Waarom willen vrouwen dochters?

20-10-2014 14:34 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een beladen onderwerp: een voorkeur voor een geslacht.

En toch vind ik het fascinerend! Zelf heb ik drie zonen. Pas bij zoon nummer drie heb ik er echt specifiek over na gedacht dat een dochter ook leuk zou zijn. Waarom? Dat vroeg ik me ook af. Ik houd namelijk helemaal niet van knutselen, frutselen, haren doen, make-upjes etc. Winkelen vind ik vooral in m'n eentje leuke of met vriendinnen. Maar in dat laatste geval vooral vanwege de gezelligheid. Winkel in, winkel uit is echt bijzaak. De lunch, de afsluiting in de kroeg, e.d. vind ik veel leuker.



En toch was daar bij nummer drie een kleine wens. Overigens was dat ook zo weer weg toen we hoorden dat het een jongetje werd. Wij wilden in eerste instantie gewoon graag nog een kindje.



Voor mijzelf kan ik twee dingen opnoemen waarvan ik denk dat dat de reden is:

- het is leuk om te weten hoe een dochter van ons er uit zou zien.

- je hoort toch vaak dat je jongens maar voor even hebt en meisjes voor het leven. Een zwangere dochter schijnt anders te voelen dan een zwangere schoondochter.



Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk NYC!



Zeg eens: heb jij een voorkeur?
Haha, nog niks is zeker he. En als ik het mijn vrouw nu ga vragen zegt ze zeker nee (beroerde nachten met ziek kereltje) en als het bij een nee blijft is het ook goed en kan ik daar veel voordelen van opnoemen, maar ik weet ook niet wat me overkwam, ineens sinds een week of twee een gevoel van: misschien toch?



En nee, dit keer geen (stiekeme) voorkeur, echt niet.
MissShopping, ik heb je berichtje gelezen en je hebt er eentje terug.
NYC, leuk
jongens nou is het genoeg, ik wil dit topic niet meer zien, iedereen stil!!



(Dit is een test)
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 18 november 2014 @ 22:34:

jongens nou is het genoeg, ik wil dit topic niet meer zien, iedereen stil!!



(Dit is een test)Verklaar je nader?
Haha zie napraat;)
quote:ketller schreef op 18 november 2014 @ 22:34:

jongens nou is het genoeg, ik wil dit topic niet meer zien, iedereen stil!!



(Dit is een test)Speciaal voor jou
Jaa hoor heb je haar ook weer..
Sorry, ik zal het niet meer doen. Overigens herken ik je grief wel. Dat wou ik je in het napraattopic vertellen, maar toen bedacht ik dat dat dan bij mij steeds bovenaan zou staan. Terwijl ik daar normaal nooit kijk en dat topic dus echt nooit een natuurlijke dood sterft... *over en sluiten*
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 17 november 2014 @ 20:34:

Haha, nog niks is zeker he. En als ik het mijn vrouw nu ga vragen zegt ze zeker nee (beroerde nachten met ziek kereltje) en als het bij een nee blijft is het ook goed en kan ik daar veel voordelen van opnoemen, maar ik weet ook niet wat me overkwam, ineens sinds een week of twee een gevoel van: misschien toch?



En nee, dit keer geen (stiekeme) voorkeur, echt niet.Wat leuk om dit van jou te lezen!
quote:hebjehaarookweer schreef op 18 november 2014 @ 22:56:

Sorry, ik zal het niet meer doen. Overigens herken ik je grief wel. Dat wou ik je in het napraattopic vertellen, maar toen bedacht ik dat dat dan bij mij steeds bovenaan zou staan. Terwijl ik daar normaal nooit kijk en dat topic dus echt nooit een natuurlijke dood sterft... *over en sluiten*Jaa dat dus! Super irritant. Ook voor bv de forummer die in een zwangertopic had gereageerd en toen een miskraam kreeg..
quote:TessTan schreef op 18 november 2014 @ 22:57:

[...]



Wat leuk om dit van jou te lezen!



Tot zover de NYC die het zo bewust bij 1 kind wilde houden. Nja we zullen zien hoor. Voorlopig nog niet.



@kettler: anders verberg je de kinderen pijler gewoon tijdelijk?
quote:ketller schreef op 18 november 2014 @ 23:04:

[...]



Jaa dat dus! Super irritant. Ook voor bv de forummer die in een zwangertopic had gereageerd en toen een miskraam kreeg..Oh, dat lijkt me verschrikkelijk. Nog 7 maanden elke keer dat topic bovenaan...
quote:NYC schreef op 18 november 2014 @ 23:07:[/b



@kettler: anders verberg je de kinderen pijler gewoon tijdelijk?



Werkt dat ook bij de berichten die je zelf bovenaan hebt staan? Dat wist ik niet.



Leuk overigens dat je over een tweede nadenkt. Wij zouden er best nog een (of meer) bij willen, maar ons zoontje zal helaas zeker enig kind blijven. Ben benieuwd waar jullie op uitkomen!
Nee, volgens mij werkt het toch niet... Alleen de pijler zelf wordt onzichtbaar maar je ziet het onderwerp nog wel bij je actieve topics.
quote:hebjehaarookweer schreef op 18 november 2014 @ 23:15:

[...]





Werkt dat ook bij de berichten die je zelf bovenaan hebt staan? Dat wist ik niet.



Leuk overigens dat je over een tweede nadenkt. Wij zouden er best nog een (of meer) bij willen, maar ons zoontje zal helaas zeker enig kind blijven. Ben benieuwd waar jullie op uitkomen!Nee dat werkt niet al je eens gereageerd hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde, toen ik zwanger was van nummer 1, dolgraag een meisje en die kregen we. Daarna kregen we weer een meisje en onze derde is een jongen. We kregen letterlijk de slappe lach toen hij op m'n buik lag, wat moeten we daar nu mee (knipoog!) Dacht altijd een meidenmoeder te zijn, maar oh wat is een jongen leuk!!!!!! Onze man is zo lief, zo intelligent en zo sportief. Ik geniet er iedere dag van. Ook van onze meiden, maar het verwondert me hoe ik zo op meisjes hoopte en nu met deze knul zo blij ben.



En dat is het antwoord op je vraag; ik dacht me beter te kunnen identificeren met meisjes dus vandaar de wens voor meisjes, maar dat blijkt helemaal niet zo. Onze tweede dochter is in geen enkel opzicht een variatie op "mij". Dus van identificatie is geen sprake, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven