Op de snelweg

17-11-2014 22:52 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben niet helemaal zeker of het bij de goede pijler staat..



Mijn man gaat twee weken weg naar het buitenland voor het werk.

Ik ga met onze dochter een paar dagen naar mijn ouders. Normaal ga ik met de trein, maar als ik wil kan ik ook de auto pakken.

Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs en nog maar een paar keer dit stuk gereden. Het is een stuk van 120 km en dus voornamelijk snelweg.



Ik ben niet heel bang voor de snelweg maar vind het nog steeds wel erg spannend om dat eind te rijden. Tot nu toe ook alleen nog met mijn man erbij gedaan.



Ik zou best wel met de auto willen gaan, kan de navigatie gebruiken en ik tijd op rustige tijden maar ergens vraag ik me af of het wel "verantwoord" is. Zeker omdat ik met mijn kind alleen ga en ik nog niet zo heel lang een rijbewijs heb.



Dus met de auto of toch met de trein?
quote:van-vert schreef op 17 november 2014 @ 23:09:

Plus ik heb destijds 1x les gehad op de snelweg



serieus? Heb jij maar 1 les op de snelweg gehad? Dat is echt weinig.



Als je het niet prettig vind ga je toch gewoon met de trein. Misschien is het handig om eerst kleine stukjes snelweg te oefenen zodat je vertrouwt raakt met de snelweg. Je leert het het beste door veel op de snelweg te rijden.

Je leert dan vanzelf te anticiperen in het verkeer en dan is een stuk van 120 km geen probleem meer
Alle reacties Link kopieren
Ik kan morgen wel even oefenen en naar de Ikea rijden. Dan ben ik alleen en het is een ritje van 25 min :-)
Van-vert, je kunt het hoor! Het is zoveel makkelijker met alle spullen plus kind om met de auto te gaan.



Heb het eerder dit jaar ook gedaan: keuze tussen 70 minuten auto of ruim 2 uur ov inclusief overstap met peuter. Toch maar met de auto dan. Vond het een hele verantwoordelijkheid omdat ik de peuter 'te leen' had, maar extra goed opgelet en ging prima.
quote:van-vert schreef op 18 november 2014 @ 10:15:

Ik kan morgen wel even oefenen en naar de Ikea rijden. Dan ben ik alleen en het is een ritje van 25 min :-)



Dit is een goed idee.



En je moet maar zo denken iedereen kan het dus ik ook
Ik had die angst ook heel lang. Tot iemand mij vertelde dat zij al 25 jaar haar rijbewijs had en nog steeds de snelweg op haar gemak deed. Je hoeft niet in te halen/een sportieve rijder blablabla te zijn. Alleen maar veilig te rijden. Niet te hard, niet te langzaam, geen rare dingen doen.



Dus als ik moe ben, ga ik lekker achter die vrachtwagen van 90 km per uur hangen. Iedereen haalt mij in, ik moet er alleen maar op letten dat ik niet op die vrachtwagen knal. Simpel.



Maak het jezelf dus makkelijk. Dan komt het vanzelf goed.
Oefenen is altijd goed. Mijn peuters krijgen altijd lekker zo'n dvd-speler op schoot. Dan hoor ik ze alleen nog als ze iets lekkers willen. Misschien slecht ouderschap. Maar wel rustig voor mij als automobilist.
Alle reacties Link kopieren
Auto: Hoe langer je het uitstelt, hoe moeilijker het wordt. En ja je zult van zo'n eerste keer alleen best moe zijn als je bij je ouders komt, maar ook trots en blij dat je het gedaan hebt. Als je het nu niet doet wordt de stap steeds moeilijker.

En een jaar je rijbewijs is al een behoorlijke tijd hoor, of wanneer denk jij je rijbewijs lang genoeg te hebben om de snelweg op te gaan?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oh, en ik kan ook best een schijterd zijn, maar de snelweg vind ik echt de uitvinding van de eeuw. Als ik me ergens zeker voel, is het wel daar

Misschien blijk jij dat ook wel te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als je binnen de bebouwde kom kunt rijden, is de snelweg echt een eitje. Geen fietsers, geen voetgangers, al het verkeer gaat dezelfde kant op, geen rotondes, geen verkeerslichten (tenzij richting België, gekke Belgen ).

Je kunt het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven