Dringend hulp gevraagd voor vriendin

13-11-2014 12:53 221 berichten
Door trieste omstandigheden is mijn vriendin met haar 2 kinderen op een camping terecht gekomen in Limburg niet te ver van Roermond. Voor hun veiligheid ben ik de enigste waar ze contact mee heeft. Ze heeft deze maand de huur en de borg moeten betalen van het chalet en heeft echt geen snee brood meer in huis tot maandag, de kinderen hebben echt honger en het gaat me door merg en been. Heb de parochie al gebeld maar de pastoor is er pas vanavond weer. Ik heb deze maand al een aantal mensen geholpen en heb de middelen niet om haar nu te helpen, oa door de afstand en een lege rekening.



Wie o wie kan ze wat eten gaan brengen tot maandag??
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 14 november 2014 @ 11:35:

Het kan toch ook echt niet zo zijn dat niemand iemand in zijn buurt heeft die wat kan missen? Daar sta ik echt telkens weer van te kijken.

Ik ken zo 5 mensen bij wie ik om eten kan schooien, heb ik geen viva voor nodig.

En met een beetje goedwil kan ik volgens mij ook nog wel terecht bij wat andere mensen.Waarom eet je dan maar zo weinig warm eten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 november 2014 @ 11:40:

[...]





Waarom eet je dan maar zo weinig warm eten?

En bossche bollen als ontbijt?



Het lijkt mij ook wel een grote stap hoor, telkens maar om hulp vragen in je omgeving.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Daar verbaas ik me dus ook over Fluim. Als de nood echt zo hoog zou zijn dat mijn kinderen niet meer te eten zouden hebben dan zou ik over mijn schaamte heenstappen en desnoods aan de buren vragen of ik iets kan lenen. Maar blijkbaar heeft niet alleen de vriendin van TO geen enkel sociaal netwerk, maar TO zelf ook niet. Onbegrijpelijk.
Zolang ik nog zelf kan zorgen voor brood op de plank zie je mij niet snel bij een ander aankloppen.



Nu duik ik weer onder de dekens, lekker slapie doen ;)
Alle reacties Link kopieren
Slaap lekker, Fluim.
Life is short. Eat dessert first.
Dat die vriendin niet aan de mede campinggasten eten durft te vragen snap ik wel\Maar al die mensen waar ze altijd klaar voor stond.. daar kan je echt wel wat voor terug vragen.

Als vriendin van zou ik dan ook naar die mensen gaan en vragen een handje te helpen.

Nou ja wat jij zegt dus prik.
Kinderen met honger in Nederland? Hier gaat iets goed fout! Ik zeg crisisdienst Jeugdzorg!
quote:netniet schreef op 14 november 2014 @ 12:06:

Kinderen met honger in Nederland? Hier gaat iets goed fout! Ik zeg crisisdienst Jeugdzorg!Als dit nieuws voor je is, dan gaat er in ieder geval iets fout met je idee over wat er zoal gebeurt in Nederland.
En de pastoor zal inmiddels ook wel een keer thuis geweest zijn.
Fluim, ik ben er even stil van
Fluim, als je hier in de buurt woont, mag je een keer bij mij mee-eten!



TO: als jij alsnog iemand kan regelen die langs of via Utrecht rijdt, kun je wat mij betreft regelen dat er een tas afgehaald kan worden. Stuur maar een PB als je er prijs op stelt.
quote:fluim schreef op 14 november 2014 @ 10:10:

ik surf over de golven van de buren mee ;p



Aha, en het was een grapje refererend aan een aantal snelle conclusies in dit topic

Als je niet aan het grappen maken ben hoop ik dat je snel weer een beetje alles op de rit krijgt!
Ik voelde me ook niet aangevallen ofzo hoor, Anna. Ben er zelf vrij luchtig onder

en dit is maar tijdelijk. En het is best gezellig zo.
Fluimpje, kom gezellig bij mij en de Friese Doorloper wonen. Wij vinden je lief -nou ja, wij vonden jouw roze muts met oortjes lief, maar dat doet er niet toe je bent vast in het echt ook heel,knuffelbaar- wij hebben desnoods elke dag andijviestamppot met ballen en jus voor je.
Alle reacties Link kopieren
Wauw sommige reacties zijn best kattig,ik geloof t verhaal wel en hoop echt dat de moeder met kids nu te eten hebben.
Alle reacties Link kopieren




Zielig voor die kinderen...
Beste TO,



Hoe is je vriendin de afgelopen dagen doorgekomen? Zij heeft er zelf niets aan maar door/na het lezen van dit topic heb ik contact gezocht met de Voedselbank in mijn woonplaats om te helpen/doneren.
Bij dit soort draadjes krijg ik altijd het gevoel in de maling te worden genomen. Vooral als er in de openingspost "snel" staat en TO reageert vervolgens heel lang niet.
Alle reacties Link kopieren
Cavia dier en blijft gewoon dammetje lief & top !
Duizendbloemen, lees je nu pas! Ik ben wel lief hoor, maar niet knuffelbaar. Heb wel een soortgelijke muts die ik dan iedere dag voor jullie zal opzetten tijdens de andijvie-maaltijd
Alle reacties Link kopieren
Shit, helemaal in Limburg.... Daar rij ik niet zo efkes naartoe.... Ken je geen mensen die wat boodschappen kunnen doen? Als piet nou een pak rijst koopt, jantje een paar eieren, keesje wat groenten en een pakje aardappelpuree......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven