Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Haha! Daar zou ik ook niet intrappen nee! als ze er geen foto van willen sturen, weet je al genoeg.
Wow die allstars zien er echt gaaf uit Zit volgens mij ook best wat werk in.

En dank je voor de tip, zal ik zeker vragen als ik er eens een paar koop van marktplaats
Bij schoenen die zgan te verkoop zet ik altijd zelf een foto van de zool.

Een zool liegt nl. niet wbt slijtage en bewijst voor mij dat ze echt zgan zijn.



Krijg altijd een heel goede prijs voor die schoenen.
Dat doe ik ook altijd heb laatst nog een paar kinderschoentjes goed verkocht, ook foto van de zool erbij idd. Die zagen er ook echt nog als nieuw uit en mw die ze op kwam halen was er ook erg tevreden over.
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 november 2014 @ 14:57:

Ik vind het altijd wel vervelend om te moeten mailen dat ik al met iemand anders een akkoord heb bereikt. Maar is dit zo'n rare werkwijze waarop ik het doe of valt dat wel mee? Ben ik gewoon benieuwd naar.Nee joh, heb ik ook wel eens gehad. Maar als het niet te lang duurt zou ik wel wachten tot je het product ook echt in handen hebt.
quote:erizo schreef op 18 november 2014 @ 20:06:

[...]





Nee joh, heb ik ook wel eens gehad. Maar als het niet te lang duurt zou ik wel wachten tot je het product ook echt in handen hebt.Ik heb de tweede persoon wel gemaild dat ik bij haar terug zou komen als de deal met persoon 1 niet dopr ging. Maar dat ze het vooral ook moest verkopen als er iemand anders tussendoor kwam
quote:closednote schreef op 18 november 2014 @ 19:31:

Wow die allstars zien er echt gaaf uit Zit volgens mij ook best wat werk in.

En dank je voor de tip, zal ik zeker vragen als ik er eens een paar koop van marktplaats



Deze waren redelijk wat werk ja maar k maak ook simpelere ontwerpjes.



En inderdaad ALTIJD de zool foto! Ik heb namelijk ook al eens gehad dat het werd verkocht als maat 39 (dan hoort er op de zool van een allstar een 6 te staan) en toen kreeg ik 5.5 binnen en die zijn me te klein want dat is een 38.5
Alle reacties Link kopieren
Even off topic: gave all stars Grumpy!

Jij doet zeker niets op bestelling.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 november 2014 @ 20:09:

[...]



Ik heb de tweede persoon wel gemaild dat ik bij haar terug zou komen als de deal met persoon 1 niet dopr ging. Maar dat ze het vooral ook moest verkopen als er iemand anders tussendoor kwam



Dat vind ik wel netjes van je.

En bij mij komt het eigenlijk nooit voor. Ik bied eigenlijk nooit op dezelfde dingen tegelijk.



Ik moet eigenlijk alweer een tijdje 2 leren rokken op MP zetten. Ik zou ze gaan verkopen voor mijn schoonmoeder, maar de advertentie was verlopen.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch dat sommige kopers denken dat je de hele dag verder geen reet te doen hebt?



Eerst de ene: 5 minuten voor de tijd afspraak verzetten naar later vanmiddag.



Nu de tweede: al 25 minuten te laat.



Nog even en ze staan samen voor de deur.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Heb ook een mp vraagje.

Heb een werkende broodbakmachine verkocht. Althans de laatste keer dat ik hem gebruikt heb werkte hij prima en is zo de kast in gegaan.

3 weken geleden opgehaald en nu mailt ze dat ze hem gebruikt heeft voor het eerst en hij niet warm wordt. En of ik hem soms heb laten vallen. Hoe moet ik hier mee om gaan?

Ik kan ook niet nagaan wat zij er mee gedaan heeft de afgelopen 3 weken.
Alle reacties Link kopieren
Risico van Marktplaat, Suus. Dan had ze hem bij jou thuis even moeten testen. Ik vind dat altijd een risico om een elektrisch apparaat te kopen zonder het te testen.

Ik zou gewoon netjes aangeven dat hij bij jou wel gewoon werkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:mammasuus schreef op 25 november 2014 @ 23:43:

Heb ook een mp vraagje.

Heb een werkende broodbakmachine verkocht. Althans de laatste keer dat ik hem gebruikt heb werkte hij prima en is zo de kast in gegaan.

3 weken geleden opgehaald en nu mailt ze dat ze hem gebruikt heeft voor het eerst en hij niet warm wordt. En of ik hem soms heb laten vallen. Hoe moet ik hier mee om gaan?

Ik kan ook niet nagaan wat zij er mee gedaan heeft de afgelopen 3 weken.



Mp risico. Garantie tot aan de deur. Eigen schuld had ze hem maar moeten testen.

Wie weet heeft ze m zelf wel laten vallen.



Update: de persoon die bij mij niet op kwam dagen werd door de tomtom naar de straat naast de mijne gestuurd. Mvr heeft naar eigen zegge een uur gezocht.

Ja vast, mijn straat is lang en druk en er zijn hier diverse winkels waar ze kon vragen.

Ze mailde mij pas savonds terug.

Wilde nieuwe afspraak. Op de voorgestelde tijd kan ik niet, nog niet weer wat gehoord.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
MadameQetesh, verrassend dat je niets meer gehoord hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht laatst iets van 6 euro en betaalde bij het ophalen (netjes op tijd natuurlijk, met communicatie) met muntjes van 2 euro. Toen kreeg ik een pinnige opmerking over waarom ik met kleingeld betaalde.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 27 november 2014 @ 10:50:

Ik kocht laatst iets van 6 euro en betaalde bij het ophalen (netjes op tijd natuurlijk, met communicatie) met muntjes van 2 euro. Toen kreeg ik een pinnige opmerking over waarom ik met kleingeld betaalde. Kleingeld is ook geld!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha hij had liever een briefje van 50 gehad...
Alle reacties Link kopieren
quote:Madderijn schreef op 27 november 2014 @ 12:41:

Hahaha hij had liever een briefje van 50 gehad...Ja, want dan had hij geen wisselgeld.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Ik las hier laatst dat het voor de verkoop belangrijk is als de verkoper de zolen van schoenen op de foto zet bij z.g.a.n.

Ik heb hele mooie laarzen gezien, maar er zat geen foto van de zolen bij.

Die wil ik graag eerst even zien. Ik ben benieuwd.
Never give up hope.
quote:perzika schreef op 27 november 2014 @ 10:50:

Ik kocht laatst iets van 6 euro en betaalde bij het ophalen (netjes op tijd natuurlijk, met communicatie) met muntjes van 2 euro. Toen kreeg ik een pinnige opmerking over waarom ik met kleingeld betaalde.Je had dus 1 euro korting kunnen krijgen want tja als je met een briefje van 5 had betaald had verkoper die ene euro dus ook niet gewild. Of werd verwacht dat je met 10 euro ging betalen waarbij men kon zeggen: Sorry ik heb geen 4 euro terug?!
Alle reacties Link kopieren
ik begrijp niet dat een broek met maat 32 wordt verkocht als een broek met maat 42..
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 27 november 2014 @ 10:50:

Ik kocht laatst iets van 6 euro en betaalde bij het ophalen (netjes op tijd natuurlijk, met communicatie) met muntjes van 2 euro. Toen kreeg ik een pinnige opmerking over waarom ik met kleingeld betaalde.



Raar, 3 x 2 euro is 6 euro. Wat wilde hij dan? Had hij überhaupt wel wisselgeld?

Ik heb dat bijna nooit dus ik zou 3 x 2 euro prima vinden. Ik zou het hoogstens irritant vinden als iemand 6 euro betaalt met muntjes van 10 cent
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 27 november 2014 @ 19:28:

ik begrijp niet dat een broek met maat 32 wordt verkocht als een broek met maat 42.. Jeansmaat 32 is toch ook gewoon maat 42?
Haha wat een zemel zeg Perzika. Hij wilde natuurlijk dat je 10 gaf en dat je dan zou zeggen nou laat de rest maar zitten

Ik word echt niet goed van mensen die niet reageren, ik heb iets op mp staan waar al een aantal keer op geboden is. Ik dacht bij het laatste bod, prima bod, 2x een mailtje gestuurd en dan hoor je gewoon helemaal niets meer.

WAAROM bieden mensen ergens op en laten ze niets meer horen, wil je het dan opeens niet meer ofzo ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een mailtje van iemand die wil weten of ik het niet ga doorverkopen...



Dan denk ik huh, wat is dat nou voor gekke vraag?? Nee, ik ga het niet doorverkopen, want voor eigen gebruik. Maar dan nog, dat weet je toch niet als je iets verkoopt. Ik kan wel nee zeggen en het toch doen, dus wat schiet je dan op met die vraag.

Ik ga er dan vanuit dat je akkoord bent met het bod en dat je van je spullen afwilt. Maar blijkbaar kan je dan ook nog wensen hebben wat iemand er wel of niet mee gaat doen. Al zou ik de kleding verknippen ofzo, dat heb je als verkoper toch niet meer in de hand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven