Geld & Recht alle pijlers

wat betalen jullie aan gas/electra en water

02-11-2014 12:35 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat betalen jullie elke maand aan gas/electra met hoeveel pers en bij wie

en water. moeten jullie bij betalen of krijgen jullie terug



ik 100 gas/electra essent

26 euro per 3 maanden water [vitens]
Alle reacties Link kopieren
In Belgie:



Water zal -/+ komen op 400 euro.

Gas en elektriciteit betalen we elke maand 175 euro maar we krijgen wel 650 euro terug. Ja dat is te verl maar liever zo dan extra te moeten betalen
Alle reacties Link kopieren
De bewoners die voor ons hier woonden verbruikten het dubbele van wat wij verbruiken. Hier zijn wij enorm van geschrokken, want dit werd onze voorschot. De uitdaging was om het zoveel mogelijk omlaag te krijgen.

Dit gezin had een (zeer) oude wasmachine/droger/vaatwasser en koelkast waarvan ook nog eens het rubber kapot was....Het huis was daarnaast ook nog eens niet geïsoleerd. Dit direct laten doen toen wij hier kwamen wonen. Scheelde al een hoop. Nu ook nog kleine dingetjes zoals radiatorfolie e.d. aanbrengen en wellicht krijgen we het op jaarbasis iets meer omlaag.



Wij betalen overigens ca 160 euro gas/elektra (1300 kwh/2500m3). Het liefst ga ik richting de 125 maar weet niet of dat haalbaar is. We gaan het in ieder geval het komende jaar proberen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een flat van ca 80m2, ben alleen met 2 katten.



Betaal een voorschot verwarming + vastrecht in mijn huur van 61,-

(kook)gas en elektra aan NLE 59,-

Water aan Evides 35 euro per 3 maanden.



Per maand dus zo'n 130 euro.



Blokverwarming is wel echt bagger en heb een elecktrische boiler (80L), dan gaat het hard.



Ik ben echt verwend in het kleine appartement wat ik eerst had met cv was altijd alles verwarmd (80,- toen) en nu verwarm ik alleen de woonkamer, maar die is uitgebroken van een slaapkamer en de woonkamer tot 1 ruimte van ruim 37m2 dus dat gaat niet zo hard en is stuk duurder helaas. Maar ik woon er wel een stuk fijner en dat is ook wat waard.
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Vandaag net mijn jaarlijkse afrekening gehad, we krijgen 160euro terug. Altijd leuk.

Nieuwe maandvoorschot is 43euro.



Totaal verbruik voorbije jaar:

Dag = 525kWh

Nacht=875kWh

Gas=2740kWh
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 16 november 2014 @ 14:48:

Vandaag net mijn jaarlijkse afrekening gehad, we krijgen 160euro terug. Altijd leuk.

Nieuwe maandvoorschot is 43euro.



Totaal verbruik voorbije jaar:

Dag = 525kWh

Nacht=875kWh

Gas=2740kWh



Er klopt iets niet aan je gas.. Moet iig m3 zijn, maar als het 2740m3 is kan je totaal voorschot nooit 43 per maand zijn. Dat is veel te weinig voor dat gas verbruik

2740m3 is trouwens heul veul. Dat stook ik niet eens in mijn ongeisoleerde hoekwoning
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Verbruik 1.001 kwh enkel stroom

835.82m3 gas



Voorschot is nu 12.50 euro stroom en 75 voor gas.

Heb niets terug hoeven betalen. 10 euro terug gekregen in totaal.



Net nieuw contract afgesloten. Vastrecht gaat naar beneden met 35 euro per product per jaar evenals het tarief voor gas met 5 cent. Dus heb gas nu op 65 gezet. Ga er van uit dat dit wel moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Franka76 schreef op 16 november 2014 @ 17:32:

[...]





Er klopt iets niet aan je gas.. Moet iig m3 zijn, maar als het 2740m3 is kan je totaal voorschot nooit 43 per maand zijn. Dat is veel te weinig voor dat gas verbruik

2740m3 is trouwens heul veul. Dat stook ik niet eens in mijn ongeisoleerde hoekwoning



10kWh ~= 1m3



Dus komt ongeveer op 280m3
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 16 november 2014 @ 20:23:

[...]





10kWh ~= 1m3



Dus komt ongeveer op 280m3





Huh? Dit snap ik niet

kWh is kWh, dat kan je niet omreken naar m3



Had meteen 280m3 gezegd!

Ja dan klopt je voorschot beter 😄
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:Franka76 schreef op 16 november 2014 @ 22:09:

[...]





Huh? Dit snap ik niet

kWh is kWh, dat kan je niet omreken naar m3



Had meteen 280m3 gezegd!

Ja dan klopt je voorschot beter 😄In 1m3 gas zit voor ongeveer 10kWh energie, afhankelijk van de kwaliteit van je gas (hoogcalorisch vs laagcalorisch). In België is de prijs voor gas daarom per kWh, en niet per m3, omdat niet iedereen hetzelfde gas krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ah, België...

Ik dacht al, heb ik wat gemist, bij mij staat er gewoon m3.

Heb even gegoogled net en kwam inderdaad op Belgische sites uit met jou uitleg.

Weer wat geleerd 😄
Wie wind zaait zal storm oogsten
vrijstaande woning, 2 volwassenen, 3 kinderen.



Betalen 182 per maand voor gas/ stroom, water weet ik zo even niet. Kregen vorig jaar 200 euro terug.



Verbruik is 5000 kwh stroom en 1500 m3 gas.
Alle reacties Link kopieren
gas/stroom nuon 100 p/m maar kreeg wel 300 euro terug.

Woon alleen in een tussenwoning/eengezinswoning.

vitens is volgens mij ongeveer 15 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
130 euro nuon gas/electriciteit

44 euro per kwartaal pwn water



2 persoons huishouden
quote:slobberbone schreef op 09 november 2014 @ 00:34:

[...]





Nou als ik dit zo lees is er geen verbruik, enkel netwerk en leveringskosten.



Late reactie... Natuurlijk is er verbruik. Ik gebruik toch gewoon stroom om te koken (keramisch), wasmachine, boiler opwarmen, tv, licht etc etc etc. Ik zit toch niet een heel jaar.in een donker koud hol zonder mij ook maar een keer te douchen of te koken of te wassen?



Of bedoelde je dat niet



Maar goedkoop is het wel. Maar dat vind ik ook niet heel raar met 2 pers. in een 2 kamer appartement. Waar om de dag max. 20 minuten op een dag gedouched wordt en waar veel led is (lampen). En waarbij de een 5 en de ander 3 dagen werkt.
Geen idee nog of we terug gaan krijgen of moeten bijbetalen. We wonen hier nog geen jaar.



Aan voorschot betalen we voor gas/elektra: 150 euro

en voor water iets van 30 of 31 euro



We zijn met 2 volwassenen en 1 kind.

Kind en ik douchen ons graag lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal 85 euro aan stadsverwarming

en 80 euro aan de NUON (elektra en kookgas)

Die stadsverwarming is het ergste

Verbruikskosten 50 ex per maand (was 35 pm)

Vastrecht 20 ex per maand (was 23 pm)

En dan nog 230 euro bijbetalen



3 personen op een flatje van nog geen 65 m2 waarvan alleen de huiskamer verwarmd wordt en heel zelden 2 slaapkamers

De afrekening komt in januari en ik hoop op een gunstigere uitkomst dan afgelopen jaar

Nuon is altijd een spaarpotje
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gebruik gemaakt van mijn gratis overstaprecht van leverancier, zowel voor gas als elektriciteit net aangesloten bij nieuwe leveranciers, dus twee keer een mooie welkom voor nieuwe klanten, samen 200euro waard.



Vanaf nu doe ik dat elk jaar, wat rondhoppen bij de leveranciers. Die kortingen voor nieuwe klanten maken dat beetje extra werk wel waard.
Alleenstaand in appartement 80m2 .

Ik betaal nu 45 euro per maand voor gas&elektra samen.

verbruik per jaar:

300 m3 gas

975 kWh stroom

Laag verbruik vooral dankzij (onder)buren die flink stoken. Bovendien stap ik ieder jaar over, via prizewize, vooral vanwege de overstapbonus. Ik zit nu bij EnergieDirect.

Verder heb ik geen wasdroger en overal led-lampen.

Verwarming staat op 19.5, nooit hoger.
Alle reacties Link kopieren
1600 kWh stroom

345 m3 gas





Ik woon alleen op 52 vierkante meter.Ben veel thuis,en de verwarming staat op 18,5



Werk jij fulltime Waterlelieke?
Miedo, ik werk 25 uur per week verdeelt over 4 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ben alleenstaand. Maand geleden mijn eindfactuur ontvangen:



Stroom: 1310 kWh

Gas: 318 m3



Kosten per maand: 33 euro.
Power to the people

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven