Alternatieven voor vloer oliën?

12-11-2014 22:48 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb een houten vloer die een aantal jaar geleden meermalen in de olie is gezet. Ik wil de vloer graag opfrissen, hier en daar een kras wegwerken etc. Nu heb ik een deel van de vloer opnieuw geschuurd en geolied, maar helaas, de olie droogt niet goed (heb het over weken) en blijft plakkerig. De vloer is dus verzadigd.



Zijn er wellicht alternatieven, zodat ik mijn vloer toch weer wat mooier kan maken? Iemand tips?



Dank!
Alle reacties Link kopieren
Schuren en met skyltlak bewerken? Lijkt net olie, maar met de goede eigenschappen van lak. Is wel erg duur trouwens!
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
In een vloerenzaak in Tiel kunnen ze ook nog de kleur van olie (keuze welke) Terug laten komen onder de lak. Wij zijn ons aan het oriënteren hierop. Helaas (nou ja, helaas) een zeer ruime woonkamer, dus flink aan de prijs....
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Dank! Ga eens kijken.
Lakken over olie is erg lastig, je moet dan een laagje van het hout wegschuren, omdat de lak niet hecht aan olie.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er trouwens al een vakman -(vrouw) bijgehaald? Ik zou eerlijk gezegd niet aan gaan klooien met een houten vloer (zegt ze nadat ze wel allerlei doe-het-zelfdiscipline heeft gegeven )
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Heb er nog niemand bij gehaald. OK weet dat het tricky is om lak over olie te zetten. Hoop op een simpelere manier. :-)
Was het een nieuw flesje olie of een van een paar jaar terug?



Misschien dat de olie niet goed meer was.
Alle reacties Link kopieren
Nee, was een nieuw blik. Ik heb er een slaapkamer mee gedaan en het heeft weken geduurd voordat het droog was. Dacht eerst dat ik niet goed geschuurd had. Heb nu een proefstukje in een andere kamer gedaan. Echt goed geschuurd met schuurmachine, maar helaas hetzelfde effect. Ben nu een beetje huiverig voor mijn huiskamer.



Misschien gewoon geen goede olie. Weet niet.
Alle reacties Link kopieren
Hb je het wel, na het intrekken, ingeboend?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Je moet de vloer trouwens wel eerst goed schoonmaken met een speciaal middel voordat je er weer olie op smeert. Schuren is volgens mij helemaal niet nodig.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven