Lijf & Lijn alle pijlers

Pole fitness/paaldansen

22-10-2014 20:03 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er toevallig forummers hier die ook aan pole fitness of paaldansen doen? Ik ben deze week begonnen met lessen en man wat is het zwaar maar ook gaaf! Ik zie er nog als een volkomen malloot uit en krijg mezelf nog niet zonder hulp ondersteboven, maar zie aan de deelnemers in mn klas die al wat langer lessen dat je echt hele toffe dingen kan leren!

Het liefst zou ik ook thuis een paal neerzetten om te kunnen oefenen, maar ik heb al op het keukentrapje gestaan en op mn plafond geklopt, maar ik ben niet echt wijs geworden waar onder de gipsplaten de balken lopen..



Iemand die zin heeft om tips uit te wisselen over deze danssport? Of iemand die me kan adviseren over wel of niet een paal in de woonkamer zetten?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Yes goedzo spijker :D



Dat gave gevoel blijft zóoo lekker! Werkt echt verslavend!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook al omhoog klimmen terwijl dat eerst echt niet ging. Ongelooflijk dat ik in 3 weken al zo veel sterker ben geworden!
Zeg maar Spijker.
nee, volgende week donderdag. Nog een weekje wachten .....



Mar ik wordt al helemaal enthousiast van jullie. Hoewel ik me echt niet kan voorstellen, dat ik ooit alleen op mijn kop in zo'n paal kom. We zullen zien ......
Alle reacties Link kopieren
Ik had toen ik begon met klimmen ook geen idee hoe dat me ooit zou lukken.. Net zoals bij vele oefeningen die volgden... Maar opeens heb je het dan ineens door, of de juiste kracht opgebouwd om het toch te doen. Ik blijf het zelf ook houden met zoveel oefeningen!



En Angelique dat komt echt wel goed! Je zal merken dat je steeds meer kracht op zal bouwen en dat je jezelf zult verbazen over wat je uiteindelijk kunt! Ik heb er trouwens langer dan Spijker over gedaan hoor, wij kregen het ook pas later in de lessen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe is niet echt een cursus die net gestart is. Er worden lessen gegeven op verschillende niveaus en ik ben gewoon met de beginners mee gaan doen. Maar daar zitten dus ook mensen die het al een aantal maanden tot een jaar doen, dus die kunnen al vanalles en ik probeer gewoon zo veel mogelijk mee te doen.



Ik had ook echt nooit gedacht dat het zo snel zou gaan.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons begint het met een cursus van 10 weken, dat is de beginners cursus.. Daarna gaat het echt over in lessen per niveau.



Maar hoe dan ook vet goed dat het je zo snel gelukt is!



Heb je bij jullie dan wel dat het een uitdaging blijft? Tussen iemand die net begint en iemand die het een jaar doet zit best een verschil lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, de groep is klein dus ze past het gewoon aan. We krijgen meestal een serie van een aantal oefeningen die je na elkaar kan doen, en dan doe je wat je kan. Vaak ook nog met opties om het moeilijker te maken.

En vind je het geen uitdaging meer dan kan je dus door naar een gevorderder groep.
Zeg maar Spijker.
Gisteren mijn eerste les gehad en het was echt leuk !!!

Hier beginners I lessen. Het was dus mijn eerste les en voor iemand anders. De anderen hadden ook nog niet meer dan een les of 5 gehad ofzo.



Het is hier echt een paaldans studio (dus niet in een sportschool). 5 palen (waarvan 2 meedraaien).



En ja, ik was zoals verwacht de oudste, maar had ik verder geen last van
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het nu met je spierpijn? XD



Ik zit momenteel onder de blauwe plekken! Gaat dat over, went dat?
Zeg maar Spijker.
Haha, vanochtend voelde ik mijn bovenbenen al en beurse knieholtes. Inmiddels ga ik ook mijn armen voelen.

Blauwe plekken zal ik ook ongetwijfeld hebben, maar niet echt naar gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wekelijks nieuwe plekken. Echt van beurs/blauw tot brandplekken. Maar ik heb wel een gevoelige huid, dat zal wel schelen! Bij oefeningen die ik al ken heb ik er veel minder last van. Bij nieuwe oefeningen is in mijn geval het extreemst.



@angelique Wat goed om te horen! Ik zat afgelopen week nog even rond te kijken bij ons in de les, bij ons zitten denk wel 2 dames ook van jou leeftijd. Het is me alleen nooit opgevallen aangezien iedereen echt druk is met oefenen. En het is dat ze het zelf zeiden, anders had ik het niet eens door gehad. En niet omdat ze er zo jong uit zien of zo, maar gewoon omdat het gaat om het plezier hebben in de sport.
Gisteren mijn tweede les gehad. Vind het nog steeds erg leuk. We waren maar met een klein groepje (5), dus konden we wat extra dingen doen. heb zelfs al ondersteboven gehagen
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Wat gaaf ook dat je het nog steeds erg leuk vind En al veel blauwe plekken opgelopen? Haha



Ik mag inmiddels weer door naar het volgende niveau, dus ben ook erg blij.
Hoeveel niveaus hebben jullie?

Vooral mijn knieholtes, die waren vorige keer na bijna 2 weken nog steeds blauw.
Alle reacties Link kopieren
Eerst waren het alleen de cursus, intermediate, semi-advanced en advanced. Maar nu er zoveel meiden blijven paaldansen zijn er meerdere niveaus bijgekomen, om het voor iedereen leuk te houden. Ik mag nu naar advanced 1 :D



Beginners(Cursus)

Basic

Intermediate

Semi-Advanced 1

Semi-Advanced 2

Advanced 1

Advanced 2

Expert
Alle reacties Link kopieren
Ja erg he die blauwe plekken! Ben er ook achter gekomen dat blauwe plekken zakken, dus dan zakt de oude en dan komt er iedere week weer een verse bij. Mijn benen zijn behoorlijk gehavend momenteel, ik lijk wel een dalmatier van onderen

Ze zeggen dat het went...



Ik vind het nog steeds zo gaaf, en je ziet zo leuk vooruitgang: wat de ene week helemaal nog niet ging lukt de week erna ineens wel
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook super om te doen! Zwaar, maar zo leuk om te doen dat je amper doorhebt dat je aan t sporten bent.



Succes ermee! Voor je het weet hang je zonder hulp ondersteboven
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog dames fanatiek bezig met ''paalhangen''? Ik ben sinds half december begonnen en ben niet meer weg te slaan! Hiervoor van alles geprobeerd om af te vallen: fitness, hardlopen, zwemmen,P90x, niets hield ik langer vol dan 3 weken. Tot ik een proefles paaldansen ging doen! Vind het zo leuk, ik verbaas mezelf er over dat ik zo enthousiast ben over een sport haha.



Je verlegd elke keer weer je grenzen en ik ben zelfs trots op mijn blauwe plekken en spierpijn want dat is een bewijs dat de training weer heeft geholpen . Ben wel blij dat het nog geen zomer is want die blauwe plekken zouden niet echt mooi staan onder een zomerjurkje

M'n



Eergisteren heb ik te horen gekregen dat ik mag doorstromen naar de halfgevorderden dus ik heb weer volop zin om er tegen aan te gaan! Ook wil ik volgende maand een paal gaan kopen voor in huis. Maar zo eentje die je kan vastschroeven maar ook weer los kan maken.



En jullie? Wat kunnen jullie allemaal al? Hebben jullie nog ergens moeite mee? Merken jullie dat de blauwe plekken minder worden?
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:md0110 schreef op 19 februari 2015 @ 14:59:

Zijn er nog dames fanatiek bezig met ''paalhangen''? Ik ben sinds half december begonnen en ben niet meer weg te slaan! Hiervoor van alles geprobeerd om af te vallen: fitness, hardlopen, zwemmen,P90x, niets hield ik langer vol dan 3 weken. Tot ik een proefles paaldansen ging doen! Vind het zo leuk, ik verbaas mezelf er over dat ik zo enthousiast ben over een sport haha.



Je verlegd elke keer weer je grenzen en ik ben zelfs trots op mijn blauwe plekken en spierpijn want dat is een bewijs dat de training weer heeft geholpen . Ben wel blij dat het nog geen zomer is want die blauwe plekken zouden niet echt mooi staan onder een zomerjurkje



Eergisteren heb ik te horen gekregen dat ik mag doorstromen naar de halfgevorderden dus ik heb weer volop zin om er tegen aan te gaan! Ook wil ik volgende maand een paal gaan kopen voor in huis. Maar zo eentje die je kan vastschroeven maar ook weer los kan maken.



En jullie? Wat kunnen jullie allemaal al? Hebben jullie nog ergens moeite mee? Merken jullie dat de blauwe plekken minder worden?
I'm a goal digger.
Heb inmiddels 9 lessen gehad en de blauwe plekken en spierpijn worden nog niet minder . Ik ga dan ook niet heel regelmatig. Na de voorjaarsvakantie, ga ik proberen toch echt 1 keer per week te gaan, wie weet helpt dat.

Ik merk wel (door mijn leeftijd misschien), dat ik het niet zo snel oppik dan anderen, maar ach, ik vind het leuk, dat is het belangrijkste. Waar ik echt moeite mee heb is klimmen in de paal, ik kom echt geen cm omhoog. Terwijl mijn ander sport notabene nog wel sportklimmen is
Alle reacties Link kopieren
quote:angelique schreef op 19 februari 2015 @ 16:01:

Heb inmiddels 9 lessen gehad en de blauwe plekken en spierpijn worden nog niet minder . Ik ga dan ook niet heel regelmatig. Na de voorjaarsvakantie, ga ik proberen toch echt 1 keer per week te gaan, wie weet helpt dat.

Ik merk wel (door mijn leeftijd misschien), dat ik het niet zo snel oppik dan anderen, maar ach, ik vind het leuk, dat is het belangrijkste. Waar ik echt moeite mee heb is klimmen in de paal, ik kom echt geen cm omhoog. Terwijl mijn ander sport notabene nog wel sportklimmen is



Bij mij wordt het ook nog niet minder hoor, m'n lerares zegt dat je op een gegeven moment geen blauwe plekken meer krijgt. Ben benieuwd hoe lang dat duurt hoop dat 't met de zomer wel een beetje weg is!



Haha, dat klimmen is wel lastig inderdaad. Ik heb er 2 weken (train 2x per week) over gedaan om het goed onder de knie te krijgen en als je het eenmaal doorhebt, doe je 't nooit meer fout. Trek je jezelf echt op vanuit je armen of moet je klimmen met de kracht in je benen?
I'm a goal digger.
Ik probeer het met de kracht uit mijn benen, maar dat lukt dus voor geen meter. En met mijn aremn lukt het ook niet Ach, ooit kom ik wel boven.
TO trekt het je niet aan als jij dat leuk vind om te doen lekker doen zelf nooit geprobeerd maar ziet er idd cool ui! Het is degelijk wel sport mega zwaar weet het van een vriendin van mij die de opleiding heeft gedaan blauwe plekken noem maar op.



PS ik denk dat misspoez er zelf beetje jaloers is hij/zij ziet er misschien niet zo slank uit en kan het niet dus lekker laten lullen hahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:angelique schreef op 20 februari 2015 @ 08:41:

Ik probeer het met de kracht uit mijn benen, maar dat lukt dus voor geen meter. En met mijn aremn lukt het ook niet Ach, ooit kom ik wel boven.



Ja, tis wel de goede manier om het vanuit je benen te doen. Gewoon blijven oefenen, komt goed! Ik heb moeite om ondersteboven te hangen en dan of je armen of je benen los te laten, vind het zo'n eng gevoel en ik durf het dan ook alleen als m'n lerares erbij staat. Hoop echt dat ik die angst nog kan overwinnen.



@TO: heb je nu inderdaad een paal thuis?
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
He wat leuk! Ik heb er inmiddels 5 lessen opzitten en merk al echt vooruitgang! Ook bij mij zijn mn armspieren (of meer het gebrek er aan) nog een groot probleem. Tussendoor maar vaker wat spier-oefeningen doen!

Het is wel heel erg leuk om te doen vind ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven