geen internet op gastaccount

11-11-2014 11:25 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er regelmatig bezoek achter mijn laptop kruipt, heb ik een gastaccount aangemaakt.



Echter werkt internet niet op dit account. Ik heb google chrome er op geinstalleerd en geklikt op 'uitvoeren als administrator'. Ik kom dan vervolgens bij de voorwaarden die ik moet accepteren en vervolgens gebeurt er...niks.



Ik zit hier nu al een aantal dagen mee te prutsen. Wie kan mij helpen?
Alle reacties Link kopieren
Morning!



Op welk besturingssysteem is dit?

En heb je Google Chrome opgestart onder je hoofdaccount (en eventueel daar de voorwaarden accepteren)

Is er überhaupt internet op het gastaccount? (wifi- of netwerk symbool)
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Hello,



Alvast bedankt dat je meedenkt



Het besturingssysteem is windows XP. Op het gastaccount zit internet explorer en deze doet het matig.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Muni,



Kan je voor de zekerheid kijken in het hoofdaccount van de computer of je daar Google Chrome op kan starten?

Controleer ook onder het hoofdaccount of het onder Internet Explorer 'traag' reageert.



Probeer Google Chrome i.i.g. werkend te krijgen onder het hoofdaccount.

Switch daarna over op het gast-account en kijk of het nu wel werkt.



Zo niet, dan moeten we er iets dieper op ingaan om het werkende te krijgen.



NB: Windows XP is welliswaar erg verouderd, het kan zijn dat dit dus op een computer draait die (met alle respect) niet meer de jongste is en dat daarmee de computer de zwaardere hedendaagse programma's wat lastiger kan bijbenen en daarom 'traag' doet overkomen.



Google Chrome is een relatief lichte browser en zou ik aanraden om te gebruiken.



Weer terug bij af, kijk even of Google Chrome onder het hoofdaccount wel op kan starten.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Yes, ik kan google chrome wel onder het hoofdaccount opstarten. Internet explorer doet het daar ook gewoon naar behoren (al gebruik ik deze daar niet meer).



De laptop is ongeveer 2 jaar oud. Kan het daar aan liggen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Muni,



De laptop is 2 jaar, dat is geen enkel probleem. Wat mij wel verbaasde is dat hij draait op Windows XP (wat vrij ongebruikelijk is voor een laptop van 2 jaar.)



Onder je hoofdaccount, zou je kunnen kijken bij gebruikers en dan kijken of je voor gastgebruiker de rechten enigszins kan aanpassen.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Hmmm,



Ik ben echt niet goed met computers hoor, maar de enige opties die ik kan vinden voor het gastaccount zijn 'schermafbeelding wijzigen' en 'gastaccount uitschakelen'....
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem hoor, meen mij te herinneren dat je meer instelllingen had.

Ik kom hier later op terug, ik moet zo naar huis.



Het lijkt mij dat alles inderdaad werkt maar onder het gastaccount wilt dit niet.

(onder hoofdaccount heb je de voorwaarden geaccepteerd en toen startte Chrome wel op?)
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb al heel lang google chrome op hoofdaccount, denk vanaf dat ik de laptop heb, dus kan me dat niet meer herinneren :p.



Ik wacht je berichtje af
Maken de accounts wel met hetzelfde netwerk verbinding? Dat je niet bijvoorbeeld hebt dat je hoofdaccount standaard voor de normale wifi kiest van je router (snel) en dat je gastaccount vervolgens voor een UPC of Ziggo wifispot opteert bijvoorbeeld (traag). Check dus even op beide accounts of je wel met de dezelfde bent verbonden.



Maar goed, ook als je geen internet hebt zou Chrome wel gewoon moeten starten zou je zeggen.
anoniem_202829 wijzigde dit bericht op 14-11-2014 19:05
Reden: hotspot? hutspot? wifispot!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goodmorning Pimpampum,



Beide accounts maken verbinding met hetzelfxde wifi-netwerk.



Internet explorer op het gastaccount bereikt echter alleen de wat minder gecompliceerde websites om het zo maar even te zeggen. Ik kan er bijvoorbeeld wel mee op google komen, maar facebook is dan teveel gevraagd
Alle reacties Link kopieren
Goede maandag,



Ik heb mij werkelijk het hoofd er op gebroken maar kon niet zo snel vinden waarom Google Chrome niet werkt onder het gast account.



Misschien is dit wellicht een betere tip: Maak een nieuw account aan met beperkte rechten.

Is dit wellicht een optie?
In for the cause....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven