Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Pak van mijn hart; positief verrast wel. Niet heel geweldig, maar wel beter dan alles is liefde en alles is familie. Voor zover ik me kan herinneren.



The hundred foot journey; leuk! Een film waar ik m'n moeder mee naar toe zou kunnen nemen, maar niet saai of degelijk. Het eind was iets langdradig.



Stonehearts Asylum; heel leuk, aanrader! Leek op het eind wat voorspelbaar maar niks was minder waar..
Alle reacties Link kopieren
Ida, Een pools meisje Anna, dat haar kloosterbeloften af wil leggen en dan door moeder overste naar haartante gestuurd wordt "Zolang als nodig is" Anna blijkt Ida te heten en Jodin te zijn.

Is een filmhuisfilm, en zeker de moeite waard

(Dit was dus zo ongeveer de inleiding op de aankondiging dus ik denk dat ik dat wel mag schrijven)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wolf of wall street. Het was wel een lange zit, maar tjonge, wat heb ik gelachen.
Ohja Wild Tales ook nog gezien;

6 'losse' filmpjes zonder samenhang, maar wel een terugkomend thema. Apart wel, maar ook wel leuk. Mix van thriller, komedie en zwarte humor.

Er werd veel gelachen in de zaal, waardoor wij dan ook weer moesten lachen.



Het eind wel een beetje gemist vanwege een muis in de zaal!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de film op Veronica gezien op 31 oktober. Ging over een virus die van de mensen vleesetende zombies maakte. Weet iemand hoe die film heet, heb namelijk het einde niet opgenomen. Is een slechte film maar ben toch blijven kijken en nu wil ik het einde ook zien. Op kijk komt de film niet voor heb ik al wel gezien.
Bedoel je Dawn of the dead lisa2?

http://www.moviemeter.nl/film/15561
Alle reacties Link kopieren
Maroon: ja die bedoel ik. Kijken of ik de film ergens op de kop kan tikken om toch het einde te zien. Dank je!!
Alle reacties Link kopieren
Third Person. Na het succesvolle Crash probeert regisseur Paul Haggis het nogmaals met een mozaïekfilm, maar met beduidend minder resultaat. De drie plotlijnen zijn niet slecht maar om nu te zeggen dat de personages en gebeurtenissen boeiend zijn... nee. Gelukkig is de cast prima en wordt één en ander best fraai uitgewerkt, zodat de film het aankijken uiteindelijk wel waard is. Maar dit is bepaald geen hoogvlieger.
Alle reacties Link kopieren
Interstellar, duurt veel te lang en plot rammelt aan alle kanren. Ik vond het geen succes...
Ben gisteren met mijn vader mee geweest naar de Filmavond hier in Duitsland. Groep Nederlanders en Belgen die eens per maand een gezellige avond hebben en een film kijken

Gisteren was het de beurt aan Spring, summer, fall, winter...and spring.

Aparte film, je moet houden van dit genre! Ik kan het wel waarderen en vond het een goede film! Zat wat humor in, spanning, mooie beelden. Het verhaal gaat over een monnik die op een vlot op een meer woont, samen met een leerling. Je ziet de levenscycli van deze 2 personen.

Er zit geen tempo in de film, hij is gefilmd op continu dezelfde locatie (het meer en het bos er omheen), weinig spraak, weinig acteurs. Hele rustige, intieme film. Maar dus geen moment saai! Ik heb echt zitten kijken vol verwachting wat er nu weer ging gebeuren. En uiteindelijk gebeurde er niet heel veel, maar bleef het wel erg aantrekkelijk om te blijven kijken! Hij scoort op imdb een 8.1 en dat vind ik hem ook echt wel waard. Ik had de film zelf denk ik nooit uitgekozen om te kijken op basis van het verhaal en eventueel wat plaatjes, maar vind het wel een aanrader! Beetje hetzelfde genre als Into the wild vind ik
Alle reacties Link kopieren
http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105





Tvp

Even een linkje naar het vorige deel, gebruik het vaak voor tips. Zal de mod vragen het in de OP Te zetten.
.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
.
Alle reacties Link kopieren
Gister voor het eerst sinds tijden Lilja 4-ever weer eens gezien.
Aanmodderfakker, wel de moeite waard. In het begin had ik zoiets van "wat is dit voor film?" later komt er meer verhaal in en wordt het een grappig verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Interstellar, werd gedurende de film steeds ongeloofwaardiger en ook nog eens veeeeeeeel te lang (en dus ook heel ongeloofwaardig aan het eind!)



The 100 foot journey, beetje zoetsappig maar wel sympathieke film
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week Chef gezien. Leuke film, ik kreeg er honger van!
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag hunger games voor het eerst gezien, was zo onder de indruk dat ik gelijk "deel II" gedownload heb. Ik was erg onder de indruk, nu snel naar de bios voor "deel III". Wie nog meer gezien?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren The Jane Austen Bookclub gezien. Vond het wel leuk voor een avondje ontspanning, maar niet echt bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
De hunger games deel 1 gezien, vond de film niet geweldig. Deel II ligt nog thuis te wachten ben er nog niet toe gekomen.
Das weisse Band (M Haneke) Uitstekende film, maar wel behoorlijk deprimerend. Over een ogenschijnlijk lieflijk Duits boerendorpje van 100 jaar geleden waar van alles broeit onder de oppervlakte en waar een serie vreselijke gebeurtenissen plaatsvindt. God, wat was ik blij dat ik in het hier en nu leef na afloop.
quote:meestmistig schreef op 17 november 2014 @ 13:01:

Zaterdag hunger games voor het eerst gezien, was zo onder de indruk dat ik gelijk "deel II" gedownload heb. Ik was erg onder de indruk, nu snel naar de bios voor "deel III". Wie nog meer gezien?Wist nooit zo goed wat ik van de films moest vinden, maar heb inmiddels deel 1 en 2 al meer dan vier keer gezien! Deel 3 wil ik dan ook z.s.m. zien!
Gisteren de Amerikaanse documentaire Capturing The Friedmans gezien. Over wat er met een gezin gebeurt als vader en zoon beschuldigd worden van pedofilie. De docu is deels zelf gefilmd door een van de zonen van het gezin, wat een intiem en aangrijpend inkijkje in het gezinsleven geeft.



Docu staat in zijn geheel op youtube.
Die heb ik gezien Copacabana, was indrukwekkend he. Bizar gezin en een bizarre zaak. Ik zou hem nog wel eens willen zien.
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 november 2014 @ 07:18:

Ben gisteren met mijn vader mee geweest naar de Filmavond hier in Duitsland. Groep Nederlanders en Belgen die eens per maand een gezellige avond hebben en een film kijken

Gisteren was het de beurt aan Spring, summer, fall, winter...and spring.

Aparte film, je moet houden van dit genre! Ik kan het wel waarderen en vond het een goede film! Zat wat humor in, spanning, mooie beelden. Het verhaal gaat over een monnik die op een vlot op een meer woont, samen met een leerling. Je ziet de levenscycli van deze 2 personen.

Er zit geen tempo in de film, hij is gefilmd op continu dezelfde locatie (het meer en het bos er omheen), weinig spraak, weinig acteurs. Hele rustige, intieme film. Maar dus geen moment saai! Ik heb echt zitten kijken vol verwachting wat er nu weer ging gebeuren. En uiteindelijk gebeurde er niet heel veel, maar bleef het wel erg aantrekkelijk om te blijven kijken! Hij scoort op imdb een 8.1 en dat vind ik hem ook echt wel waard. Ik had de film zelf denk ik nooit uitgekozen om te kijken op basis van het verhaal en eventueel wat plaatjes, maar vind het wel een aanrader! Beetje hetzelfde genre als Into the wild vind ik



Ik sluit me aan, mooie film simpel met veel diepgang.

Volgens mij heb ik de film in 2006 gezien, een tijdje geleden zeg maar.

Een deel van de film ben ik vergeten.
quote:zoembaya schreef op 18 november 2014 @ 16:01:

Die heb ik gezien Copacabana, was indrukwekkend he. Bizar gezin en een bizarre zaak. Ik zou hem nog wel eens willen zien.

Ik vond vooral de gelaagdheid van de documentaire indrukwekkend. Heel ongemakkelijke docu.



Hier is de film te zien op Youtube

https://www.youtube.com/watch?v=HCZbv_-aAmg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven