Het nieuwe forum: wat vinden we er van?

29-10-2014 12:57 1048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het mooi! Het is nog wel superlangzaam, maar dat zal hopelijk te maken hebben met opstarten? Een beetje een dieselforumpje?

Fijn dat er een actieve topics overzicht terug is. Ook fijn dat je op de voorpagina kan zien wie als laatste in een topic gereageerd heeft! Ook het ontwerp vind ik mooi; wit, rustig, clean, volwassen. Geen roze Ik zie wel blokjes met zigzaglijntjes waar je niet al te lang naar moet kijken maar goed.



Wat vinden jullie?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog steeds mooi. Ben blij dat ik weer met tab-enter een reactie kan plaatsen en ook fijn dat ik in 1x naar mn laatstgelezen reactie in een topic kan.



Maar na een tijdje forummen zijn me wel een aantal hele storende ontwerpfouten opgevallen:



- paginanummer onder en boven zijn niet even groot

- het knopje om een pijler te kiezen ziet er steeds anders uit (in een topic is het het pijltje naast de pijlernaam, in een pijler is het een knopje in het midden en op de homepage is het een knopje helemaal rechts)

- home en forum (linksboven) lijken twee verschillende niveaus te zijn maar leiden naar dezelfde webpagina

- links openen niet in een nieuw tabblad

- het quote-tekentje is stom. Er is gekozen voor het aanhalingstekens-openen tekentje. Maar zo'n tekentje moet links boven een tekst staan. Nu staat het rechts onder de te quoten tekst. Neem dan of een ander symbooltje, of zet het op de juiste plek!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het grote witte zeer irritant, dacht dat het wel over zou gaan (het irritatie-gedoe) maar nee. En ook irritant: Elke dag inloggen, terwijl ik het onthoud aan heb gevinkt.
Alle reacties Link kopieren
Meer mensen die er last van hebben dat ze via de telefoon geen nieuwe topic kunnen aanmaken? De knop doet het simpelweg gewoon niet! GRRRRR...
Ik kan nog steeds niet loepen. Of zie ik iets over het hoofd?
Je kunt toch op het oogje klikken Rinzwind.
Alle reacties Link kopieren
Heb het net weer even geprobeerd, mobiel. Maar het blijft kut. Veel te traag. Het laden van een pagina duurt gewoon 5 seconden ofzo. Ik ga maar weer, forummen is geen doen zo.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 12 november 2014 @ 13:52:

Heb het net weer even geprobeerd, mobiel. Maar het blijft kut. Veel te traag. Het laden van een pagina duurt gewoon 5 seconden ofzo. Ik ga maar weer, forummen is geen doen zo.Je kan veel zeggen over het nieuwe forum, maar dit vind ik zeiken om het zeiken.
Alle reacties Link kopieren
Huh, zeiken om het zeiken? Je kunt gewoon niet normaal forummen als het zo traag gaat. Paar topics checken kost je zo een half uur.
.
Ik ben hier amper meer want men, wat een hoop onnodig wit. Je scrollt je de tandjes.

Mobiel kom ik al helemaal niet meer wat dat is volslagen kansloos.
Eens met Impala.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nu een tijdje aangekeken maar het is maar beperkt.



Ik weet niet waar ze deze forumsoftware hebben gekocht, of dat ze een tiener zonder ervaring hebben losgelaten om het te programmeren, maar het heeft nogal wat grote manco's



De grootste is dat het niet downward compatible is met oudere versie browsers of verschillende merken browsers, Niet iedereen gebruikt de laatste revisie IE tenslotte.



Ook is het niet uitgelegd om hulp te bieden aan gehandicapten alhoewel de meeste echte softwarehuizen hiertoe makkelijk in staat zijn, en het weinig extra moeite kost, wordt er door inkoop vaak gekozen voor leveranciers die de capaciteiten niet hebben in ruil voor mooie praatjes.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels tevreden. Het forum is bij mij snel, mobiel werkt het ook goed. Fijn.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Het begint te wennen....

Ik ben erg blij met de knop "terug naar boven", al vergeet ik m nog wel eens.

Ik vind het ook leuk dat je op de forumpagina eerst de topics ziet waarin je hebt gereageerd.

Zo kon ik mooi even lezen hoe het met het huis naast jou, Spijker, gaat.

Had ik anders nooit meer aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 10 november 2014 @ 12:53:

Ik vind het nog steeds mooi. Ben blij dat ik weer met tab-enter een reactie kan plaatsen en ook fijn dat ik in 1x naar mn laatstgelezen reactie in een topic kan.



Maar na een tijdje forummen zijn me wel een aantal hele storende ontwerpfouten opgevallen:



- paginanummer onder en boven zijn niet even groot

- het knopje om een pijler te kiezen ziet er steeds anders uit (in een topic is het het pijltje naast de pijlernaam, in een pijler is het een knopje in het midden en op de homepage is het een knopje helemaal rechts)

- home en forum (linksboven) lijken twee verschillende niveaus te zijn maar leiden naar dezelfde webpagina

- links openen niet in een nieuw tabblad

- het quote-tekentje is stom. Er is gekozen voor het aanhalingstekens-openen tekentje. Maar zo'n tekentje moet links boven een tekst staan. Nu staat het rechts onder de te quoten tekst. Neem dan of een ander symbooltje, of zet het op de juiste plek!

Hoe doe je dat, teruggaan naar je laatste post in een topic? Dat heb ik nog niet ontdekt.

Het quoten gaat me nog niet makkelijk af.

Ik quote steeds de verkeerde post, omdat ik rechtsboven aanklik, ipv rechtsonder.
Lees voor het eerst in dit topic en ben het eens met de hoeveelheid ruimte (VEEEL) ten opzichte van de hoeveelheid tekst (weinig). Je kunt niet meer ff lekker snel een topic doorscrollen.

Wat mij heel erg irriteert, ik open altijd nieuwe tabbladen vanuit een onderwerplijst. Voorheen bleef mijn lettergrootte dan gelijk, maar nu is iedere nieuwe pagina weer onooglijk klein en moet ik twee keer CTRL+ en.

De 'ga naar boven' knop heb ik ook nog niet gezien??
off topic: ik voel een connectie Rinzwind
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 13 november 2014 @ 16:52:

Lees voor het eerst in dit topic en ben het eens met de hoeveelheid ruimte (VEEEL) ten opzichte van de hoeveelheid tekst (weinig). Je kunt niet meer ff lekker snel een topic doorscrollen.

Wat mij heel erg irriteert, ik open altijd nieuwe tabbladen vanuit een onderwerplijst. Voorheen bleef mijn lettergrootte dan gelijk, maar nu is iedere nieuwe pagina weer onooglijk klein en moet ik twee keer CTRL+ en.

De 'ga naar boven' knop heb ik ook nog niet gezien??Terug naar boven-knop zit rechtsonder in je beeldscherm. Schuift ook mee met scrollen.
quote:miepje1971 schreef op 13 november 2014 @ 22:07:

[...]



Terug naar boven-knop zit rechtsonder in je beeldscherm. Schuift ook mee met scrollen.



Hahahah, het zal wel aan mijn Macbook liggen, maar hij zit bij mij dus he-le-maal onderaan de pagina. Als ik uitgescrolld ben kom ik hem pas tegen!

Weet iemand me nog wel de knop aan te wijzen hoe je naar je laatste post in een topic kan gaan?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat je geen privé-berichten kunt verwijderen en ook niet de functie aanzetten om een melding te geven als je een bericht ontvangen hebt? (Erg irritant, dat laatste...)
Goed, eerlijk=eerlijk, maar i vind het nieuwe forum nu alles in mijn ogen lekker werkt, toch wel erg fijn. Enige wat mij nog niet lekker in de ogen ligt is de witte enorme oppervlakte, ik krijg na een tijdje dubbelzien en pijnlijke droge ogen. En nee dat ligt echt niet aan mijn ogen, vorige lay-out geen last van, maar hier helaas wel. Kan dat niet ietsje anders Viva?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het forum alleen mobiel (op iphone mochtdat relevant zijn) ik heb het nog steeds niet voor elkaar om een topic helemaal terug te kunnen lezen: ik zie alleen de laatste reacties, maar mis daardoor vaak de helft van de discussie die eraan vooraf is gegaan.. Hoe kan ik ALLE reacties teruglezen ipv alleen de laatste?
Alle reacties Link kopieren
Het forum mag dan nieuw zijn, die bloedirritante pop-up reclames (of de snelheid daarvan) zijn het duidelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nieuwe forum helemaal niet fijn. Het ziet er mooi uit, maar het werkt (bij mij) niet naar behoren. De actieve topics zijn oude topics, van sommige topics zie ik niet de nieuwste versie etc. (Dan zie ik bijv. 55 reacties, terwijl ik bij 'forum start' kan zien dat het topic inmiddels 70 reacties heeft, maar als ik er dan op klik, kom ik toch weer op de pagina met 55 reacties.) Heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 10 november 2014 @ 16:35:

Ik vind het grote witte zeer irritant, dacht dat het wel over zou gaan (het irritatie-gedoe) maar nee. En ook irritant: Elke dag inloggen, terwijl ik het onthoud aan heb gevinkt.



Ik heb juist het tegenovergestelde: ik klik aan dat ik niet automatisch wil inloggen, maar een dag later sta ik toch weer automatisch ingelogd! Heel raar.



Verder ben ik er sinds kort achter dat als je bijv op een pijler op het soort van zwarte-vierkante-spraakwolkje klikt met het aantal reacties van een topic, je bij de laatste reactie uitkomt!



Wel jammer vind ik dat er geen knop is voor 'laatste pagina', die had ik namelijk bij een bepaald topic onder mijn snelkoppelingen in mijn internetbrowser gezet zodat ik gelijk naar de laatste paar reacties kon klikken. Nu sla ik de pagina bijvoorbeeld op als de laatste pagina 4 is, maar een paar dagen later is er een vijfde pagina bij gekomen en klik ik via mijn link nog steeds naar pagina 4 en moet dan doorklikken naar de laatste pagina Weet iemand of ik iets over het hoofd zie waardoor ik alsnog gelijk op de laatste pagina uitkom als ik een link opsla in mijn favorieten??
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het op. Kwam tot nu toe nog een keer per week even gluren of het al verbeterd is hier maar het blijft een forum met teveel lege ruimte, teveel irritante reclames en teveel scrollen voor heel weinig tekst door de beroerde layout.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven