Polletje Kindermishandeling

17-11-2014 20:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,



Ik ben benieuwd naar het volgende: Vinden jullie overgewicht kindermishandeling?

Graag zou ik willen weten of jullie dit vinden maar vooral WAAROM jullie dit wel/niet vinden?



Zou het leuk vinden als er een discussie op gang zou komen

Overgewicht = Kindermishandeling?

Totaal aantal stemmen: 47

Ja, overgewicht is een vorm van kindermishandeling (60%)
Nee, overgewicht is geen vorm van kindermishandeling (40%)
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 17 november 2014 @ 22:01:

[...]





En hoe verklaar je dan dat als 2 personen maandenlang exact hetzelfde eten, dat de ene dan kilo's erbij heeft en ze lastig weer kwijtraakt en de ander er alleen maar ietsje vaker van naar het toilet hoeft en nul kilo bijkomt?



.



Over hoeveel kilo's heb je het dan?

Misschien dat de een een topsporter is en de ander een kantoorbaan heeft? Misschien dat de een een veel groter lijf heeft dat veel meer energie nodig heeft en de ander een klein poppetje is? Het kan van alles zijn, nu ik er zo over nadenk.
Alle reacties Link kopieren
Overgewicht en morbide obesitas is totaal niet hetzelfde.
Nee. Mijn moeder kookt(e) altijd gezond, gezonder dan de gemiddelde huiskeuken. Ik kan me niet herinneren dat ik (echt) ben gepest (mijn moeder zegt van wel). Ook niet misbruikt. Over het algemeen kan ik niet zeggen dat de basisschool leuk was.



Ik vond overal wel iets te eten. Ik plunderde stiekem de kasten en ik stopte me vol bij vriendinnetjes. Ik heb ook altijd zwaar overgewicht gehad. Nu niet meer. Ik geen enkel opzicht geef ik mijn moeder of vader de schuld en ik vind het al helemaal geen kindermishandeling.



Ik ben nu een show op tlc aan het kijken. Over een jongetje van 19 maanden. Hij eet alleen fast food en heeft vrij toegang tot de snoepkast. Drinkt 6 blikjes cola op een dag. Maar (nog) geen overgewicht. Dat vind ik (helaas) wel een vorm van mishandeling.



Elk kind is anders, er is niet één antwoord te geven.
Alle reacties Link kopieren
50/50



1. Nee, je kids kunnen zo zijn omdat de ouders een maatje groter zijn. Je kunt dan nog zo gezond eten en bewegen.



2. Ja, je geeft je kind drie keer per week ongezond voedsel en ze zitten alleen maar te gamen.



Natuurlijk kiezen kinderen liever voor snoep dan fruit en vindt ook dat de ouders gezond voedsel moeten stimuleren. Sommige tieners geven hun ouders de schuld van overgewicht, maar laten zelf het chocolaatje ook niet staan.
WEr schijnt deen ziekte te zijn waarbij iemand constant honger heeft een houdt...
Oeps...even overnieuw.

Er is een ziekte die een constant hongergevoel veroorzaakt. Vraag me niet welke...maar zag eens een documentaire over kinderen die aan vraatziekte leden. Echt elke minuut honger hadden.
Emmetje, bedoel je het Prader Willi-syndroom? Dat is inderdaad een rotaandoening. Voeg daar nog eens bij dat die kinderen geestelijk achterblijven, en je snapt hoe moeilijk het voor hen en hun ouders is om de kinderen op gewicht te houden.



Overigens vind ik de vraagstelling een belachelijke simplificatie van een complex probleem, en de titel vind ik echt te zot voor woorden. Polletje kindermishandeling. Die twee woorden achter elkaar tonen al aan dat je totaal geen respect hebt voor het onderwerp of voor kinderen en hun ouders in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Een paar kilootjes te veel is geen mishandeling maar zulk fors overgewicht dat het kind al jong last kan krijgen van hart vaatziekten e diabetes wel.



Op tv wel eens een dreumes gezien die zo dik was dat zijn beentjes letterlijk scheef groeiden omdat ze bezweken onder zijn gewicht. Dreumes moest daardoor geopereerd worden. Dan is er wel duidelijk sprake van kindermishandeling.



Een kind wat stiekem eet omdat het gepest wordt kan je ook naar een psycholoog sturen om te leren dat hin zich ook op een andere manier kan uiten / zijn verdriet en onmacht kan verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer zat vroeger als driejarige aan de prednison vanwege een nieraandoening. Daar zwol hij enorm van op. De opmerkingen die mijn moeder moest incasseren (ook waar mijn broer bij was), dát was mishandeling.

En verregaande hufterigheid, maar dat is weer wat anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 18 november 2014 @ 10:27:



Een kind wat stiekem eet omdat het gepest wordt kan je ook naar een psycholoog sturen om te leren dat hin zich ook op een andere manier kan uiten / zijn verdriet en onmacht kan verwerken.Dan moet je wel in staat zijn die hulp te kunnen betalen, en dat is ook niet altijd evident.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven