wel wandelen maar daar was het eigenlijk te warm voor. Maar ik heb zo'n idee dat er tijdens die levada-wandelingen genoeg schaduw is.

Wat was jouw ervaring hiermee? Hmm en dus die boottocht naar Porto Santo was geen succes? En het eiland zelf? Of kun je daarvoor net zo goed op het eiland blijven? Wij zitten in de buurt van Calheta, daar schijnt een zandstrand te zijn. Bovendien gaan we een boottocht maken om walvissen en dolfijnen te spotten.



@cosy, jij ook bedankt voor je tips! Hoogtepunten zijn altijd goed om te lezen. Ik ga ze opschrijven op een Post-it en in reisgidsje plakken!



Ik heb nog wel een paar vragen trouwens. Komen ze:

Hoe warm was het daar ongeveer? Waar verbleven jullie? Waar moet ik absoluut NIET heen?



O, ja en de autohuur zit bij de reissom inbegrepen via Elizawashere.nl
Trouwens Iry, hoe lang is het geleden dat jij er was?



Toen jij schreef: "Voelde mij daar even alleen op de wereld"...droomde ik even weg. Hoop alleen dat het eiland inmiddels niet bedorven is door toerisme. Had ik namelijk op Corfu wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
piekjuh schreef op 23 juli 2008 @ 23:20:



Dus @Winterdip, bedankt voor de terrastip. En ik ben benieuwd trouwens of ik mijn vriend meekrijg in die sleetjes. Had het al zien staan in het reisgidsje, hilarisch!







Dan weet je wat je te doen staat; eerst dat terras (lees: lekker volgieten) en daarna die slee in. Echt hoor, ik heb gewoon gegild van het lachen. Maar ik was dan ook samen met mijn zus, van mijn vriend hoefde het ook niet zo. Hij ging wel lopen naar beneden. Natuurlijk haalden wij hem halverwege met een noodvaart in. Echt lachen!



En ik lees dat je hebt geboekt bij Elizawashere. Daar heb ik geen ervaringen mee maar ik hoor er alleen maar enthousiaste verhalen over. Veel bijzondere bestemmingen. Volgens mij komt dat helemaal goed met die vakantie van jullie!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Als we dat gaan doen, dan in die volgorde! :cheers:



Haha, ik zie het al helemaal voor me!





Elizawashere.nl zijn inderdaad mooie bestemmingen en net even wat andere accomodaties. Meer kleinschalig. Alhoewel ik enkele accomodaties ook in de reisgids van bijv. Holland International zag staan, hoor! Check de site maar eens, echt de moeite waard!
Ik wil morgen!!!





Maar ik moet nog wachten tot 25 aug....
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 9 jaar geleden.

Dus tsja..of het inmiddels toeristisch is geworden weet ik niet.



Ik zal dit weekend is even zoeken of ik mijn reisgidsje kan vinden om mijn geheugen op te frissen.

Misschien kan ik je dan wat meer vertellen over de dingen die ik heb gedaan.



Ik was er overigens in juni,het weer was perfect!

Een constante 25 gr.

Niet benauwd of drukkende warmte.

Heerlijk lenteweer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven