Gezondheid alle pijlers

Kan je binnen 1-2 weken 2x buikgriep krijgen?

17-11-2014 12:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleine jongen is 2jr9mnd en is afgelopen donderdag en vrijdag flink ziek geweest van een buikgriepje. Zaterdag weer langzaam voeding opgestart (via sonde) en gisteren pas weer echt opgeknapt en bijna normale hoeveelheid voeding. Vanmorgen ging mijn man hem naar de crèche brengen en bleek de helft van de kinderen afwezig te zijn vanwege dat buikgriepje.



Maar aankomende zaterdag hebben we iets heel belangrijks. Een feestelijke boekpresentatie en fotoexpositie over kindjes met 22q11DS. En zoontje staat in het boek en hangt tussen de foto's. Dus we hopen dat hij niet weer ziek wordt. Maar kan je 2x binnen 2 weken besmet worden met hetzelfde virus? Of moet ik hem beter thuis houden?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
als je slegte dingen eet wel ;)

xx
its marlieszzz xx
Alle reacties Link kopieren
Buikgriep is een virus, heeft niets te maken met slechte dingen eten en bovendien zo slecht zal een kind van bijna 3 echt niet eten.



Maar ja volgens mij kan het wel, ik zou het risico echt niet nemen, zeker niet als je kindje net zo ziek geweest is dan is de weerstand ook nog niet helemaal weer goed lijkt mij
Als je een virus eenmaal gehad hebt kan je hetzelfde virus niet nog een keer krijgen. Maar ja er zijn zoveel verschillende soorten buikgriep virussen dat als er nu een andere heerst hij die wel kan oplopen. Ik hoop voor jullie dat hij de dans ontspringt!
quote:xxxmarliesjexxx schreef op 17 november 2014 @ 12:06:

als je slegte dingen eet wel ;)

xx



Watte?
Twee keer in zo'n korte tijd besmet raken met hetzelfde virus zou wel sneu zijn. Maar hoe weet je dat het om hetzelfde virus gaat? Dat weet je pas als er allerlei labtests gedaan worden, lijkt me. En dan nog: er waart kennelijk iets rond op het KDV maar jullie kunnen het zelf ook nog bij je dragen zonder er (meteen) ziek van te worden.



Ik snap dat zaterdag niet zomaar een dag is voor jullie en dat er je veel aan gelegen is dat zoontje er bij kan zijn. Maar of thuis houden de remedie is? Ik betwijfel het.



Hoop dat jullie allemaal een nieuw buikgriepje bespaard blijft en dat zaterdag een superdag wordt!
Afwachten dus, vaak word je niet nog eens ziek. Maar ik heb zelf ook wel eens dat ik ziek blijf worden een paar keer achter elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 17 november 2014 @ 12:16:

Twee keer in zo'n korte tijd besmet raken met hetzelfde virus zou wel sneu zijn. Maar hoe weet je dat het om hetzelfde virus gaat? Dat weet je pas als er allerlei labtests gedaan worden, lijkt me. En dan nog: er waart kennelijk iets rond op het KDV maar jullie kunnen het zelf ook nog bij je dragen zonder er (meteen) ziek van te worden.



Ik snap dat zaterdag niet zomaar een dag is voor jullie en dat er je veel aan gelegen is dat zoontje er bij kan zijn. Maar of thuis houden de remedie is? Ik betwijfel het.



Hoop dat jullie allemaal een nieuw buikgriepje bespaard blijft en dat zaterdag een superdag wordt!



We weten het natuurlijk nooit maar omdat we zelf nergens last van hadden en hij eigenlijk alleen daar is geweest en iedereen het daar zo'n beetje heeft gehad gaan we ervan uit dat hij het daar heeft opgelopen. En of alle kindjes dan hetzelfde virus hebben is een goede vraag. Nou ja fingers crossed dan maar.



Ik organiseer dat zaterdag en moet nog zat doen dus ik zat er ook niet echt op te wachten om hem thuis te houden. En slecht eten kan niet want 100% sondevoeding. Kan niks aan bedorven zijn dus.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Als hij weer naar het KDV wil, en geen temp of zo heeft, lekker laten gaan. Je hebt het toch niet in de hand, een ander virus kun je ergens anders ook weer oplopen, jullie als ouders ook en het dan doorgeven..
Alle reacties Link kopieren
Geen risisco lopen en hem thuis houden, weerstand is nog zo laag.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is voedselvergiftiging.



Je moet je vaatdoekjes vaker door de wasmachine halen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Sondevoeding of niet, kinderen zitten overal aan en daarna met hun vingers in hun mond, de rest mag je zelf invullen.
verba volant, scripta manent.
Welnee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven