De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lekker thuis, en zo te zien alleen. No problem!



Volgens huidige rooster moet vriend weken maar mss verandert er nog iets. Zo niet, dan maakt het niets uit want ik heb het prima naar mijn zin samen met poezemeis.

Huis gezellig maken, haard aan, lekker kokkerelen, en op eerste Kerstdag naar de Dr. Who kerstspecial op BBC I kijken (dat is inmiddels al een paar jaar traditie). Ik vermaak me meestal prima met de BBC en kijk daar het meeste aan series en zo!



Familie is de laatste jaren eerste Kerstdag bij mijn broer en schoonzus maar dat zijn inmiddels 10 luid pratende volwassenen en 4 gillende kinderen en ik trek dat dus niet meer sinds ik die klachten in mijn hoofd heb.



Ik blijf dus lekker thuis en ik verheug mij er op!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ga je een heerlijke kerst tegemoet hipster kan me voorstellen dat je die drukte niet trekt, daar zou ik ook niet tegen kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Oooh jee, ik word geroepen!! Hallo lieve wintervrienden!



Ik heb het de laatste tijd erg druk met werken, ben ook weer ziek geweest (waardoor ik zo lang mogelijk in bed bleef liggen 's ochtends en na het werken meteen weer mijn bed indook). Gelukkig dus niet ziek hoeven melden, maar ik heb weinig tijd en puf gehad om eens even lekker met jullie te kletsen En dan óók nog eens dat nieuwe forum, waardoor ik óók nog eens niet meer automatisch ingelogd was.. heb dus maar een beetje meegelezen af en toen dacht steeds 'dit weekend eens even een bericht posten' ennnn dan was het ineens weer maandag, haha.



Jammer om te lezen dat de feestdagen dit jaar niet zo feestelijk voor jullie zijn Blue. Blijven jullie lekker thuis?

Hipster, dat klinkt inderdaad heeerlijk! Je hebt toch wel een toepasselijke onesie hè? Dat hoort op die dagen!



Ik heb op eerste en tweede kerstdag verplichtingen, dus kerstavond zijn vriend en ik lekker samen na het werk. We gaan een heerlijk 'diner' maken met alleen maar dingen die we lekker vinden, dus ook dingen die niet zo goed bij elkaar passen misschien We zijn al een lijstje aan het maken met alles wat we heel graag willen eten (die normaal een beetje te duur/luxe zijn of die er gewoon niet van komen) en ik heb er helemaal zin in. Na Sinterklaas gaat meteen de boom van zolder!



Ik vind het weer echt lekker nu, heel gezellig en knus. Zeker sinds deze week begint het er goed op te lijken, dus ik ben er heel erg blij mee



Zo, ik sta ook weer automatisch ingelogd, dus als ik weer even mee kom lezen zal ik ook weer wat vaker posten! We kunnen al bijna gaan beginnen met het uitwisselen van kerst-inspiratie toch? Welke outfits, welk eten, welke boom en versieringen..



voor iedereen!!!!
Alle reacties Link kopieren
jen16



Ja, ik had ook ff zo'n periode hoor en toen moest ik ook nog aan het nieuwe forum wennen en dat duurde ook even.



Maar we zijn er weer en we zijn 'happy'
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Jen16

Wat ontzettend fijn je weer te lezen! Fijn dat je vriend en jij de hele kerstavond samen hebben en lekkere hapjes is echt een heel goed idee! En dat het niet bij elkaar past is toch juist leuk, allemaal verschillende lekkere dingetjes op tafel? Heb je al een beetje een idee wat voor gerechtjes er gegeten gaan worden? Het kerstassortiment van de Lidl schijnt ook heel relaxt te zijn, daar ga ik van de week eens een kijkje nemen.



Vanmiddag om half vier een hele flinke klap gehoord, ik vrees dat het vanaf dit weekend echt gaat losbarsten: het vuurwerk. Dat vind ik het enige nadeel van deze maanden want ben erg bang voor knallen, flitsen en vuurwerk.



Geloof het of niet maar ik begin een koukleum te worden! Zit al avonden achtereen met een lekker warme kruik op de bank, nu ook. Maar het koud hebben vind ik wel lekker knus en dan lekker warme kleren enzo. Zoveel beter dan dat vieze zweetweer! Van mij mag het nog flink kouder worden ook, kijk zo uit naar de vorst! Ik fietste gistermorgen naar een belangrijke afspraak en het was snijdend koud buiten daar heb ik echt van genoten.
Alle reacties Link kopieren
Vriend begon net over Sinterklaascadeautjes voor elkaar Zo leuk, elkaar een cadeautje geven!
Alle reacties Link kopieren
Haha, grappig dat jij dat ook had Hipster Fijn inderdaad dat we weer happy zijn.. en dát ben ik. Ik vind het weer echt top, ook al wordt het dit weekend weer iets te warm voor de tijd van het jaar en schijnt de zon relatief veel. Hij staat in ieder geval een stuk lager, is eerder weg en een stuk minder fel. Hopelijk binnenkort toch weer lekker wat grijze dagen en vorst



Gezellig zussie, zo met een kruik op de bank! En we hadden inderdaad het idee om lekkere kerst-dingetjes bij de Lidl te gaan kopen, weet zeker dat het daar gaat lukken Tot nu toe hebben we bedacht dat we graag carpaccio, garnalen kroketjes en geitenkaas-rolletjes (met spek en honing uit de oven) willen. We houden ook allebei veel van vlees, dus misschien een lekker groot stuk voor op de grill. En een fles 'nep' Baileys wil ik dan kopen.. dat lust ik graag en de versie van de Lidl schijnt erg lekker te zijn. Yum!

Als toetje dan iets taartigs, want ik ben niet zo héél gek op ijs of zo. En verder maar even kijken wat ze nog in het assortiment te smullen hebben. Iemand nog suggesties? (Hoeft dus niet te combineren met de ratjetoe hierboven )



En oooh sinterklaas-cadeaus! Inderdaad heel erg leuk Blue. Hebben jullie al ideeën? Ik wil denk ik graag een kleurboek...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je je zo gelukkig voelt Jen De hapjes klinken heerlijk! In het kerstspullen Lidl topic heb ik gelezen dat ze banoffee pie hebben en dat die erg lekker moet zijn, misschien is dat een ideetje? En de nep Baileys heet daar inderdaad Whiskey Cream volgens mij.



En leuk, een kleurboek Ik schaam me dood maar ik wil het nieuwe Shopaholic-boek. Heb een soort haat-liefde verhouding met Shopaholic. Ik vind het personage het meest irritante fictieve personage wat er bestaat (in de boeken althans, in de film vind ik haar wel leuk, Isla Fisher) en de boeken mogen ook absoluut niet in mijn boekenkast want ik schaam me ervoor want heb het gevoel dat ik eigenlijk 'intelligente' dingen zou moeten lezen (maar heb mijn boekenkast al meerdere malen gelezen en heb nu niets meer eigenlijk) en eigenlijk zijn de boeken ook gewoon erg dom, haha!



Aan de andere kant leest het gewoon erg lekker weg en aangezien ik alle boeken heb wil ik dan ook maar gewoon de hele serie lezen. Vriend wil ook een boek Hij wil zijn boekencollectie wat uitbreiden! Heb hem vorige week verrast met het tweede boek van Christiane Felscherinow
Alle reacties Link kopieren
Lieve wintervrienden, vandaag heb ik aan jullie allemaal gedacht. Vanavond in een restaurant namelijk de allerlekkerste winterthee gehad die ik ooit heb geproefd! Aanbevolen door de ober toen ik bij het dessert graag een kopje thee wilde.



Met steranijs, een kaneelstokje, sinaasappel en speculaassiroop. Zo ontzettend lekker! Er hoefde niet eens een zoetje of suiker bij, hij was zo al lekker genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Zooo.. dat klinkt lekker zeg! Had die thee nog een bepaalde naam of was het niet van een merk zeg maar? Het klinkt in ieder geval al heel gezellig.

En grappig die haat-liefde verhouding met die boekenreeks gewoon vragen natuurlijk hoor, leuk juist. Waarschijnlijk weet in ieder geval je vriend toch wel dat je het nieuwe boek ervan wil, toch? Ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat als de vorige lekker weg lazen, dat je dan ook met de volgende verder wil.



Trouwens, heb je The Babadook al gezien? Ik zal niet spoileren maar brrrrr...
Alle reacties Link kopieren
Hee sis!

Nee de thee was vers van het restaurant. Echt goddelijk en heerlijk gegeten! Vriend moest er wel om lachen, haha! Hij kent inderdaad mijn haat-liefde verhouding met Shopaholic



Heb hem nog niet gezien maar ik ben er wel benieuwd naar! Vanavond is the woman in black op televisie. Vind ik ook een superfilm maar die hebben we op dvd. Dan kunnen we beter een keer de dvd kijken in plaats van op tv met al die vervelende reclames.
Hallo allemaal,

Ik ben er ook maar weer eens. Heerlijke tijd dit he. Ik voel me zo gelukkig deze tijd en probeer ervan te genieten. Het is lekker knus thuis. Slapen doe ik weer goed met die lange nachten.

Was het maar altijd zo he. Maar als winterliefhebber moet je 10 maanden per jaar in de warmte vertoeven.

Wel mis ik enorm mijn hondje. Het verdriet blijft. In mijn hart is plek voor een nieuwe lieverd maar dat awrk can mij laat dat niet toe hoewel ik maar 20 uur werk.

Nou mensen geniet van de fijne periode. Ik ga even mijn heel opdringerige katers een snoepje geven. Wij aan de koffie met koek, zij aan een snoepje
Alle reacties Link kopieren
@lammy



It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Lammy
Alle reacties Link kopieren
Het heeft lang geduurd maar eindelijk is het er toch van gekomen. Vannacht vroor het. Het is één graadje vorst, maar wie het kleine niet eert...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag was het in mijn regio 16 graden (officiël cijfer) dus geen leugen of overdrijving dus was deze heerlijke vries temperaturen afgelopen nacht meer dan verdient ook door de dag lekker fris dat er nog veel van zulke dagen mogen komen
Alle reacties Link kopieren
Interessante weerkaarten voor volgende week sommige weermodellen voorzien voor begin volgende week temperaturen die nog amper boven het vriespunt uitkomen en andere weermodellen (in de meerderheid) voorzien temperaturen tussen 4 en 7°C en 's nachts mogelijk een graadje vorst maar de kansen op een eerste serieuze koude prik hebben er dit najaar nog niet zo goed voorgelegen als momenteel het geval is het is dus nog even afwachten wat het nu uiteindelijk gaat worden. Wordt ongetwijfeld vervolgd! Wat het ook word ik ben al blij dat er geen zacht weer op het menu staat
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond een heerlijke flanellen dekbedset besteld en die is vandaag binnen gekomen! Lekker warm, flanel en het beddengoed is ook helemaal naar mijn smaak. Helaas stonk het verschrikkelijk (dat is bijna altijd met nieuw textiel, zit toch een geur aan) dus het is eerst door de wasmachine gegaan. En geen droger hier dus duurt nog een paar dagen voordat we het erop kunnen leggen, dat is wel heel jammer! Maar het ruikt nu wel heerlijk fris dus als we het erop gaan leggen wordt het dubbel genieten!



Nu nog een keer een hoeslaken van badstof of flanel op de kop tikken, dat maakt het helemaal af
Alle reacties Link kopieren
Ik vind flanellen lakens heel mooi maar omdat ik astma heb mag ik dat niet gebruiken dat lokt een astma aanval uit dus koop ik ze niet
Wat leuk dat er hier ook gekletst wordt als er weinig te mopperen valt !



Gisterenmorgen werd ik om zes uur wakker van allerlei buren die aan het krabben waren. Zo'n gezellig geluid, vooral als je je dan lekker nog een half uurtje om kunt draaien .

En vanmorgen zat ik rond die tijd al hoog en breed op mijn fiets. Volgens de onvolprezen thermometer bij het benzinestation was het twee graden, en de weilanden waren berijpt. Was dit jaar de eerste keer dat ik niet met een natte zweetrug op mijn werk aan kwam, dat is ook wel eens fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 26 november 2014 @ 19:05:

Wat leuk dat er hier ook gekletst wordt als er weinig te mopperen valt !





Vind ik ook

Vroeg in de ochtend fietsen als het koud is vind ik ook fijn! Vooral als er nog dauw is.



kimmeke1983, wat vervelend dat je astma hebt en dat flanel een aanval uitlokt!



Vandaag het nieuwe Shopaholic-boek gekocht kon niet wachten en heb het gewoon alvast gekocht.

Had de boekwinkel vlakbij gebeld in de stad en ze hadden het liggen! Ze hebben het voor me apart gehouden en toen ben ik het op gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
De komende dagen komen we aan onze trekken: het gaat dan 's nachts een paar graden vriezen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ja, hans66 wat een heerlijk vooruitzicht



Ik was virtueel al op bezoek geweest bij FB vrienden in Canada waar de winter nu toch echt was begonnen met sneeuw op de boerderij midden in het bos. Prachtig gezicht!



Maar ik heb mij voorgenomen dat als er dit jaar sneeuw valt ik dat goed in de gaten ga houden en dan 's morgens vroeg met de tram de binnenstad in ga om de Amsterdamse grachten weer eens in een 'sneeuwjasje' te bekijken; dat is echt de moeite waard!



Voor mij zijn flanellen lakens ook veel te warm maar de badstof onderlakens komen toch echt de kast uit nu (het kruikje had ik al gebruikt )
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag nog eens sneeuw hebben op mijne verjaardag is nog niet zo heel vaak gebeurd in mijn leven ondanks ik in December verjaar ik kan het eens vriendelijk vragen aan de weergoden maar het zal waarschijnlijk niets worden
Maar december is voor het grootste deel een herfstmaand, dus dan mag je eigenlijk geen sneeuw verwachten. toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven