Visite die willen blijven eten.

13-11-2014 20:49 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
quote:milna schreef op 14 november 2014 @ 17:22:

[...]





Ik wist niet eens dat een magnetron een ontdooistand heeft. Dat lees ik nu voor het eerst.





Vaak wordt vlees er niet beter op als je het ontdooit in de magnetron.
Alle reacties Link kopieren
Mee-eten is nooit een probleem. Mocht er toevallig visite binnenkomen op het moment dat we zelf net aan tafel schuiven schenk ik snel iets in, eet net zo snel even af (ik heb een hekel aan koud eten) en dan neem ik een duik in de voorraadkast en de vrieskast. Als ik toevallig net voor twee dagen gekookt heb is het natuurlijk helemaal makkelijk, dan kunnen ze meteen aanschuiven.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 14 november 2014 @ 17:22:

[...]





Ik wist niet eens dat een magnetron een ontdooistand heeft. Dat lees ik nu voor het eerst. Een combimagnetron heeft die idd, en sommige gewone ook wel. Als je op de gewone stand ontdooit dan word je vlees aan de buitenkant al gaar terwijl het aan de binnenkant nog bevroren is, maar op de ontdooistand gebruikt de magnetron een heel laag vermogen en wordt het geleidelijk aan ontdooid.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 14 november 2014 @ 17:23:

[...]







Vaak wordt vlees er niet beter op als je het ontdooit in de magnetron.Gehakt kan nog net, tenzij je er ballen van wilt maken, ander vlees moet echt gewoon langzaam ontdooien. Ik moet er niet aan denken een kogelbiefstuk te ontdooien in de magnetron, dat wordt een stuk zoolleer.
verba volant, scripta manent.
quote:sandt2.0 schreef op 14 november 2014 @ 17:16:

[...]





Ik neem dan ook nooit mayo bij de snackbar, want dat heb ik thuis ook wel!Als ik friet wil, dan is dat om 'n gemaksmaaltijd te hebben, dan wil ik thuis niet nog uitjes moeten snijden en satésaus moeten opwarmen. Ik neem dus altijd 'n speciaal en als ik 'n frikandel neem ook.
quote:fashionvictim schreef op 14 november 2014 @ 17:33:

[...]





Een combimagnetron heeft die idd, en sommige gewone ook wel. Als je op de gewone stand ontdooit dan word je vlees aan de buitenkant al gaar terwijl het aan de binnenkant nog bevroren is, maar op de ontdooistand gebruikt de magnetron een heel laag vermogen en wordt het geleidelijk aan ontdooid.Duurt volgens mij echt heel erg lang. Dat red je niet binnen 'n kwartiertje.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 14 november 2014 @ 17:22:

[...]





Ik wist niet eens dat een magnetron een ontdooistand heeft. Dat lees ik nu voor het eerst. Gaat hartstikke goed! In die van mij tenminste.

In 10 minuten heb ik een nét aan ontdooide maar nog koude biefstuk. Gaat echt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 november 2014 @ 17:50:

[...]



Duurt volgens mij echt heel erg lang. Dat red je niet binnen 'n kwartiertje.Duurt hier maar een minuut of 10, voor rond de 3 a 400 gr vlees.
Alle reacties Link kopieren
Wat Nina zegt. Hangt van het soort vlees en het gewicht af. Een pond gehakt duurt iets van 10 a 12 minuten.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
waarom toch altijd dat gezeur over wel of niet gastvrij? Laat iedereen dat lekker voor zichzelf uitmaken. Sommige mensen gedijen bij veel mensen om zich heen, anderen voelen zich lekkerder bij hun eigen kleine kringetje.

Ik vind het leuk om mensen te ontvangen als ik er op voorbereid ben. Dan is mijn huis aan kant, ik aan kant en ben ik relaxd genoeg om een goede gastvrouw te zijn. Bij onaangekondigd bezoek is de kans groot dat dat allemaal niet het geval is en ik me doodongelukkig voel.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het altijd handiger als je van tevoren weet of je gasten willen mee-eten, meestal weet je van bekenden ook wel wat ze wel en niet lekker vinden (of om de één of andere reden niet mogen) en daar kun je dan rekening mee houden. Ik heb nog nooit mijn visite de deur uitgekeken tegen etenstijd, ik vraag altijd of iemand misschien een vorkje wil meeprikken. Nou eet ik pas rond een uur of acht en dat is voor sommige mensen te laat.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven