Lastige vriend

13-11-2014 22:24 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet echt niet zo goed hoe ik het in moet korten.



Ik heb al een paar jaar een hele goede vriend, noem hem hier even S. Deze vriend probeerde mij eigenlijk te versieren toen we elkaar net leerde kennen, maar ik had daar geen interesse in want ik had een relatie. Hij accepteerde dat, en er ontstond een hele fijne vriendschap. Hij had zo nu en dan ook een vriendin, maar zijn laatste relatie eindigde een half jaar geleden.



Tussen mij en mijn vriend ging het de laatste tijd niet bepaald lekker. Zo erg, dat we besloten tijdelijk uit elkaar te gaan. Tijdens die break heb ik me door S laten verleiden en ben ik bij hem in bed beland. Ik was behoorlijk bezopen op dat moment, en dat is geen excuus, maar was wel het laatste zetje wat ik nodig had. Ik was boos op mijn vriend, en S gaf me het gevoel de mooiste, leukste vrouw op aarde te zijn. Een gevoel wat voor mij helaas lang geleden was en waar ik dus erg gevoelig voor was.



Al tijdens de seks zelf voelde ik me ontzettend schuldig, en de rest van de nacht heb ik niet meer geslapen omdat ik zo'n verschrikkelijke spijt had, ik was op slag weer nuchter. Diezelfde morgen nam ik me voor mijn vriend te bellen en het bij te leggen. Ik miste hem vreselijk, en wist dat niemand met hetzelfde gevoel zou kunnen geven als hij. Alsof hij het wist, belde hij me terwijl ik al met mijn telefoon in mijn handen stond om hem te bellen. Hij miste mij ook heel erg en wilde niet nog langer zonder me. We hebben het bijgelegd, hulp gezocht, aan onze problemen gewerkt en tot nu toe gaat het beter dan ooit tussen ons.



Maar nu heb ik problemen met S. Sinds die nacht samen (inmiddels zo'n 3 maanden geleden) lijkt hij te denken dat we een relatie hebben ofzoiets. Ik heb hem toen gelijk verteld dat het eenmalig was en dat hij nu absoluut geen hoop moest hebben op een relatie oid. Maar hij lijkt dat niet zo te begrijpen.

Hij overspoelt me met rozen, bonbons, parfum en, wat echt de druppel is: een lingeriesetje. Ik kan het nog zo vaak tegen hem zeggen dat ik niet zulke gevoelens voor hem heb, dat ik geen relatie met hem wil: hij wil het niet geloven, of hij snapt het niet ofzo. Hij zegt dat hij dat begrijpt, en dat dat ook helemaal niet zijn intentie is. Dat hij me gewoon als heel goede vriendin ziet. Een vriendin met wie het even niet zo lekker gaat en die hij graag blij wil maken met al die kadootjes. Ik zeg hem elke keer dat ik geen kadootjes hoef. Die bloemen krijg ik op mijn werk van hem, en dan zit ik er de hele dag mee. Collega's vragen er naar, mijn vriend vraagt er naar, en iedereen vind het maar raar en mensen vermoeden volgens mij dat ik een affaire met hem heb. Lullig misschien: maar die bloemen gooi ik inmiddels dus gelijk weg, want ik heb geen zin in al die lastige vragen. Bonbons lust ik niet, maar dat kan ik constant zeggen en S zegt alleen maar dat "een mooie vrouw als ik niet aan de lijn hoeft te doen, dus geen smoesjes verzinnen en gewoon lekker opeten. Want iedereen houd van bonbons" iedereen behalve ik dus maar dat begrijpt hij niet. Een parfumflesje vond ik raar, en ook helemaal geen lekkere geur dus ik heb hem gevraagd om het terug te brengen naar de winkel, omdat het een erg duur flesje was terwijl ik weet dat hij het niet zo breed heeft. Hij was beledigd, maar begreep dat gelukkig wel. Om dat lingeriesetje ben ik gewoon boos geworden. Dat vind ik gewoon echt tè raar. Dat doe je niet om een 'gewone' vriendin op te vrolijken. Ik heb geweigerd het open te maken en ben boos weg gelopen. Maar hij 'begrijpt' het natuurlijk weer. Want: "blijkbaar is mijn vriend zo slecht voor me, dat ik het niet gewend ben om kadoos te krijgen".



Ik heb het inmiddels behoorlijk gehad met S.

- vanwege alle ongevraagde kadoos. Die ik niet leuk vind, waarvan ik elke keer weer vraag of hij het niet wil doen en hij het tóch doet. Die me lastige vragen opleveren van mijn vriend en collega's, omdat die denken dat ik een affaire heb oid.

- vanwege de sneren die hij steeds maakt naar mijn vriend. Hij zegt dat ik het me inbeeld, dat hij me alleen wijst op de slechte punten in onze relatie omdat hij wil dat ik gelukkig ben. Punten die er helemaal niet waar zijn overigens, het lijkt wel alsof hij gewoon probeert om subtiel te stoken.

- vanwege de constante stroom van berichtjes. Als ik s ochtends wakker word staat er een berichtje klaar met 'goedemorgen schoonheid', als ik ga slapen een berichtje met 'welterusten sleeping beauty' en gedurende de dag nog weet ik het hoeveel berichtjes vol hartjes, 'ik hou van je', 'ik mis je', 'ik denk aan je', etc. Berichtjes waar ik overigens zelden op antwoord. Hij belt ook standaard elke avond, ook al heb ik nog nooit opgenomen. Dan spreekt hij een voicemail in die klinkt als een 10 minuten durende liefdesverklaring.

- vanwege het feit dat ik hem er op aan spreek, maar dat hij het enkel goed zit te praten. Voor zichzelf verzint hij talloze excuses waarom het wél goed is wat hij doet en waarom ik het zou moeten waarderen. De simpele boodschap dat ik het niet leuk vind begrijpt hij simpelweg niet.



De vriendschap is wat mij betreft over. Maar er is 1 vervelend detail.. Toen hij een half jaar geleden werkloos werd, heb ik hem geattendeerd op een vacature die open stond bij mijn werk. Je raad het al: hij is aangenomen en we zijn nu collega's. Ik zie hem elke werkdag (voor mij gelukkig slechts 3 dagen per week) en hoewel hij op een andere afdeling werkt kom ik hem regelmatig tegen en moet ik regelmatig dingen met hem samen doen. Voorheen hartstikke gezellig, maar tegenwoordig besteed ik dat het liefst zoveel mogelijk uit.

Begin 2015 loopt mijn contract af. Wat mijn baas betreft wordt dit verlengd, incl. salarisverhoging. Ik heb bij dit bedrijf een riant salaris, geweldige collega's (ben inmiddels heel goed bevriend geraakt met een aantal), goede voorwaarden, een heerlijk flexibele baas waar ik ook heel leuk mee overweg kan, en het werk zelf vind ik het hartstikke leuk. Tot voor kort wilde ik hier eigenlijk nooit meer weg. Maar nu, door S, twijfel ik of ik niet ander werk moet zoeken. Maar dat vind ik eigenlijk veel te ver gaan. Ik wil gewoon dat hij stopt. Want hij lijkt het zo goed te bedoelen, maar hij verpest mijn leven op deze manier. Ik heb er zelfs aan gedacht om mijn baas in te lichten, maar dat vind ik lullig want het zou dan zomaar kunnen dat S zijn half jaar contract, wat bijna verloopt, niet verlengd wordt dan. En ik weet hoe hard hij zijn salaris nodig heeft om zijn dochtertje te kunnen onderhouden...



Wat moet ik in hemelsnaam doen in deze situatie? Ik ben echt een beetje ten einde raad.
Je hebt hem gebruikt, hij heeft hoop gekregen en nu ben je bang dat het uit komt.



Het verhaal had veel korter gekund hoor.
Ach ja paperchase die al zoveel topics over vriend en zijn kinderen heeft geopend.

Zij nog jong en aan de studie hij jaren ouder met een paar probleemkinderen waar hij haar lekker voor op laat draaien en zelf de kantjes er een beetje vanaf loopt.

Nou ga er maar aan staan als jong meisje ik zou van minder al gillend weggelopen zijn.



Wat betreft die 'vriend' hem heel duidelijk maken dat dit moet stoppen.

Krijg je weer bloemen dan linea recta naar zijn afdeling brengen en ten overstaan van zijn collega's terug geven en zeggen dat je hier niet van gediend bent.

Idem met bonbons en andere cadeautjes net zolang tot hij het wél begrepen heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:crosscross schreef op 14 november 2014 @ 00:14:

Is dit die collega waar je zo vreselijk verliefd op bent geworden (topic maart) of die man uit je topic van mei die interesse in je had maar misschien homo was?



En deze geweldige baan met fantastische collega's is dat dezelfde saaie baan met 4 man personeel van een paar maanden geleden?



Lang leve het loepje!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:crosscross schreef op 14 november 2014 @ 00:14:

Is dit die collega waar je zo vreselijk verliefd op bent geworden (topic maart) of die man uit je topic van mei die interesse in je had maar misschien homo was?



En deze geweldige baan met fantastische collega's is dat dezelfde saaie baan met 4 man personeel van een paar maanden geleden?



Lang leve het loepje!



Nee, nee en nee. Die verliefdheid destijds was vrij snel over, en jullie hadden gelijk: er zat toen inderdaad al iets niet lekker in mijn relatie, achteraf gezien. Die man waarvan ik dacht dat ie homo was bleek bi te zijn maar is inmiddels niet meer in mijn leven.



En dit is een andere baan. Dat werk waar jij het over hebt was een bijbaantje, en dat doe ik nog wel, maar nu veel minder uur per week. Nu ik klaar ben met school is mijn huidige werk mijn eerste 'echte' baan. Eerst mijn stage adres, nu mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Oké duidelijk in elk geval.

Ik zal alles bijhouden voor het geval dat. Dreigen met aangifte vond ik wat ver gaan, maar als hij niet op houd was ik dat inderdaad wel van plan. Dus misschien goed om hem dat te zeggen ook.

Mijn vriend weet er van. Ik heb het hem bijna gelijk gezegd, want ik wilde met een schone lei een doorstart maken, niet met een geheim tussen ons in. Hij vind het erg, maar zegt dat hij me niks kwalijk kan nemen omdat we technisch gezien uit elkaar waren. Zelf zie ik het wel als vreemdgaan, dus ik voel me heel erg schuldig, maar met hulp van relatietherapie zijn we samen uit gekomen.
Sorry hoor, maar wat maak je er nu voor enorm lulverhaal van?



Die andere topics zijn nog maar een paar maanden oud, dit speelt daar na en nu heb je zelfs al relatietherapie gehad om je minder schuldig te voelen over je vreemdgaan?
quote:shehot schreef op 14 november 2014 @ 08:15:

Sorry hoor, maar wat maak je er nu voor enorm lulverhaal van?



Die andere topics zijn nog maar een paar maanden oud, dit speelt daar na en nu heb je zelfs al relatietherapie gehad om je minder schuldig te voelen over je vreemdgaan?Wonderlijk idd.
Zeg tegen hem dat hij je heel ongelukkig maakt met zijn gedrag. En dat hij je voor lul zet. Je er verdrietig wordt. Dat hij dSt toch niet wil dat jij verdrietig word. En dat je denkt als dit zo doorgaat jij van werk zal moeten veranderen door hem en dat wil jij"hij" toch niet. Miss helpt zoiets simpels wel.
quote:bonuhbakkie schreef op 14 november 2014 @ 08:49:

Zeg tegen hem dat hij je heel ongelukkig maakt met zijn gedrag. En dat hij je voor lul zet. Je er verdrietig wordt. Dat hij dSt toch niet wil dat jij verdrietig word. En dat je denkt als dit zo doorgaat jij van werk zal moeten veranderen door hem en dat wil jij"hij" toch niet. Miss helpt zoiets simpels wel.Waarom moet ze hem manipuleren? Grote kans dat ze juist al teveel spelletjes met mensen gespeeld heeft om maar zoveel mogelijk aandacht te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 14 november 2014 @ 08:15:

Sorry hoor, maar wat maak je er nu voor enorm lulverhaal van?



Die andere topics zijn nog maar een paar maanden oud, dit speelt daar na en nu heb je zelfs al relatietherapie gehad om je minder schuldig te voelen over je vreemdgaan?Oh, wacht, had ik moeten loepen? Hm.
quote:lionlily schreef op 14 november 2014 @ 09:10:

[...]





Oh, wacht, had ik moeten loepen? Hm.Ja doe maar even..
Pfff wat een jacht op inconsequenties in haar verhalen, erg flauw. Als ze toch in juni weer met haar vriend is gaan werken aan de relatie, mbv een therapeut klopt toch gewoon alles?





TO, blijf heel consequent, en ten overstaan van anderen steeds de cadeautjes en bloemen weigeren en teruggeven. Niet accepteren en weggooien, steeds blijven teruggeven met de boodschap 'ik wil geen contact met je' of 'ik wil alleen een zakelijk contact met je'.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook flauw. TO vraagt toch niet om een analyse van haar karakter. En wat voor morele keuzes iemand maakt in zijn/haar leven, maakt mij verder niet uit. Ik geef advies, that's it.



TO, ik vind dat het klinkt alsof je niet doordrongen bent van het gevaar van de situatie. Wie weet doet hij op je werk een poging je fysiek te versieren en dan zit je echt met de gebakken peren. Ik denk echt dat je ertegenin zult moeten gaan, veel meer dan je nu doet.



Ik wil je niet bang maken maar het kan echt uit de hand lopen. Er is een zeldzame psychische aandoening bijvoorbeeld waarbij iemand heftig verliefd blijft op iemand die ze afwijst. Dan lijdt iemand aan een waanstoornis en denkt altijd dat de ander hen ook leuk vindt terwijl dat helemaal niet zo is. Niet alle gekken hebben een diagnose en een therapeut he. Ik ken het type man en die houden nooit op, tenzij je weggaat en jezelf mijlen van de situatie verwijderd. Je kunt je baan ook kwijtraken als hij boos wordt en je zwart gaat maken oid.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Bespreken met je baas, zodat dit geen problemen op je werk gaat opleveren. Of met de vertrouwenspersoon die grotere bedrijven vaak aanstellen



Natuurlijk ook je vriend ALLES vertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 14 november 2014 @ 09:25:

Pfff wat een jacht op inconsequenties in haar verhalen, erg flauw.Eens en ik zie het in zoveel topics. Echt kinderachtig. Blijkbaar houden zich hier veel mensen graag mee bezig. (Niet verwonderlijk dat zoveel gebruikers een kloonaccount hebben.)
Alle reacties Link kopieren
Werk van maken! Dit gaat alleen nog maar erger worden.



Stalking hard maken bij de politie is erg lastig maar gewoon alles bewaren,printen en opschrijven.

Een melding maken kan altijd en zou ik ook zeker doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven