Jongetje van 10 vermoord in Amsterdam

15-11-2014 12:01 16 berichten
Kon het nieuws nog wel handelen. Maar de anekdote vandaag in de krant van zijn voetbalclub brak mijn hart.

Hij kwam altijd alleen naar de trainingen, perfecte mentaliteit en regelde zijn eigen rit met andere ouders naar de uitwedstrijden...dacht hier woensdag na de training zelf aan.

Ben al de hele dag zo verdrietig hierom. Wat eenzaam en wat fijn voor hem dat hij dit dan nog had. Arm jongetje.

Het contrast met het hele feest vandaag laat me niet los.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dat jongetje vermoord? Heel triest inderdaad..
Het is een triest verhaal, maar dat jij daar als vreemde zo van slag door bent lijkt me ook niet nodig.

Je kunt toch niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen?
Alle reacties Link kopieren
Vader was psychisch niet in orde toch? Arm arm ventje!
Heel erg zielig, laat me ook niet los.

Ik denk dat het jongetje al heel veel voor zijn kiezen heeft gehad met zo'n loser van een vader.



Waar is de moeder eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Supertriest inderdaad. Kan ook wel janken om dit soort berichten. En dan helemaal met de wetenschap dat hij zeker niet de enige is in Nederland die in zulke omstandigheden opgroeide.
Misschien een idee om het nieuwsbericht erbij te plaatsen? Nu weet je, als je dit topic opent, eigenlijk helemaal niet wat het verhaal is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net dat filmpje van AT5 te bekijken waarin buurtbewoners aan het woord komen. Dan vraag ik me écht af, als die man zo duidelijk gek en raar was en zijn vrouw in elkaar timmerde, waarom heeft niemand van jullie dan het AMK ingeschakeld? Of, als het AMK inderdaad betrokken is (geweest), hoe kan het dan dat er geen hulpverlening noch een beschermingsmaatregel is?



Overigens zeggen buurtbewoners dat de politie vaak gebeld is voor dit gezin, maar de politie zegt zelfs dat ze daar in 4 jaar slechts 2x over de vloer zijn geweest, en niet recent.
Alle reacties Link kopieren
Tsja elk jaar worden er 52 kinderen zo ernstig.mishandeld dat ze aan de gevolgen daarvan overlijden. Hoor je bijna nooit iets over
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 15 november 2014 @ 12:21:

Supertriest inderdaad. Kan ook wel janken om dit soort berichten. En dan helemaal met de wetenschap dat hij zeker niet de enige is in Nederland die in zulke omstandigheden opgroeide.Natuurlijk wordt er met verontwaardiging gesproken over zoiets afschuwelijks. Maar wie doet daadwerkelijk zelf iets? Hebben niet veel kinderen een dergelijk kind in de klas/op school/in de buurt/op de sportclub? Nodig je die dan vaker uit om te spelen, heb je écht belangstelling voor dat kind, verdiep je je in zijn/haar situatie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vader heeft het kind vermoord?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:himalaya schreef op 15 november 2014 @ 12:33:

[...]





Natuurlijk wordt er met verontwaardiging gesproken over zoiets afschuwelijks. Maar wie doet daadwerkelijk zelf iets? Hebben niet veel kinderen een dergelijk kind in de klas/op school/in de buurt/op de sportclub? Nodig je die dan vaker uit om te spelen, heb je écht belangstelling voor dat kind, verdiep je je in zijn/haar situatie?



Ik moet eerlijk zeggen dat wij expres een buurt verder de school hebben gekozen. Ik woon in 1 van de armste buurten van nl. Had van een buurvrouw gehoord die het schooltje in de straat had geprobeerd. Haar dochtertje kwam thuis met nare taal, ging zich anders gedragen (grote mond vs bedplassen en weer speen willen etc). Naar bleek was de sfeer in precies die klas heel naar, bepaald door kind uit bekend 'aso' gezin.

Haar werd situatie uitgelegd en gezegd dat docent geen tijd had voor bescherming dochter, en ze 'had al zoveel mee' dat dat ook geen prioriteit had.

Is dus van school gewisseld. Mijn andere buurvrouw woont erg klein maar vind toch de ruimte om per weekend 2 kinderen standaard logeren te hebben. Ik vind dit zelf erg moeilijk en door de keuze school ken ik geen kinderen die dit nodig zouden hebben.



Zoals sinnombre zegt, ik trek het me belachelijk aan. Ook zelfbescherming maar laf.
quote:sinnombre schreef op 15 november 2014 @ 12:10:

Het is een triest verhaal, maar dat jij daar als vreemde zo van slag door bent lijkt me ook niet nodig.

Je kunt toch niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen?

nee, maar soms komen dingen extra hard binnen. Bv als je kinderen in die leeftijd hebt.

Mijn zoon is 10 en voetbalt ook fanatiek. het wordt gewoon heel persoonlijk zo en onbegrijpelijk dat iemand zo'n jochie gewoon doodsteekt.



Sinds ik kinderen heb trek ik me kinderleed extra hard aan.

Sinds ik een hond heb, vind ik zielige hondjes extra zielig.



Ik kan het wel weer redelijk gauw van me afzetten want je gaat inderdaad ten onder aan al dat leed.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waarover dit gaat. Ik denk dat er veel ongelukkige kinderen zijn. Deze krijgt aandacht maar velen moeten het zonder doen.



Als je een aantrekkelijk kind bent dan krijg je tenminste nog wat medeleven. Het leven is oneerlijk want het selecteert op eigenschappen waar niet veel aan te doen is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Retrostar: dit jongetje is door zijn vader vermoord. Door messteken omgebracht.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad (weer) een triest verhaal.



Het is mij alleen een raadsel waarom er over een jongetje wordt gesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven