Kerstboom dillemma

16-11-2014 11:31 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer kun je daadwerkelijk je kerstboom gaan opzetten? Ik zie bij sommige mensen dat ze hun kerstboom al hebben opgezet in de woonkamer. Ik weet dat dat hartstikke gezellig, maar is dat niet wat te vroeg? Sinterklaas is nog niet eens het land uit... Natuurlijk kan ik ook haast niet wachten om mijn kerstboom op te zetten, maar denk dat ik met veel moeite toch maar moeten wachten tot na 5 december..



Hebben jullie al je kerstboom opgezet? Of wanneer gaan jullie je kerstboom opzetten? En wat zijn de kleuren voor de kerstboom dit jaar? Of welke kleuren gebruiken jullie qua kersballen voor in de boom?



Ik zat er zelf aan te denken aan zilver en turqouise.. IK hou zelf niet van donkere gelukkig en aangezien ik vorige week een grote kerstboom heb gekocht... Vorig jaar had ik 2 kleine kerstbomen..
Alle reacties Link kopieren
Gisteren naar Intratuin geweest die om 12 uur open ging.

We waren er om 10 over 12 en bijna alle parkeerplaatsen al bezet.

Winkelwagens vol kerstspullen werden er verkocht.

Leuke nieuwe kerstideen opgedaan.

Als je leuke eigen kerstkaarten wilt versturen.Mijn zoons gingen aan zo'n grote prachtig opgedekte tafel zitten,hoofden dicht bij elkaar,ff lachen en zwaaien en klik,ze stonden er mooi op

Kun je ook in een kerststal doen etc

Ik heb mensen wel op een idee gebracht want ineens kwamen de mobiele telefoons tevoorschijn om foto's te maken.

Ik heb 2 kunstkerstbomen die ik de week na sinterklaas neerzet.

Ik zie wel al veel kerstlampjes overal in huizen voor de ramen hangen.
Alle reacties Link kopieren
Zo rond zes december gaat hier de boom op en tegen kerst ben ik het zo zat dat hij voor oud & nieuw weer weg is. Maar ik heb ook een walgelijk mini geval met lichtjes in de takjes en neon-kerstballen. Gelukkig is hij zo klein dat hij niet in de weg staat. Omdat de rest van de kamer niet in kerstsfeer is valt het boompje met licht uit bijna niet op.
Als je lang wacht dan zijn de leukste spullen en de mooiste kunstbomen al weg. Bol.com had kort geleden een heel natuurgetrouwe replica van een picea. Ik aarzelde en binnen een paar dagen waren ze allemaal uitverkocht. Dus je moet voor de drukte je slag slaan.



En als je je boom thuisbezorgd hebt gekregen dan moet je de doos openmaken, de inhoud inspecteren en de boom in elkaar zetten om te kijken of hij bevalt. Dat moet binnen twee weken anders nemen ze hem niet meer retour. Dan loop je ermee de kamer rond om hem op zijn standplaats te beoordelen. En of je hem dan weer gaat demonteren en inpakken?



Van de algemeen verkrijgbare bomen vind ik de Matterhorn en de Skandia van Triumph Tree de mooiste. Die zijn ook mooi met minimale versiering, dus die hoef je niet te bedekken met slingers.



Zelfmaak stylistische bomen zijn trouwens erg in de mode. Ze gebruiken vaak van die tomatenklimrekjes om bomen te maken.



https://www.youtube.com/watch?v=OFdqr4u4yE8
Alle reacties Link kopieren
De minikerstboompjes staan al in de keuken! En er hangt al een beetje kerstverlichting hier en daar in huis. De kerstdecoratie is al van de zolder....
Mijn vroegere onderbuurvrouw zet de boom altijd de dag na paardenmarkt hier in de stad. Dat was dit jaar op 8 oktober, dus de 9e stond de boom

Dit vind ik zelf wel heel vroeg. Hier komt hij dit jaar de 7e in huis, ik haal altijd een echte bij ikea het uitzoeken alleen is al een feest! Meestal zet ik hem een weekend later, maar het valt dit jaar niet lekker wat dat betreft. Vind de 14e dan weer zo laat. Zeker omdat wij de 22e al van huis zijn en pas na de kerst weer terug komen. Dan heb ik er maar net een weekje plezier van. Nu dus 2!

Qua versiering hou ik het nog een jaar bij mijn piepschuimen en stoffen sneeuwpopjes, kerstmannetjes, gingerbread poppetjes, trommeltjes, klokjes, sneeuwvlokken enz. Een lekker zootje dus, maar wel zo leuk en handig met dochter
Alle reacties Link kopieren
Zodra de sint vertrokken is "mag" je de boom opzetten.

Ik heb echt nog nergens kerstdecoratie gezien.

Ik ga dit jaar weer voor een mooie blauwspar ❤️. Ik heb er wel zin in! Ben nieuwsgierig wat mijn babietje er van vind.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen boom, wel zo makkelijk
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmiddag bij het uitzendbureau en daar stond de kerstboom ook al.



Ik ben van mening veranderd. Wilde eigen turkoois en appelgroen.

Het wordt nu multi color lekker bont.

Vond ik toch mooier om te zien.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dit was mijn boom vorig jaar! Dit jaar dus nog hetzelfde dochter kan nu meehelpen optuigen, is wel zo veilig met allemaal onbreekbaar spul



Alle reacties Link kopieren
wij zetten hem het weekend wat volgt op sinterklaas neer.. Eerder niet.. En hij gaat weg op nieuwsjaarsdag ..
Geen boom of kerstprulletjes voor mij dit jaar
Waarom niet Lilith, jammer?
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 november 2014 @ 19:01:

Dit was mijn boom vorig jaar! Dit jaar dus nog hetzelfde dochter kan nu meehelpen optuigen, is wel zo veilig met allemaal onbreekbaar spul



[afbeelding]Mooie boom. Ik houd van bonte bomen, dit zou mijn boom kunnen zijn. Ik zet hem na Sinterklaas neer, haal er eentje uit de tuin. Niet te groot.
Alle reacties Link kopieren
Hij wordt 6 december opgezet. Kunnen we meteen kijken wat er allemaal aan overbodige spullen weg kan. Op 1 januari wordt ie weer afgebroken.

Hebben al jaren een hele mooi kunstboom met zwarte ballen, past het beste bij ons huis vinden wij.

Misschien volgend jaar in ons nieuwe huis wel een andere kleur ballen.
quote:hgjb266 schreef op 19 november 2014 @ 07:13:

[...]





Mooie boom. Ik houd van bonte bomen, dit zou mijn boom kunnen zijn. Ik zet hem na Sinterklaas neer, haal er eentje uit de tuin. Niet te groot.Ik hou ook heel erg van alles door elkaar! Heb die sneeuwpopjes nu al een paar jaar en er komen er nog elk jaar een paar bij (bestel ze in china, dealxtreme haha! Soms is iets niet meer leverbaar of pas na de kerst). Ik let er ook niet op of het bij mijn interieur past. Dat boeit me met kerst niet zo. En ik heb ook kerstservies, dus een bont zootje is het hier toch al met de feestdagen
Precies dat heb ik ook, hoeft niet in de kamer te passen. Allemaal leuke gekleurde dingen, van alles door elkaar, echt leuk. Vind ook juist die figuurtjes heel leuk, sneeuwpopjes, kerstmannetjes, alleen ballen in 1 of 2 kleuren is niets voor mij. Sneeuwpopjes zijn heel leuk.
Ik vind juist die gestileerde bomen niet mooi, met bij elkaar gekozen kleuren. En gekleurde lichtjes, ook vreselijk lelijk. Of van die nepsneeuw of engelenhaar.



Als ik een boom had en geen katten deed ik er echte kaarsjes in en ballen in de meest prachtige kleuren en van die speciale glazen ballen met glitter die overal de weerkaatsing van het licht en de gekleurde ballen in alle kleuren van de regenboog weerspiegelen.



Nu hebben we een mini nepboom met stoffen ballen die dienst doet als boksbal voor de katjes. En omdat man dat leuk vindt.



Ik zou een boom wel pas vlak voor kerst binnenhalen en alleen de kaarsjes aan op kerstavond en eerste kerstdag.

En ik zou er zelfgebakken kerstkransjes in hangen.



Ik heb een schijthekel aan kerst maar dit is mijn kerstfantasie. Some day I shall build this tree and celebrate with husband and kids, in plaats van al dat vreselijke kerstgedoe. Brr.
quote:gelderka schreef op 16 november 2014 @ 19:50:

Vóór Sinterklaas je kerstboom opzetten of kerstverlichting ophangen is zowieso verboden. Als de Sinterklaaspolitie dat ziet kun je er een fikse boete voor krijgen.

Pas na Sinterklaas mag dit.



Dat is overigens ook de reden waarom we in juli nog geen pepernoten hebben - het mag gewoon niet.

BOA-Piet



Boom hebben we niet. Ik heb wel een nepper, weet niet of ik er dit jaar een plekje voor kan vinden. Maar zonder vind ik dan toch ongezellig, dus hij zal wel weer ergens komen te staan. Sinterklaas doe ik niet aan, ik begin met versieren wanneer ik er zin in heb. Dat was afgelopen week met dat donkere grijze weer. Nu alleen nog maar een paar kleine dingen, 1ste Adventszondag ga ik echt los.
Alle reacties Link kopieren
Meestal zet ik de boom neer het eerste weekend na 5 december. Of anders de week erna. Vier geen Sinterklaas maar toch vind ik het raar om de boom eerder neer te zetten.



Heb 2 sets kerstballen, bruin en goud en zilver met blauw. Weet nog niet wat ik dit jaar doe.
Alle reacties Link kopieren
De 22 Dezember komt er een echte blauw tanne de deur in en op 6 januari gaat hij weer weg.
quote:hgjb266 schreef op 19 november 2014 @ 07:11:

Waarom niet Lilith, jammer?



Omdat mijn ex me mijn kerst spullen niet wil teruggeven, lekker kinderachtig terwijl dat het enige was wat ik wou meenemen qua 'inboedel'.

En ja, ik vind dat echt jammer want ik hou erg veel van de kerst. Helaas heb ik nog geen geld om aan dat soort dingen uit te geven nu.

Nja, volgend jaar hopelijk weer eeen echte gezellige kerst
Alle reacties Link kopieren
hier zet ik hem het weekend na sinterklaas op. Dat zal deze keer dus 6 of 7 december zijn.

Ik denk de 7e, ga ik hem eerst de 6e bij mijn omaatje van 81 neerzetten.

Of misschien de 6e s`avonds want mijn man vertrekt die avond naar het buitenland dus dan heb ik wat te doen.



Ik heb de afgelopen jaren een oranje boom gehad want dat is bij ons de accent kleur in huis, maar eigenlijk wil ik nu een grijze...



Ik heb wel al kerstkaarten besteld, en die komen maandag binnen.. daar ben ik dit keer wel vroeg mee ( verstuurde ze altijd pas de 21ste omdat ik t vergat
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen maar ik zet de kerstboom nog niet op. Vind het toch dan sneu voor kleine kinderen (heb vriendinnen en vrienden met ukkies die over de vloer komen).

Vind het nu ook nog echt te vroeg. Sinterklaas moet eerst het land verlaten hebben ;).



Komt wellicht ook omdat ik meestal een stuk van mijn woonkamer moet verbouwen om hem op te kunnen zetten. Dus stel ik dat meestal uit tot rond de 20 ste december. In de eerste week van januari gaat hij meestal weer weg.

Ik heb zilver en witte ballen, of ja ballen, meer figuurtjes dan echte ballen erin zeg maar.
Carpe Diem!
quote:*-_lilith_-* schreef op 19 november 2014 @ 12:54:

[...]





Omdat mijn ex me mijn kerst spullen niet wil teruggeven, lekker kinderachtig terwijl dat het enige was wat ik wou meenemen qua 'inboedel'.

En ja, ik vind dat echt jammer want ik hou erg veel van de kerst. Helaas heb ik nog geen geld om aan dat soort dingen uit te geven nu.

Nja, volgend jaar hopelijk weer eeen echte gezellige kerst Kringloop? Hier ligt altijd van alles voor een prikkie.
quote:hgjb266 schreef op 19 november 2014 @ 15:08:

[...]





Kringloop? Hier ligt altijd van alles voor een prikkie.



Haha dat ik daar zelf dan niet ff aan denk hè

Goed idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven