Schoonmaak krassen in RVS kookplaat, borg niet terug

17-11-2014 16:23 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Hebben 1,5 jaar leuk gewoond in ons huur appartement.

In de zomer een huis gekocht, waar we over 2 weken de sleutel van krijgen.

Altijd het appartement netjes onderhouden, nu kwam vandaag de vriendin van de huurbaas voor de voor oplevering. Zij gaf aan dat er te veel schoonmaak krassen zitten in het RVS kookplaat . Dit moet over 2 weken weg zijn anders krijgen we onze borg niet terug .



Heb me de hele dag al suf gebeld, enkele RVS bedrijven gaven aan dat er een scotch- brite doekje is, maar die halen de krassen niet helemaal eruit.



Nu ben ik even radeloos, weet niet wat ik nog meer kan doen.

Heeft iemand van jullie een idee?



Alvast bedankt,
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 17 november 2014 @ 18:23:

gebruik GEEN commandant



Commandant is een polijstmiddel

Bij de auto verbergt het krasjes door een klein laagje lak van je auto te halen.

RVS heeft geen lak, je krijgt alleen meer krasjes.

Als je niet heel goed weet hoe je moet polijsten wordt het dus een fiasco.Dankje wel happy-daddy voor je reactie
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
Een kras in een RVS oppervlakte krijg je niet weg, die zit er nu eenmaal. Je kunt hem hoogstens wat verdoezelen door hem op te vullen, maar de kras gaat er niet uit. Dus wat de huurbaas van je vraagt gaat je echt niet lukken. Dat is hetzelfde als een hap uit een appel nemen en zeggen dat je een appel zonder happen terug wilt hebben. Dan kun je de rest er ook wel vanaf eten, maar het is geen gave appel meer.



Ik zou gewoon constructief in gesprek gaan om te kijken hoe je het kunt oplossen. Die krassen gaan er niet uit. Beperkt het iemand om het product te gebruiken zoals het bedoelt is? Nee de kookplaat doet het nog prima. Ziet het er esthetisch minder mooi uit? Ja misschien wel. Maar ja waar geleefd wordt zijn gebruikssporen te zien. De vloer waar je op leeft, de deuren die je open of dicht doet, dingen die tegen de muur stoten, verf wat afbladert. Kijk gewoon of je daar het gesprek over aan kunt gaan.
Geen scotch brite gebruiken hoor. Snap niet dat dat wordt aangeraden.

Dat schuurt nog harder dan een gewoon schoonmaak(schuur)sponsje. Ik gebruik het zelf om metalen te matteren....



Edit: Laat maar.... Ik zie nu dat er verschillende soorten zijn.
Met autocleaner kun je ook poetsen, ik heb een roestvrij kookplaat , die poets ik wel eens met autocleaner.
Alle reacties Link kopieren
Een RVS wasbak maar je toch ook schoon met een schuuraponje en cif?

Daar komen dan toch ook lichte krasjes op?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet echt goed te zien op je foto's. Zie wel wat 'ronde vegen' rondom de pitten. Is dat wat je bedoelt?



Ik zou het nog eens proberen met een metal polish. Dat is een soort creme in een tube met een licht polijstende werking.



Ik ben het eens met een vorige poster die al aangaf dat de verhuurder zelf ook een risico heeft genomen door een dergelijke kookplaat in een huurwoning te plaatsen. En wat wil je? Gebruikerssporen krijg je na enige jaren toch.



Verder bekruipt mij ook het gevoel dat verhuurder jullie een poot wil uitdraaien. Ik zou zeker geen nieuwe plaat gaan bekostigen. Ik zou zelf even hard van de toren gaan blazen en een keurige, doch stevige brief opstellen waarin je aangeeft niet akkoord te gaan met hetgeen gesteld wordt en dat je eventuele verdere afhandeling in handen geeft van je juridisch adviseur. Of iets van die strekking.



Wil je het in der minne schikken dan zou ik maximaal 75 euro over hebben als vergoeding voor de schade.



Laat je niet overbluffen!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk gaat de verhuurder geen nieuwe plaat installeren. Die centjes steekt ie lekker in eigen zak!



Weet niet hoe hoog de borg was maar ik gok er zo op dat verhuurder er op aan zal sturen om het allemaal 'met gesloten beurs' af te handelen. "Aanschaf plaat, installeren etc etc.. kost een hoop geld hè?" Maar hij is de minste niet...jullie hoeven niks bij te betalen en hij houdt de borg.. iedereen blij.



Schade is schade. En vergoeding/genoegdoening dien je dan niet uit de weg te gaan, maar dit gaat echt te ver.



Bah, word van dit soort praktijken. Misbruik van jullie onervarenheid.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik zou op marktplaats kijken of je dezelfde kookplaat kan vinden. Die er in zetten en vervolgens verkoop je die andere weer terug op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 15 jaar een RVS kookplaat en afzuiger en geen krassen.



Bij de blokker is speciaal schoonmaakmiddel te koop voor RVS, dit is een polijstmiddel. Ik ben de naam even kwijt maar wanneer je er om vraagt kunnen ze je vast wel helpen. Met een beetje geluk kan je de krassen er daar mee uit krijgen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Een kookplaat heeft afschrijvingskosten dus hij kan van de borg de huidige waarde van de kookplaat aftrekken maar niet je volledige borg.Vraag aan de huurcommissie hoeveel borg hun redelijk vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven