Rooklucht in boeken

10-07-2014 15:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst via marktplaats een stapeltje tweedehands boeken gekocht. Ze zijn zonder problemen binnengekomen, maar ze blijken enorm naar rook te ruiken. Heeft er iemand een goede tip om van die rooklucht af te komen?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Net doen of je het niet merkt?
verba volant, scripta manent.
Open zetten in de buitenlucht.
Alle reacties Link kopieren
Hier precies dezelfde situatie, dus ik lees mee. Oi, net of je tijdens het bladeren boven een asbak hangt.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Luchten en er (serieus) een brandende lucifer bijhouden daarna, dat klaart de lucht enigszins.
Alle reacties Link kopieren
Wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
papier is poreus, dat luchtje zit er diep in.



heb wel eens gelezen (niet zelf geprobeerd): een plastic zak met schep soda (pas op, dat soda niet tegen boek aanligt, dat bijt)



enne bah: rokers moeten een MP-verbod krijgen
Alle reacties Link kopieren
Luchten luchten en luchten. Helaas is er niet veel meer dat je kunt doen. Elke bladzijde sprayen met Febreze is ook niet handig.
Alle reacties Link kopieren
Vind ook dat rokers eigenlijk aan zouden moeten geven dat kleding en boeken en dergelijke in de rook hebben gehangen.



Heb eens iets laten maken bij een naaister, wilde het graag en had tijdgebrek. Bleek dat mens dus te roken. Jamaar ik zit in een apart kamertje dat kún je helemaal niet ruiken. Eh jawel dus, het stonk gigantisch. Doet ik dus niet meer
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met ze in een plastic zak met een schep gemalen koffie te stoppen. Koffie absorbeert nogal wat luchtjes, dus misschien ook rooklucht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat je ook kunt doen is de groene bus deo halen bij de Aldi, dat is op basis van butaan- en propaangas, die twee in een combi neutraliseren nicotine, daar zou je de boeken mee in kunnen spuiten. Dan gaan ze nog lekker ruiken ook.
quote:nlies schreef op 10 juli 2014 @ 15:52:

Ik zou beginnen met ze in een plastic zak met een schep gemalen koffie te stoppen. Koffie absorbeert nogal wat luchtjes, dus misschien ook rooklucht





Haha, en dan wordt het volgende probleem :

mijn boeken ruiken zo naar koffie, hoe krijg ik die lucht eruit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Beter.Laat schreef op 10 juli 2014 @ 16:25:

[...]





Haha, en dan wordt het volgende probleem :

mijn boeken ruiken zo naar koffie, hoe krijg ik die lucht eruit? Lekker kopje koffie erbij en nergens last meer van
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!

Ik heb voor nu de boeken in een plastic zak met koffie gedaan (vind ik wat minder eng dan soda ;)) en laat dat nu een poosje liggen. Ik vind het niet zo erg als mijn boeken naar koffie ruiken :P
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
de fik erin!
Gewoon wierook erbij branden in een kleine ruimte (wc bijv)
Alle reacties Link kopieren
goede tips, ik ga ze ook gebruiken.

Heb laatste een boek gekocht en dat bleek naar hond te ruiken. Echt, ik was van plan om het boek maar weg te gooien, wat vies.
Alle reacties Link kopieren
Een nachtje in een dichtgeknoopte plastic zak met wat gemalen koffie stoppen.
Just go with it...Love is all around!
Alle reacties Link kopieren
Een e-reader kopen.
Never give up hope.
Ik ben benieuwd of de tips geholpen hebben, die met de koffie vooral. Ik heb een stel kinderboeken gekocht, ook rooklucht eraan. De buitenkant heb ik al afgenomen met een allesreinigerdoekje, maar binnenin blijft het stinken natuurlijk. En doe je de boeken dan gewoon dichtgeklapt in een zak met losse koffie erbij?
Alle reacties Link kopieren
De koffie hielp wel! In de verte rook ik nog wel wat rook naderhand, maar lang niet zo extreem als eerst.Ik heb ze inderdaad dicht in een zak gedaan met losse koffie erbij.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit is rooklucht uit een leren tas gekregen door m in een afgesloten vuilniszak met koffiebonen een nachtje te laten staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven