Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:vikki schreef op 19 november 2014 @ 20:52:

[...]





Wederkerend, niet wederkerig!Wederkerend voornaamwoord, wederkerig werkwoord. Mea culpa.
Alle reacties Link kopieren
Volwassenen die zichzelf 'stout' vinden, vind ik heeeeel irritant.
Vrouwen die hun achternaam veranderen als ze trouwen.
quote:polala schreef op 20 november 2014 @ 01:58:

Vrouwen die hun achternaam veranderen als ze trouwen.Helemaal mee eens! Heb dit altijd al absurd gevonden, helemaal in deze tijd als je een zelfstandige vrouw bent.
Je door je vader weg laten geven aan je aanstaande tijdens je bruiloft, alsof je iemands bezit bent.
Stelletjes die elkaar via Facebook feliciteren ' Liefje, gefeliciteerd, zin in ons avondje vanavond' of 'liefje, gefeliciteerd met onze zwager'

Ik vind dat zo suf. Wat willen die mensen ermee laten zien? Dat ze normaal niet communiceren😄
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die niet voor hun eigen mening durven uit te komen en een ander maar napraten.



Ik erger me gruwelijk aan mijn leidinggevende.



Ik erger me aan het verzorgingstehuis waar mijn oma lag. Verleden tijd gezien ze weer gevallen is en in het ziekenhuis ligt. :(
Carpe Diem!
ook zo iets



waarom? daarom, daarom is geen reden, als je van de trap valt ben je gauw beneden.

dat wel, maar vraag niet hoe, je kan misschien een obstakel tegenkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:polala schreef op 20 november 2014 @ 01:58:

Vrouwen die hun achternaam veranderen als ze trouwen.



Ik vind andersom dan weer raar. Zo van: kijk mij eens lekker modern doen. Of: ik ben van niemand daarom houd ik mijn eigen achternaam.



Als je trouwt ben je niet opeens van je man ( en hij niet van jou). Met dezelfde achternamen laat je zien een familie te zijn.



Je behoud overigens altijd je meisjesnaam.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 20 november 2014 @ 22:45:

[...]





Ik vind andersom dan weer raar. Zo van: kijk mij eens lekker modern doen. Of: ik ben van niemand daarom houd ik mijn eigen achternaam.



Als je trouwt ben je niet opeens van je man ( en hij niet van jou). Met dezelfde achternamen laat je zien een familie te zijn.



Je behoud overigens altijd je meisjesnaam.



Ben ik het mee eens. Mijn schoonmoeder is al tientallen jaren getrouwd en heeft een jaar of 10/15 geleden haar meisjesnaam weer aangenomen, want "onafhankelijk".



Ik vind het aannemen van de naam van de man niets te maken hebben met onafhankelijk zijn. Ik vind inderdaad ook dat je zo laat zien dat je familie bent. En er zijn tegenwoordig heel veel varianten mogelijk. Zo zag ik laatst dat Katja en Thijs beiden Romer-Schuurman heten.
Tja, en ik vind dat dus WEL idioot, middeleeuws en vrouwonvriendelijk. Kan je wel allerlei verhaaltjes bij verzinnen maar de traditie komt gewoon van bezitsoverdracht. Volstrekt onbegrijpelijk dat je daar vrijwillig aan mee zou doen.



Dat je altijd je eigen naam houdt weet ik overigens. Dat maakt het hele aannemen des te achterlijker.



En ik erger me aan vrouwen die dat doen. Die vind ik dus inderdaad afhankelijk en ouderwets. Kan ze ook moeilijk serieus nemen als moderne vrouw.



Maar ik lig er ook weer niet snachts wakker van. Vandaar in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk nog wel, vanwege het aannemen van een naam. Ongeacht waar deze traditie vandaan komt
Alle reacties Link kopieren
quote:polala schreef op 20 november 2014 @ 23:47:

Tja, en ik vind dat dus WEL idioot, middeleeuws en vrouwonvriendelijk. Kan je wel allerlei verhaaltjes bij verzinnen maar de traditie komt gewoon van bezitsoverdracht. Volstrekt onbegrijpelijk dat je daar vrijwillig aan mee zou doen.



Dat je altijd je eigen naam houdt weet ik overigens. Dat maakt het hele aannemen des te achterlijker.



En ik erger me aan vrouwen die dat doen. Die vind ik dus inderdaad afhankelijk en ouderwets. Kan ze ook moeilijk serieus nemen als moderne vrouw.



Maar ik lig er ook weer niet snachts wakker van. Vandaar in dit topic.



Meen je dat nou?

Het wordt al eeuwen (?) zo gedaan en is dus voor de overgrote meerderheid van de vrouwen gewoon simpelweg een traditie die hoort bij het huwelijk.

Dat er nu vrouwen zijn die dat niet meer willen, omdat ze zich zo nodig vrij en onafhankelijk willen voelen is prima, maar om dan te roepen dat iedereen die hier niet in meegaat ouderwets is vind ik wel een hele kromme gedachte.

Maar goed, jij mag je er aan ergeren als je dat graag wil hoor. Als moderne, onafhankelijke vrouw tussen al die ouderwetse, onderdanige huisvrouwen
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk topic is dit toch. Ik weet nog een grote onbenullige ergernis: mensen die letterlijk gebruiken maar dan figuurlijk bedoelen. Zeggen bijvoorbeeld: ik ging echt letterlijk door het dak! Of: ik zakte letterlijk door mijn stoel! En dat dan terwijl in beide verhalen huis en huisraad gewoon heel zijn gebleven, en ze dus juist niet letterlijk bedoelen!!!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die stil staan op horizontale roltrappen (zoals op het vliegveld). Die dingen zijn bedoeld om sneller van A naar B te komen, niet om lui vervoerd te worden terwijl je eigenlijk stil staat



En dan ook nog geïrriteerd zijn als ik wel wel graag langs wil...
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 21 november 2014 @ 08:06:

Mensen die stil staan op horizontale roltrappen (zoals op het vliegveld). Die dingen zijn bedoeld om sneller van A naar B te komen, niet om lui vervoerd te worden terwijl je eigenlijk stil staat

Maar ik bén gewoon aartslui.

En ik ga netjes aan de kant staan, zodat iedereen er langs kan.



Mag het dan wel...?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Mensen die zeggen dat ze ergens "200%" voor gaan. Ik heb zelfs wel eens 300% gehoord.

Blijkbaar is 100% niet genoeg.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 20 november 2014 @ 22:55:

[...]





Ben ik het mee eens. Mijn schoonmoeder is al tientallen jaren getrouwd en heeft een jaar of 10/15 geleden haar meisjesnaam weer aangenomen, want "onafhankelijk".



Ik vind het aannemen van de naam van de man niets te maken hebben met onafhankelijk zijn. Ik vind inderdaad ook dat je zo laat zien dat je familie bent. En er zijn tegenwoordig heel veel varianten mogelijk. Zo zag ik laatst dat Katja en Thijs beiden Romer-Schuurman heten.



Dat kan dan snel uit de hand lopen als de kinderen dat ook vol houden.



Als die trouwen met partners die dat ook hebben zitten ze al op 4 achternamen en weer 4 generaties verder zit je al op 32 namen.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mhhh ik ken veel meer getrouwde vrouwen die hun eigen achternaam hebben, waaronder mijn moeder, voor mij is dat dan weer normaal.

Ook stukken handiger als je weer gaat scheiden.

Vind het ook bezittelijk overkomen en lijkt me bovenal er onhandig, ik zou er denk ik niet aan kunnen wennen en mijn telefoon op blijven nemen met: "Hallo, met MissMissery" ipv:"Hallo, met MissJanssen"....

T familie eenheid verhaal snap ik dan wel, maar is dat nou echt afhankelijk van de naam?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 21 november 2014 @ 11:18:

Mhhh ik ken veel meer getrouwde vrouwen die hun eigen achternaam hebben, waaronder mijn moeder, voor mij is dat dan weer normaal.

Ook stukken handiger als je weer gaat scheiden.

Vind het ook bezittelijk overkomen en lijkt me bovenal er onhandig, ik zou er denk ik niet aan kunnen wennen en mijn telefoon op blijven nemen met: "Hallo, met MissMissery" ipv:"Hallo, met MissJanssen"....

T familie eenheid verhaal snap ik dan wel, maar is dat nou echt afhankelijk van de naam?Er zijn zelfs gescheiden vrouwen die omdat ze carrière gemaakt hebben onder hun getrouwde naam deze naam behouden vanwege dat aspect hoewel ze liever anders zouden willen.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als Vlaming snap ik dat hele achternaam-overnemen gedoe inderdaad ook niet.



Hier behoudt iedereen zijn eigen naam, en ik kan me er dus ook helemaal niets bij voorstellen om van de ene dag op de andere een andere achternaam te gebruiken.
Meningen. Wat heb ik een hekel aan meningen van anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 21 november 2014 @ 11:36:

Meningen. Wat heb ik een hekel aan meningen van anderen.Hm, wat een vervelende mening.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er trots op om de vrouw van mijn man te zijn, dus ik heb zijn naam aangenomen terwijl ik een mooie achternaam schijn te hebben. En ik ben de tegenpool van onderdanig...En mij bezitten lukt je al helemaal niet. Tssk...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog dat mijn moeder na jaren ineens weer haar meisjesnaam ging gebruiken toen ze ging werken. Daar ben ik als meisje heel verdrietig om geweest, net alsof ze niet meer bij ons gezin wilde horen. Dus toen ik trouwde heb ik de naam van mn man aangenomen en nu we een dochter hebben vind ik dat extra fijn, zo heet ons gezin. Dat heeft toch niks met afhankelijk te maken? Ik vind het een hilarisch idee dat ik afhankelijk van mn man zou zijn haha



Ik erger me aan mn buurman in invalide karretje die elke dag voor mn raam stopt, zogenaamd om iets in zn mandje goed te leggen, maar eigenlijk gewoon naar binnen gluurt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven