Bad onder de douche

16-11-2014 19:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen wij ons huis kochten, hebben we de badkamer verbouwd omdat er een 30 jaar oude badkamer inzat. De badkamer is heel klein 1.90 x 2.50, met aan de lange zijden de deur en aan de andere kant een groot raam. Toen hadden we gekozen voor een inloopdouche. Dit vinden we zelf fijn.



We hebben nu een kleine man van 2,5 en die wil het liefst in bad, maar hij groeit zijn babybad uit. Douchen is niet echt een succes, wel praktisch.



Eigenlijk zijn we opzoek naar een soort bad wat we onder de douche kunnen zetten voor de komende paar jaar. Alleen als ik die zou, kom ik alleen maar van die kinderbadjes tegen, klein of opvouwbaar. Ideaal zou een grotere zijn waar we zelf ook in zouden kunnen staan.



Heeft iemand tips ?
http://izybath.nl/?gclid= ... DqVfBcLxNdfBmIaAsVI8P8HAQ



Is dit iets voor jullie? Ik heb 'm zelf ook en hij is fantastisch
Je kan een zitbad plaatsen.
Vrienden van ons hebben zo'n bibabad (zo heet het geloof ik)

Zoiets

Misschien is dat wat? Of evt gewoon een opblaasbaar kinderbadje neerzetten?
Alle reacties Link kopieren
Yup. Een bibabad. Worden regelmatig op marktplaats aangeboden.
Maar het Bibabad is toch opvouwbaar en dat wil ze niet.
Ik vraag me af, hoe vaak zul je dat grote opblaasbare bad van bubblesnogwat nu gebruiken.

Lijkt me een crime om op te ruimen en schoon te maken.



Hier zit dochter van 5 gewoon nog in babybadje. Niet ideaal, Maar ze vindt het heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 8 zit hier ook nog in babybadje. Het is wel een slag groter dan de meeste badjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij mij hebben ze ook heel lang in het babybadje gezeten hoor, ruim over de 5.
Alle reacties Link kopieren
In onze inloopdouche heeft jarenlang een plastic kwartrond bad gestaan, waarin wij zelf ook stonden met douchen (en zelfs eventueel nog in hadden kunnen zitten). Onze twee jongens pasten er met zijn tweeën in tot ze 7 en 8 waren. Nu staat-ie in een hoekje - woon je toevallig in de buurt van Grunn? Dan mag je 'm zo komen halen!

Was van de Gamma, meen ik, maar ik kan er nu geen plaatje van vinden met google...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... ousPage=lr

Zoiets is het.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Ik gebruik zo'n flexibele wasmand van de action bijvoorbeeld. Kost niks! Dochter van bijna 3 zit daar nog heel goed in en kan nog lang mee. http://www.budgetland.nl/images/emmer-f ... 399596.jpg
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon een hoge, stenen douchebak plaatsen? Daar kan zoon nog een heel aantal jaren in. Wij hadden vroeger een douchebak met een rand van misschien 15 cm en daar heb ik echt wel tot m'n 12e in gebadderd. En daarna nog wel eens om mijn benen te scheren Volgens mij heb je ze ook met een hogere rand. Moet je de douche natuurlijk wel goed kunnen afsluiten, anders wordt heel je badkamer kleddernat.
quote:mevrouw_uil schreef op 16 november 2014 @ 20:24:

Ik gebruik zo'n flexibele wasmand van de action bijvoorbeeld. Kost niks! Dochter van bijna 3 zit daar nog heel goed in en kan nog lang mee. http://www.budgetland.nl/images/emmer-f ... 596.jpgEen speciekuip is ook een optie, is volgens mij een stuk groter ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zo'n grote cementkuip gekocht, daar zat zoon in, in de inloopdouche. Als wij wilden douchen, stomd het ding op zijn kant, met de open kant over de hangende plee geschoven. Doucehn klaar, dan ging hij weer in de douche.

Mooi? Nee. Wel praktisch en goedkoop!
Alle reacties Link kopieren
quote:bubblesdevere schreef op 16 november 2014 @ 20:36:

[...]





Een speciekuip is ook een optie, is volgens mij een stuk groter ;)
Alle reacties Link kopieren
Zo'n kwart rond bad ziet er goed uit. Kan je zelf ook eventueel nog instaan of er naast douchen.

Alleen op internet is het moeilijk zoeken zonder een naam. Weet iemand toevallig waar deze verkocht worden of hoe dit heet?

Dank alvast
Er staat toch bij dat ze hem waarschijnlijk bij de gamma gehaald heeft? De bouwmarkt lijkt me dus de aangewezen plek daarvoor
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al langere tijd een rechthoekige cementkuip, daar passen zelfs 2 kinderen tegelijkertijd in. Kost geen drol, en past na gebruik en drogen precies bovenop het badkamerkastje. Heb alleen nooit geprobeerd of ik er zelf ook in pas...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al jaren een kunststof zitbad: http://www.badpunt.nl/bad/zitbad/goedko ... x52cm.html

Je kunt ze ook bij bouwmarkten kopen en op Marktplaats worden ze ook aangeboden. Mijn oudste zoon van bijna twaalf past er nog net in.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat opblaasbad. Maar het lijkt me wel klein. 44 cm is niet echt diep en plat liggen kun je ook niet met die 1.34 Lijkt me dat je dan maar tot je middel in het water zit.

Ik had blijkbaar ook een groot babybad, zoon heeft daar idd zeker tot 5 in gezeten. Daarna een korte tijd gewoon zo'n opvouw zwembadje gebruikt, tot hij ging douchen.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de reacties, dus wordt een weekend bouwmarkten bezoeken dus.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken die flexibele wasmanden als, tadaaa, wasmand. Als zoon in bad moest, even de was eruit en kind+water erin. Zoon van 9 (klein van stuk weliswaar) heeft er een tijd terug nog in gezeten, maar kwam er bijna niet meer uit



Die speciekuipen worden in het zwembad in mijn woonplaats gebruikt zodat de kleinjes na het zwemmen even kunnen opwarmen in wat warmer water.

ik ben er op een rustig moment zelf in gaan zitten want ook ik had het koud. Erg confronterend als je opstaat, badje is dan zo goed als leeg...



Een Bibabad heeft me altijd geweldig geleken, maar was volgens mij erg duur.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Als je voor een speciekuip gaat: deze stinkt de eerste tijd behoorlijk. Na een poosje houdt dat op, no worries! Verder is het (bij welk bad je ook neemt) handig om een stuk (tuin)slang erbij te zoeken/kopen om de boel leeg te hevelen achteraf. Kuip of een ander bad leegkiepen kan natuurlijk ook maar is vragen om een golf, met de nodige gevolgen. Zelfs hier, met de nodige oefening, gebeurt me dat nog wel eens, en sta ik weer met natte sokken en een druipende badmat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven