Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Wat is ie geweldig leuk geworden Mirjam!
Oohh, wat een super leuk rendier. Wat een schatje. En wat netjes gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Kei leuk Mirjam!!! Volgens mij is 'ie ook best groot geworden, of lijkt dat maar zo?
Alle reacties Link kopieren
Tof zeg! Geven jullie dit soort 'grote' projecten zomaar weg bij verjaardag of geboorte oid? Ik vind het soms een beetje uit verhouding: de hoeveelheid tijd die ik eraan kwijt ben geweest en de prijs van de materialen etc. Ik vind het haken zelf natuurlijk ook wel leuk, maar geef zoiets dan toch liever aan een speciaal persoon bij een speciale gelegenheid. Of ik hou ze lekker zelf
Ik maak veel in opdracht, materiaalprijs + een beetje vraag ik er voor. Voor niets gaat de zon op
Nog even een beginnersvraagje over het aanhechten van een nieuwe draad.



Jullie zijn niet enthousiast over de magic knot / double knot, maar haken de draden mee in de volgende toer. Is dat dan alles wat je doet? Dus niet eerst een steek met dubbele draad haken of toch een knoopje leggen ofzo? Alleen die draden meehaken? Is dat dan stevig genoeg om te blijven zitten?



Ik ben nu met mijn ripple bezig en heb het aanhechten van een nieuwe draad steeds uitgesteld en ben gewoon elke streep met een nieuw bolletje begonnen. Heb nu allemaal halve bolletjes en moet er nu dus echt aan geloven.
Ik maak altijd wel een magische knoop en haak het zo dat het knoopje aan de achterkant/binnenkant zit. Kwestie van iets strakker of losser haken op dat punt.
Ah, oké. Ik had hier gelezen dat die magische knoop makkelijk weer loslaat. Maar misschien ging dat alleen over de Stylecraft. Ik haak mijn ripple met katoen. Dan zou het moeten kunnen? Vind het wel eng. Het zal je maar gebeuren dat er gaten in je deken vallen.
Ik wil deze gaan haken. Heb de wol besteld, Scheepjeswol Stone Washed Canada Jade 806. Hoop dat ik aan 8 bollen genoeg heb. Het aantal bollen zou in het blogbericht moeten staan maar ik zie het nergens? De kleur lijkt me heel mooi voor die

steken.
anoniem_119082 wijzigde dit bericht op 11-01-2015 18:26
Reden: Jade, niet Jaden :-)
% gewijzigd
Nee ik zie het ook nergens staan, erg mooi patroon! En bonnetje gewoon bewaren, wat over is kan je vaak wel weer terugbrengen.
quote:Clothilde schreef op 11 januari 2015 @ 18:21:

Ah, oké. Ik had hier gelezen dat die magische knoop makkelijk weer loslaat. Maar misschien ging dat alleen over de Stylecraft. Ik haak mijn ripple met katoen. Dan zou het moeten kunnen? Vind het wel eng. Het zal je maar gebeuren dat er gaten in je deken vallen.Ja Stylecraft is acryl en dat "glijdt" sneller los. Je zou ervoor kunnen kiezen om hierbij de magische knoop te maken en de draadjes bij de knoop niet af te knippen maar mee te haken voor extra stevigheid.
quote:SilverShadow schreef op 11 januari 2015 @ 18:34:

[...]



Ja Stylecraft is acryl en dat "glijdt" sneller los. Je zou ervoor kunnen kiezen om hierbij de magische knoop te maken en de draadjes bij de knoop niet af te knippen maar mee te haken voor extra stevigheid.Ik denk dat ik dat voor de zekerheid maar doe. Dankjewel!
quote:Carenza schreef op 11 januari 2015 @ 18:25:

Ik wil deze gaan haken. Heb de wol besteld, Scheepjeswol Stone Washed Canada Jade 806. Hoop dat ik aan 8 bollen genoeg heb. Het aantal bollen zou in het blogbericht moeten staan maar ik zie het nergens? De kleur lijkt me heel mooi voor die

steken.



Uit het blogbericht:



met haaknaald 4 haakte ik 200 losse,

haaknaald 4.5 voor de rest

Scheepjes stonewashed (iets meer dan 3 bollen)

kleur 802



Het oorspronkelijke patroon waarnaar wordt verwezen (van Kali Dahle) is groter, maar dan nog zou je genoeg moeten hebben aan 8 bollen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn 1e ripple maakte ik enkel een dubbele knoop erin en pas aan t eind alle losse eindjes weggewerkt. Rotklus.

Met de 2e gebruik ik magische knoop en en haak ik de losse eindjes nog een halve ripple mee. En meteen afknippen dus. Ziet er nu supernetjes uit en ben op 1/4e.



Ben vandaag begonnen met de CAL 2015 met stylecraft, net als beide ripples. Leuke uitdaging!
Alle reacties Link kopieren
Deze had ik nog niet geshowd.



Schattig!
quote:Mirjam82 schreef op 11 januari 2015 @ 19:09:

Bij mijn 1e ripple maakte ik enkel een dubbele knoop erin en pas aan t eind alle losse eindjes weggewerkt. Rotklus.

Met de 2e gebruik ik magische knoop en en haak ik de losse eindjes nog een halve ripple mee. En meteen afknippen dus. Ziet er nu supernetjes uit en ben op 1/4e.



Goed om te lezen. Zo ga ik het ook doen.



quote:Ben vandaag begonnen met de CAL 2015 met stylecraft, net als beide ripples. Leuke uitdaging!Leuk! Ik wil binnenkort beginnen met de CAL 2014. Alsmaar een ripple wordt wel een beetje saai. Alleen nog even garen kopen (toch weer katoen).
Wijzigen, niet quoten...
quote:Mirjam82 schreef op 11 januari 2015 @ 19:16:

Deze had ik nog niet geshowd.



[IMG]http://i314.photobucket.com/albums/ll43 ... 9lf8ee.jpg[/IMG]Leuk! Leuke kleuren ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Clothilde schreef op 11 januari 2015 @ 19:48:

[...]





Goed om te lezen. Zo ga ik het ook doen.





[...]





Leuk! Ik wil binnenkort beginnen met de CAL 2014. Alsmaar een ripple wordt wel een beetje saai. Alleen nog even garen kopen (toch weer katoen).En wat is de reden van de 2014 en niet 2015?
Alle reacties Link kopieren
Er komt weer wat leven in hier... leuk!!!

Leuke rups Mirjam!

Ik ga binnenkort ook de CAL 2014 maken, in babydekenformaat voor een collegaatje van me die oma wordt.
Alle reacties Link kopieren
Sinds Viva forum is veranderd kom ik hier niet meer voor mijn plezier. Vind de topics echt drama om te lezen met al die reclames.
quote:Mirjam82 schreef op 11 januari 2015 @ 19:54:

[...]



En wat is de reden van de 2014 en niet 2015?

Ik vind die van 2014 mooier. Het vierkante model van die van 2015 spreekt me niet echt aan. Bovendien hou ik niet zo van granny squares, al helemaal niet van zo'n grote.

En om nieuwe steken te leren is die van 2014 ook prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van 2014 erg onrustig. Die van 2015 lijkt me rustiger, omdat elke toer aan alle kanten terugkomt.
Ik vind het trouwens wel knullig dat er voor de CAL's van 2014 en 2015 geen aparte Facebookpagina's zijn gemaakt. Nu moet ik voor de berichten van de CAL 2014 eindeloos naar beneden scrollen. Met zoveel nieuwe berichten voor de CAL 2015 is dat praktisch niet te doen. Of zou er een snellere manier zijn om bij de berichten van januari 2014 te komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven