Geld & Recht alle pijlers

Huwelijkscadeau: geld. Hoeveel?

15-11-2014 15:33 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik weer een huwelijk. Het bruidspaar vraagt een financiële bijdrage ipv een cadeau. Ik heb dit vaak meegemaakt maar vraag me toch af, hoeveel geven jullie? Ik begrijp dat het afhangt van de situatie en wie de vrienden zijn - wellicht kun je dit wat uitleggen.



Voor het bruidspaar waar het nu om gaat weet ik het gewoon echt niet. Hij is een hele goede vriend uit mijn studententijd die nu nog steeds mijn stapmaatje is. Zijn aanstaande kent hij nog maar een jaar, en ik heb haar nog maar twee keer gezien. Hij is best wel materialistisch en ze pakken flink uit met een kasteel en alles erop en eraan. We zijn uitgenodigd voor de hele dag en maken er gelijk een weekendje van, want de locatie is niet bepaald om de hoek. Tips graag….
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me over de hoge bedragen die ik hier voorbij zie komen. 250 euro? Echt, wáárom?

Wij hebben over een tijdje een bruiloft van een vriendin waar ik niet heel veel contact mee heb (vriend gaat mee als 'aanhang') Het vrijgezellenfeest gaat me al 100 euro kosten (wat ik overdreven vind maar dat 'hoort' tegenwoordig schijnbaar zo) Ik ben niet van plan om voor de bruiloft dan ook nog eens 100 euro te geven.

Alles bij elkaar (incl. vervoer etc) zijn we dan misschien wel 250 euro kwijt. Ik krijg bij deze discussie toch vaak het gevoel dat mensen denken dat ze een tegemoetkoming in de kosten moeten geven. Bruidsparen die zeiken over de inhoud van de envelop bezorgen me al helemaal jeuk. Jullie kiezen ervoor om te trouwen en een feest te geven, dat hoeft niet gesponsord te worden door de gasten. Als bruid zou ik niet eens willen dat een gast zoveel geld kwijt is.
Dat gezeik over enveloppe inhoud en de naam erop schrijven snap ik ook niet. Het is geen verplichting iets te geven.



Ik geef niet standaard 100,- als stel, alleen voor echt goede vrienden, waar we ook veel contact mee hebben, en directe familie waar we een goede band mee hebben.



Bij vrienden/kennissen die wat verder van ons weg staan is dat 50,- per stel.



Of dat opweegt tegen wat we verbruiken die dag, geen idee. Daar geven we ook niet voor.

En de een heeft natuurlijk ook meer te besteden dan een ander. 250,- kan voor de een nauwelijks voelbaar zijn in de portemonnee, terwijl dat voor een ander het verschil kan zijn tussen wel boodschappen kunnen doen of niet die maand. Ik zal ook niet zo snel een waardeoordeel hebben over wat mensen daadwerkelijk geven. Het is een gift, een cadeau en of dat nu 10,- of 100,- is, het is mooi meegenomen.



Vrijgezellenfeesten die ik tot nu toe heb meegemaakt zijn gelukkig niet zo idioot duur. Als bruid zijnde zou ik dat ook echt niet willen.. Mijn vriendinnen zijn al gewaarschuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hi daar

Ik ben via Google op deze site terecht gekomen omdat ik binnenkort een Nederlands trouwerij heb het is de eerste sinds ik weer in Nederland woon. Ik ben op m'n 12e verhuisd naar de US en daarna overal in de wereld gewoond. Bedankt allemaal voor jullie eerlijkheid maar ik verbaas me echt over de lage bedragen het lijkt dat jullie hier een trouwerij zien als een ordinaire verjaardag oid.

Ik heb mij altijd verdedigt als Nederlandse tegen het stigma dat Nederlanders gierig zijn maar het lijkt hier toch echt de waarheid helaas. In de us is het common dat ( als je het kan missen) toch wel min 100 dollar per person geeft per wedding bij goede vrienden is het gemiddeld het dubbele, dus paar honderd per couple is normaal. In Frankrijk idem in andere landen zoals Roemenië is een maandsalaris gewoon. Realiseer dat een bruiloft gemiddeld meer dan 100 euro PP kost en dat je het stel op de rit wilt helpen daarom geef je een bijdrage. Bij de meeste stellen in het geld namelijk op na het trouwen en kunnen zij het weer financieel opbouwen door de vrienden en kennissen. Zo hebben wij in de us geleerd en zie ik ook in de andere landen. Praat maar eens met een Chinese Griekse Engelse Zweedse etc wat common is. Sorry meiden ik schrik hier echt van. Sinds ik ben gescheiden heb ik t niet breed, maar ben nu als 4 maanden aan het sparen voor deze wedding. Omdat een wedding / bruiloft nou eenmaal een van de belangrijkste tradities is wat bestaat!' Hopeljjk kunnen jullie hier van leren no offence x
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben je in Nederland niet verplicht om te trouwen.



Als je gaat hokken hoeven je vrienden toch ook niet te lappen ?

Wij hebben zelfs ons 25-jarig hokjubileum ongemerkt voorbij laten gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoezemans trouwfeestjes zijn ook allemaal 25 jaar geleden. Wat hij gaf, geen idee. Ik was 17, kende het gezelschap niet en had vijftien gulden zakgeld per week. Het enige wat me is bijgebleven (naast de psalmen .....) was dat een aantal tantes overstuur raakte omdat Snoezeman aankwam met een pak luiers als huwelijkscadeau (het zou toch niet zo zijn dat..........).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoezemans trouwfeestjes zijn ook allemaal 25 jaar geleden. Wat hij gaf, geen idee. Ik was 17, kende het gezelschap niet en had vijftien gulden zakgeld per week. Het enige wat me is bijgebleven (naast de psalmen .....) was dat een aantal tantes overstuur raakte omdat Snoezeman aankwam met een pak luiers als huwelijkscadeau (het zou toch niet zo zijn dat..........).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje gaf ik overigens 150 euro, plus nog een "verwenpakket" met toilettas, massageolie, kaarsen, chocolaatjes etc.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Janice112 schreef op 23 februari 2015 @ 00:00:

Hi daar

Ik ben via Google op deze site terecht gekomen omdat ik binnenkort een Nederlands trouwerij heb het is de eerste sinds ik weer in Nederland woon. Ik ben op m'n 12e verhuisd naar de US en daarna overal in de wereld gewoond. Bedankt allemaal voor jullie eerlijkheid maar ik verbaas me echt over de lage bedragen het lijkt dat jullie hier een trouwerij zien als een ordinaire verjaardag oid.

Ik heb mij altijd verdedigt als Nederlandse tegen het stigma dat Nederlanders gierig zijn maar het lijkt hier toch echt de waarheid helaas. In de us is het common dat ( als je het kan missen) toch wel min 100 dollar per person geeft per wedding bij goede vrienden is het gemiddeld het dubbele, dus paar honderd per couple is normaal. In Frankrijk idem in andere landen zoals Roemenië is een maandsalaris gewoon. Realiseer dat een bruiloft gemiddeld meer dan 100 euro PP kost en dat je het stel op de rit wilt helpen daarom geef je een bijdrage. Bij de meeste stellen in het geld namelijk op na het trouwen en kunnen zij het weer financieel opbouwen door de vrienden en kennissen. Zo hebben wij in de us geleerd en zie ik ook in de andere landen. Praat maar eens met een Chinese Griekse Engelse Zweedse etc wat common is. Sorry meiden ik schrik hier echt van. Sinds ik ben gescheiden heb ik t niet breed, maar ben nu als 4 maanden aan het sparen voor deze wedding. Omdat een wedding / bruiloft nou eenmaal een van de belangrijkste tradities is wat bestaat!' Hopeljjk kunnen jullie hier van leren no offence x





Tja...de US...daar is alles groter, beter, mooier, duurder enzovoort.



In mijn ogen ben je gestoord als je maandenlang aan het sparen bent voor een 'wedding'.

Misschien is Europa daarom wel naar de klote gegaan toen de US begon met de omgevallen

banken. Alles kan en alles mag in de US. Leven op grote voet. Totdat ze zeepbel uit elkaar knalt.



Ik woon in Indonesie en heb al een paar bruiloften meegemaakt hier.

O.a. die van mezelf. Hier is het de gewoonte om een enveloppe te stoppen in een box.

Geen kado's. Bij ongeveer de helft is de enveloppe leeg. Echt waar.

Dat weet het stel ook dat trouwt en niemand staat daar van te kijken.

De andere helft is gevuld met een bedrag van 5.000 tot 10.000 rupia (30 tot 60 cent)

Ik vind dat super schattig.
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 23 februari 2015 @ 02:43:

[...]





Tja...de US...daar is alles groter, beter, mooier, duurder enzovoort.



In mijn ogen ben je gestoord als je maandenlang aan het sparen bent voor een 'wedding'.

Misschien is Europa daarom wel naar de klote gegaan toen de US begon met de omgevallen

banken. Alles kan en alles mag in de US. Leven op grote voet. Totdat ze zeepbel uit elkaar knalt.



Ik woon in Indonesie en heb al een paar bruiloften meegemaakt hier.

O.a. die van mezelf. Hier is het de gewoonte om een enveloppe te stoppen in een box.

Geen kado's. Bij ongeveer de helft is de enveloppe leeg. Echt waar.

Dat weet het stel ook dat trouwt en niemand staat daar van te kijken.

De andere helft is gevuld met een bedrag van 5.000 tot 10.000 rupia (30 tot 60 cent)

Ik vind dat super schattig.



Nou, laat Janice het maar niet horen.



Wat idioot om je voor 'Nederlanders' te schamen, omdat 'ze' maar 100 euro geven voor een bruiloft (zo lees ik je post).



Ik schaam me meestal alleen voor individuen die iets mafs doen, meestal niet voor een hele nationaliteit, waarvan ik ruim 99,9 procent niet ken.



Wij hebben gewoon andere tradities en gebruiken. En als je je er beter bij voelt om vooral lekker Amerikaans te doen, doe je dat toch?



Waarom zou jij je moeten verdedigen? Zeker als jij niet net als die gierige Nederlanders bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:Janice112 schreef op 23 februari 2015 @ 00:00:

Hi daar

Ik ben via Google op deze site terecht gekomen omdat ik binnenkort een Nederlands trouwerij heb het is de eerste sinds ik weer in Nederland woon. Ik ben op m'n 12e verhuisd naar de US en daarna overal in de wereld gewoond. Bedankt allemaal voor jullie eerlijkheid maar ik verbaas me echt over de lage bedragen het lijkt dat jullie hier een trouwerij zien als een ordinaire verjaardag oid.

Ik heb mij altijd verdedigt als Nederlandse tegen het stigma dat Nederlanders gierig zijn maar het lijkt hier toch echt de waarheid helaas. In de us is het common dat ( als je het kan missen) toch wel min 100 dollar per person geeft per wedding bij goede vrienden is het gemiddeld het dubbele, dus paar honderd per couple is normaal. In Frankrijk idem in andere landen zoals Roemenië is een maandsalaris gewoon. Realiseer dat een bruiloft gemiddeld meer dan 100 euro PP kost en dat je het stel op de rit wilt helpen daarom geef je een bijdrage. Bij de meeste stellen in het geld namelijk op na het trouwen en kunnen zij het weer financieel opbouwen door de vrienden en kennissen. Zo hebben wij in de us geleerd en zie ik ook in de andere landen. Praat maar eens met een Chinese Griekse Engelse Zweedse etc wat common is. Sorry meiden ik schrik hier echt van. Sinds ik ben gescheiden heb ik t niet breed, maar ben nu als 4 maanden aan het sparen voor deze wedding. Omdat een wedding / bruiloft nou eenmaal een van de belangrijkste tradities is wat bestaat!' Hopeljjk kunnen jullie hier van leren no offence x



Iets van leren???

Misschien een les voor je trouwgrage vriendjes: als je het niet betalen kan moet je niet trouwen.



Ik betaal geen verplichte entree omdat een ander gaat trouwen.



En in de US is alles duurder, groter, overdreven. En is het vaak de hele dag. Hier alleen savonds meestal.



Ik smul van trouwprogramma's maar het is wel overdreven allemaal daar.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
-
Alle reacties Link kopieren
Ha, maar we wonen hier niet in de US. Daar ligt overigens het scheidingspercentage nog veel hoger dan hier, dus dan mag je zeker ook bij het tweede of derde huwelijk nog eens flink dokken voor andermans mislukte liefdesleven. En vertel er dan ook even bij dat de gemiddelde Amerikaan van leningen, schulden en creditcards aan elkaar hangt. Ja, ik ken het van nabij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel met Janice eens. Ik moet ook zeggen dat ik nu een paar keer heb meegemaakt dat ik echt een beetje een kater heb overgehouden aan wat je als feestgever als cadeau krijgt en hoe dat in verhouding staat tot het feest wat je geeft. En nee, niet omdat ik vind dat gasten je feest zouden moeten bekostigen, maar wel omdat ik inderdaad ben opgegroeid met de ongeschreven regel dat cadeaus reflecteren hoe belangrijk de gelegenheid is en dat het feest dat ook reflecteert. Dus als je trouwt, geef je een groter en bijzonderder feest dan wanneer je jarig bent. En krijg je dus ook een groter en blijvender cadeau. Of als je 30, 40 of 50 wordt, of als je afstudeert, of als je 40 jaar getrouwd bent, dan geef je een groot feest en krijg je een bijzonderder cadeau dan wanneer je 23 wordt en thuis wat mensen uitnodigt.



Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat je als feestgever enorm uitpakt qua locatie, catering, entertainment etc. maar dan hetzelfde cadeautje krijgt als dat je gekregen zou hebben als je gewoon een zak chips op je eigen salontafel had gesmeten en dat voelde niet leuk. Dat heeft voor mij de lol van een feest geven wel om zeep geholpen.
Am Yisrael Chai!
Waarom geef je een feest? Het zou toch iets moeten zijn van iets willen vieren samen met de geliefden, waarbij het fijn is dat mensen dat met je willen delen. Het gaat je dus blijkbaar wel om het geld. Mij niet. Ik zou het fijn vinden dat mensen speciaal voor ons komen en daarbij reken ik ze niet af op de inhoud van de envelop. Het is wel duidelijk dat veel mensen steeds minder te besteden hebben, zo ook ik. En dan moeten mensen niet verwachten dat ik in het rood ga staan om dat het volgens sommigen zo hoort om een groot cadeau te geven. En ja, ook 25 euro is voor mij veel geld, dus laat staan 100 euro. Maar gelukkig begrijpen mensen in mijn vriendenkring dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 23 februari 2015 @ 09:32:

Waarom geef je een feest Fashionvictim? Het zou toch iets moeten zijn van iets willen vieren samen met de geliefden, waarbij het fijn is dat mensen dat met je willen delen. Het gaat jou dus blijkbaar wel om het geld. Mij niet. Nee, mij ging het ook om iets vieren met geliefden. Maar ik kreeg het gevoel dat ik die mensen kennelijk als geliefden zag, maar omgekeerd zij mij niet. Het voelde alsof ik, juist omdat die mensen belangrijk voor mij zijn, enorm mijn best had gedaan om hen iets moois te geven, maar ik zelf voor hen niet meer ben dan de juf op school of een willekeurige buurvrouw. En dat vond ik geen leuk gevoel.
Am Yisrael Chai!
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 23 februari 2015 @ 09:32:

Waarom geef je een feest? Het zou toch iets moeten zijn van iets willen vieren samen met de geliefden, waarbij het fijn is dat mensen dat met je willen delen. Het gaat je dus blijkbaar wel om het geld. Mij niet. Ik zou het fijn vinden dat mensen speciaal voor ons komen en daarbij reken ik ze niet af op de inhoud van de envelop. Het is wel duidelijk dat veel mensen steeds minder te besteden hebben, zo ook ik. En dan moeten mensen niet verwachten dat ik in het rood ga staan om dat het volgens sommigen zo hoort om een groot cadeau te geven. En ja, ook 25 euro is voor mij veel geld, dus laat staan 100 euro. Maar gelukkig begrijpen mensen in mijn vriendenkring dit.Het zegt nogal wat over het karakter van iemand en hoe die persoon de relatie met feestgever waardeert. En dan hebben we het uiteraard niet over mensen die het niet kunnen missen.
Alle reacties Link kopieren
FV, het gegeven bedrag staat voor mij niet gelijk aan de liefde die ik voel maar aan de staat van mijn bankrekening.

Ik zou in jouw schoenen eerder mijn verwachtingen aanpassen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Janice112 schreef op 23 februari 2015 @ 00:00:

Hi daar

Ik ben via Google op deze site terecht gekomen omdat ik binnenkort een Nederlands trouwerij heb het is de eerste sinds ik weer in Nederland woon. Ik ben op m'n 12e verhuisd naar de US en daarna overal in de wereld gewoond. Bedankt allemaal voor jullie eerlijkheid maar ik verbaas me echt over de lage bedragen het lijkt dat jullie hier een trouwerij zien als een ordinaire verjaardag oid.

Ik heb mij altijd verdedigt als Nederlandse tegen het stigma dat Nederlanders gierig zijn maar het lijkt hier toch echt de waarheid helaas. In de us is het common dat ( als je het kan missen) toch wel min 100 dollar per person geeft per wedding bij goede vrienden is het gemiddeld het dubbele, dus paar honderd per couple is normaal. In Frankrijk idem in andere landen zoals Roemenië is een maandsalaris gewoon. Realiseer dat een bruiloft gemiddeld meer dan 100 euro PP kost en dat je het stel op de rit wilt helpen daarom geef je een bijdrage. Bij de meeste stellen in het geld namelijk op na het trouwen en kunnen zij het weer financieel opbouwen door de vrienden en kennissen. Zo hebben wij in de us geleerd en zie ik ook in de andere landen. Praat maar eens met een Chinese Griekse Engelse Zweedse etc wat common is. Sorry meiden ik schrik hier echt van. Sinds ik ben gescheiden heb ik t niet breed, maar ben nu als 4 maanden aan het sparen voor deze wedding. Omdat een wedding / bruiloft nou eenmaal een van de belangrijkste tradities is wat bestaat!' Hopeljjk kunnen jullie hier van leren no offence x





Over brainwashing gesproken zeg, denken dat een situatie in Amerika de normale standaard is. Ook no offence natuurlijk.



Je krijgt trouwens de greetings van Edem.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 23 februari 2015 @ 09:39:

[...]





Nee, mij ging het ook om iets vieren met geliefden. Maar ik kreeg het gevoel dat ik die mensen kennelijk als geliefden zag, maar omgekeerd zij mij niet. Het voelde alsof ik, juist omdat die mensen belangrijk voor mij zijn, enorm mijn best had gedaan om hen iets moois te geven, maar ik zelf voor hen niet meer ben dan de juf op school of een willekeurige buurvrouw. En dat vond ik geen leuk gevoel.



Dat ligt hem dan echt aan jou. Als je aan de waarde van een cadeau afweegt hoe geliefd of gewaardeerd je bent, dat vind ik op zijn zachts gezegd een beetje vreemd.

Ik ben het wat dat betreft meer met doemaarzonnebloemen eens, je geeft wat je kunt missen. Mensen die mij erop aankijken dat ik weinig geef omdat ik het zelf financieel moeilijk heb, wil ik echt niet in mijn vriendenkring hebben.

Wel doe ik , als ze geld vragen en ik heb niet veel te missen (en dat was helaas de laatste jaren zo), mijn best om het op een originele manier te overhandigen.

Zo heb ik ooit bij iemand allemaal hartjes op satéprikker ergens ingeprikt met daarop op elk hartje een tekst van "liefde is" die op hun van toepassing is. Omdat ik dat bruidspaar redelijk goed kende, waren dit teksten als: Liefde is in de ochtend zijn brood voor hem smeren, voor haar haar autoruiten krabben als het heeft gevroren enz.

Deze prikkers hebben ze nog steeds bewaard en ze hebben het erg gewaardeerd.



Bedragen geven zoals in de VS, vind ik helemaal van de zotte. Ik ga echt geen droog brood eten omdat zoiets van mij verwacht word, en zeker er geen maanden voor sparen. Als je voor een huwelijkscadeau moet sparen, heb je het al niet breed. Dan bewaar ik zo'n buffer liever voor als mijn wasmachine stuk gaat.

Een feest moet je alleen geven als je het zelf kunt betalen vind ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind huwelijken inmiddels eigenlijk meer en meer een privékwestie, net als religie. Vooral omdat ze tegenwoordig zelden voor het leven zijn. Moet een ander daar dan voor dokken?



Mede om die reden ben ik zelf in het buitenland getrouwd. Geen zin in gezeik en ook geen zin om nog jaren een bruiloft te moeten afbetalen.



Laatste door mij bezochte huwelijk (honderd euro geschoven, blijkbaar te weinig volgens Janice) resulteerde overigens in minder dan een jaar in een scheiding.



Ik vind het belachelijk om hooggespannen verwachtingen te hebben wat betreft dat envelopje. Je kan nooit in andermans portemonnee kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 23 februari 2015 @ 09:57:

FV, het gegeven bedrag staat voor mij niet gelijk aan de liefde die ik voel maar aan de staat van mijn bankrekening.

Ik zou in jouw schoenen eerder mijn verwachtingen aanpassen.



Daar geloof ik niet zo in. Dat een goede vriend(in) gaat trouwen, of 30 of 40 of 50 wordt, of gaat afstuderen, of een baby krijgt, weet je altijd al ver van tevoren. En dus kun je ongeacht de staat van je bankrekening daar ook al lang van tevoren rekening mee houden.

Ik vind dat je, door op zo'n gelegenheid met een bloemetje van de benzinepomp, een fles wijn van 5 euro of een tientje in een envelop aan te komen, de boodschap geeft dat de vriendschap je ook niet meer waard is dan dat. En dat geeft verder niet, dan weet iedereen ook weer waar 'ie staat, zeg maar.
Am Yisrael Chai!
quote:saaaaar81 schreef op 23 februari 2015 @ 10:00:

[...]





Over brainwashing gesproken zeg, denken dat een situatie in Amerika de normale standaard is. Ook no offence natuurlijk.



Je krijgt trouwens de greetings van Edem.
Het gaat ook niet per se om de inhoud van de envelop: bij onze bruiloft hebben we ook cadeaus gekregen die weinig gekost hebben, maar waar de gever wel een mooie gedachte bij heeft of waar de gever veel aandacht in heeft gestoken. Dat representeert wel de waarde van de gebeurtenis voor ons: wij vinden het bijzonder dat we trouwen, en blijkbaar vinden onze vrienden dat ook, want ze geven cadeaus waar ze moeite voor gedaan hebben. Ik was beduidend minder blij geweest met een fles badschuim in een papiertje, ondanks dat dat misschien wel meer gekost zou hebben.



Dat we gierig zijn omdat we geen honderden euro's geven vind ik trouwens onzin: ik geef iets omdat ik je leuk vind, niet omdat ik vind dat je geld over moet houden op je bruiloft. Trouwen doe je omdat je dat wilt, niet omdat het moet, en die goede start had je jezelf kunnen geven door geen feest te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 23 februari 2015 @ 10:10:

[...]





Daar geloof ik niet zo in. Dat een goede vriend(in) gaat trouwen, of 30 of 40 of 50 wordt, of gaat afstuderen, of een baby krijgt, weet je altijd al ver van tevoren. En dus kun je ongeacht de staat van je bankrekening daar ook al lang van tevoren rekening mee houden.

Ik vind dat je, door op zo'n gelegenheid met een bloemetje van de benzinepomp, een fles wijn van 5 euro of een tientje in een envelop aan te komen, de boodschap geeft dat de vriendschap je ook niet meer waard is dan dat. En dat geeft verder niet, dan weet iedereen ook weer waar 'ie staat, zeg maar.





Ik vind het echt heel vreemd dat iemand er zo in kan staan.



Maar goed, ik ben blij met die bonbons van de action, dat lieve kaartje met een tientje er in. Sterker nog, ik vond het heel vervelend dat we van sommige mensen zulke hoge bedragen kregen op ons trouwen. Ik was allang blij dat ze er waren, zo veel veld was echt nergens voor nodig.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 23 februari 2015 @ 10:04:

[...]





Dat ligt hem dan echt aan jou. Als je aan de waarde van een cadeau afweegt hoe geliefd of gewaardeerd je bent, dat vind ik op zijn zachts gezegd een beetje vreemd.

Ik ben het wat dat betreft meer met doemaarzonnebloemen eens, je geeft wat je kunt missen. .Ik vind het niet in verhouding staan als je als gastheer of gastvrouw tussen de 100 a 200 euro aan een gast uitgeeft, maar dan een cadeau te krijgen van nog geen 5 euro. Zeker niet als je gasten allemaal mensen zijn die aan een kopje koffie van de Starbucks al meer dan dat uitgeven. Ik vind dat ook serieus erg onbeschoft en zou dat zelf niet eens durven.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven