Pauze/rust periode in relatie, help! .. Tips?

14-11-2014 13:51 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Mijn vriend en ik zijn al 2,5 jaar samen en alles liep altijd goed. Tot er veel stress kwam door omstandigheden. Daarom hebben we een pauze genomen.



We hebben een hechte band en zijn erg gelukkig met elkaar. Maar doordat er veel stress was de afgelopen weken (dit kwam door omstandigheden van zijn kant maar ook van mijn kant) hadden we een rot humeur en er was steeds een rot sfeer. Dit beïnvloed onze relatie heel erg en de stress werd alleen maar erger. Na een week plots niet meer samen te zijn en geen redelijke gesprekken meer te hebben via whatsapp besloten we toch te praten. Hij vond dat we een pauze moesten inlassen voor ons eigen bestwil zodat we de rust even kunnen vinden en alles op een rijtje kunnen zetten. Eerst wou ik dit niet want ik was erg bang voor de gevolgen. En ik vond dat we dit juist samen moesten aanpakken. Maar uiteindelijk heb ik me erbij neer gelegd en is dit inderdaad het beste. Als een van de twee dit wil in een relatie vind ik dat de ander dit moet accepteren, je bent toch samen een 'team' en je moet dit ook weer als 'team' oppakken. We hebben wel besloten als nog elkaar te berichten en contact te houden zodat de band die we hebben niet gebroken word.



Het is erg lastig want we zagen elkaar dagelijks en we waren heel close. Als we niet samen waren praatten we de hele dag via whatsapp. Ik maak me zorgen over wat er gaat gebeuren en dat we beiden geen foute keuzes gaan maken. Soms weet ik niet hoe ik mijn dag moet door komen omdat wij vaak samen waren. Ik heb mezelf positief ingesteld en ga er vanuit dat alles goed komt tussen ons. Alleen hoe lang alles gaat duren en hoe we dit gaan doen is een moeilijke gedachten.



Heeft er iemand tips/advies? Misschien uit ervaring?



Heeel erg bedankt dat jullie mijn topic hebben gelezen. Dit is een erg belangrijk stuk uit mijn leven en soms is het gewoon fijn met anderen erover te praten!

Denk jij dat een pauze in een relatie zin heeft?

Totaal aantal stemmen: 8

Ja, je komt er samen sterker uit en je staat zelf ook weer s (38%)
Nee, je groeit van elkaar af en dan komt het waarschijnlijk (50%)
Misschien, je mist elkaar maar het resultaat tussen de relat (13%)
Alle reacties Link kopieren
De poll is niet compleet, halve zinnen
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat nooit zo goed

Als je je stress toch niet bij je partner kwijt dan....bij wie dan wel?



In goeie en in slechte tijden toch?

Kortom, ik geloof niet zo in afstand nemen van elkaar

Afstand brengt mensen zelden dichter bij elkaar.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 14 november 2014 @ 13:52:

De poll is niet compleet, halve zinnen Hoi ja klopt zag ik ook pas toen ik het geplaatst had! Blijkbaar kunnen je zinnen in een poll niet langer zijn dan dat! Bedankt voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 14 november 2014 @ 13:53:

Ik snap dat nooit zo goed

Als je je stress toch niet bij je partner kwijt dan....bij wie dan wel?



In goeie en in slechte tijden toch?

Kortom, ik geloof niet zo in afstand nemen van elkaar

Afstand brengt mensen zelden dichter bij elkaar.Hey ja dit kan goed en slecht aflopen denk ik. Soms moet je jezelf wat rust gunnen en de ander ook. Heb je tips?
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, want nogmaals, ik geloof er niet zo in.

Wat is precies de bedoeling van je break dan?

Elkaar hopeloos gaan missen?

Ineens is alle stress opgelost?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 14 november 2014 @ 13:53:

Ik snap dat nooit zo goed

Als je je stress toch niet bij je partner kwijt dan....bij wie dan wel?

.Dit. En het is niet dat je al maandenlang in een stresssituatie zit of nog maar heel kort bij elkaar bent.
Antwoord: D

Hangt er vanaf wat jullie met de pauze gaan doen.



"Het is erg lastig want we zagen elkaar dagelijks en we waren heel close. Als we niet samen waren praatten we de hele dag via whatsapp. Ik maak me zorgen over wat er gaat gebeuren en dat we beiden geen foute keuzes gaan maken. Soms weet ik niet hoe ik mijn dag moet door komen omdat wij vaak samen waren. Ik heb mezelf positief ingesteld en ga er vanuit dat alles goed komt tussen ons. Alleen hoe lang alles gaat duren en hoe we dit gaan doen is een moeilijke gedachten. "



Ik krijg wel een beetje het gevoel to, dat jij hem ook ziet als Invulling van je leven, of dat je iig veel hangt aan hem of de relatie, probeer jezelf niet te veel te verliezen, want dat kan druk op de situatie leggen waardoor die verwijdering waar jij bang voor bent juist gaat ontstaan.

Probeer ook wat meer met je zelf bezig te zijn, en laat los dat jullie alles samen moeten doen, in een relatie moet je elkaar de ook ruimte geven om ook jezelf te ontwikkelen, en ook je eigen problemen aan te pakken, je kunt dat niet voor elkaar doen, je kunt elkaar enkel steunen.

En probeer erop te vertrouwen dat jij je ook redt zonder hem, dat wil niet zeggen dat je hem dan uit je hoofd moet zetten, of dat t voorbij is, maar laat het touw een beetje vieren, en probeer te ontspannen.

Dus als jullie die pauze gebruiken om even tot je zelf te komen en even alles op een rijtje te krijgen, zie ik het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 14 november 2014 @ 14:02:

Geen tips, want nogmaals, ik geloof er niet zo in.

Wat is precies de bedoeling van je break dan?

Elkaar hopeloos gaan missen?

Ineens is alle stress opgelost?Het was niet mijn bedoeling maar ik snap wel wat hij bedoeld. Als je steeds elkaar voor de voeten loopt in zo'n stressvolle periode komen er veel irritaties en heb je geen rust om voor jezelf te zorgen. Als je met zoveel stress in je hoofd zit kun je de ander tijdelijk niet geven wat hij/zij verdiend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 14 november 2014 @ 13:53:

Ik snap dat nooit zo goed

Als je je stress toch niet bij je partner kwijt dan....bij wie dan wel?



In goeie en in slechte tijden toch?

Kortom, ik geloof niet zo in afstand nemen van elkaar

Afstand brengt mensen zelden dichter bij elkaar.Volledig mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucianne schreef op 14 november 2014 @ 14:04:

Antwoord: D

Hangt er vanaf wat jullie met de pauze gaan doen.



"Het is erg lastig want we zagen elkaar dagelijks en we waren heel close. Als we niet samen waren praatten we de hele dag via whatsapp. Ik maak me zorgen over wat er gaat gebeuren en dat we beiden geen foute keuzes gaan maken. Soms weet ik niet hoe ik mijn dag moet door komen omdat wij vaak samen waren. Ik heb mezelf positief ingesteld en ga er vanuit dat alles goed komt tussen ons. Alleen hoe lang alles gaat duren en hoe we dit gaan doen is een moeilijke gedachten. "



Ik krijg wel een beetje het gevoel to, dat jij hem ook ziet als Invulling van je leven, of dat je iig veel hangt aan hem of de relatie, probeer jezelf niet te veel te verliezen, want dat kan druk op de situatie leggen waardoor die verwijdering waar jij bang voor bent juist gaat ontstaan.

Probeer ook wat meer met je zelf bezig te zijn, en laat los dat jullie alles samen moeten doen, in een relatie moet je elkaar de ook ruimte geven om ook jezelf te ontwikkelen, en ook je eigen problemen aan te pakken, je kunt dat niet voor elkaar doen, je kunt elkaar enkel steunen.

En probeer erop te vertrouwen dat jij je ook redt zonder hem, dat wil niet zeggen dat je hem dan uit je hoofd moet zetten, of dat t voorbij is, maar laat het touw een beetje vieren, en probeer te ontspannen.

Dus als jullie die pauze gebruiken om even tot je zelf te komen en even alles op een rijtje te krijgen, zie ik het probleem niet.Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk. Ik ben inderdaad een persoon die erg veel aan de ander denkt en te weinig met zichzelf bezig is. Dat is ook een van de redenen waarom ik een positieve kant zie aan een pauze. Jezelf ontwikkelen. En het is inderdaad ook goed voor mij zelf. Antwoord op je vraag: het probleem is dat ik soms bang ben voor de gevolgen. Als ik even niet weet wat ik ermee moet dan denk ik soms aan de erge dingen. Er zijn 100 verschillende soorten pauzes en iedereen pakt het anders aan, nemen wij de juiste?
Of het de juiste manier is weet ik niet, er zijn zoveel verschillende manieren om aan dingen te werken, en ook dit kan een oplossing zijn... ik zie er zelf eigenlijk geen kwaad in,

Uiteraard kun je ook met stress omgaan als jullie wel bij elkaar zijn, maar misschien zijn jullie daar op dit moment niet aan toe, ik weet niet hoe jullie met elkaar omgaan bij stress of hoe jullie dan communiceren? misschien proberen jullie teveel elkaars problemen op te lossen? of overschaduwt dat de relatie?

Waar je teveel op focust krijg je vaak juist meer van, dan komt daar alle aandacht op te liggen en niet meer op de fijne dingen, een relatie hoort juist geen probleem-oplosser te zijn naar mijn mening, maar een plek waarbij jullie allebei op je gemak bent, en kunt ontspannen, als je dan teveel in elkaars hoofd gaat zitten om alleen maar puin te ruimen, kun je inderdaad soms beter even pauze nemen, zelf je puin opruimen en kijken hoe jullie in de toekomst wel samen met die stress om kunt gaan.

En ja ik geloof ook in goede en in slechte tijden, maar dat wil niet zeggen dat je elkaars hulpverlener moet zijn, dat werkt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik 'geloof' ook niet in pauzes/afstand nemen, zie werkelijk niet wat dat aan een relatie zou kunnen toevoegen,en zie het dan ook vaak niet goed eindigen.

Misschien inderdaad goed om na te gaan wat jij wil, en wat jij van de pauze/afstand nemen vind, het doet er niet toe hoe anderen dat invullen, want geen enkele relatie is te vergelijken.

Ben jij het uberhaupt wel eens met deze pauze/afstand? Want je schrijft dat als de één dat wil, de ander dat moet respecteren en er dus in mee moet gaan.

Vind ik niet, daar moeten dan beiden 100% achter staan, anders doe je het idd meer uit angst om die ander te verliezen.

Als mijn man een pauze of afstand wil, ga ik daar niet mee akkoord, omdat ik daar niet in geloof en er niet achter sta.

Mijn voorstel zou zijn om dan de koe bij de horens te vatten en aan te gaan wat er is/uit te zoeken en mogelijk op te lossen wat er is.

Afstand nemen is m.i alleen maar uit de weg gaan/uitstellen van wat er echt speelt, of dat de ander op die manier toewerkt naar echt afstand nemen en mogelijk einde relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucianne schreef op 14 november 2014 @ 14:24:

Of het de juiste manier is weet ik niet, er zijn zoveel verschillende manieren om aan dingen te werken, en ook dit kan een oplossing zijn... ik zie er zelf eigenlijk geen kwaad in,

Uiteraard kun je ook met stress omgaan als jullie wel bij elkaar zijn, maar misschien zijn jullie daar op dit moment niet aan toe, ik weet niet hoe jullie met elkaar omgaan bij stress of hoe jullie dan communiceren? misschien proberen jullie teveel elkaars problemen op te lossen? of overschaduwt dat de relatie?

Waar je teveel op focust krijg je vaak juist meer van, dan komt daar alle aandacht op te liggen en niet meer op de fijne dingen, een relatie hoort juist geen probleem-oplosser te zijn naar mijn mening, maar een plek waarbij jullie allebei op je gemak bent, en kunt ontspannen, als je dan teveel in elkaars hoofd gaat zitten om alleen maar puin te ruimen, kun je inderdaad soms beter even pauze nemen, zelf je puin opruimen en kijken hoe jullie in de toekomst wel samen met die stress om kunt gaan.

En ja ik geloof ook in goede en in slechte tijden, maar dat wil niet zeggen dat je elkaars hulpverlener moet zijn, dat werkt niet.

Hey bedankt voor je reactie!

Ik heb veel aan je reactie. Ik probeer ook zoveel mogelijk afleiding te zoeken en leuke dingen te doen met mijn vriendinnen. Ons hoofd stond inderdaad te veel open voor elkaar en dat werkte alleen maar tegen. Ik denk en hoop dat dit het juiste is en dat de pauze niet te lang duurt want het gemis gaat ook aan je vreten. Nogmaals erg bedankt
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 14 november 2014 @ 14:26:

Ik 'geloof' ook niet in pauzes/afstand nemen, zie werkelijk niet wat dat aan een relatie zou kunnen toevoegen,en zie het dan ook vaak niet goed eindigen.

Misschien inderdaad goed om na te gaan wat jij wil, en wat jij van de pauze/afstand nemen vind, het doet er niet toe hoe anderen dat invullen, want geen enkele relatie is te vergelijken.

Ben jij het uberhaupt wel eens met deze pauze/afstand? Want je schrijft dat als de één dat wil, de ander dat moet respecteren en er dus in mee moet gaan.

Vind ik niet, daar moeten dan beiden 100% achter staan, anders doe je het idd meer uit angst om die ander te verliezen.

Als mijn man een pauze of afstand wil, ga ik daar niet mee akkoord, omdat ik daar niet in geloof en er niet achter sta.

Mijn voorstel zou zijn om dan de koe bij de horens te vatten en aan te gaan wat er is/uit te zoeken en mogelijk op te lossen wat er is.

Afstand nemen is m.i alleen maar uit de weg gaan/uitstellen van wat er echt speelt, of dat de ander op die manier toewerkt naar echt afstand nemen en mogelijk einde relatie.

Hoi bedankt voor je reactie!

Het is inderdaad niet wat ik zelf 100% wil want ik vind dat we dit ook samen moeten oplossen maar dan moeten we nog meer moeite doen en dat zet nog meer druk op je hoofd. Mijn vriend is geen prater en doet het op zijn eigen manier. Dit is de reden waarom ik zijn keuze accepteer. Als er echt een einde zou komen zouden we niet meer praten en contact zoeken met elkaar. En als dit de juiste keuze is weet ik ook niet! Maar daar komen we vanzelf achter. Ik ga zeker wat doen met je advies. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Soms weet ik niet hoe ik mijn dag moet door komen omdat wij vaak samen waren.



En dat ga je nu ontdekken ZONDER hem. Ga eens ontdekken wie jij bent en wat jij wilt zonder je relatie. Je bent jezelf een beetje kwijtgeraakt als ik je verhaal zo lees. Wees blij dat er even een break is al heb je nu last van ontwenningsverschijnselen. Die gaan weer over. Het is best zorgelijk dat je je zonder hem niet kunt vermaken en hem kennelijk als dagbesteding zag/ziet. Er is een heel leven te ontdekken buiten hem om, besef je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 14 november 2014 @ 15:05:

Soms weet ik niet hoe ik mijn dag moet door komen omdat wij vaak samen waren.



En dat ga je nu ontdekken ZONDER hem. Ga eens ontdekken wie jij bent en wat jij wilt zonder je relatie. Je bent jezelf een beetje kwijtgeraakt als ik je verhaal zo lees. Wees blij dat er even een break is al heb je nu last van ontwenningsverschijnselen. Die gaan weer over. Het is best zorgelijk dat je je zonder hem niet kunt vermaken en hem kennelijk als dagbesteding zag/ziet. Er is een heel leven te ontdekken buiten hem om, besef je dat?Ja dat besef ik en dat wist ik voorheen al. Ik denk dat ik zoveel genoten heb van ons twee samen dat ik de rest aan de kant gezet heb. Ook aan mezelf denken vind ik soms moeilijk. Niet dat ik mezelf niet verzorg qua hygiëne enzo maar ik bedoel mijn eigen welzijn lijdt onder het feit dat ik hem altijd wil helpen en ook voor mijzelf. Dat is soms niet slim dat weet ik. Deze situatie is erg moeilijk voor me, ik eet weinig en krijg bijna niks door mijn keel. Ook maak ik me zorgen om hem, waar hij is wat hij doet als alles wel goed gaat, zelfs op dit moment. Jammer eigenlijk.. Bedankt voor je reactie ik ga er zeker wat mee doen!
Alle reacties Link kopieren
Als je dat besef hebt dan zit je al een eind in de goede richting! Soms willen we zo graag van waarde zijn voor anderen dat we voor onszelf totaal waardeloos worden. Keer het lekker om en als je er alleen niet uitkomt, zoek een coach/psych die je bij dit proces kan helpen. Het kan het begin zijn van dat leven ontdekken wat nu verhinderd wordt door je gemis aan hem.
Een pauze is eigenlijk: uitmaken en kijken hoe het bevalt, met de mogelijkheid om het terug te draaien. Soms wordt het ook gebruikt als de ander al weet dat hij het uit wil maken, maar geen hysterisch gezeur aan zijn kop wil. Om de ander alvast even te laten wennen aan het idee zeg maar.



Eigenlijk een beetje laf dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven