Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
25 jaar geleden dat we daar waren.

Ik kan me er niets meer van herinneren, en als ik herinneringen had, dan kloppen ze nu vast niet meer.



Bij La Clapère heb je een soort open kapschuur, met een aantal douches in een rij. Daar douche je dus wel collectief.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een open doucheruimte is op een natuistencamping eerder regel dan uitzondering. Heb ook wel gescheiden douchhokjes zonder deur gezien.
Alle reacties Link kopieren
Hallo.



nieuw op het forum, en gelijk een sociale vraag;



Wij, M+V en 2 kleine v-tjes gaan komende zomer (weer) naar Oltra.



Wie nog meer?



we zijn er in Augustus!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
quote:kale62 schreef op 27 maart 2014 @ 13:41:

Een open doucheruimte is op een natuistencamping eerder regel dan uitzondering. Heb ook wel gescheiden douchhokjes zonder deur gezien.Aha, ik ken alleen maar Serignan. Dan moeten we toch even goed kijken waar we naar toe gaan, ik vind een beetje privacy onder de douche toch wel prettig
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Beetje privacy is nooit vervelend, zelfs al loop je een hele dag naakt.



Je kan ook je eigen privacy " afdwingen" door een beetje taktisch te spelen met tijdne en momenten.



Ga bevoorbeeld douchen als het niet druk druk is.



Over de hele linie maakt het mij weinig uit hoe en waar ik douch, maar toch, als ik me wil scheren bijvoorbeeld (benen/oksels/schaamstreek) doe ik dat toch op een moment dat er weinig tot geen andere mensen aanwezig zijn. En op de camping waar wij staan heb ik een douche waar een halve meter voor de cabine een betonnen pilaar staat, dus minder inkijk.



Kan ik nog zo naturistisch zijn. Ik vind dat wel zo prettig.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er uit, we gaan naar Le Couderc! Volgens mij zo Hollands als maar kan, maar ook enorm kindvriendelijk. En als de peuter plezier heeft hebben wij ook vakantie
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 28 april 2014 @ 15:52:

Wij zijn er uit, we gaan naar Le Couderc! Volgens mij zo Hollands als maar kan, maar ook enorm kindvriendelijk. En als de peuter plezier heeft hebben wij ook vakantie Couderc is leuk! Vriendelijke mensen, leuk restaurant en zwembad. Wij stonden in het bosgedeelte, daar hadden we veel last van mieren. en er was (te) veel schaduw, waardoor het soms koud was. De omgeving vonden wij wat saai.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van bijna twee weken Oltra. Snoezekinds campingvriend was er helaas niet, maar via kennissen kwam hij in contact met een leuk jochie in het naturistendorp, dus had hij iemand om te spelen.

Veel wind, kracht 5-7, maar wel een aangename temperatuur. De laatste dagen heerlijk warm en de wind was ook flink afgenomen.



Het vermeende zwembad bij de belachelijk dure bungalows blijkt een vijver met fonteintjes. Elke bungalow heeft zijn eigen elektrische golfwagentje. Om over de bébégolfbaan te rijden, wellicht ?



Waar ze die vier sterren voor hebben gekregen op de camping ? Nog steeds geen idee, maar voor geld is natuurlijk alles te koop, ook een toeristenclassificatie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Over le Couderc: is dat ook "gezellig" samen douchen of afgescheiden? Ik zie mezelf al helemaal in de poeprestjes van de buurman staan terwijl ik mijn benen scheer
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Poept die buurman dan onder de douche ?

En als je afgesloten hokjes zou hebben, wie weet wat je voorgangers daar hebben uitgespookt ?



Dan kun je toch beter een grote collectieve douche hebben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren




Dit is één van de douchegelegenheden op La Clapère.

Het water wordt verwarmd middels rubber slangen op het schuine dak. Hier zijn een stuk of zes douches in.



Ik geloof dat er één afgesloten douchehok bij zit, maar dat weet ik niet meer zeker. Dat zou ook een invalidendouche met een zitje kunnen zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel meer het na het poepen lekker je kont afspoelen naast mij... zoiets
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Zelfs Fransozen kennen het gebruik van (gekleurd en geparfumeerd) toiletpapier.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 22 mei 2014 @ 20:19:

Zelfs Fransozen kennen het gebruik van (gekleurd en geparfumeerd) toiletpapier.

jawel... maar het overgrote deel zijn nederlanders op deze camping.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen net zo'n freak was als deze Nederlandse, dan werd de ontstoppingsdienst schathemeltjerijk.

Een toiletgang kost mij glorixdoekjes, zes vellen keukenpapier, babybillendoekjes én wc-papier. Ik háát campingtoiletten, voor de rest vind ik kramperen heerlijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke vakantie gehad op Sesquiere in de Tarn! Mooi terrein, keurig sanitair, lekker zwembad en vooral een hele warme sfeer door de gastvrijheid van de nederlandse eigenaren. Ook de omgeving heeft ons aangenaam verrast, veel te zien in de streek rondom de camping.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er leuk uit !

De Pyreneeën staan wel op ons lijstje, maar dan meer de Spaanse kant. Helaas geen naturistenterreinen, daar, maar wel prachtige natuur.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Twee heerlijke weken gehad op Cap d'Agde en daarna verkast naar La Grande Cosse. Veel muggenbulten (volgend jaar vitamine B slikken ?) maar genoten van het zwembad.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Sleutelbos schreef op 23 februari 2013 @ 14:54:

Ze zijn nu 14. Ik heb geen idee waar die aversie vandaan komt. Wel hebben we een jaar overgeslagen omdat mijn moeder toen overleden is misschien was dat toch te lang niet bloot? Ik denk zelf het hele puberen.



Ik heb me voorgenomen om gewoon lekker op vakantie te gaan.Is heel normaal hoor.. Ik had dat ook rond mijn 13e, dat ik het gewoon écht niet meer wilde. Is op een gegeven moment ook wel weer overgegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 22 mei 2014 @ 19:15:

Poept die buurman dan onder de douche ?

En als je afgesloten hokjes zou hebben, wie weet wat je voorgangers daar hebben uitgespookt ?



Dan kun je toch beter een grote collectieve douche hebben. Dat is het enige wat ik echt vervelend vind aan naturistencampings. Ik wil onder de douche gewoon me kunnen scheren etc en ik vind dat niet zo nodig dat anderen dat zien.
Alle reacties Link kopieren
La grande cosse vond ik vooral als puber érg leuk.



Ik ben al een aantal jaar niet meer wezen kamperen in Frankrijk wegens geen eigen auto en ik wil graag altijd een beetje rondtrekken, de hele tijd op één camping vind ik niks. Zodra die auto er is ga ik weer genieten van de mooie campings!
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
http://www.midilibre.fr/2 ... sur-nos-cotes,1036559.php





Wáárom moesten we vrijdag alweer naar huis ? Nu hebben we de dolfijnen gemist.

Ze zwommen bij Sète.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog leuke vakantieverhalen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 26 september 2014 @ 23:01:

Zijn er nog leuke vakantieverhalen ? De vakantieperiode loopt op z'n endje, zeker voor naturisten denk ik. Ik kijk wel vast uit naar maart, want we hebben al weer geboekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven