Help! Mijn vriend is vreemdgegaan, en nu?

19-11-2014 03:25 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn vriend en ik zijn al 2,5 jaar samen. Veel meegemaakt, ook dingen die ik liever niet in dit topic wil zetten. De dingen die wij samen hebben meegemaakt zitten erg diep en liggen gevoelig maar we zijn er altijd samen uitgekomen.



2 maanden geleden werd alles anders, mijn vriend begon zich te gedragen op een manier die ik niet gewend was van hem. Afstandelijk, beschamend maar soms ook té lief. En wat ik met te lief bedoel is dat hij op bepaalde momenten overdreven lief voor mij was.



Dit alles maakte me erg door de war en ik vroeg vaak aan hem wat er aan de hand was. We hadden al 2 weken lang veel ruzies en irritaties en onze relatie hing nog maar aan een dun touwtje. Mijn vriend is niet erg open en praatte dus amper over zijn gevoelens.



Plots kwam ik een vriendin tegen en ze vertelde me dat ze hem met een andere meid heeft gezien. Ze leken het erg gezellig te hebben. We liepen een rondje stad en we confronteerde mijn vriend en die meid samen... Ik liep boos/verdrietig weg. Laterna kwam ik haar tegen en ze vertelde me dat hij niet helemaal eerlijk tegen mij was en dat ze inderdaad een avond met hem is geweest, dat hij vertelde dat het echt niet lekker liep met zijn relatie en er toch een eind aan zou komen. Ze hebben gezoend en samen geslapen, verder hebben ze GEEN seks gehad.



Dit heeft me erg gebroken. Wel heb ik er me mijn vriend over gepraat en hij had erg veel spijt, hij heeft haar verwijderd uit zijn telefoon, het contact verbroken. Ik heb lang nagedacht en besloot hem een kans te geven. Alles gaat weer goed tussen ons alleen het vertrouwen is weg waardoor we soms discussies hebben. Als ik erover begin krijg hij schuldgevoelens en wil er niet over praten. Ik heb besloten het af te sluiten en dat is me redelijk gelukt. Alleen is het volle vertrouwen nog niet terug. Ik krijg flashbacks als ik niet weet waar hij is of als ik niet weet met wie hij is. Soms raak ik in paniek en bel ik hem overstuur. Wel geloof ik dat hij dit nooit meer zal doen want ik heb gezien dat hij erg veel verdriet heeft gehad omdat het hem zo erg speet. En omdat hij gezien heeft hoe erg hij mij heeft gekwetst.



Weet iemand hoe ik dit vertrouwen weer terug kan krijgen? Of heeft er iemand tips?
Nou veel plezier met deze topper dan en we zien binnenkort wel weer een topic verschijnen waar hij een waardeloze lul lijkt en jij komt uitleggen waarom we dat allemaal verkeerd zien.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe bedoel je dat je nu positief tegen dingen aankijken wat je eerst niet deed?

Wat voor positiefs haal jij uit deze situatie/het vreemdgaan van je vriend? (en hoogstwaarschijnlijk de leugen van geen sex te hebben gehad)

Ik snap dat wij niet zeggen wat je wil horen maar meid, laat je alsjeblieft niet nog langer voor de gek houden.

En als je ervoor kiest om dat wel te doen (zoals het er nu uitziet) probeer er dan voor te zorgen dat je niet al je zelfvertrouwen kwijtraakt en aan jezelf gaat twijfelen.

het niet op elkaars lip zitten is goed,maar ik heb het idee dat je dat nu vooral voor hem doet, om hem 'ruimte' te geven, in de hoop dat het beter word..
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 19 november 2014 @ 15:56:

Maar hoe bedoel je dat je nu positief tegen dingen aankijken wat je eerst niet deed?

Wat voor positiefs haal jij uit deze situatie/het vreemdgaan van je vriend? (en hoogstwaarschijnlijk de leugen van geen sex te hebben gehad)

Ik snap dat wij niet zeggen wat je wil horen maar meid, laat je alsjeblieft niet nog langer voor de gek houden.

En als je ervoor kiest om dat wel te doen (zoals het er nu uitziet) probeer er dan voor te zorgen dat je niet al je zelfvertrouwen kwijtraakt en aan jezelf gaat twijfelen.

het niet op elkaars lip zitten is goed,maar ik heb het idee dat je dat nu vooral voor hem doet, om hem 'ruimte' te geven, in de hoop dat het beter word..Wat ik bedoel met positief tegen dingen aan kijken: Ik heb besloten niet meer te zitten met het verleden en verder te gaan met de situatie zoals die is. Daarmee bedoel ik dat het voor mij eigenlijk een nieuwe start is, nieuwe ik. Ik ben inderdaad ook vooral bezig met mezelf, afleiding zoeken enzovoort. Om mijn zelfbeeld een beetje op te fleuren. Doordat ik mezelf te veel voor hem heb gegeven ben ik aan mezelf gaan twijfelen. Nu weet ik dat ik dat nooit had moeten doen en nu ik dus positief denk over veel dingen ook met dank aan mijn vriendinnen zit ik veel lekkerder in mijn vel. Ik heb op dit moment ook niet veel moeite met deze situatie omdat ik hem denk ik een stuk heb los gelaten. Dit is ook beter voor onze relatie. Klinkt misschien erg nuchter maar dat is hoe ik erover denk.
Ben je bang dat hij mee leest of zo?
Alle reacties Link kopieren
Weet hoe je vriend echt in elkaar zit. Hij sjanst met je vriendin en belooft haar dat hij jou verlaat. Zo zit je lieve zwijgzame pauzebehoevende vriendje in elkaar. Hij kan niet met jou praten maar wel met je vriendin de stad in en tussen de lakens kruipen. Dat is zijn ware gezicht en niet de lieve eigenschappen die jij op hem projecteert en die zelden de boventoon voeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 19 november 2014 @ 16:08:

Weet hoe je vriend echt in elkaar zit. Hij sjanst met je vriendin en belooft haar dat hij jou verlaat. Zo zit je lieve zwijgzame pauzebehoevende vriendje in elkaar. Hij kan niet met jou praten maar wel met je vriendin de stad in en tussen de lakens kruipen. Dat is zijn ware gezicht en niet de lieve eigenschappen die jij op hem projecteert en die zelden de boventoon voeren.



Hij sjanst met mijn vriendin? Nee hoor, wie heeft je dat vertelt?

Ik LIEP met MIJN VRIENDIN SAMEN een rondje stad en toen zagen we HEM en DE MEID waarmee hij vreemdging zitten.
Jeeee wat doe jij defensief zeg! Boeit het voor het verhaal? Hij is en blijft een vreemdganger. Als jij daar mee verder wil en nu gaat jubelen dat je erdoor zo goed met jezelf aan de slag kan wie ben ik om je van je rose wolk te schoppen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Catalanka schreef op 19 november 2014 @ 16:01:

[...]





Wat ik bedoel met positief tegen dingen aan kijken: Ik heb besloten niet meer te zitten met het verleden en verder te gaan met de situatie zoals die is. Daarmee bedoel ik dat het voor mij eigenlijk een nieuwe start is, nieuwe ik. Ik ben inderdaad ook vooral bezig met mezelf, afleiding zoeken enzovoort. Om mijn zelfbeeld een beetje op te fleuren. Doordat ik mezelf te veel voor hem heb gegeven ben ik aan mezelf gaan twijfelen. Nu weet ik dat ik dat nooit had moeten doen en nu ik dus positief denk over veel dingen ook met dank aan mijn vriendinnen zit ik veel lekkerder in mijn vel. Ik heb op dit moment ook niet veel moeite met deze situatie omdat ik hem denk ik een stuk heb los gelaten. Dit is ook beter voor onze relatie. Klinkt misschien erg nuchter maar dat is hoe ik erover denk.



Wat je hier neerzet, staat compleet haaks op jouw openingspost van dit topic.



Steekwoorden: gebroken, overstuur, paniek, flashbacks, vertrouwen weg, etc. versus besluiten dat je er niet meer me gaat zitten.



Zit er bij jou een aan/uit knopje op oid?



Da's knap van je.
Mega plank voor je hoofd dus, hij heeft zo'n goed hart ..Hij beduvelt je vast met een goede reden?

Maar blijf lekker bij dat lieve jong.. als hij je niet eigenlijk al heeft gedumpt met zijn pauze kletspraat.

En ja hij heeft haar echt wel geneukt, echt waar.
Het is een heel slecht voorteken dat jij het vertrouwen dat hij heeft beschadigd door vreemd te gaan probeert te herstellen en dat hij het niet is die alles op alles zet om jouw vertrouwen terug te winnen. Nee, wat doet hij? Hij creëert een situatie waarbij hij kan doen en laten wat hij wil (met andere vrouwen) zonder gedoe te krijgen met jou. Openheid van zaken doet hij ook niet aan, hoewel hij heus ook wel weet dat het herstellen van vertrouwen veel sneller gaat met openheid van zaken.



Een break is niets anders dan het uit maken, en als je genoeg naar zijn pijpen danst en hem vooral niet om verantwoording of uitleg vraagt neemt hij je heel misschien terug. Kunnen jullie fijn verder met de slechte relatie.
Je moet er maar zin in hebben. Joh je bent 18, er zit echt wel wat leukers bij hoor! 2,5 jaar, vreemdgaan, problemen en nu een pauze. Hier ga je niet oud mee worden, dus dan kun je er beter gelijk mee stoppen. Zonde van je tijd dit.
Alle reacties Link kopieren
Het leven is te kort voor slechte relaties.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Elkaar minder zien?

Wauw, daar knapt je relatie van op.

Wat is de reden dat je een relatie met hem hebt? Wat levert het je op?
Alle reacties Link kopieren
Nogal simpel. Samen geslapen en niks gebeurd? Bleven de kleren aan of sliep hij op de logeerkamer? En gij geleuft dat...

Nou ik zou zeggen, oprotten met die gast!
Alle reacties Link kopieren
Ach verkeerd gelezen, maar wat maakt het uit of het een vriendin of een vreemd meisje. Gelukkig kun je je vriendinnen vertrouwen, maar je vriend niet. Of er seks is geweest maakt niet uit. Hij heeft met haar gepraat over het uitmaken met jou en het starten van iets met haar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven