Werkgeefster van mijn vriend....

11-11-2014 13:00 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst alvast bedankt dat jullie met me mee willen denken. Ik erger me de laatste tijd nogal aan de werkgeefster van mijn vriend.



Vriend en ik zijn beide student en werken dus om onze studie te bekostigen. Hij werkt bij een hovenier en heeft nog een apart adresje waar hij de tuin voor bij houdt.



Om dat adresje gaat het dus. Mensen hebben teveel geld, zijn getrouwd en hebben twee kinderen. De vrouw regelt het huishouden en de kinderen, man is dag en nacht aan het werk. Nu heeft die vrouw wel vaker laten doorschemeren dat ze mijn vriend wel ziet zitten. Ook vertelt ze hem over haar vreemd gaan en ook weet mijn vriend dat ze met andere jongens van zijn leeftijd het bed in duikt.



Voor dat mijn vriend en ik een relatie hadden heeft ze hem dus het bed in proberen te krijgen. Vriend zegt hier nooit iets mee gedaan te hebben en aangegeven te hebben dat dat niks gaat worden. Tot dus ver prima zou je zeggen.



Nu het probleem. Ze appen regelmatig over het werk en daarbij laat ze regelmatig het woordje schat of lieverd vallen, inclusief xx en kussmiley's. Ook maakt ze denigrerende en spottende opmerkingen over onze relatie. Een voorbeeltje: Vriendlief en ik hadden vakantie geboekt. Krijgt hij vervolgens een appje van haar: Goh jij durft, nu al een vakantie samen met haar boeken ;) Dit terwijl vriend en ik al ruim 2 jaar een relatie hebben. Of een berichtje zoals: Schat, heb je binnenkort weer tijd om samen met mij de tuin in te duiken? knipoogsmiley, kussmiley.



Maar zo gaat het dus continu. Vriend zegt dat zij nou eenmaal zo is en vind het niet vreemd meer. Hij weet wel dat ik het niet prettig vind dat hij dit soort contact heeft met haar, vooral gezien haar vreemgaan en intresse in mijn vriend.



Vriend reageert overigens heel neutraal, geen schat of lieverd terug en geen kusjes of rare smiley's. Ook mag ik al zijn berichten lezen als ik dat wil, hij houdt niks verborgen.



Nu heb ik het er gister nog over gehad met hem. Heb duidelijk aangegeven dat ik het zeer vervelend vind dat hij haar zo spottend laat praten over onze relatie. Heb hem gevraagd om haar eens op dr plek te zetten en aan te geven dat dat geslijm niet nodig is als hij daar alleen maar in de tuin komt werken. Ik vind dat hij nu, door het te negeren of er niet op in te gaan, maar over zich heen laat lopen en tegenover haar, onze relatie niet serieus neemt. Het zou gewoon fijn zijn als mn vriend voor ons opkwam en duidelijk aangaf van wij hebben een serieuze relatie, dus hou op met je opmerkingen en geslijm. Maar is dat te veel gevraagd van mij?



Stel ik me nu aan of is dit soort contact normaal?



Ps werkgeefster is eind 30, vriend halverwege 20.
Alle reacties Link kopieren
Nou, zo maak je die foute werkgeefster wel heel belangrijk, en dat is nou net wat zo'n typje heerlijk vindt.



Negeren is veel effectiever. Zolang je vriend maar droog en zakelijk blijft reageren volgt hij de beste strategie. Gelukkig voor haar (werkgeefster) kan ze aan jouw lichaamstaal wel aflezen dat het wat met je doet, dus zo haalt die aandachtshoer er indirect toch haar lol uit.



Tussen jou en je vriend ben jij degene die deze vrouw belangrijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat hij nu, door het te negeren of er niet op in te gaan, maar over zich heen laat lopen en tegenover haar, onze relatie niet serieus neemt.



Juist door het negeren neemt hij die opmerkingen van madame niet serieus.
Alle reacties Link kopieren
Door het te negeren geeft hij, voor mijn gevoel, een soort van acceptatie aan. Dat hij het niet vervelend vind, dat zij er mee door mag gaan. En dat doet ze dus ook vrolijk.
Alle reacties Link kopieren
De oplossing is simpel: tuinmanjob opzeggen en glazenwasser worden.



Euh, nee. Als je dit dwarszit, kan hij ermee kappen, maar dan moeten jullie het met minder geld doen. Een paar knaken minder in ruil voor jouw gemoedsrust? Doen.
quote:viva-amber schreef op 11 november 2014 @ 16:24:

Is het geen dikke middelvinger om haar geld aan te pakken en te weten dat jullie mede vanwege haar poen samen op vakantie kunnen.Helemaal mee eens.
quote:nodime schreef op 11 november 2014 @ 18:00:

Door het te negeren geeft hij, voor mijn gevoel, een soort van acceptatie aan. Dat hij het niet vervelend vind, dat zij er mee door mag gaan. En dat doet ze dus ook vrolijk.Wat maakt het uit dat hij het niet vervelend vindt?
.
Ik bedoel wat maakt het TO nou uit dat haar vriend het niet vervelend vindt dat zijn werkgeefster dubbele opmerkingen maakt.



Hij doet er toch niks mee?
.
Mag haar vriend ook een eigen mening hebben?



Misschien vindt hij ook wel dat TO zich aanstelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 11 november 2014 @ 19:57:

Maar het er niets mee doen steekt dus bij TO (en zou het ook voor mij zo voelen trouwen), TO wil juist dat hij er wel op gaat reageren en aangeeft dat het niet ok is wat werkgeefster doet... ze gaat een grens over die ongepast is, TO zegt daar dan ook wat van. Maar haar vriend laat het gewoon zo doorsudderen en neem TO niet serieusTO neemt vriend ook niet serieus want ze is onnodig onzeker.
Alle reacties Link kopieren
Hij zal best gevleid zijn, en daar is niets mis mee.

Dat kan TO heel vervelend vinden, maar maakt het niet anders.



Het gaat erom wat hij er mee doet. Niets.

En het gaat in een relatie over vertrouwen.



TO is te onzeker en dat mag ze niet tot zijn verantwoordelijkheid maken. Als ze hem niet vertŕouwt moet ze hem maar weg doen, maar dat zou best stom zijn aangezien hij gewoon voor TO gaat.
Gezien je andere topic is dit niet het enige 'probleem' in jullie relatie.
.
Ik snap wel waarom mannen met een grote boog om onzekere vrouwen heen lopen.



Mijn god wat kunnen sommigen drama's om helemaal niks maken zeg!
Alle reacties Link kopieren
Swifty, idem. We zouden er dan ook smakelijk om lachen. Niet elke vrouw is een sneu hoopje onzekerheid.



Daarbij mag hij gewoon met zijn ex dineren van me en ik met die van mij.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
.
TO waarom lieg jij hier op het forum in diverse topics? En lul je daarna hier gewoon eroverheen terwijl het wel effe een verschil is of je nou 1 of 2 jaar bij elkaar bent. Tip: als je hier de leugenaar komt uithangen die alles in haar straatje verdraait, wees dan nondeju eens consequent. Hier prikken we toch massaal doorheen!



En over je vriend.... de mijne had voor me opgekomen dat weet ik zeker. Hij laat niemand raar over me praten want heb je commentaar op mij dan krijg je hem er gratis bij. Tenzij ik iets zwaar onredelijks doe uiteraard maar anders steunen wij elkaar en komen we voor elkaar op.
O wait a minute dit topic heeft meerdere pagina's grom dat nieuwe forum.... ik zie het zo slecht waar ik me bevind dus als ik mosterd was met mijn leugens opmerking dan sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb andere topics van TO niet bekeken, dus ik weet niet of er meerdere issues spelen en of TO al dan niet te onzeker is, ik reageer dan ook alleen n.a.v. dit topic:

Kunnen meerdere mensen wel roepen dat niets zo onaantrekkelijk is als een onzekere vriendin (klopt ook als iemand jaloers is zonder aanleiding), maar voor mij geld het ook bij vriend; niets zo onaantrekkelijk als een slappe hap van een vriend die niet voor zijn relatie of vriendin opkomt.

Als een andere man mij probeert te versieren/het bed in probeert te krijgen, dan kan dat, want ik weet dat prima zelf af te houden.

Maar als hij lullige opmerkingen maakt over mijn relatie of over mijn man, of zich niet gepast gedraagt naar mijn man (negeren,expres aan mij zitten waar man bij is), maak ik hem toch écht wel goed duidelijk dat hij mij én m'n man niet zo te kakken hoeft te zetten, baantje of geen baantje.

Slap van je vriend dat hij niet voor je opkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven