Komt er ook Ebola naar Nederland?

15-11-2014 12:49 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens sommige berichten heeft men bewust Ebola verspreid in enkele west Afrikaanse landen. In de USA gingen duizenden verpleegkundigen de straat op om te protesteren tegen een tekort aan zorgmiddelen voor Ebola patiënten. Verder lees ik dat Marokko afzag van organiseren/hosten van de Afrika Cup uit vrees voor Ebola besmettingen door bezoekende fans. Maar in 2016 alsnog van de partij wil zijn. Europa kende ook de plaag, de zwarte dood. En in 1918 of zo ook de Spaanse Griep. Nu maak ik mij vreselijke zorgen over de Participatie wet welke in 2015 ingaat, tegen een heleboel sociale problemen. Onder andere met bejaarden die te oud worden, teveel bijstandtrekkers, asocialen, jeugdcriminelen. Kortom, ik stelde mij zo voor dat een Ebola epidemie Nederland/Europa van veel sociale problemen kan afhelpen. Minister Van Opstelten heeft 40 rampenscenario's laten opstellen, en men is heel erg bezig met dat NL Alert voor rampen. We zijn al enkele jaren bezig met dingen rond de dood, alsof men ons aan het voorbereiden is. Maar niet zo, dat we al vluchtplannen kunnen maken. Kortom, de Participatiewet klinkt als een nazi wet, dat wie eet maar niet produceert, maar dood moet. En dat leven geen recht is, maar een gust van de staat, die immers ook jonge soldaten de dood mag insturen. En die berichten van gedode bejaarden in verpleegtehuizen worden steeds meer. En waarom sluit men bejaardenhuizen als de bevolking vergrijst. En waarom bouwt men te weinig woningen? En waarom stromen de Polen en Roemenen binnen terwijl er geen werk is. Gaan zij alle gedode, laag geschoolden vervangen? En waarom worden wij zo hysterisch tegen elkaar opgehitst in Nederland? Tegen zwarten en tegen moslims. Kortom, Ebola zou gelegenheid geven om mensen in de verlaten militaire kazernes te isoleren, terwijl de rest van de bevolking al tegen allochtonen is opgehitst. Alsof wij ons aan het voorbereiden zijn op een grote schoonmaak door Ebola en dat de besmettingen in West Afrika alleen maar het voorspel zijn.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:trekhetjenietaan schreef op 17 november 2014 @ 16:45:

Zeg Brownbetty........doe es heel rap van een flat springen ofzo.

'Scuzi?



Brownbetty, deed niet serieus mee met deze discussie. Ik maakte slechts een grapje over aluminiumfolie.

Ik geloof absoluut niet in de dingen die je hier vertelt. Ik neem aan dat als je me een stuk of veertig Engelstalige boeken aanraadt om erachter te komen hoe het echt zit, dat dat geen boeken zijn die ik in de universiteotsbibliotheek kan vinden? Onze opvatting over betrouwbare bronnen, de logica achter oorzaak-gevolgconclusies en mensbeeld liggen denk ik veel te ver uit elkaar om het ooit eens te worden.
What a nuanced anxiety
quote:Brownbetty schreef op 17 november 2014 @ 17:17:

[...]





Je hebt hierbij toestemming van mij om mijn berichten te verbergen. Ik weet zeker dat je belangrijkere dingen te doen hebt. Doei...
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 17 november 2014 @ 17:23:

[...]



'Scuzi?



Brownbetty, deed niet serieus mee met deze discussie. Ik maakte slechts een grapje over aluminiumfolie.

Ik geloof absoluut niet in de dingen die je hier vertelt. Ik neem aan dat als je me een stuk of veertig Engelstalige boeken aanraadt om erachter te komen hoe het echt zit, dat dat geen boeken zijn die ik in de universiteotsbibliotheek kan vinden? Onze opvatting over betrouwbare bronnen, de logica achter oorzaak-gevolgconclusies en mensbeeld liggen denk ik veel te ver uit elkaar om het ooit eens te worden.Een verschil in paradigma. Maar voor serieuze kritiek zal men toch iets van de bronnen van de andere moeten maken. Alle kennis is aangeleerd, er is een elite die ons als hun werkvee beschouwen, belastingkoeien, en ons van informatie voorzien die ons verder rustig houdt. En ze doen het zo goed dat de onwetende mensen zich verzetten tegen pogingen hen beter te informeren. Achterlijk wil kennelijk achter blijven...
pluk de dag
quote:Brownbetty schreef op 15 november 2014 @ 14:36:

[...]





Ben ik een bedreiging voor jullie holocaust plannen? Ik denk het niet, ik stelde al vast dat jullie niet meer te stoppen zijn. Ik zeg jullie, want ik heb veel ervaring met internet nazi's in dienst van de AIVD om afwijkende meningen te onderdrukken. De vrije, democratische discussie te ontwrichten. Jij wilt mij de mond snoeren.Uit welke pillen pot heb jij lopen snoepen??
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft er belang bij het eigen wereldbeeld in stand te houden. Iedereen selecteert informatie die daarbinnen past.



Er is zo ontzettend veel informatie en kennis dat het niet te doen is alles zelf uit te zoeken. Ook jij baseert je op bronnen, ook jij selecteert. Ik vertrouw op de wetenschappelijke methode, zowel qua onderzoek als qua mechanisme om onjuistheden aan het licht te brengen. In elk geval vertrouw ik daar meer op dan op minder controleerbare en meer ideologisch gedreven bronnen.

Het blijft mensenwerk en daar faalt men soms; dat is voor mij geen reden om in een breed gedragen complot te geloven.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:Brownbetty schreef op 17 november 2014 @ 17:34:

[...]

En ze doen het zo goed dat de onwetende mensen zich verzetten tegen pogingen hen beter te informeren. Achterlijk wil kennelijk achter blijven...

Ik ben je ergens kwijt geraakt.

Wie zijn "ze" in je betoog? Wie wil ons precies vernietigen? En wie wil ons beschermen met o.a. NL Alert?
Alle reacties Link kopieren
Speechless
het ebola virus moet ergens vandaan komen, het komt van de apen, wat eten ze in west Afrika? juist apenvlees, en zo kom je aan de ebola. hoe ik dit weet, kom zelf uit Afrika en nee niet aan de apenvlees gezeten. en nee ben niet zwart, maar zo blank dat ik nog niet in de bleek ben gedonderd zoals een ex chef ooit zei. geef nog geen licht, dat dan weer niet. maar hoe die apen dan aan het ebolavirus zijn gekomen, geen idee, vraag het aan de aap.
Aap mag het weten



En waar de vogelgriep vandaan komt? en AIDS?
dat weet ik niet, maar dat van ebola wiste ik dan wel, van mijn moeder weet ik dat. het zal wel ergens vandaan komen, maar valt het niet op dat het meestal uit Afrika komt? behalve dan de vogelgriep en de varkensgriep. En de gekke koeien, die had je ook nog.
quote:trekhetjenietaan schreef op 17 november 2014 @ 16:45:

Zeg Brownbetty........doe es heel rap van een flat springen ofzo.Zo kan het even? Ik krijg een weekban voor minder. Altijd dubbele standaard hier.
@ T.o. : Alleen blanke ebola mag NL in :-o
Nou TO, daar gaan we.



Artsen uit ebolagebied opgevangen op Veluwe

Buitenlandse artsen en verpleegkundigen die in gebieden werkten waar de ernstige ziekte ebola heerst, worden tijdelijk opvangen in Nederland.



Het gaat om een bestaande locatie van Artsen zonder Grenzen in de bossen op de Veluwe. De burgemeester van Nunspeet heeft hierover een brief gestuurd aan de inwoners van de gemeente.



Nederlandse artsen die terugkeren uit ebolagebieden gaan gewoon naar huis, zei een woordvoerster van AzG dinsdag. ''Hier gaat het om artsen en verpleegkundigen uit landen waar de medische zorg onvoldoende is of die op plekken wonen te ver van een ziekenhuis.''



De medewerkers, telkens maximaal zes, verblijven er drie weken. Het is nog niet duidelijk wanneer de eerste artsen arriveren. AzG benadrukt dat de buitenlandse artsen in principe gezond zijn, maar dat er een kleine kans bestaat dat ze toch ziek worden.



Thuis

Ze zullen er niet aan huis gekluisterd zijn. ''Ze mankeren niets, dus kunnen gewoon boodschappen doen of in de bossen wandelen. Wel moeten ze twee keer per dag hun temperatuur opmeten.''



Bij symptomen die wijzen in de richting van ebola, wordt contact opgenomen met de GGD. ''Dan gaat het om koorts of braken.''



Regelmatig

AzG hoeft geen toestemming te vragen van de gemeente voor de opvang. De villa wordt nu al regelmatig gebruikt voor uitgezonden artsen om op adem te komen. Voor de inwoners van Vierhouten is er donderdagavond een toelichting in het dorpshuis.



http://www.nu.nl/binnenla ... ed-opgevangen-veluwe.html
Alle reacties Link kopieren
quote:chinchilla schreef op 18 november 2014 @ 10:16:

het ebola virus moet ergens vandaan komen, het komt van de apen, wat eten ze in west Afrika? juist apenvlees, en zo kom je aan de ebola. hoe ik dit weet, kom zelf uit Afrika en nee niet aan de apenvlees gezeten. en nee ben niet zwart, maar zo blank dat ik nog niet in de bleek ben gedonderd zoals een ex chef ooit zei. geef nog geen licht, dat dan weer niet. maar hoe die apen dan aan het ebolavirus zijn gekomen, geen idee, vraag het aan de aap.Apen (en andere dieren) kunnen het krijgen als ze in aanraking komen met uitwerpselen van vleermuizen die het virus bij zich dragen.
What a nuanced anxiety
Alleen als je het vriendelijk vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Aids komt ook van aap op mens, daar is pas nog een artikel over verschenen, geen zin om het op te zoeken voor dit topic.

TO, je komt op mij nogal opruiend over. Eerst dacht ik dat je leedt aan wanen oid maar na je post waarin je aangeeft gewoon zin te hebben om te praten over sf en horror sf denk ik dat je bewuster bezig bent dan je wil laten voorkomen. Genoeg mensen die leven in angst om ebola, totaal onnodig want wie zich verdiept in de feiten leest dat op dit moment ebola vooral in stand wordt gehouden door onwetendheid van burgers die de ziekte ondergaan.



Je strooit met feiten en hersenspinsels door elkaar en voila, je hebt een ideale omgeving gecreëerd om angst te zaaien onder mensen die daar gevoelig voor zijn. Goed bezig. Ik hoop dat je niet teveel in aanraking komt met ouderen, gehandicapten en mensen die sowieso al op de rand van de samenleving zijn geplaatst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven