Zwartepieten op Facebook

16-11-2014 16:09 101 berichten
De hele zwartepietendiscussie neemt ook de overhand op mijn FB, en het lijkt er een beetje op dat ik heel alleen sta in mijn mening. Nu is er zelfs een vriendin, die ik hoog heb zitten, die op een link naar een krantenartikel een uitspraak heeft gedaan als 'als ze het niet eens zijn met onze cultuur rotten ze maar op'.

Wat doen jullie met dat soort opruierij? Ik heb al eens mijn mening ergens neergezet, maar die 'discussie' liep toen vreselijk uit de hand doordat mijn discussiepartner begon te mauwen dat ik hem blijkbaar een racist vond. Ik heb dat hele woord niet in mijn mond genomen, maar sommige mensen betrekken een discussie schijnbaar graag op zichzelf.

Het verstandigst is natuurlijk om de berichten weg te klikken met 'ik wil dit niet zien', maar hoe kan het nou dat zíj het niet zien? Hoe kan het dat weldenkende niet-Wildersstemmers zich toch laten verleiden tot op het oog discriminerende uitlatingen? Zit Zwarte Piet zo diep?
Alle reacties Link kopieren
Tolerantie schijnt in ons kikkerlandje meestal van 1 kant te moeten komen, anders ben je racist, doe je moeilijk of sta je niet open voor andere culturen. ja daaag..



Ik pas me altijd overal en nergens aan, maar wie in mijn huis komt, die past zich ook aan aan mijn regels. Wie het niet aanstaat, die vertrekt toch lekker?



En vergis je niet, ik ben in veel landen geweest, bij veel mensen over de vloer geweest, en die doen meestal ook niet moeilijk als het op aanpassen aan elkaar komt, maar in dit geval zijn het gewoon een groepje beroeps-demonstranten, met veels teveel tijd, en die altijd en overal rotzooi lopen te schoppen. Denk dat ze ergens aandacht te kort gekomen zijn, en dat nu gaan compenseren door heel hard te roepen. als je dan ziet, dat zelfs in Suriname zwarte piet gewoon zwart is, en niemand er over lult, dan vraag ik me af wat er in godsnaam aan de hand is. Deze hele discussie heeft racisme juist in de hand gewerkt, wat enorm te betreuren is.



Je kunt niet alles aanpassen aan iedereen, dat gaat domweg niet. We zitten hier met 16-17 miljoen man samengeperst in dit kleine landje, en er is er altijd wel 1 bij die zich gekwetst voelt, danwel gediscrimineerd. Moet daar iedere keer weer de hele grote meerderheid zich dan maar weer op aanpassen ja? Komop zeg!



De zeurpiet die het hele gebeuren aan gang gebracht heeft is er overigens allang klaar mee, die zit nu ergens zich een ongeluk te lachen, want hij heft zijn 5 minutes of fame gehad en het vergif is geplant. Mooi voer voor de echte extremisten, zowel links als rechts, die er garen bij spinnen. Bravo Quincy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven