camera voor het fotograferen van eten

18-11-2014 09:40 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva's



Ik ben op zoek naar een camera voor het fotograferen van voedingsproducten in verpakking en voor het fotograferen van eten ( bereid / onbereid ) . En wil dus ook de mogelijkheid hebben om goed close up te kunnen komen zonder dat het uit focus gaat. Nou weet ik dat er macro lenzen zijn voor dingen als insecten fotograferen maar is een macrolens ook nodig voor food photography ? En zouden jullie een camera zonder wifi heel hinderlijk vinden of is dat prima te doen ?



Budget het liefst onder de 700 euro



- voedingsproducten in verpakking

- Eten ( bereid/Onbereid)

- 'Gewoone alle daagse ' foto's (zou een plus punt zijn, maar voornamelijk nodig voor bovenstaande punten)



Heb natuurlijk al lopen googlen, maar ben niet super bekend op dit vlak en ben benieuwd of er hier mensen zijn met meer ervaring. Wat zouden jullie aan raden? tips, do's, dont's ?



Alle reacties Link kopieren
Hoe professioneel moet het zijn?

Op Panasonic compact camera's (de twee laatste die ik gehad heb) zit in het menu een speciale stand voor het fotograferen van eten en die werkt goed. Natuurlijke kleuren. En een macrostand voor als het van heel dichtbij moet.

Wifi is wel handig. Scheelt gedoe met geheugenkaartjes overzetten en je kunt de fotos ook meteen doorsturen naar iemand.
.
Alle reacties Link kopieren
Hmm Ja opzich wel professioneel zat dus ook bij spiegelflex camera's te kijken, maar zal is even de panasonic compact bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn Canon spiegelreflexcamera een macrolens. Deze is niet alleen geschikt voor dichtbij, maar ook voor grotere afstanden. Het grote verscjil met andere lenzen is de scherptediepte: het scherpe gebied is heel klrin, waardoor de omgeving van je onderwerp mooi wazig wordt.

Heel geschikt dus voor wat jij ermee wil.



Maar laat je vooral eens voorlichten in een speciaalzaak.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Thanks nicky_L



Zal me inderdaad laten voorlichten, maar wou graag alvast wat indormatie opdoen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven