Vaatdoekjespolitie

17-11-2014 13:06 162 berichten
Nederlanders zijn van een proper volkje verworden tot een verzameling smeerpijpen. Elke dag worden 2000 mensen strontziek, omdat hun keuken geen keuken is, maar een pretpark voor schadelijke microben. Hun koelkast staat niet koud genoeg, ze wassen hun snijplank niet af, ze wassen hun handen niet en oh gruwel: ze gebruiken soms wel meerdere dagen hetzelfde vaatdoekje .



Gelukkig is daar het ministerie van Volkgezondheid, dat ons in eendrachtige samenwerking met het Voedingscentrum komt onderwijzen in het vak Hygiënisch Keukengebruik.



http://nos.nl/artikel/722278-minister-m ... choon.html



Hebben jullie al een hoekje in de keuken vrijgemaakt voor de vaatdoekjes-surveillant? Is jullie keuken een smeerboel, of juist helemaal steriel? Omdat TO altijd aftrapt: mijn keuken zou die arme minister Schippers tot waanzin drijven, maar er is hier nooit iemand ziek. Ik denk dat we dank zij mijn gebrek aan hygiëne een enorm goede weerstand hebben opgebouwd .
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 17 november 2014 @ 23:06:

Maar goed. Bij mij mag de kat smorgens onder de deken dat dan weer wel.

Gruwelen de meesten ook van.Dat mocht mijn kat zaliger ook en mijn hond mag het ook maar ze doet het niet, ze heeft het snel te warm.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 17 november 2014 @ 20:26:

[...]





Daar doe ik ook niet aan. Ik verrek het om in de kou te zitten. Kachel aan. Ik werk er hard voor.

Deuren open en warme lucht laten wegvliegen valt voor mij onder verspilling maar niet lekker warmpjes er bij zitten Dat vind ik altijd zo'n rare redenering, ik werk er hard voor. Dus als je hard werkt schijt aan het milieu?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, wij stokers zijn allemaal natuurhaters.
http://1.bp.blogspot.com/ ... rGBGRhe3tw/s1600/vuil.jpg



Zolang ik mijn aanrecht nog kan zien, maak ik me niet druk
Natte dweilen. Jullie. Allemaal :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 17 november 2014 @ 13:56:

Toen ik studeerde ook nooit de buikgriep gekregen en een studentenkeuken... tsja wat kan ik daarover zeggen Oh, daar heb ik nog wel een leuk linkje over: https://www.youtube.com/watch?v=gQaXtD7YKkY
Ouwe postduif
quote:marleeen85 schreef op 18 november 2014 @ 13:19:

[...]





330 graden? Dat worden vast postzegels dan die vaatdoekjes!







Ik ben een smeerpoets. Mijn vaatdoekje ligt veel te lang (maar ik las hier net dat het vaatdoekje in de vaatwasser kan, dus dat ga ik doen!), en mijn handdoeken en theedoeken ook. Handdoeken voor het afdrogen van mezelf gebruik ik gemiddeld 2x voordat ze de was in gaan. Ik gebruik het vaatdoekje trouwens alleen voor het aanrecht. Voor het afnemen van de tafel heb ik wegwerp huishouddoekjes.
quote:Nouschi schreef op 18 november 2014 @ 14:00:

Iedereen heeft een afwasmachine maar de theedoek gaat iedere dag in de was?



En wat doen jullie allemaal met een vaatdoekje? Ik veeg wat kruimels van het aanrecht en maak het droog.



Dit vraag ik me ook ernstig af... Wij vervangen thee- en handdoek in de keuken 1x per week. Alles wat ik daarmee afdroog is toch eerst met zeep gewassen.

Vaatdoekje vervang ik wanneer ik 'm vies vind, nadat 'ie over de grond is gegaan bv of als hij stinkt ofzo. Ik denk dat dat gemiddeld na een dag of 4/5 is. Meestal doe ik er toch niks anders mee dan het aanrecht schoonvegen, waar wat kruimels op liggen, kleine vlekjes of water van de uitlekkende vaat. Dan ga ik die toch niet na 2x het aanrecht schoonvegen in de was gooien?!

Ik gebruik óók vaatdoekjes als schoonmaakdoekjes, maar dan pak ik een schone en die gaat na het schoonmaken direct de was in.



Snijplank niet afwassen vind ik wel onhygiënisch, al helemaal als je er dierlijke producten op gesneden hebt.
quote:netniet schreef op 18 november 2014 @ 10:14:

[...]



Ik gooi geen natte spullen bij de vieze was. Verder heb ik een 2 waszakken systeem. Een 60 gradenzak en een 330 gradenzak.Dat is best heet
Oh ik was al mosterd ..
quote:Nouschi schreef op 18 november 2014 @ 14:09:

[...]





Dat vind ik altijd zo'n rare redenering, ik werk er hard voor. Dus als je hard werkt schijt aan het milieu?Jij leest het duidelijk anders dan ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Het leven is een wonder, maar het is zo te lezen nog wonderlijker dat ik nog leef.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven