PSP leuk voor meisjes?

13-11-2014 12:31 14 berichten
Dochter van 9 wil graag een nintendo dsi XL van Sinterklaas. Ik vertelde dit mijn broer en die zei dat zijn kinderen een psp hebben waar ze niks meer mee doen en die mogen wij hebben. Ik zou die dan aan mijn dochter voor Sinterklaas kunnen geven. Jongste heeft een gewone dsi en die gebruikt dochter van 9 ook vaak. Is een psp wel net zo leuk voor een meisje? Wat zouden jullie doen? Financieel vind ik het natuurlijk ook best leuk....
Zijn de spelletjes die je dochter zou willen spelen ook wel verkrijgbaar voor PSP? Op Wikipedia kun je handige lijsten vinden met spellen voor PSP en Nintendo DSI. Als je weet wat ze leuk zou vinden om te spelen kun je kijken of die op beiden beschikbaar zijn. Voor de rest maakt het denk ik niet zoveel uit.
Ze hebben beiden wel spelletjes die voor meisjes leuk zijn, maar de Nintendo wel meer volgens mij. Ik had vroeger een PSP, maar ik vond vooral jongensdingen leuk. Van de DS (toen nog de eerste versie) moest ik niks hebben. Als jouw dochter graag een DSi wil (want die heeft haar zusje ook) denk ik niet dat ze een PSP even leuk vindt. Dat is gewoon niet hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
is er een reden dat je denkt dat een dsi wel leuk is voor meisjes en een psp niet? Het zijn toch allebei spelcomputers?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Daar zit wel degelijk verschil in. Namelijk dat de PSP (in mijn ogen) weinig spellen heeft die meer gericht zijn op meisjes. Het is vooral veel autoraces (GTA), voetbalgames (FIFA), schietspellen. Voor kinderen zijn er bijv. ook de spellen van Lego, maar ik denk dat dat meer jongens aan spreekt dan meisjes.

Begin inderdaad eens bij de spellen, wat lijkt haar leuk om te doen en voor welke console is dat uitgebracht. Ik zou ook eerder voor de DSI gaan, sowieso is de PSP nu al weer uit en worden er weinig nieuwe spellen voor ontwikkeld.
Alle reacties Link kopieren
PSP is vast heel leuk voor een meisje maar het is geen DS en ik kan me voorstellen dat als je verheugd bent op een DS dat het krijgen van een PSP dan een teleurstelling is (en andersom natuurlijk ook)
O mijn god, als spelcomputers tegenwoordig ook al gebonden zijn aan het geslacht van de koters.... Zucht



OT:

Als hij gratis is en er zijn spellen die je dochter leuk zou vinden zou ik het gewoon doen. Je kunt altijd nog switchen (lang leve marktplaats). Vaak nog incl de spellen ook.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn genoeg leuke spelletjes voor meisjes op PSP.

Ligt ook wat ze zelf leuk vindt.

Gewoon doen!
Geniet elke dag
PSP wordt hier alleen gebruikt om films op te kijken. Speelt lang niet zo lekker als een Nintendo.
quote:ZonnigKleintje schreef op 13 november 2014 @ 14:49:

O mijn god, als spelcomputers tegenwoordig ook al gebonden zijn aan het geslacht van de koters.... Zucht



OT:

Als hij gratis is en er zijn spellen die je dochter leuk zou vinden zou ik het gewoon doen. Je kunt altijd nog switchen (lang leve marktplaats). Vaak nog incl de spellen ook.

Daar kun je over zuchten, maar het is gewoon waar. Nintendo is gewoon veel aantrekkelijker voor meisjes. Ik vind zelf de Playstation echt geen drol aan, ik speel enkel met man de Lego spellen. Daarentegen, als je mij voor een Nintendo zet, speel ik graag Mario (de gewone, Party, Kart) en Zelda en de Wii (sport)spellen. Het is visueel gewoon veel aantrekkelijker én het gaat tenminste niet altijd om doden, schieten enz.



TO, ik zou dus gaan voor een Nintendo. Natuurlijk is de PSP aantrekkelijker qua prijs, maar zou je anders niet op MP kunnen kijken voor een tweedehands?
Schietspelletjes zijn juist hartstikke leuk.
Ok, ik ga dan toch maar voor de Nintendo en geef die psp op pakjesavond er bij als gezinscadeau voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Enige dat mijn dochter speelde was lego op wii Indiana Jones. Bijn vrienden speelt ze GTA en FIFA
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een kind dat GTA speelt....euh....oké. Ooit eens gelezen wat de leeftijdsgrens voor dat spel is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven