Wat vinden jullie van Sinterklaas? Racistisch of niet? Dl 2

17-10-2014 18:37 1338 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is vol dus hierbij een nieuwe.



Linkje naar deel 1: Wat vinden jullie van Sinterklaas? Racistisch of niet?
Am Yisrael Chai!
quote:smalltalkxpert schreef op 18 november 2014 @ 13:49:

Zij, die het verschijnsel Zwarte Piet pijnlijk vinden, zouden moeten leren begrijpen dat de hele grote meerderheid niets van die pijn begrijpt. Zoiets vergt tijd.

Ondertussen moet die minderheid niet zo forceren, de grote meerderheid zal niet accepteren dat een kleine minderheid haar wil oplegt. De mildheid die men eist, die toont men zelf ook niet.Hoe lang? Hoeveel tijd? 30 jaar? 40 jaar? Deze discussie is niet nieuw, decennia lang wijzen ze er op dat Zwarte Piet niet altijd even kosjer is, maar men lacht er om, men wuift het weg. Dat deed ik ook. Vind je het gek dat ze wat harder zijn gaan schreeuwen? Ik niet, ze hebben immers een redelijk punt.
Alle reacties Link kopieren
We zijn echt helemaal doorgeschoten

Net het sinterklaaslied van Het Goede Doel op de radio.

Alle "pieten" in het lied zijn weg gepiept
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 18 november 2014 @ 15:56:

We zijn echt helemaal doorgeschoten

Net het sinterklaaslied van Het Goede Doel op de radio.

Alle "pieten" in het lied zijn weg gepiept Ik ga er van uit dat dat satire is.
quote:nessemeisje schreef op 18 november 2014 @ 16:00:

[...]



Ik ga er van uit dat dat satire is.Protest is het woord.
Elke kleurling wordt vandaag de dag bevraagd over wat hij nou van Zwarte Piet vindt. Er zijn er echter maar weinig die die discussie aan zullen gaan uit angst om als zeurneger bestempeld te worden.



Klinkt misschien heel gek wat ik nu zeg. Misschien willen ze niet antwoorden omdat het ze geen bal interesseert , puur omdat deze mensen dus wel verder kijken dan hun neus lang is. Bij lange na niet denken alle donkere mensen net zo idioot over Zwarte Piet als een zekere Quincy en consorten. Er zijn meerdere gekleurde mensen die het wel willen vieren dan niet.
@kadanz: Al schreeuwend wakkert men het onbegrip aan. Het heeft met omgangsvormen te maken.
quote:jo-elise schreef op 18 november 2014 @ 16:03:

Klinkt misschien heel gek wat ik nu zeg. Misschien willen ze niet antwoorden omdat het ze geen bal interesseert , puur omdat deze mensen dus wel verder kijken dan hun neus lang is. Bij lange na niet denken alle donkere mensen net zo idioot over Zwarte Piet als een zekere Quincy en consorten. Er zijn meerdere gekleurde mensen die het wel willen vieren dan niet.

Inderdaad, veel gekleurde mensen maken zich niet zo druk om Zwarte Piet an sich.

Maar de hele discussie er om heen laat ze niet koud, onderschat dat niet. Jij als blanke vreest misschien het verlies van een geliefde traditie, voor een kleurling staat meer op het spel: mogen ze in Nederland hun mond open trekken zonder terugverwenst te worden naar Afrika?



Dankzij de Pietendiscussie en Facebook zijn ze een illusie armer. Als vrienden en familieleden zich ongegeneerd uitlaten over klaagnegers, zeurpieten en wat al meer, hoe geneigd ben je dan om de discussie aan te gaan?



quote:smalltalkxpert schreef op 18 november 2014 @ 16:05:

@kadanz: Al schreeuwend wakkert men het onbegrip aan. Het heeft met omgangsvormen te maken.



Je kunt ook stellen dat een deel het niet wíl begrijpen.

Overigens heeft het schreeuwen wél resultaat. Zelfs de bekende Bijenkorfpiet heeft nu roetvegen.
Alle reacties Link kopieren
Common ancestry is a common theme in Chinese history. Recognized as having one of the world's oldest civilizations, China's history shows the rise of a common sense of culture and identity early in its history. A common legend believed by many Chinese is that they (Han Chinese who form the dominant ethnic group in contemporary China) are descendants of the "Yellow Emperor" (Emperor Huang-ti), who is said to have ruled in the fifth millennium B.C.E. The focus on patrilineal descent—clearly discernible in the seventeenth century (late Ming, early Qing) but clearly existing before—has been another component of this racial focus. Indeed, Chinese descriptions of themselves as a "yellow" race predated European use of such terms. Evidence from Chinese scholars and common folk notions in the early Qing period suggest that the color harked back to their common descent from the "Yellow Emperor." With connotations of purity and imperial grandeur, this was used to claim the superiority of the Chinese to other races in the early Qing period. Such definitions of the "yellow race" usually included the Manchu and did not threaten the legitimacy of their rule. Both Confucian and folk notions of patrilineal descent supported such racial aspects of Chinese identity.



Bron: http://science.jrank.org/ ... Race-Racism-in-China.html
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 november 2014 @ 13:30:

Je hebt ook nog eens in het Romeinse Rijk geleefd, ook die maatschappij heeft geen geheimen voor je? Ben je serieus of ben je weer aan het trollen? Wat weet jij van hoe mensen behandelt werden in Het Romeinse Rijk? Welke bronnen baseer je je op?



Denk je ook dat slachtoffers van vrouwenhandel als ze bevrijd zijn weer als volwaardige burgers behandeld worden? Want als ze gewoon blank zijn, kabbelt hun leventje wel weer gewoon verder? Uhuh.



In plaats van te sneren en te beschuldigen zou je ook gewoon eens wat kunnen lezen.



Zelfs de meest basale bron: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_ancient_Rome



Daar lezen we de zin:



Roman slavery was not based in race.

Met voetnoot waar staat



Close[35] Bruce W. Frier and Thomas A.J. McGinn, A Casebook on Roman Family Law (Oxford University Press: American Philological Association, 2004), p. 15; Stefan Goodwin, Africa in Europe: Antiquity into the Age of Global Expansion (Lexington Books, 2009), vol. 1, p. 41, noting that "Roman slavery was a nonracist and fluid system



Dat laatste zal ik uit pure servicegerichtheid nog even voor je vertalen: Romeinse slavernij was een niet racistisch en vloeiend systeem
Alle reacties Link kopieren
quote:manusvanalles schreef op 18 november 2014 @ 16:38:

[...]





In plaats van te sneren en te beschuldigen zou je ook gewoon eens wat kunnen lezen.



Zelfs de meest basale bron: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_ancient_Rome



Daar lezen we de zin:



Roman slavery was not based in race.

Met voetnoot waar staat



Close[35] Bruce W. Frier and Thomas A.J. McGinn, A Casebook on Roman Family Law (Oxford University Press: American Philological Association, 2004), p. 15; Stefan Goodwin, Africa in Europe: Antiquity into the Age of Global Expansion (Lexington Books, 2009), vol. 1, p. 41, noting that "Roman slavery was a nonracist and fluid system



Dat laatste zal ik uit pure servicegerichtheid nog even voor je vertalen: Romeinse slavernij was een niet racistisch en vloeiend systeem



Maar het gebeurde uit gewin. En dat was ook de opzet van de Trans Atlantische slavernij. Goedkope arbeidskrachten. En handelaren in die contreien konden er mooi aan verdienen. Als de oorspronkelijke bewoners van Amerika niet massaal het loodje hadden gelegd, was het misschien helemaal niet zo ver gekomen.

.

Waar gaat het hier dan om? De nawerking ervan. In alle andere werelddelen assimileerden slaven na verloop van tijd. Na enkele generaties, Ontsnappen kon ook, je kon makkelijk opgaan in je omgeving. Als je grootmoeder slaaf was in China, dan was dit aan het kleinkind niet meer te zien.

En dat is het grote verschil met de Trans Atlantische slavernij. Alle zwarte mensen waren slaven in Amerika. Ontsnappen was praktisch niet mogelijk omdat men niet op kon gaan in de omgeving. Na de afschaffing van de slavernij was er geen mogelijkheid tot assimilatie. Altijd was zichtbaar: Hij was een slaaf, Hij is een kind van een slaaf, Hij is een kleinkind van een slaaf.

En daar zit het grote verschil in. In de nawerking.
quote:granny71 schreef op 18 november 2014 @ 15:56:

We zijn echt helemaal doorgeschoten

Net het sinterklaaslied van Het Goede Doel op de radio.

Alle "pieten" in het lied zijn weg gepiept



Ja, dat is nu humor. Ik vind het wel grappig.

Heel origineel ook, want piet lijkt en rijmt op piep.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond in Oog in Oog de veroorzaker van het tumult rond zwarte Piet.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 27 november 2014 @ 18:44:

Vanavond in Oog in Oog de veroorzaker van het tumult rond zwarte Piet.We gaan het zien. Ga er in ieder geval van uit dat we weer een hoop bagger te horen krijgen. De sfeer is geheel verpest . Als je naar de winkels kijkt, nergens een Zwarte Piet meer te vinden. De winkels zijn niet meer versierd, en dat vind ik echt heel erg Hij heeft het mooi voor elkaar. Ziek figuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 27 november 2014 @ 19:14:

[...]



We gaan het zien. Ga er in ieder geval van uit dat we weer een hoop bagger te horen krijgen. De sfeer is geheel verpest . Als je naar de winkels kijkt, nergens een Zwarte Piet meer te vinden. De winkels zijn niet meer versierd, en dat vind ik echt heel erg Hij heeft het mooi voor elkaar. Ziek figuur.



Nu je het zegt, ik heb inderdaad ook weinig Sintversieringen gezien in winkels.

Ik denk dat het Sven wel lukt om hem in een hoek te drijven, tenzij Sven met de ideeën van Quincy sympathiseert.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 27 november 2014 @ 18:44:

Vanavond in Oog in Oog de veroorzaker van het tumult rond zwarte Piet.Thanks ik ga zeker kijken.
Ik zit echt met open mond te kijken naar die Q..

Wat een smerig racistisch kereltje.

Werkelijk dat die idioot nog een podium krijgt zeg.. Mafkees.
Alle reacties Link kopieren
Hij zit volslagen voor paal, wat maakt die jongen zich onsterfelijk belachelijk.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 27 november 2014 @ 21:11:

Hij zit volslagen voor paal, wat maakt die jongen zich onsterfelijk belachelijk.

Echt en maar ontkennen dat het zelf een racist is..

Hij praat zichzelf compleet vast.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erop te wachten dat hij opstaat en wegloopt.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 27 november 2014 @ 21:15:

Ik zit erop te wachten dat hij opstaat en wegloopt.Die idioot zou helemaal nooit geen seconde aandacht nergens meer moeten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Tsjongejonge, ik zou het liefst een rol ducttape over zijn bek plakken.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 27 november 2014 @ 21:26:

Tsjongejonge, ik zou het liefst een rol ducttape over zijn bek plakken.Pas maar op als hij dit leest gaat hij onmiddelijk aangifte doen van het feit dat jij de zwarte man de mond wilt snoeren.
Dat minachtende lachje van hem ook. brrr wat een eng racistisch blaaskaakje
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 27 november 2014 @ 21:28:

[...]



Pas maar op als hij dit leest gaat hij onmiddelijk aangifte doen van het feit dat jij de zwarte man de mond wilt snoeren. Dat wordt dan lachen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 27 november 2014 @ 21:13:

[...]



Echt en maar ontkennen dat het zelf een racist is..

Hij praat zichzelf compleet vast.



Als ie geen weerwoord heeft haalt ie MH17 erbij, de Gazastrook, en Breivik.....



Volgens mij was had hij drugs gebruikt, dat was toch gewoon wartaal?!

Een trol, hij zou hier een ban krijgen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven