Kippensoep nog goed?

09-11-2014 10:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat we allebei snipverkouden zijn heb ik gisteravond verse kippensoep gemaakt. Gewoon 4 kippenbouten in water met zout, peper, kruiden, prei, ui, winterpeen, gin en vermicelli. Mijn favoriete recept.



Rond 21u was het klaar en hebben we allebei een kop soep genomen en heeft vriend het buiten gezet om af te koelen. Ik ben er om 22u in gegaan en vriend zou voor het naar bed gaan de soep in de koelkast zetten maar is dat vergeten. Toen ik om 10u beneden kwam stond de soep nog buiten. Het was toen 9,5 graad buiten.



Wat denken jullie? Is de soep nog goed? Ik twijfel omdat we allebei al een beetje in de lappenmand zijn.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk. Het is al gekookt en heeft de hele nacht op bijna koelkasttemperatuur gestaan. En voor je het eet breng je het ook nog aan de kook.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wel kan nog.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, zelfs als je het gewoon in de keuken bij 15-18 graden had bewaard, had je het nog gewoon kunnen eten.



Kippensoep gaat niet zomaar dood
Alle reacties Link kopieren
De ideale koelkast-temperatuur is 7 graden, zo vreselijk veel scheelt het dus niet. Even goed doorwarmen. Dan maar slappe vermicelli (als dat erin zit).
verba volant, scripta manent.
Lijkt me geen probleem.

Beterschap.
Even goed verhitten, geen probleem.



Ps, wat is jullie keuken snachts koud! Geen wonder dat jullie beiden verkouden zijn 😷💉💊
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 09 november 2014 @ 10:55:

De ideale koelkast-temperatuur is 7 graden, zo vreselijk veel scheelt het dus niet. Even goed doorwarmen. Dan maar slappe vermicelli (als dat erin zit).



De beste koelkasttemperatuur is 3 a 4 graden, zeker geen 7 graden.



Overigens zou ik de soep rustig opeten, maar wel goed verhitten idd.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Als kippensoep bedorven is, ruik en proef je dat heel goed.
quote:honingbijtje schreef op 09 november 2014 @ 10:59:





Ps, wat is jullie keuken snachts koud! Geen wonder dat jullie beiden verkouden zijn ;Búiten, honingbijtje, buiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 09 november 2014 @ 10:59:

Even goed verhitten, geen probleem.



Ps, wat is jullie keuken snachts koud! Geen wonder dat jullie beiden verkouden zijn 😷💉💊

Verkoudheid is een virus, een koude keuken heeft daar niets mee te maken



Maar het was inderdaad buiten.
Alle reacties Link kopieren
Die is nog goed. Ik bewaar mijn soep zelfde in de koelkast. Gewoon goed opwarmen en genieten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven