Werk & Studie alle pijlers

Vast werk opzeggen voor interim

10-11-2014 12:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds augustus werkzaam op een klantendienst. Ik heb daar een vast contract gekregen van onbepaalde duur.



Nu is het zo dat ik daar totaal niet gelukkig ben. Alles werd mooier voorgesteld op mijn sollicitatie dan het in werkelijkheid is. En dat is misschien wel overal zo, maar dit is nog erger. Ik ben ook altijd 2uur heen, en 2uur terug onderweg. Ik had het allemaal opgezocht en normaal gezien zou het 1uur duren. Maar in realiteit is het anders uitgedraaid omdat de bus vaak te laat is waardoor ik mijn aansluiting mis met de trein. Ik heb ook een fiets staan, maar het is zo'n 30 minuten fietsen en als het hard regent of sneeuw dan verkies ik de bus. In december worden de treinuren ook nog eens aangepast, waardoor het allemaal nog een beetje erger gaat worden.



Ik werk nu van maandag tot vrijdag, met afwisselende uren tussen 8u en 18u.



Ik heb vandaag een jobaanbieding gekregen 15 minuten van mij thuis, maar ze willen dat ik start met interimcontracten. Ook zal ik moeten werken op zaterdag (2-3x per maand)



Ik weet niet of ik die stap wil zetten, van vast contract naar interimcontract? Er is zoveel onzekerheid dan.
Als je echt aan het verpieteren bent én je hebt niet al te veel vaste verplichtingen (zoals hypotheek en kinderen) dan zou ik het zeker doen.



Ik heb jaren geleden die stap gezet en het bevalt mij nog steeds prima. Ik werk meestal 1 à 2 jaar ergens en dan verkas ik weer. Die onzekerheid moet je wel aankunnen.



Maar in jouw geval zou het ook gewoon een soort van proeftijd kunnen zijn, zodat je later wellicht wel een vaste aanstelling krijg. Dat kun je even navragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het absoluut doen, je klinkt echt ongelukkig op je huidige baan !
Kan je je een onzeker of minder salaris veroorloven. Heb je wat reserves? Wat zijn je financiële verplichtingen?

Houd er rekening mee, dat als het met het nieuwe werk niet goed gaat, je mogelijk geen recht op ww hebt. Je gooit vast werk weg voor wat onzekers. Het kan zijn dat het uwv dat niet wil opvangen als het misloopt of als je te weinig verdient.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de beslissing genomen, ik ga de stap zetten naar het nieuwe werk. Ik ga morgen even bellen om alles in orde te maken



Bedankt voor de steun dames!
Alle reacties Link kopieren
Succes, Ingrid!
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 11 november 2014 @ 21:37:

Succes, Ingrid!Dank je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven