Speentje afwennen dreumes 16 mnd

11-11-2014 23:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje heeft bij z'n slaapjes een speentje, regelmatig moeten we er s nachts uit om m terug te geven ook al liggen er tien om m heen hij lijkt ze niet meer te kunnen vinden. Overdag als hij wakker is heeft hij nooit een speentje. Hij heeft geen favoriete knuffel toont daar ook geen interesse in bij slapen. Nu zou ik speentje wel willen afwennen in de hoop dat hij beter slaapt/ wij er minder uit hoeven, maar ja hij is nog best jong. Wie heeft er tips met afwennen op deze leeftijd? Een spenenfee en dat soort zaken snapt hij natuurlijk nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Zou hij Sinterklaas wel snappen?

Dan kun je hem betrekken bij het in de schoen doen..

Anders misschien iets glow in the dark aan t speentje vastmaken? Dat hij m kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
als hij er overdag ook geen ding van maakt, zou ik de speen s nachts ook afwennen. Hoe eerder, hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt bij de drogist een glow in de dark speen.

Die heb ik ook voor mijn jongste dochter, die was haar speen ook altijd kwijt snachts.

Echt ideaal, nu kan ze hem zelf vinden.

Ik vind 16 maanden trouwens wel jong hoor maar goed ze zeggen wel: hoe eerder hoe beter 😄
What Goes around, Comes around!
Of je hebt een paar nachten weinig slaap als je mazzel hebt en ben je daar van af of je koopt de glow in the dark speen en wacht nog even totdat iets groter is.

Persoonlijk zou ik dan voor het laatste gaan. Als ze er helemaal vanaf voor het wisselen toch?
Die glow in the dark spenen, dat werkt toch maar even? Die "laden" toch op in het licht en geven dan licht in het donker? Maar dat houd toch geen uren aan? Ik herinner me nog die sterren van vroeger, die zag je een uur ofzo en daarna niet meer. Hoe zit dat dan met zo'n speen?



Hier gaat hij de 22e in de schoen voor baby piet dochter is ruim 2,5 en ik verwacht wel wat gedoe. Ben benieuwd! Ze heeft wel van die knuffeltjes eraan hangen (werkt erg goed om hem 's nachts zelf terug te vinden trouwens) en die mag ze houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog even wachten. 16 Maanden is nog erg jong, denk dat het lastig te begrijpen is voor een dreumes als de speen opeens weg moet. Onze zoon was 3 jaar toen we de speen weg gedaan hebben. We verwachtten een enorm drama, maar dat is er niet geweest. Hij mopperde even en accepteerde vervolgens gewoon dat hij geen speen meer kreeg. Onze dochter is ruim 2 jaar en heeft nog wel een speen bij het slapen. Ik ga pas over een paar maanden denken aan afwennen bij haar. Volgens onze tandarts is het tot een jaar of 3 geen enkele probleem als kinderen een speen hebben bij het slapen.



En over dat kwijtraken. Wij hebben beide kinderen altijd gewoon een stuk of zes spenen in hun bed gegeven. Lag er altijd wel eentje voor het grijpen als ze er 's nachts eentje zochten.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Tutje eraan misschien een idee? Die kan mijn dochter makkelijk terugvinden.



Edit: ik bedoel zoiets dus https://www.google.nl/search?q=rabbit+r ... B850%3B850
Ik zou er ook nog even mee wachten. Hier hebben we ook een (Bibi) Glow in the Dark speen die ook redelijk goed zichtbaar blijft in het donker. Kijk wel even uit met de nieuwe collectie spenen van dit merk want die schijnen niet helemaal goed te zijn.



Verder vind ik 16 maanden nog wel jong om af te bouwen. Wel vervelend dat hij ze 's nachts niet zelf vindt... Zoon valt ook met speen in slaap maar vindt ze altijd wel zelf terug. Als hij ze allemaal eruit heeft gemikt (en de knuffeltjes ook) dan is er iets anders aan de hand: "Mama's, hier komen, NU!!!"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dreumesje van 12 mnd en zit er ook over te denken de spenen te laten verdwijnen. Ik merk dat ze de laatste tijd minder zuigbehoefte heeft en ook weleens in slaap valt zonder speen, in de auto of in de draagzak. Volgens mij heeft ze hem dus niet meer echt nodig en is het nu meer gewenning. Mijn oudste heeft nooit een speen gehad, de middelste was er met 11 maanden vanaf. Die viel ook ineens zonder speen in de kinderwagen in slaap, nooit meer een speen gegeven vanaf dat moment en toen was het klaar. Zonder drama. Ik denk ook dat het een beetje 'nu of over een paar jaar is'. Als ik nog wat langer wacht dan beseft ze het veel meer dat er iets wordt afgepakt.



Toch zie ik er een beetje tegenop en heb ik nog niet echt de 'durf' om het uit te proberen zonder speen. Ze begint net een beetje beter te slapen en ik hou van elke minuut slaap die ik te pakken kan krijgen .
Hier is zoon 2 jaar en heeft een speen alleen met slapen. Hij vraagt echt zelf om zijn speentje, dus ik wacht nog even met afbouwen. Als hij straks naar zijn nieuwe slaapkamer verhuisd is hij "groot" en gaat waarschijnlijk gelijk de speen eruit. Slaapkamer is over een paar maanden klaar :P
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bij oudste de speen een keer vergeten na een logeerpartij bij oma. Niet gezegd dat we een reserve hadden. Slapen ging verrassend goed, speen is nooit meer gebruikt. Zoon was toen ook iets van 1,5.

Jongste heeft nooit een speen gewild maar zuigt nog steeds op zijn vingers. Die zijn een stuk lastiger om 'per ongeluk' te laten liggen na het logeren
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft tot 4.5 jaar een speen gehad met slapen. Hij heeft hem nooit overdag zo maar in gehad (behalve bij vliegen). Hij kon echt niet slapen zonder. We zijn er inderdaad vaak uit geweest 's nachts, tot hij ze zelf kon vinden als hij hem kwijt was. We hebben een poging gedaan toen hij een jaar of drie was, maar toen ging meteen de duim erin en die is een stuk moeilijker af te leren, dus speen teruggegeven.



En ineens was het over. Keurig rechte tandjes, prima slapen. Helemaal vanzelf goed gekomen.



Zoon is de eerste drie jaar een enorm slechte slaper geweest. Dan ga ik echt niet moeilijk doen over een speen als hij eindelijk een beetje slaapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven