Over jompels-maal-twee, blije baby's en dwaze dreumessen

10-03-2013 15:52 1007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, alweer het ZEVENDE deel van ons gezellige topic - uiteraard weer met tabel want; we zijn een nieuwe ronde in gegaan! De inloggegevens zijn bekend. Iedereen is dus nog steeds vrij de tabel naar wens aan te passen!







Voordat we van start gaan eerst even een kennismakingsrondje!



naamwie ben ikbezig/moeder/compleetSimoontje85Gezellige nuchtere vrouw met een goed gevoel voor humorMoeder van Blonde God (m) en Teddy (m)!!!TmaarAltijd druk en nu (alweer) aan de studie, onderwijl in verwachting!Moeder van Draakje (v) en Spookje (m), met een derde op komstTijger83Zeer behulpzaam en zet mezelf zonder klagen op de laatste plaats als dat moetMoeder van Welpje (v) en Kitten (v)!!!AppelientjexStille wateren hebben diepe grondenMoeder van Elstar (m), en - hoewel het soms kriebelt - nog geen plannen voor een JunamiMimamoJoviaal en gezellig, zo kun je mij wel omschrijvenMoeder van Minimo (m) en mimamini (v)!Mamsvan123Mijn glas is altijd halfvolCompleet met 4 prachtige dochtersDoortje87Ondernemend en zelfstandig, heb je het dan over mij of mijn zoon?Moeder van T, en na ons trouwen kunnen we rekenen op nummer 2 & 3!Li_saDruk met werk en opleiding en kind, maar ik ben verknocht aan het forumMoeder van L (m) en zwanger van een broertje of zusje! MadavooleyAfwachtend, romantisch, op en top vrouwMoeder van S (m), (nog) geen plannen voor een tweede Elisa22Een laatbloeier op het forum, dat ben ik!Moeder van Kleine Man, en in 't geniep bezwangerd van nummer 2! Anna1983Een wereldvrouw, van reizen tot wetenschap, ik doe het allemaal! Moeder van S (v), en verechrikt doch verheugd net de komst van nummer 2 & 3! McKiwiIk ben een oermoeder, maar hou ook van werken en mijn sociale leven hoor! Moeder van Zespri (m), en Tui (v)! VidelleDe schrijfster van dit geheel, aangenaam! Moeder van Minidelle (m) en Babybink (m) IngmaghIk heb een mening en steek die gelukkig niet onder stoelen of banken. Altijd in voor een leuke discussie!Moeder van E (v) en - tegen de verwachtingen in - nog geen acute kriebels voor een tweedeBlondieEen ruim hart en gastvrij, dan heb je het vast over mij! Moeder van Blondini (m), en Broertje!!! JoellaIk hou wel van gezelligheid en dus ook van het forum! Moeder van Minijo (m), en zo is het voorlopig goed!DaizyDoor omstandigheden - begrijpelijkerwijs - niet altijd even veel aanwezig, maar zeker onderdeel van de groep! Hartstikke zwanger!! En dan ook nog eens van een tweeling!!BlancheflorAls laatste in de rij, maar ik hoor er helemaal bij! Bijzondere status; startdatum zomer 2015 en de pil is alvast de deur uit!



En deze dappere dames gaan er - weer - voor! Zij zijn niet vies van termen zoals eisprong, DDO en streepjes...en houden zo de tribune en Lucky underpants in ere!



naamvolgend belangrijk momentbegonnen opuitgerekendDaizy het zijn er 2, een m en een v! Regelmatig controle dus! halverwege april 20114 decemberElisa22 18 juni eerste echo april 2014 februari 2015? Doortje 2 meiden op komst! nvt maart 2015 Anna1983 2 jongens op komst! juni 2014 maart 2015 li_sa januari 2014 juni 2015Tmaar 2015?



Klik hier voor ons eerste deel 'Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)



Over jompels en DDO's enzo



Over Jompels en DDO's enzo DEEL 2



Over jompels, echo's en andere (bijna)babyzaken



Over jompels, kwaaltjes en gebroken nachten



Over jompels, krampjes, tandjes en kletspraatjes
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk, forum updates!



Anna, wij hebben het kleine man wel redelijk snel verteld, baby-in-buik was hier sowieso een thema omdat schoonzus hoogzwanger was (inmiddels is de baby geboren). Hij snapt daar nog niet zoveel van, maar hij heeft wel al een keertje over mijn buik geaaid en gezegd: baby, kom eruit! Overigens hebben we het er verder nog niet veel over met hem, omdat het nog zo lang duurt. Bij de eerste echo was hij er ook niet bij, bij de tweede (over een week) nemen we hem wel mee denk ik.



Kan me voorstellen dat de verhuizing heftig was voor S! Ik ben heel benieuwd hoe dat bij ons gaat zijn. Half oktober is het zover, we hebben een leuk huurhuis gevonden, ook met tuin, jippie! Kleine man is op zich wel flexibel, we gaan echt vaak weekendjes weg en redelijk vaak op vakantie, en dat is nooit een probleem. Maar ja, een verhuizing is andere koek natuurlijk. Waarschijnlijk gaat hij in de nieuwe stad naar een gastouder omdat er geen plekken zijn op de creches (kindergarten). Dat zal vooral wennen worden, hij heeft het op zijn huidige opvang echt zo naar zijn zin inmiddels...nou ja we zien het wel.



Kiwi, fijn dat Zespri zo goed in zijn velletje zit! En leuk hoor, lekker meisjesdingetjes kopen



Appel, hoe is het bij jou? Nog bezig met je twijfels of heb je al wat meer rust in je hoofd?



Door, hou je het nog vol om niet te testen?



Mimamo, ben ook heel nieuwsgierig hoe het gaat met de kleine meid en of het allemaal lukt met twee kinderen ipv 1!



Videlle, hoe was trouwens jullie gesprekje bij de KDV? Ik ken dat helemaal niet, zoiets doen ze hier pas vanaf een jaar of 3 geloof ik. Wat bespreken ze dan allemaal?



Hier is alles goed, morgen 12 weken! Ik hoop vooral dat ik vanaf dan minder misselijk ga zijn, want dat is echt heel vervelend. Nog steeds geen overgeven, maar dat zou soms haast een opluchting zijn heb ik het idee. Nou ja, nog even volhouden denk ik maar.

Overigens is mijn buik ook erg opgezet en ziet er nu al zwanger uit, terwijl ik weet dat het helemaal geen baarmoeder is maar darm gevuld met lucht Had ik bij kleine man helemaal niet.

Toch leuk, hoe een nieuwe zwangerschap weer helemaal anders is dan de eerste
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden! Hier ook weer even een berichtje, ik hou zo van ons forum.



ING, veel te laat, maar fijne vakantie! Vertel vooral hoe het was als je terug bent



Appelien, ben je al bij de HA geweest? Ik had ook een plek in mijn nek die begon als eczeem, later zag het eruit als ringworm, maar na 2 weken zonder succes behandelen bleek het die rare huidziekte, pityriasis rosea ofzoiets. Ik heb er wel 3 maanden mee rondgelopen, vooral de plekken in mijn nek waren heel storend (cosmetisch), ik had er gelukkig geen pijn of jeuk of zo aan. En na die 3 maanden trok het heel snel weg! Ik heb nu alleen nog 2 hele kleine plekjes aan weerszijden van mijn buik, maar ja, niemand die dat ziet (ikzelf ondertussen ook niet meer, zo'n dikke buik haha).



Anna, eindelijk over! Leuk om te lezen hoe goed S al kan praten! Wow! Minidelle kan ook flink praten, maar nog lang niet zo goed als S als ik dat zo hoor.



Kiwi(man) druk aan de klus, fijn hoor. Leuk ook dat je met een meisje weer helemaal opnieuw los kan gaan! Dat mis ik soms bij deze tweede wel, veel dingen zijn er natuurlijk al en is dan zonde om weer bij te kopen. Kleertjes, boxkleed etc. Veel hebben we de eerste keer neutraal gehouden, en aangevuld met jongensdingen. Ik koop uiteraard wel nog wat extra kleertjes en zo, en dan in jongenskleuren, maar wat dat betreft had een meisje me wel heel leuk geleken



Veel zwangeren weer trouwens, zo leuk!!



Hier is de baby kamer geverfd, en de lamp en het gordijn hangen. We hebben ook een kast besteld maar die wordt pas in september afgeleverd (hij moet nog naar onze wens aangepast worden; verfen, beslag erop doen, plankjes en roedels maken). Nu nog even wachten tot mijn verlof (over een kleine 2 weken), en dan moet definitief het bureau en de pc-spullen van mijn vriend aan de kant voor het ledikantje en commode en zo! Zal tegen die tijd wel fotootjes op FB zetten.



Oh ja, gesprekje op KDV, ze hadden dus een 3-pagina-tellend observatieverslag (!!!) geschreven, over sociaal-emotionele, cognitieve, motorische, zindelijkheid-, speel- etc ontwikkeling. Het was heel leuk om dat te lezen, we herkenden Minidelle er heel erg in. De leidster vertelde ook dat het erg bijzonder was, hij zit nu ongeveer een jaar in die groep, en in het begin was hij best verlegen en terughoudend, maar ondertussen is hij het populairste jongetje van de groep, iedereen staat hem 's ochtends op te wachten ("Hajo Minidelle!!!") en iedereen wil met hem spelen. Best gek, want mijn vriend en ik zijn ... niet zo extravert, en ik was zelf nooit de populairste haha! Erg fijn om te horen dat hij het zo naar zijn zin heeft. Verder gaven ze aan dat hij qua taalontwikkeling enorm groeit elke week, dat is echt 'zijn ding' momenteel, en dan dus samen spelen met andere kindjes. Dingen als kleuren en puzzelen moet hij niets van hebben, dan loopt hij na een halve minuut gewoon weg. Herkenbaar van thuis. En ze gaven ook aan dat Minidelle heel erg bezig is met mijn zwangerschap, dat hij dan zelf ook wel vertelt dat er een broertje in mijn buik zit enzo. Dat vonden ze erg bijzonder, en wij ook! En dat allemaal in 10 minuten :-)



Ik ga er weer snel vandoor, Minidelle ligt te slapen en ik wil zelf ook nog eventjes plat om op te laden voor de middag. Dag lieverds!!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meisjes!



Ik heb vanochtend heerlijk bijgekletst met mimamo en mogen knuffelen met mima-mini. Nou ja, zeg maar maxi hoor, wat doet ze het goed op haar moeders melk! En met mijn eigen dikke buik is het best even zoeken hoe je lekker kan baby-knuffelen

In mijn omgeving zijn de afgelopen weken héél veel baby's geboren en het maakt me ongeduldig. Ik wil oohook! Maar ik moet nog een ruime maand geduld hebben voordat wij kennis kunnen maken met onze nieuwe gezinsaanwinst.



En dus met verlof sinds maandag. Ik moet nog even omschakelen, en Minidelle heeft volgens mij last van de hitte want hij sliep de laatste nachten heel slecht (tijdsblokken waarin hij elk half uur huilend wakker werd en vanochtend gaf hij gal over... maar hij eet ook erg slecht momenteel, er zit iets te quarren bij hem). Heb wel veel babydingen gekocht, ledikantje schoongemaakt en opgezet, de kleertjes even doorgekeken en was-klaar gemaakt (ik mag ze pas volgende week wassen van mezelf haha), dat soort dingen.

Ben wel blij dat ik met 34 weken met verlof ben gegaan, sowieso vanwege het heerlijke weer natuurlijk ( ) maar ook omdat ik echt wel een zwaardere zwangerschap ervaar. Mijn bekken kreunt, steunt en puft onder de dagelijkse dingen die ik met Minidelle onderneem en de huishoudelijke dingen die 'moeten'. Meer maagzuur ook. Snel het idee vol te zitten. Meer voorweeën/indalingsweeën. En ook redelijk moe. Ik geef er dus lekker aan toe als Minidelle ook op bed ligt en probeer plekken op te zoeken waar Minidelle zichzelf veilig en langere perioden zelf kan vermaken (bibliotheek met airco, wat een genot, of omheinde speeltuinen). En ik heb mezelf voorgenomen om minstens 1 keer per week, op een dag dat Minidelle op het KDV zit, lekker in de stad een ijskoffie te gaan drinken. Dat mocht ik vorige keer niet vanwege die stomme diabetes, dus nu moet ik het ervan nemen nietwaar? Lekker krantje of tijdschriftje erbij, mensen kijken vanachter mijn zonnebril, als dat geen verlof schreeuwt weet ik het ook niet meer.



Hoe is het verder met iedereen? Wat een boel zwangeren he, Daizy (x2), nu ook Anna (x2!!!), Joella weer in verwachting, Doortje supervruchtbaar, maar ook Blondie en Kiwi niet te vergeten. Buiten de landsgrenzen ook nieuwe burgers op komst bij Elisa. Ik hoop dat Lisa ook snel strepen mag piesen! En Tmaar stiekem ook weer begonnen, wow. Is Blancheflor echt de enige niet-moeder/niet-zwangere/niet-bezige uit ons clubje!!! Wordt hoog tijd meid Maar voor je het weet mag je van start, doe rustig aan.

Ben ook benieuwd hoe het met Tijger en Simoontje is.
Alle reacties Link kopieren
Ha Videlle (en de rest)!



Wat klinkt het heerlijk, zo'n verlof dag in de zon lekker alleen op een terras met ijskoffie En wat heerlijk dat je mocht knuffelen met Mima-mini! Hebben jullie foto's gemaakt?



Met mijn zwangerschap gaat alles goed. Tui groeit lekker en beweegt volop, meer dan Zespri ooit gedaan heeft volgens mij. Vannacht had ze voor het eerst de hik



Zelf heb ik eigenlijk alleen last van een lage bloeddruk, 85/45. Ik had heel erg de hoop dat het na 20 weken wat zou stijgen, maar helaas heb ik tot nu toe geen geluk. Ik kan niet langer dan een minuut staan (meestal korter zelfs), want dan wordt het zwart voor m'n ogen en ook langzaam lopen (met kleine dromer Zespri) en uiteraard opstaan en tillen is lastig. Ik ben voortdurend duizelig. Ik ben maar met een zoutoffensief begonnen en drink inmiddels zelfs vruchtensap met een beetje zout



Iemand anders nog tips om de bloeddruk iets te verhogen?



Op het werk voel ik me trouwens prima, want daar kan ik de hele dag gewoon 'rustig' achter de computer zitten, dus daar heb ik er totaal geen last van.



Gisteren heb ik met twee vriendinnetjes afgesproken die ik al ken vanaf de peuterspeelzaal. Mijn 'bestie' is net zo ver zwanger als jij Videlle en we hebben een paar mooie foto's gemaakt van onze buiken. Aangezien mijn buik lekker groot is en die van haar bescheiden, lijkt het net alsof we even ver zijn



Anna, hoe is het bij jullie? Enigszins bekomen van het grote nieuws?



Tijger, we willen echt zo graag horen hoe het bij jou gaat. Je hoeft echt helemaal niets aan ons te vragen of op ons te reageren. We willen weten hoe het met JOU gaat (en de meiden).



Lisa, hoe bevalt de vakantie? Lekker aan het genieten? Hopelijk zien we elkaar deze maand.



Elisa, ben je al minder misselijk? De 20-weken echo komt al in zicht. Jullie willen graag weten wat het wordt toch?



Ingmagh al weer bijna terug van vakantie?



Appellien, wil je nog wat uitgebreider vertellen hoe de vakantie was? En hoe paste Elstar zich aan? Is hij nu ook gek op 'vlalaki'?
Alle reacties Link kopieren
Kiwi, hier even snelle reactie van mij... Ik had ook maanden lang last van een lage bloeddruk: 90/50. Elke keer bij de controle bleef hij zo laag, tot ongeveer 26 weken. Toen ging hij omhoog en ik zit nu bij bijna 30 weken op 105/65. Dus wie weet stijgt het bij jou binnenkory ook! Hoeveel welen ben je nu precies?
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieverds!



Videlle, wat leuk om over dat gesprekje op het KDV te lezen! Ik ben echt een beetje jaloers zeg, lijkt me zo leuk om te weten dat anderen zo'n observatierapport maken van je kind en dat dan met je bespreken Bij ons op de Kita zijn ze ook heel lief en leuk hoor, maar dat zie ik ze nog niet doen. Minidelle klinkt als een heerlijk ventje, leuk en grappig dat hij zo populair is! Klinkt als een tegenpool van kleine man, die lijkt soms meer een beetje mensenschuw, vooral in grotere groepen

En klinkt als een goed plan, op je vrije dag lekker de stad in te gaan en ijskoffie te gaan drinken. Ik vind het zelf ook heerlijk om bepaalde 'verwenmomentjes' in te plannen.



Kiwi, ik heb ook altijd een lage bloeddruk, bij mij ligt het duidelijk aan te weinig drinken. Ik weet niet hoeveel jij drinkt? Vooral bij warm weer weet ik dat ik meer moet drinken. Zout helpt inderdaad, met grote glazen water er achteraan.



De misselijkheid is duidelijk minder geworden, gelukkig! Ik heb nog weinig trek in eten, maar zo erg als de eerste weken is het niet meer. Wel ook wat last van duizeligheid en minder energie.

En wat groeit mijn buik ineens snel! Echt veeeeel sneller dan bij kleine man. Kan mijn gewone kleren niet meer goed aan, echt heel raar. Wel leuk ook hoor!



Inderdaad binnenkort 20-weken echo, we willen graag weten wat het wordt!

De volgende maanden worden wel druk, manlief is net bij zijn nieuwe baan begonnen en moet behoorlijk vaak naar Frankfurt (omdat hij daar officieel werkt). Hij mag gelukkig ook wel sommige weken in Berlijn blijven, maar hij zal ook veel van huis zijn. En dan in oktober verhuizen, spannend! Het is een hoop geregel, dus we zijn er al volop mee bezig. Ook wel voorpret hoor, ik verheug me erg op ons nieuwe huis



Zwaai naar iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meisjes!



Wat leuk, updates op viva. Vind FB altijd wel lekker overzichtelijk, maar ik mis soms wel een beetje de lange verhalen, het vertellen hoe het gaat (ipv alleen concrete vragen of problemen op fb). Zelf maak ik me er natuurlijk ultiem schuldig aan, maar heb vaak het gevoel dat ik zo veel te typen heb omdat ik zo weinig laat horen en daar heb ik dan steeds weer geen tijd voor.... zucht. Het is een druk jaar geweest, zullen we maar zeggen. Goddank heb ik nu vakantie en is de eerste hobbel (behalen P) genomen. En ik vind het nog steeds echt geweldig.



Hier gaat alles goed, kindjes doen het goed en met vent gaat alles ook goed. Draakje doet het bovengemiddeld goed op school (voor zover je daar iets van kan zeggen bij een kleutertje) en speelt vaak met vriendinnetjes uit de straat en school en Spookje kletst de oren van je hoofd en is bezig met plassen op de wc/potje. Ze zijn zo leuk! Samen wel echt de bende van ellende af en toe, met alle streken die ze uithalen, maar dat samenspannen is stiekem ook echt zo leuk. Het zijn echt de grootste vriendjesdie elkaar missen en om elkaar vragen als ze niet samen zijn.



Wat nu even iets minder leuk is, is dat ik volgens mij een hele vroege mk heb. Had afgelopen donderdag ongesteld moeten worden, vrijdag en zaterdag hele lichte streepjes gepiest (wel zichtbaar en binnen de tijd, maar ik vond ze wel heel licht en had er al niet veel vertrouwen in). Behoorlijke pijnlijke borsten, ook nu nog, maar vanmiddag begon ik te bloeden. Echt helderrood en ook gepaard met krampen. Was de eerste ronde weer en zo vroeg dat ik er verder niet verdrietig om ben oid, maar het is toch een beetje gek. Voelt toch anders dan als ik donderdag gewoon ongesteld geworden was. Ik hoop maar dat het snel klaar is.



Leuk om alle voorbereidingen op nieuwe baby's te lezen! Heerlijk Kiwi, dat Zespri zo lekker in zijn velletje zit en je nog even geniet van de rust van 1 kind. Wel vervelend van je lage RR!



Elisa, fijn dat je je beter voelt! Heb je zelf een voorgevoel of er een jongetje of meisje in je buik zit? Grappig he, dat je buik zoveel sneller groeit. Het is duidelijk dat alles al eens eerder opgerekt geweest is..... Ik had bij Spookje ook echt veel sneller positiebroeken aan dan bij Draakje. Spannend dat jullie verhuizing al dichtbij komt! Hopelijk valt het allemaal mee qua werk en zitten jullie straks heerlijk op jullie nieuwe plek.



Videlle, het aftellen is nu echt begonnen! Vervelend dat je deze laatste loodjes als zwaarder ervaart dan bij Minidelle. Het is voor je lijf bij een volgende zwangerschap natuurlijk ook zwaarder. Je kan niet meer steeds gaan liggen/zitten/uitrusten wanneer je dat zou willen, omdat er nog een kleintje is die aandacht wil. Inderdaad proberen zoveel mogelijk rust te pakken samen met Minidelle en misschien vaker een boekje lezen of filmpje kijken samen. Je ijskoffie voornemen klinkt iig al heel goed!



Tijger, Ben heel benieuwd hoe het met je gaat lieverd!



Anna, ik hoop dat je op dit moment een beetje aan het bijkomen bent van alle ontwikkelingen.



Rest: Zwaaaai! Er zit een man naast me die al een half uur piept dat hij naar bed wil.
Alle reacties Link kopieren
Zo, nog best wel wat activiteit hier!



Ik ben sinds gisteren (helaas) weer aan het werk. aan vakantie kan ik best wennen hoor! We zijn 2,5 week naar Parijs en Normandië geweest, super veel mooi weer, veel leuke dingen gezien, lekker rustig aan gedaan en vooral heel erg genoten van E. Die was zo blij met de tent en al het buiten, dat ze nu nog steeds 's ochtends haar laarzen aantrekt en naar buiten wandelt. Heerlijk toch!

Overigens kon ik inderdaad onbeperkt van de kaas snoepen enzo, maar met de drank moet ik alsnog oppassen: afgelopen weekend heb ik de WHO norm behaald

Want jahaa... E is ook alweer twee. Zo groot! Het was een heerlijk feestje dat om 3 uur in het water dreigde te vallen, maar om half zes was het lekker afgekoeld en waren alleen de stoelen en tafel nat en hebben we toch lekker gebarbecued met de familie. E was helemaal kapot aan het einde van de dag, want slapen ho maar. Morgen mag ze voor het eerst trakteren!



Ik wilde op jullie allemaal even kort reageren, maar ik ben de helft alweer vergeten. Ik vind het wel super leuk dat er zoveel zwanger zijn en dat er alweer mensen bijna moeten bevallen. Dat zijn toch wel de spannendste dingen hoor! Wij hadden op de camping een meisje van E's leeftijd met een broertje van 9 weken. Was erg leuk om te zien. Het lijkt erop dat er hier ooit wel uitbreiding komt. Zelfs vriend is niet meer heel erg tegen. Wie weet ga ik wel tegelijk met Blanche van start, of net iets later.
Alle reacties Link kopieren
He allemaal!



Ook maar weer een berichtje hier, merk dat ik minder snel iets op de fb plaats (misschien omdat ik niets babygerelateerds heb te vertellen?)



Hier alles goed. Weer begonnen met werken, tweede jaar nu en hopelijk daarom ook wat rustiger. Dat is voor mij momenteel de voornaamste reden om niet NU voor een baby te willen gaan maar pas na dit 'tweede' werk jaar. Vorig jaar vond ik best zwaar! In mijn hoofd is het dan zo druk en ik wil heel graag meer aandacht aan het bijzondere van een baby krijgen besteden dan aan werk dingen (in mijn hoofd dan he). Natuurlijk weet ik niet zeker of dat na dit jaar een verschil zal maken, maar voor mijn gevoel wel.

Lijkt me heel leuk als het tegelijk met @Ing zal gaan zijn! Leuk dat jullie het aan het overwegen zijn!



@ Lisa: wat ontzettend balen dat het zo (relatief natuurlijk) lang duurt! Ik snap heel goed dat je iedere keer toch even verdrietig bent misschien? Maar nu waarschijnlijk ook weer aan het werk? En andere dingen aan het doen?



@ Videlle: whaa! Wat duurt het lang! Waar blijft die nou?



@ Tmaar: Inmiddels goed nieuws! Hoe is het?!!!



@ Elisa: weten we nu al wat het wordt? Vertel! Of heb ik het alweer gemist haha.



@Kiwi: wat gaaf dat je tegelijk met je bestie zwanger bent! Dat lijkt me zo tof!

Mijn allerbeste vriendinnetje is net zwanger! Ik was nog op vakantie toen ze het via skype vertelde! Zo gaaf! Ik ben er helemaal een beetje hoteldebotel van! Na mijn schoonzusje komt het nu echt allemaal heel dichtbij!



Mijn vakantie was overigens echt heerlijk! We hebben veel rondgetrokken (Zuid-Amerika) en zoveel gezien en gedaan! Uiteraard Machu Pichu maar ook Amazone, Salt Flats en natuurlijk voorval van de cultuur, het eten en de mensen genoten. Heel bijzonder!



Vind het leuk om hier weer eens een wat langer berichtje (over mezelf ook haha) achter te laten. Dikke kussen!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, maar even tijd maken voor een langer berichtje alhier.



Blanche, je tweede werkjaar alweer! Wat gaat het hard! Ik kan me goed voorstellen dat het druk in je hoofd voelt en dat er naar jouw idee geen ruimte is om je dan (volledig) te kunnen richten op zwangerschap/kindje. En je bent nog jong, een jaartje wachten kan geen kwaad! En dan samen met Ing zou zeker leuk zijn!



Verder, wat een ontwikkelingen he dames?!?! Doortje ook zwanger van een tweeling, Tmaar zwanger, wow. Ik ben er nog van aan het bijkomen allemaal haha. Het worden spannende tijden voor ons clubje!



Vind het echt nog steeds heel waardevol en leuk dat we al - hoe lang is het - ruim 3 jaar zo nauw contact hebben in een redelijk stabiele samenstelling. Wel veel via Facebook ondertussen, maar dat vind ik voor de afwisseling wel leuk want foto's!



Hier vandaag 39+5, langer dan bij Minidelle. En iedereen me maar aanpraten dat een tweede echt wel een paar dagen eerder komt, dus dat ik ook maar eerder met verlof moest etc etc (al ben ik daar wel blij mee want de eerste 2 weken van mijn verlof had ik prachtig weer en daarna 2 weken regen/bewolkt, nu knapt het weer op). Nou, die geloof ik allemaal dus nooooooit meer Nadeel is ook dat ik - nu al - regelmatig berichtjes krijg met 'En? Gebeurt er al wat?' en dat voedt mijn eigen frustratie en ongeduld natuurlijk ook! Gelukkig heb ik sinds iets meer dan een week echt minder pijn aan mijn bekken (baby nog dieper ingedaald?), wel veel maagzuur 's nachts en rugpijn omdat ik niet echt lekker meer lig in bed.



Verder is Minidelle zo leuk aan het ontwikkelen! Hij kletst de oren van ons hoofd, is ook heel erg bezig met abstractere concepten (bv gisteren/vandaag/morgen, nu en straks, bijna en helemaal) en tegenstellingen (niet moe, maar wakker) en het is gewoon echt zo'n jongen. Klimmen, klauteren, met dingen timmeren, op je buik in de modder liggen om een naakt slak te bewonderen, van dingen af springen etc. Echt leuk om te zien.



Ook is hij heel erg leuk op de crèche bezig. Ligt echt goed in de groep, mag bv bij de meisjes achterop de driewieler (hij kan het zelf niet op de driewielers van de crèche omdat die te groot/zwaar zijn), knuffelt de kindjes en de juffen altijd als hij weer weg gaat, zit samen met zijn vriendje een boekje te lezen en gaat hand in hand met vriendjes op pad door de tuin of binnen. Hij heeft het thuis ook altijd over zijn 2 vriendjes V en S, echt leuk. En generaliseren "Minidelle nu slapen, V ook slapen!".



Verder is hij voor zover mogelijk helemaal gewend aan de komst van de baby. Commode staat op de baby kamer, hij realiseert zich dat het ledikantje voor de baby is om in te slapen, box en kinderstoel en zo staan al klaar, knuffeltje voor de baby gaat hij dan in het ledikant of de box leggen. En met voorlezen zegt hij ook dat de baby dan ook op schoot mag etc. Erg lief. Ben heel benieuwd hoe hij reageert als zijn broertje er is en - meest belangrijk - niet meer weggaat.



Appelien, je nieuwe huis, spannend hoor. Wat is je planning? Hoe gaat het eruit zien? Hou je ons op de hoogte?



En Elisa, jullie verhuizing en banenwissel, vertel ons meer!



Vanavond weer controle bij de verloskundige, ik zal vast weer goedgekeurd worden voor een week maar echt, ik hoop dat ik tegen die tijd mijn baby'tje in armen heb hoor!!! We zijn zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ook zo bijzonder, Minidelle begrijpt ook steeds beter dat wij hem niet altijd begrijpen. Gisteren was mijn vriend aan het voorlezen uit Kikker en Minidelle vertelde hem iets, hij zei iets van "Kikker kan niet dragen", maar mijn vriend begreep het niet. En toen ging Minidelle het op een andere manier uitleggen; 'Kikker mond dicht, Kikker kan niet praten!". Echt, kinderen verbazen me telkens weer qua ontwikkeling!!
Alle reacties Link kopieren
Ha Videlle! Wat leuk om te lezen hoe Minidelle zich ontwikkelt. Echt knap hoeveel hij leert in korte tijd he? Zonder school, gewoon van jullie en van zichzelf! Bijzonder proces!

Controle goed gegaan?



Vind dit clubje ook heel bijzonder! Heel fijn voor mij om zoveel van jullie te leren, maar ook om mijn 'ik wil zo graag / maar blijkbaar nu nog niet' gedachten een beetje te verzetten haha. Toen ik hier begon met schrijven was ik zo erg bezig met 'ik wil zo graag een baby', maar omdat ik dat helemaal nog niet echt wilde werd ik soms zo gek van mezelf in mijn hoofd. Heb hier echt de rust gevonden om te wachten tot ik er klaar voor ben!



Ik vind de tweelingen ook zo bijzonder! Merk dat ik het aan mensen wil vertellen, maar buiten mijn vriend is er niet echt iemand die weet van het forum haha. En zomaar met 'drie krijgen een tweeling!' aankomen, is zo raar: wie dan? Ja, eh... die ken je niet.... En in mijn omgeving zijn verder nog maar zo weinig mensen zwanger, dat het dan plotseling wel opvalt! Gisteren met mijn liefste vriendinnetje gegeten die nu dus wel zwanger is... Zo gek! Moet er nog heel erg aan wennen dat ik nu 'die fase' in ga waarbij mensen die ik zelf al heel lang ken ook baby's gaan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Videlle! Gefeliciteerd!

Ben heel benieuwd hoe het met je (jullie) gaat!?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Het forum is vernieuwd dus ik up ons topic even. Wat vinden jullie? Het leest wel makkelijk met die zwarte en wat grotere letters. De tabel is goed te zien. Ik kan er wel aan wennen denk ik!



Hier alles goed. Kleine babybink clustert elke avond tussen 18-21u, en heeft ook vaak een slokje borst nodig om in slaap te vallen. Maar ik doe er niet moeilijk over en dat maakt het allemaal heel relaxt! Hij is nu de wereld om zich heen aan het ontdekken. In de babygym heeft hij al door dat de beestjes boven hem bewegen als hij tegen de boog aantrappelt en vanmiddag had hij zijn arm ontdekt. Superschattig hoe hij helemaal scheel keek naar zijn hand en arm haha. Maar wat gaat het snel met zo'n tweede! Bijna 2 maanden alweer. Waar blijft de tijd?



Minidelle dendert ook gewoon rustig door in zijn ontwikkeling. Zijn mond staat niet stil en hij is een echte jongen, overal opklimmen en afspringen en heel hard rondrennen terwijl hij "kijk eens!" roept.



Hoe is het met jullie allemaal??
Alle reacties Link kopieren
Goh...nu zie ik het ook. Het vernieuwde viva-forum. Ook ik kan er wel aan wennen! Leest wel duidelijk. Leuk om hier ook even weer een update van je te lezen Videlle!

Hier inmiddels 9 weken zwanger van nr 2. 19 nov hebben we de termijnecho. Familie weet het allemaal ondertussen en een aantal vrienden. Komende week ga ik het nog wat vriendinnen vertellen. Voordat ik dat vriendinnengroepje weer zie zijn we zo weer een week of 8 verder. En persoonlijk vertellen vind ik leuker dan via de telefoon. Voor de rest wachten we tot na de termijnecho.

Bloedverlies is gelukkig over...al een ruime week geen last meer van gehad. Ik hoop dat het hierbij blijft!



Met L gaat ook alles goed. Ontwikkeld zich enorm. Gaat met plezier naar de gastouder en naar de peuterspeelzaal. Hij wil overigens geen broertje of zusje. 'Nee mama niet een baby, mama mij!' Oeps... ik ga er vanuit dat hij wel bijdraait Hij vindt baby's namelijk geweldig. Wil ze altijd vasthouden en kusjes geven.



Volgt de rest ook met een update?
Alle reacties Link kopieren
Grappig! Zie ik ineens dit topic voorbij komen in mijn laatst bekeken berichten...

Ik moet weer erg wennen aan de nieuwe lay out, waarom willen ze altijd om de zoveel tijd veranderen? Was net gewend aan de vorige verandering...

Toch leuk om hier wat posts te lezen, ook al zijn het er niet superveel. Ik ben nu gewend om via fb contact te hebben, maar blijf daardoor wel de lange updates missen zoals voorheen. Ik ga daar toch niet uitgebreid een post plaatsen hoe het met me gaat. Alleen als je echt iets baby of zwanger gerelateerts hebt plaats je iets en anders toch niet zo snel.

Maar goed!

Hier alles wel prima. Huis is super veel werk en is ook nog niet af, maar het vordert al wel. Ik geniet met volle teugen van elstar en ik vind hem al zo wijs voor zijn leeftijd. Ik kan nauwelijks geloven dat het zo snel gaat allemaal. Qua zwangerschapswens vind ik het nog steeds lastig. Ik ben nog altijd gestopt met de pil, maar we vrijen niet rond de eisprong om de kans te minimaliseren. Dus nog niet zwanger . Ik stel het nog even uit, ik denk nu rond december/januari er weer volop voor te gaan. We willen waarschijnlijk een verre reis maken in het voorjaar/zomer, en dan toch handiger om niet (hoog)zwanger te zijn. Eerst wilde ik in het najaar voor gaan omdat het me leuk leek om een zomerkindje te krijgen (lijkt me nog steeds leuk), maar dat gaat hem nu niet meer worden (tenzij het een tijd duurt om zwanger te worden).



@videlle wat heb je toch een schattig kind gekregen! Ik wil nog steeds een keer op kraamvisite als je dat goed vind? Wanneer zou je tijd hebben? Een keer op een woensdag? Hoe gaat het met je opleiding trouwens, ben je daar al mee klaar of even onderbroken?

@blanche grappig, ik weet nog wel dat je zooooo graag een kind wilde, en nu lijkt dat wat afgezakt te zijn. Leuk als je er volgende zomer dan ein-de-lijk echt voor wilt gaan!!!! Hoe denkt je vriend erover? En wat tof die reis naar Zuid Amerika! Ik hem destijds ook super genoten.

@tmaar hoe gaat het met jou? Ik snap er echt niks van hoe je zoveel tegelijk kunt doen. 2 kinderen, een zware opleiding, en dan nu ook nog zwanger!! Echt bewondering hoor.

@lisa ik ben zo blij voor je dat je eindelijk zwanger bent na toch best wel even wachten, en dat het goed lijkt te gaan! Grappig dat L. af lijkt te haken en jaloers gedrag vertoont terwijl hij normaal babies wel leuk vindt. Elstar vindt babies echt heeeel erg leuk en heeft het er ook steeds over dat ie een broertje of zusje wil. Op de creche vroegen ze al of ik zwanger was haha omdat hij het had over een baby in de buik hihi. En laatst gaf hij zijn feyenoor-knuffel de borst . Voor hem zou ik het dus wel heel leuk vinden om voor een tweede te gaan!

@elisa hoe gaat het in jullie nieuwe huis? Al helemaal gesetteld? En met de zwangerschap?

@kiwi we weten natuurlijk via fb nauwlettend hoe het met je gaat nu! Ik ben heel erg nieuwsgierig naar je kleine meid!
Alle reacties Link kopieren
He allemaal!



Ik vind het wel mooi, het nieuwe forum! Leuk dat er hier soms nog geschreven wordt. Plaats zelf niet zo snel wat op fb (heb ook niets babygerelateerds haha) en hier kan je inderdaad wat langere verhalen kwijt.



@ Videlle: nu even een dipje dus... Hoop dat de faaaassee snel over is :)! Hang in there!

@ Lisa: ben zo blij voor je! Je hebt echt best moeten wachten, en L trekt heus wel bij!

@ Appellien: wat is Elstar toch ook een cutie he! Je zou nu dus wel zwanger kunnen worden? Toch stiekem een beetje spannend... Waar zouden jullie naartoe willen gaan reizen (met Elstar?). Leuk hoor!



Ik weet ook nog hoe ontzettend graag ik wilde (zoveel jaar terug alweer haha). Gek idee he! Het zat echt CONTINU in mijn hoofd, zag alleen maar zwangere vrouwen, was het zwangerforum aan het afstruinen. Best heel vermoeiend eerlijk gezegd, vooral omdat ik er zo ontzettend achter sta om nog te wachten. Vriendlief wil heel graag ondertussen (gelukkig), zijn broer heeft net een zoontje gekregen (meest dichtbije baby die we hebben nu) en dat verandert best veel! Heel leuk om te zien! Wij willen ook nog van de zomer ver weg (liefst Afrika, maar hou even een slag onder de arm ivm ebola, dus hebben nog niets geboekt) en dan in augustus echt (echt echt!) beginnen. Heel spannend en heb er heel veel zin in!

Wel leuk... heb afgelopen woensdag (op advies van Kiwi) mijn laatste pil geslikt!

Mijn strips waren op en heb gewoon geen nieuwe meer gehaald. We gaan nu condooms gebruiken, dat wel, maar toch (voor mij) een soort mijlpaaltje/eerste stap. Ben nu denk ik zo'n 12 jaar aan de pil, dus we gaan eens zien hoe het er voor staat.
Alle reacties Link kopieren
Oh blanche wat spannend!! Hopelijk heb je een mooie regelmatige cyclus na 12 jaar pilgebruik. En een verre reis als afsluiter van een kindervrij leven klinkt als een goed plan!



Appel, zo gek om dit bericht pas te lezen nà je facebookupdate 😞 hopelijk vind je daar snel een weg in. Al blijft het klote!



Lisa, het vertellen is dus begonnen! Leuk hoor. En die L trekt heus wel bij, al is hij wel vroeg met zijn "mijn mama" fase haha.



Babybink is 's avonds ondertussen wat beter te hanteren. Wel heeft hij een lichte afplatting op zijn hoofd dus nu weer druk bezig met houdingen enzo. Houdt ons lekker bezig!



En wat heeft kiwi een mooi kind op de wereld gezet he??
Alle reacties Link kopieren
Pf wat een ontwikkelingen inderdaad, geweldig nieuws van Kiwi en klote nieuws van Appelien. Fb werkt in dat opzicht tocheck directer hè? Snel reageren enzo.



@ Videlle, fijn dat het bij jou al weer wat beter gaat. Voor mijn gevoel gaat dan dan toch ook wel weer vlug, dat eea weer verandert, in dat opzicht klopt het 'fase' idee wel erg, of niet? Wel fijn om je daar dan aan vast te kunnen houden

Zo'n afplatting komt door een voorkeurshouding? Gaat dat zo snel? En wat voor oefeningen doen jullie? Ik las dat het helmpje alweer achterhaald is, of in ieder geval (nog) niet genoeg onderzoek om te bewijzen dát het uitmaakt.



Ik ben nu ongesteld... Maar dat is natuurlijk nog 'gewoon'. Ben een beetje bang voor pukkels en een slechte huid. Daar Had ik voor de pil last van. Maargoed toen was ik ook 14 Haha.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dames om weer eens een update van jullie te lezen.

Toen jullie nog fanatieke schrijfsters waren hier op het forum ( ) las ik mee (zelf een zoontje van mrt '12) en vond het altijd erg leuk om jullie verhalen en ervaringen te lezen (en herkenbaar ook!)



Super dat er inmiddels veel zwangeren zijn (veel tweelingen begrijp ik, wow!), en dat er verse babies bij zijn gekomen. Gefeliciteerd!

Hier is er inmiddels ook een baby bij, ik loop nog aardig parallel met jullie



Ik hoop nog regelmatig een update te lezen, ik vind het erg leuk!

Dan hoor je het ook eens van iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
He Spritz, wat grappig een meelezer. Heb dat nooit zo door (Hoe ook?) maar leuk om te horen dat we (de andere zwangere dames waarschijnlijk vooral) herkenbare verhalen schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ha spitzz, lekker meelezen hoor! Hoe vind jij het om nu voor de (neem ik aan) tweede keer moeder te zijn geworden?



Ja, een afplatting komt door een voorkeurshouding. Dus hij moet regelmatig op zijn buik liggen om de nekspieren te trainen (maar die luie donder legt vaak zijn hoofdje gewoon neer en gaat op zijn knuistje sabbelen) en als we bij hem zijn op zijn (nietvoorkeurszij) in bed of box leggen. Gelukkig accepteert hij dat wel. En als je hem vasthoudt liefst rechtop of op de nietvoorkeursarm zeg maar. En zo zijn er nog wat foefjes. Omdat het schedeltje zo zacht is kan het snel afplatten maar - hopelijk - ook snel weer bijtrekken.



Oh en pukkels, ik kreeg pas veel pukkels in de eerste weken van de eerste zwangerschap. Verschrikkelijk! Ik was blij dat ik een pony had zeg maar. En na de bevalling en na het stoppen met de borstvoeding had ik ook zo'n uitbraak. Hormonale reset ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Voor de tweede keer moeder zijn is nóg leuker vind ik Beseft me hoe onwijs snel zoon groot is geworden en hoe herkenbaar het allemaal weer is.

Meisje is een heel tevreden babytje van nu 5 maand. Zo'n tweede doe ik er voor mijn gevoel 'wel even bij'. De wakkere nachten waren wel weer even wennen, maar ook die verdwijnen weer een keer (inmiddels alweer verleden tijd )

En ik vind de tijd nu nog sneller gaan. Echt, het gaat zooooo snel.



Hoe bevalt het jou Videlle? En de andere dames met een 2e?



Ik heb ook vreselijke pukkels gehad in het begin van de zwangerschap trouwens. Echt van die knoeperds.

En nu ontzettende haaruitval
Dan hoor je het ook eens van iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Hm mooie boel dat je lichaam zo stom kan reageren. Wel fijn dat die twee kleintjes zo ontzettend leuk zijn (gelukkig haha)!!! Dat is een beetje het idee hè?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag intocht? Dat lijkt me nou helemaal heerlijk. Om dat met je eigen kinderen te kunnen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven