Relatie met je moeder.

07-11-2014 09:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd loop ik een beetje te denken over wat een gezonde relatie is met je moeder. Ik denk dat mijn relatie met mijn moeder op zich goed is maar daar is het een en ander aan vooraf gegaan, of eigenlijk nog steeds gaande. Mijn moeder zegt dat ik de enige ben die haar echt begrijp en de enige persoon bij wie zij haar verdriet kan delen. Vast lief bedoelt maar voor mij voelt het beklemmend.

Ben benieuwd naar jullie bespiegelingen over de relatie met je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik schrik er best van hoeveel forummers een slechte band, of helemaal geen band (meer) hebben met hun moeder. De mijne is helaas al jaren geleden overleden en ik mis haar nog iedere dag. (Nu schiet ik vol) ze was er altijd voor mij. Kreeg sterren in haar ogen als ze me zag maar liet me ook fouten maken in het leven en was het niet altijd met mijn keuzes eens. Leerde me heel veel en hield onvoorwaardelijk van me. Het was een heel fijn, leuk en lief mens, echt iemand die de wereld voor veel mensen mooier heeft gemaakt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Sweetfirefly dat je zo'n geweldige moeder had en wat jammer dat ze er niet meer is.

Mijn moeder belde me vanochtend, ze had een nare ochtend en wilde dat bij me kwijt, dus ik heb het aangehoord maar kon haar zo moeilijk velen: zo negatief (hoewel ze het echt zwaar heeft momenteel) maar ook eigenwijs als ik haar raad geef. Ik voel me zelf ook rot vandaag dus kan het er niet zo goed bij hebben. Dat eerste heb ik wel tegen haar gezegd en dan zegt ze: "oh dus ik val je eigenlijk lastig."

Daar word ik zo moe van, ik voel me vaak schuldig door haar uitlatingen.
Jouw moeder is wel een beetje een zuiger, cochise, als ik je zo lees. Ze manipuleert, kan ze wel naar jou luisteren als jij ergens mee zit? Of is ze alleen met zichzelf bezig?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik kan zeker bij haar terecht,ze kan heel goed luisteren en is zeer empathisch. Maar ze is wel erg met zichzelf bezig, dat klopt wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven