Edelstenenbuurt 's-Hertogenbosch

19-11-2014 15:50 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik willen in 's-Hertogenbosch gaan wonen in verband met meerdere zaken (werk enz.). Het is niet zo dat we binnen nu en een jaar willen verhuizen maar we zijn ons wel aan het oriënteren op wijken en buurten omdat we beiden niet uit die stad komen (ik wel uit Brabant).



We willen gewoon een goed beeld hebben van de wijken en waar we wel (en niet) willen wonen.



Nu zag ik laatst een super leuk huis (wel verkocht onder voorbehoud maar goed, we hebben toch nog geen concrete plannen ). Maar dit huis ligt in de Edelstenenbuurt en ik zag dat deze buurt ook dichtbij winkelcentrum De Rompert ligt (waar veel winkels zijn), er is OV in de buurt en de stad is 10 minuten fietsen. Volgens mij ligt de snelweg ook wel redelijk gunstig.

Het gaat om dit huis/deze buurt: http://www.funda.nl/koop/ ... tos/?linktype=tab#foto-31



Wie kent deze buurt/wijk en weet er wat over te zeggen? Een tijd geleden zijn wij wel een paar keer door de stad gaan rijden en toevallig ook in deze buurt rond gereden en zag toen wel dat een paar straten verderop een woonwagenkamp ligt. Heeft dat nadelen?



Ik hoor het graag van jullie!
Alle reacties Link kopieren
Edelstenen buurt is naar wat mijn vriend zegt niet echt een geweldige wijk. Hij wil er in ieder geval niet wonen. IK zou dan toch eerder voor de maaspoort kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een oud-bewoner van de edelstenen buurt. Ik heb er prima gewoond in mijn studententijd, stad op redelijke afstand en inderdaad de snelweg ook heel makkelijk te bereiken.

Ben er nu al een jaar of 7 weg, dus kan niet oordelen over de huidige situatie. Eerlijk gezegd zou ik er zelf nooit een huis kopen. Het kamp heb je eigenlijk geen last van, althans ik heb er nooit iets van gemerkt. Het is meer de rest van de buurt, met name de edelstenen straten. Hoe verder je de wijk in gaat, hoe slechter het wordt. En de "drive-in" woningen, daar zit ook niet veel soeps in.



Wat hierboven al staat, als je toch die kant op zoekt, kun je waarschijnlijk beter in de maaspoort kijken. Wel verder van de stad, maar een stuk frisser.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties.



Dat stuk waar dat Funda huis staat ziet er goed uit, vind ik zelf. Maar verderop de wijk in dus niet?



Maaspoort is inderdaad een stuk verder van de stad af. Mij maakt dat op zich niet zoveel uit maar man is afhankelijk van het OV en wil liever niet eerst nog een 3 kwartier in de bus zitten, voordat hij op het station is.



Iemand suggesties voor andere wijken in 's-Hertogenbosch?
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al schreef in mijn studententijd vond ik het prima genoeg. Ik weet niet hoe het in de straat die jij noemt is, de huizen zitten daar ook wel in een "hoger" segment. Bij ons in de straat stonden vaak maanden lang campers van mensen die op vakantie waren geweest. (en dan die mega grote). Ook opvallend in die tijd dat er veel mensen niet werkten, maar wel in hele dikke BMW's en dergelijke rondreden.



Misschien kun je ook aan de andere kant van de rompertpassage kijken? Qua winkelcentrum is het wel echt fijn, alles voorhanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 19 november 2014 @ 16:09:

Dank voor de reacties.



Dat stuk waar dat Funda huis staat ziet er goed uit, vind ik zelf. Maar verderop de wijk in dus niet?



Maaspoort is inderdaad een stuk verder van de stad af. Mij maakt dat op zich niet zoveel uit maar man is afhankelijk van het OV en wil liever niet eerst nog een 3 kwartier in de bus zitten, voordat hij op het station is.



Iemand suggesties voor andere wijken in 's-Hertogenbosch?



Maaspoort is geen drie kwartier hoor met de bus. Denk dat het zelfs op de fiets het goed te doen is.

Andere wijken kan ik weinig over zeggen, ik heb alleen in die omgeving gewoond.
Alle reacties Link kopieren
Viennas, bedoel je daarmee de hoek van de Eerste, Tweede Rompert enz.?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga even google mappen, het is al zo lang geleden dat ik daar gewoond heb dat ik de straatnamen niet meer kan noemen.
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik inderdaad, alhoewel ik nu begin te twijfelen of dat zo'n goede hoek is eerlijk gezegd.



Wat ik trouwens wel een fantastische wijk vind, is de Muntel. Maar daar zijn de huizen wel een stukje kleiner vrees ik.



Hopelijk komen er nog wat Bosschenaren (Oeteldonkers) hier voorbij, die je verder kunnen helpen.
De Muntel is zeker leuk! Kijk ook eens naar Boschveld , dat ligt naast het Paleiskwartier. De buurt is de laatste jaren flink opgeknapt, onder andere met nieuwbouwhuizen, zowel huur als koop. Vijf minuten lopen naar het station, tien minuten naar de stad, geen parkeerproblemen (want: het is niet de binnenstad) en vlak bij meerdere snelwegen. Maaspoort zou ik nooit doen, dan zit je zover van de stad af.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of De Muntel iets is wat wij zoeken. De huizen die er te koop staan op FB trekken me zeker niet aan. Op Google maps zie ik wel hier en daar gezellige straten maar ik vermoed veel parkeerproblemen (klopt dat?) en het ziet er een beetje studentikoos uit, terwijl andere delen er als een volksbuurt uitzien.



Boschveld ken ik niet maar via Funda kom ik alleen maar appartementen tegen.
quote:minnimouse schreef op 19 november 2014 @ 16:34:

Ik weet niet of De Muntel iets is wat wij zoeken. De huizen die er te koop staan op FB trekken me zeker niet aan. Op Google maps zie ik wel hier en daar gezellige straten maar ik vermoed veel parkeerproblemen (klopt dat?) en het ziet er een beetje studentikoos uit, terwijl andere delen er als een volksbuurt uitzien.



Boschveld ken ik niet maar via Funda kom ik alleen maar appartementen tegen.Het nieuwbouwproject heet 'Signatuur'. De huizen staan in straten met namen als Ampère, Volta, Kamerlingh Onnes, enz. Volgens mij staat er in ieder geval één huis uit dit project te koop. Zijn moderne huizen, je moet er wel van houden.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden, Bloes http://www.funda.nl/koop/ ... tos/?linktype=tab#foto-24



Dat is wel een leuk huis maar nét boven ons budget. Via Google maps word ik nog niet veel wijzer want daar zie je de wijk nog in aanbouw, maar is zeker een wijk om in gedachten te houden. Bedankt!
quote:minnimouse schreef op 19 november 2014 @ 17:50:

Gevonden, Bloes http://www.funda.nl/koop/ ... tos/?linktype=tab#foto-24



Dat is wel een leuk huis maar nét boven ons budget. Via Google maps word ik nog niet veel wijzer want daar zie je de wijk nog in aanbouw, maar is zeker een wijk om in gedachten te houden. Bedankt! Ga gewoon eens een keertje naar Den Bosch en een beetje rondrijden/lopen. Zo leer je de stad echt het beste kennen, en de wijken ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je van zuid? Mooie wijk, veel groen, winkelcentrum en binnenstad dichtbij. Fietsen naar station is goed te doen. Ik weet alleen niet of er met jullie budget een huis te koop is. Wel appartementen.



Maaspoort zou ik niet doen. Heeft weinig met den Bosch te maken in de zin dat het overal ver vandaan is. Dan zou ik liever naar omliggende dorpen kijken.
Fortis et liber

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven