Wat moet ik met de homeseksuele gevoelens van mijn vriend?

12-11-2014 23:29 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Ik zit met een gecompliceerd probleem. Ik heb al veel Viva topics over dit onderwerp gelezen, maar uiteraard is elke situatie weer anders, en kwam ik tot de conclusie toch heel graag zelf de vraag te stellen.



Mijn vriend heeft homoseksuele gevoelens. Denk ik.

Vorig jaar kwam ik hierachter doordat ik zag dat foto's van hem op een online profiel stonden voor homoseksuele. Ook stonden er in zijn mailbox chatberichten van en naar andere mannen, die zeer seksueel waren en waaruit bleek dat hij naast chatten ook life beeldmateriaal uitwisselde met mannen. Ik schrok hier erg van, en besloot het met hem te bespreken. Hij reageerde zeer verontwaardigd, gaf aan niet te weten waar ik het over had, en toen ik hem ermee confronteerde zei hij dat hij al voor langere tijd last had van 'vreemde dingen' op zijn e-mail en rare mailtjes, en stelde te denken dat zijn computer door iemand gehackt werd. De foto's die erop stonden zou hij niet hebben gemaakt, maar kwamen mogelijk van een ex-vriendinnetje (hoewel ze duidelijk door hemzelf gemaakt leken te zijn door de invalshoek), en de gesprekken op zijn e-mail zouden niet van hem afkomstig zijn, maar van iemand die zijn e-mailadres had gebruikt en gehackt. Hij begon daarop onmiddellijk met het herprogrammeren van zijn computers om van alle 'virussen en hackers' af te zijn, en leek oprecht van streek dat iemand zo iets met hem zou doen.



Ik ben een zeer ruimdenkende vrouw, en vind het geen probleem een biseksuele vriend te hebben. Ik houd van hem zoals hij is, inclusief zijn vervelende trekjes. Op seksueel vlak zijn we heel erg vrij en los, en dat maakt alles leuk en spannend en ook zeer actief. Ik heb hem op het hart gedrukt, en hij weet dat ook heel goed, dat hij zich van mij niet hoeft te schamen voor wie hij is, maar dat ik eerlijkheid tegenover elkaar op dit punt wel belangrijk vind, omdat we niet kunnen doen alsof het geen invloed zou hebben op onze relatie. Desondanks bleef hij ontkennen. Ik heb toen zijn verhaal gelaten voor wat het is, en daarbij in mijn hoofd in het midden gelaten het klopte of niet. Er waren namelijk veel dingen die wezen op dat hij de waarheid sprak (zo was een van de chatgesprekken geregistreerd op een tijdstip waarvan ik zeker wist dat hij met mij was, en dus toen niet online kan zijn geweest), maar ook veel dingen die wezen op een leugen. Ik heb er toen genoegen mee genomen nooit de precieze waarheid over het onderwerp te weten, want wat moest ik anders.



Nu wil het feit dat er tegenwoordig weer dingen spelen. Zo vind ik regelmatig lingerie van mij op plekken waarvan ik zeker ben dat ik het er zelf niet heb neergelegd (in één van de chatgesprekken ging het over het dragen van lingerie van je vriendin) en ook mijn seksspeeltjes liggen soms niet op hun goede plek. In de geschiedenis van zijn computer vind ik weer homo-chatrooms en zie ik dat hij heeft ingelogd (en netjes uitgelogd) op een e-mailadres dat ik niet van hem ken. Eigenlijk spreken de feiten voor zich. Ook merk ik dat ik in de slaapkamer zijn sekslust een stuk minder goed kan verwekken dan vroeger. Het lukt me nog steeds, maar niet meer zo makkelijk als voorheen.



Het is nog steeds zo dat ik me niet bedreigd voel door deze seksuele gevoelens van hem. Dat we van elkaar houden staat buiten kijf, en dat hij nog steeds verliefd op me is en seksueel tot me is aangetrokken betwijfel ik voor geen moment. Ik vind het ook oprecht geen probleem dat hij opgewonden wordt van mannen. Ik zelf kan zelfs homoseksuelen mannen soms opwindend vinden, met name die waar je het verder niet van verwacht, dus het zou zelfs iets kunnen zijn dat we delen. Wél vind ik het lastig dat er geen eerlijkheid over bestaat, en dat hij zich hier kennelijk zo voor schaamt dat hij het nodig vind gigantische leugens te verzinnen om zijn eigenwaarde te beschermen. Kennelijk is hij niet zo ruimdenkend als ik. Ik zou het graag bespreekbaar maken, maar ik wil hem op geen enkele manier het gevoel geven dat hij beschaamd zou moeten zijn. Daarbij ben ik bang dat hij er opnieuw over liegt, en nog een leugen zou veel meer kapot maken dan me lief is. Ik heb geen harde bewijzen om hem mee te confronteren, want verplaatste spullen kun je niet bewijzen en computergeschiedenis verwijderd hij heel regelmatig.



Wat moet ik nou doen? Is er een uiterst subtiele manier om dit bespreekbaar te stellen? Of doe ik er goed aan om te wachten tot hij hier zelf over begint? Ik neem aan dat als je als man hier zo mee bezig bent, dat er wel een moment komt waarop je niet meer anders kan dan het vertellen. Hem kennende zou dat overigens nog jaren kunnen duren, hij is heel goed in het bewaren van geheimen. Soms denk ik ook dat ik het maar gewoon helemaal moet laten zitten; immers hebben de meeste van ons seksuele fantasieën die we te beschamend vinden om te delen met onze partner. Misschien is het alleen dat; een fantasie die ik verder met rust kan laten.



Sorry voor het lange verhaal! Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 13 november 2014 @ 12:07:

[...]





Je leest iets wat er niet staat.



'maar ik denk dat je voor jezelf moet afwegen of je er ook mee kunt leven als hij een deel van zijn seksualiteit niet met jou wil delen.'



Niet met haar, maar dus wel met anderen. Is dat niet vreemdgaan?



'Sorry lieverd, dit deel van mijn seksualiteit wil ik niet met jou delen, maar alleen met de buurvrouw.' Geen mens die daar intrapt, maar vervang buurvrouw voor buurman en TO moet het maar accepteren?
Ik denk dat jullie een spraakverwarring hebben.



De een vindt webcamseks vreemdgaan en de ander vindt het pas vreemdgaan als zonder medeweten en toestemming er daadwerkelijk een piemel in iemand anders gehangen wordt.
Julius, als jij denkt dat "je moet voor jezelf afwegen OF je er mee kunt leven" hetzelfde betekent als "je moet het accepteren", dan kan ik je verder ook niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2014 @ 00:13:

http://www.hommemystere.com/Weer wat geleerd vandaag
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het daadwerkelijk anders voelen als mijn (hypothetische) vriend de behoefte voelt om seks te hebben met andere mannen dan andere vrouwen. Ik duld geen andere vrouwen naast mij, maar ik kan als vrouw nooit die behoefte aan een mannenlichaam opvullen. Een andere man zie ik (heterovrouw dus) niet als concurrentie. Op seksgebied dan, op emotioneel gebied wil ik wel de enige zijn.



Wel zou ik volledige openheid en vertrouwen willen, en dat geeft jouw vriend niet. Dat hij moeite heeft met uit de (bi)kast komen, kan ik accepteren en daar gun ik iemand ook de tijd voor. Maar gedurende een langere periode stug blijven liegen tijdens persoonlijke gesprekken, terwijl er aardig wat bewijsmateriaal is, en dan ook nog eens mij verantwoordelijk houden voor die homoseksuele gevoelens? Ik geloof niet dat ik dat zou trekken. Dan is mijn vertrouwen weg en ga ik me ook afvragen of er al niet veel meer speelt en of ik me geen zorgen moet maken over mijn gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de komende periode seks hebben met een condoom TO, als jullie dat nog hebben. Hij vindt het blijkbaar ok om er weer over te liegen.



Zelf zou ik het wel een probleem vinden als mijn partner seks heeft met andere mannen ipv vrouwen omdat ik mijzelf ken en dan het gevoel gaat knagen van: heeft hij ooit van vrouwen en überhaupt van mij gehouden? Gaat het hem alleen om de dekmantel of ook om mij als persoon? Is er ook iets waar van de liefde die wij voor elkaar dachten te voelen?



Dat hij er weer over liegt is al erg genoeg maar dan ook nog eens TO de schuld geven???!! Bij mij zou er dan op dat moment iets knappen. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om zijn seksuele voorkeur op jou af te schuiven???

Hij moet gewoon een keer zijn ballen bij elkaar rapen en eerlijk wezen. Ik denk dat nog lang niet alle lijken uit de kast gehaald zijn met deze vent want het lijkt erop dat hij er nog veeeeeel meer bewaart.



Ik moet wel zeggen dat ik het knap vind hoe je hiermee om gaat TO. Je partner zou juist dolblij mogen zijn met zo'n liefhebbende vrouw als jou die hem zijn seksuele lusten gunt. Ik denk echter wel dat je goed moet gaan nadenken hoeveel tijd je nog wilt besteden aan deze man. Een leugen blijft een leugen. Niks meer dan dat.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 13 november 2014 @ 09:28:

Leuk hoor, hij legt het allemaal bij jou neer. Hij blijft liegen tegen je en jij blijft maar vriendelijk glimlachen.+1... hij legt de "schuld" bij jou? Veeg teken (waarom kan ik verdorie nog steeds geen smiley's plakken?)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 13 november 2014 @ 15:59:

Voor mij zou het daadwerkelijk anders voelen als mijn (hypothetische) vriend de behoefte voelt om seks te hebben met andere mannen dan andere vrouwen. Ik duld geen andere vrouwen naast mij, maar ik kan als vrouw nooit die behoefte aan een mannenlichaam opvullen. Een andere man zie ik (heterovrouw dus) niet als concurrentie. Op seksgebied dan, op emotioneel gebied wil ik wel de enige zijn.



Wel zou ik volledige openheid en vertrouwen willen, en dat geeft jouw vriend niet. Dat hij moeite heeft met uit de (bi)kast komen, kan ik accepteren en daar gun ik iemand ook de tijd voor. Maar gedurende een langere periode stug blijven liegen tijdens persoonlijke gesprekken, terwijl er aardig wat bewijsmateriaal is, en dan ook nog eens mij verantwoordelijk houden voor die homoseksuele gevoelens? Ik geloof niet dat ik dat zou trekken. Dan is mijn vertrouwen weg en ga ik me ook afvragen of er al niet veel meer speelt en of ik me geen zorgen moet maken over mijn gezondheid.Dit!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Als ik in jouw positie stond zou ik heel duidelijk aangeven dat leugens onacceptabel zijn. Je houdt van hem om wie en hoe hij is. Ik ga er vanuit dat hij dat weet, diep in zijn hart, door jullie gesprekken, samenzijn en je reacties op vanalles.



Ik zou hem vertellen, dat hij mag kiezen om eerlijk en open te zijn, hoe pijnlijk ook, of het verder zonder mij op te pakken.



Je hebt genoeg sognalen en bewijzen om een gesprek aan te gaan. Niet om hem af te vallen, maar op te bouwen. Vertel hem dat, en wacht dan af.



Als hij zijn toekomst met jou ziet, zal hij zich openstellen. Zo niet, dan weet je ook genoeg. Je kunt het niet afdwingen, je kunt wel respect vragen voor jouw open mind en behoefte aan een eerlijke relatie.



Je kunt ook anders kiezen, maar is het niet zo dat door anders te kiezen je respect verliest? En dat je je dan zult baseren op wantrouwen, aannames en eenzijdige verwachtingen? Dat wil je niet. En hjj mag dat best beseffen.
Alle reacties Link kopieren
Lastige situatie, helaas erg herkenbaar, wilde je daarom een pb sturen maar heb geen idee hoe dit moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 13 november 2014 @ 10:53:

Voor zover ik het kan beoordelen is het inderdaad een doodordinaire stiekeme lul die zijn handjes dicht mag knijpen dat het universum een vriendin heeft toebedeeld die zo liefdevol, begripvol en ruimdenkend is als TO.



Vraagje aan TO: schep jij er een eer in om de meest ruimdenkende en begripvolle vriendin van de Benelux te zijn?

Ik kan echt niet begrijpen dat jouw vriend tegenover jou aan het liegen slaat, met alles wat je schrijft. En dan ben je nog begripvol ook en tot op het bot gemotiveerd om hem niet te kwetsen maar langzaamaan met trucjes en hintjes zijn seksuele escapades bespreekbaar te krijgen.



Echt, hoe kan deze knul na zou blatant liegen terwijl hij mag boffen met jouw onbegrensde begrip en liefde? En nog dingen op jou terugkaatsen ook! Ik vind hem de grootste domoor van West Europa. En omstreken.Helemaal eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Vanuit een welwillend oog bekeken: het kan heel moeilijk zijn om voor jezelf seksuele gevoelens/voorkeuren te erkennen, laat staan voor een ander. Dat TO haar partner zoveel ruimte en begrip geeft, vind ik heel liefdevol en ruimdenkend.



Maar realistisch gesproken: hoewel hij een beetje los lijkt te komen, is hij nog steeds glashard aan het liegen. Wie weet wat hij nog meer voor je verbergt? Zonder condoom zou ik geen seks meer willen, en een testje voor jezelf is misschien ook zo gek nog niet.



Jij weet zelf het beste hoeveel liefde/geduld/begrip je voor hem hebt en wanneer dat op raakt. Maar pas ondertussen goed op jezelf en wees op je hoede.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jullie echt geweldig geweest, ik heb heel veel goede reacties gelezen waar ik me geheel in kan vinden.



Maar ik weet nog steeds niet hoe ik het aan moet pakken. Hoe krijg je iemand aan de praat die écht niet wil praten? Dat is de pest met geheimen onder twee mensen: ook al weet je allebei hoe de realiteit in elkaar steekt, als de een niet bereid is om daar ook open over te zijn is er toch spraken van onduidelijkheid. Als ik bewijzen onder zijn neus schuif, dan ontkent hij ze gewoon. Ook als het niet mogelijk is om ze ontkennen. Dan doet hij het alsnog. Bijna alsof ik naar een wit vel papier wijst en hij vol blijft houden dat het zwart is. Kennelijk bereik ik niks met boos worden, niet met begripvol zijn, niet met luisteren, niet met streng zijn, niet met uiten (lees dreigen) dat onze relatie op die manier geen stand zal houden... Wat voor opties houd ik nou nog over? Hoe leer je iemand eerlijkheid en kwetsbaarheid als hij zijn hele leven al heeft geleerd en toegepast dat als je je voor de realiteit schaamt, je de realiteit 'gewoon een beetje aanpast'.



'Weg gaan', ja, die. Maar ik houd van hem en ondanks dit weet ik 100% zeker dat hij helemaal hoteldebotel van mij is. Ik wíl ook helemaal niet weg, als ik dat zou doen wordt ikzelf alsnog de dupe, dus daar los ik ook niks mee op.
quote:ferdinandje schreef op 13 november 2014 @ 00:59:

Ik ken verhalen van vrouwen die tientallen jaren getrouwd waren, en er achter kwamen.

Die hadden dan kinderen en zij hadden het heel moeilijk met de scheiding. Mannen die hun geaardheid verborgen houden en toch trouwen, dat zijn echt eikels, al begrijpen ze het zelf niet.Hoe heten vrouwen die dit doen?
Kun jij met iemand samenleven die tegen je liegt Appeltjeszoet?
TO Zolang je man zijn geaardheid, al dan niet parttime, verbergt, deel je geen intimiteit. Daar loopt het op stuk.



Dat los je samen niet zomaar op.



Let op jezelf, wil je hem half, voor het goede deel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Appeltjezoet schreef op 18 november 2014 @ 21:39:

Hoe krijg je iemand aan de praat die écht niet wil praten?



Dat kun je niet afdwingen. Je kunt alleen voor jezelf beslissen of en hoe lang je dit accepteert.





Het is hier al vaker gezegd, maar laat je in ieder geval testen op soa's. Dat hij tegen je liegt en het op jou afschuift, is geen goed teken.
quote:Appeltjezoet schreef op 18 november 2014 @ 21:39:

Ik vind jullie echt geweldig geweest, ik heb heel veel goede reacties gelezen waar ik me geheel in kan vinden.



Maar ik weet nog steeds niet hoe ik het aan moet pakken. Hoe krijg je iemand aan de praat die écht niet wil praten? <knip>

Niet. Helaas, maar zo is het.



Ik ken de nicks waaronder mijn ex chatte nog en weet zijn wachtwoorden ook. Ik je wat vertellen: nu hij samenwoont en plannen maakt voor een kindje komen er op die mailadressen van die alter0ego's nog steeds erg *kuch* veelzeggende berichten binnen. Iemand die voor zichzelf heeft besloten dat hij NIET bi is en dat dus de rest van de wereld ook NIETS mag weten over zijn buitenrelationele spelletjes gaat dat echt niet veranderen.





DISCLAIMER: Ja, ik ben slecht dat ik dat check en ja ik ben een sekreet dat ik de mail van mijn ex van tig jaar geleden nog controleer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Appeltjezoet schreef op 18 november 2014 @ 21:39:

Wat voor opties houd ik nou nog over? Hoe leer je iemand eerlijkheid en kwetsbaarheid als hij zijn hele leven al heeft geleerd en toegepast dat als je je voor de realiteit schaamt, je de realiteit 'gewoon een beetje aanpast'.



Als je niet wegwilt, wordt het lastig. Dan komt het erop neer dat je je er bij neerlegt. In dat geval zou ik hem op jouw manier duidelijk maken dat jij je bij zijn gedrag hebt neergelegd en dat (dus welbeschouwd) accepteert. Vanaf jouw kant dus geen verborgenheid meer, wat jou betreft gaat alles in de openheid. Dus:

- Je kunt weigeren seks te hebben tot hij duidelijkheid geeft/eerlijk is. Bijvoorbeeld omdat je zegt dat je hem niet vertrouwt wat betreft veilige seks/monogamie (los van of je dat ook echt vindt).

- Je kunt elke keer als je weer iets van zijn online-escapades ontdekt dat droogjes melden. "Oh, ik kwam weer ... op je computer tegen, je was weer met je homovriendjes bezig?"

- Je kunt regelmatig vragen of hij nog wat leuks beleefd heeft bij zijn chatsessies. "Nog lekker gerukt gisteravond? Nog geile mannen tegengekomen?"

- Zeggen dat hij er netjes mee moet omgaan. "Vergeet niet de browsergeschiedenis te wissen, dit weekend komen de nichtjes langs." oid.

- Hem films of sites aanraden. "Laatst Brokeback Mountain gezien. Leuke film, maar de anale seks viel toch tegen, je zag niet eens z'n pik behoorlijk in beeld."

- Hem vragen welke mannen hem opwinden. "Die jongen in die spijkerbroek daar, word je daar nou geil van? Hou je van blond of van donker?"

- Je kunt de fantasie-toer opgaan en doen alsof hij je op ideeen heeft gebracht. Zelf aankomen met verhalen over spannende chatsessies met andere mannen/vrouwen of verhalen over foto's ed.

- etc?



Hangt ervan af of zo'n benadering bij je past.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven