Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds verbaasd over de band tussen Flo en Lotte. Die 2 doen echt alles samen. Samen eten, samen drinken, samen op de kattenbak.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik kom hier ook gezellig meeschrijven als poezenmama van 2 boefjes. Ze zijn halfbroer en zus en kunnen goed met elkaar opschieten.

Snoesje is 4 jaar oud en Hertog 3, ze schelen precies een jaar met elkaar.



Snoesje woonde eerst heel ergens anders, maar haar vorige baasjes gingen emigreren en poes kon niet mee. Aangezien mijn moeder haar broertje en zusje al had, heeft ze snoesje toen ook in huis genomen. Dat boterde alleen niet zo, dus toen ik op mezelf ging kreeg ik haar mee in de hoop dat ze een beetje tot rust kon komen. Samen met Hertog, en dat gaat prima. Snoes is gek op kroelen, maar komt nooit op schoot of in bed op je liggen, altijd alleen dicht tegen je aan. Geen idee waarom. Ze heeft ook een V8-supertubo-motor die als een Malle kan spinnen.



Ben benieuwd naar alle leuke gekke kattenverhalen!
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
quote:newflow schreef op 19 november 2014 @ 19:38:

Ik ben nog steeds verbaasd over de band tussen Flo en Lotte. Die 2 doen echt alles samen. Samen eten, samen drinken, samen op de kattenbak.



Echt schattig.

Dat gaat hier helaas niet zo met z'n tweeën. Soms wassen ze elkaar, maar soms stoeien ze ook.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Welkom crazycatlady!



Gezellig als ze wel tegen je aan komt liggen.

Is Hertog wel een schootkat?
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Hertog is zeker een echte schootkat. Maar hij houdt voornamelijk van de schoot van mijn vriend. Als hij thuiskomt uit zijn werk, kan hij het eerste halfuur niks doen want dan ligt meneer bovenop m om te kroelen



Als vriend s ochtends naar zijn werk gaat komt ie wel altijd even bij mij kroelen. Vooral als ik eigenlijk allang op moet staan, alsof ie dat aanvoelt
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt altijd begonnen aan een lief wasbeurtje, maar draait altijd uit op een bitchfight
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Als Juffrouw de kans krijgt, zit ze de hele dag op mijn schoot! Vervelend genoeg voor haar moet ik ook wel eens naar de wc, of eten koken oid



Verder vindt ze het heerlijk om veel aandacht te krijgen. Ze is graag bij me. Sterker nog, als ze vindt dat ik te lang slaap, gaat ze mauwend voor mijn deur zitten. Helaas voor haar vind ik het om 5 uur 's ochtends nog steeds nacht en tijd om te slapen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas geen schootkat :(. Toen ze nog een kitten was lag ze standaard 's avonds op m'n borst te slapen als ik op de bank zat/lag. Toen ze wat ouder werd en te zwaar voor m'n borst heeft ze eigenlijk nooit op m'n schoot gelegen. Ze houdt ook niet zo van knuffelen, ik krijg een kopje of een aai tegen m'n benen of handen wanneer zij daar zin in heeft.



Ze ligt wel altijd vlakbij trouwens, als ik op de bank zit ligt ze op de leuning. Als ik in bed lig, ligt ze op m'n bureau of aan m'n voeteneinde. Ze volgt ook overal waar ik ga binnen m'n huis. Zo wacht ze altijd bij de deur tot ik klaar ben met douchen, haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 17 november 2014 @ 21:59:

Nog even over reismandjes: Sammi houdt er NIET van.



[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... cdff4219da[/img]



Hij moest naar een pension tijdens onze vakantie. Vanmiddag hebben we hem weer opgehaald en hij is intens blij weer thuis te zijn. Wijkt geen meter van mijn zijde, echt zo schattig.



Welkom 5x5!ach wat een smoeltje
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
ik had twee zusjes, eentje helaas overleden. Dat zusje hing altijd in/op/over mij, altijd en overal. Op schoot als ik op de bank zat, op mn hoofd of schouder als ik achter de pc zat. Liefst op mn gezicht of hals als ik in bed lag. Was wel heel lief hoor maar soms was ik het ook zat, dat geklit. Overgebleven zus ligt tegen mij aan, nooit óp mij.

En als zij aandacht wil dan krijg ik een kopstootje... Buik aaien is favoriet en als ik dan met mijn hand even afdwaal naar haar kinnetje dan zet zij haar nageltjes heel zachtjes in mijn hand en leid die terug naar haar buik... boefje
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
leidt...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Crazycatlady schreef op 19 november 2014 @ 22:20:

Hier wordt altijd begonnen aan een lief wasbeurtje, maar draait altijd uit op een bitchfight Ja, hier ook. Dan vliegen de plukken haar door de kamer. Even weer laten zien wie de kater in huis is.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
En als zij aandacht wil dan krijg ik een kopstootje... Buik aaien is favoriet en als ik dan met mijn hand even afdwaal naar haar kinnetje dan zet zij haar nageltjes heel zachtjes in mijn hand en leid die terug naar haar buik... boefje[/quote]



Ahhhh, lief!
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Huisprins is lang alleen geweest vandaag, was zo idioot blij toen ik hem weer zag. Hij klom net op me en toen gaven we elkaar kusjes. Nu ligt hij tevreden op mijn schoot in mijn armen.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hé, hierdoor weet je ook weer waarom het zo fijn is om thuis te komen.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker altijd fijn zo'n lieverd die op je wacht en blij is dat je er weer bent. Hij ligt nu lekker zen tussen ons in op de bank te slapen en te chillen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje over mijn poes van 7 maanden. Eind oktober is ze gesteriliseerd en de DA adviseerde mij om haar daarna minder voer te geven, aangezien ze veel zou kunnen aankomen.

Nu heb ik een beetje op het eten gelet, maar ik vond dat ze van te voren al niet veel at. Dus vandaar dat ik haar gewoon hetzelfde eten ben blijven geven.

Voordat ze geholpen werd was ze al niet aan de dikke kant, maar sinds ze geholpen is, is ze slechts 300 gram bijgekomen. Ze weegt nu 2,6 kg.

Haar broertje (in augustus gecastreerd) weegt nu 4,2 kg. Ik vind dit verschil erg groot.. kan dit met het geslacht te maken hebben of zou er iets met de poes aan de hand kunnen zijn?
Net als met mensen abarth. je hebt dikke en dunne.

Als poes verder fit en blij is zou ik me geen zorgen maken als ik jou was.
Geen kat maar het breekt mijn hart:







Een hond gevonden op Kos.

Ik maak regelmatig via paypall geld over om de stichting ARK daar te helpen.

Nu gelijk weer gedaan.



En ja dit is een oproepje.



https://www.facebook.com/AnimalRescueKos?fref=photo
Alle reacties Link kopieren
Nee ja opzich gaat het wel, maar ze is de laatste paar dagen wel echt veel meer aan het miauwen, ook af en toe een hele zielige miauw.

Ik weet gewoon niet zo goed wat ik daar mee aanmoet, heb totaal geen ervaring met katten.
Juffrouw zat vandaag op de tafel toen ik thuiskwam, en ze mag niet op de tafel. Dus als ze van de tafel is gejaagd, krijgt ze even geen aandacht.



Citrus werkt namelijk niet, alufolie niet, en ik zoek nog steeds een niet-lekkende plantenspuit. De geen-aandacht methode werkt op zich ook goed, want ze is dol op aandacht en op schoot zitten.
Ik heb laatst vetbolletjes opgehangen voor de vogeltjes, pal voor het raam. Vogeltjes buiten te eten, Juffrouw binnen heeft wat te zien buiten. Win-Win-situatie .



Ze is er overigens ook laatst achtergekomen dat de strijkplank best wel herrie maakt. Ze besloot hem 's nachts eens uit de gangkast te trekken... Enige keer dat ik 's nachts ben wezen kijken of alles wel goed was.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 20 november 2014 @ 14:22:

Als Juffrouw de kans krijgt, zit ze de hele dag op mijn schoot! Vervelend genoeg voor haar moet ik ook wel eens naar de wc, of eten koken oid



Verder vindt ze het heerlijk om veel aandacht te krijgen. Ze is graag bij me. Sterker nog, als ze vindt dat ik te lang slaap, gaat ze mauwend voor mijn deur zitten. Helaas voor haar vind ik het om 5 uur 's ochtends nog steeds nacht en tijd om te slapen...



Mijn kater wil ook vaak midden in de nacht aandacht. Ik sluit ze dan maar op in de woonkamer met bak en uiteraard staat daar dan ook water en voer.

Maar wat de dondersteen de laatste tijd doet is dat hij precies onder de rand van de deur luid gaat mauwen, blijven we nog steeds wakker. Nu sluit ik de kier af met een fleecedeken (geluidsdemper).
Alle reacties Link kopieren
[quote]blueeyes*3 schreef op 26 november 2014 @ 13:32:

Ik heb laatst vetbolletjes opgehangen voor de vogeltjes, pal voor het raam. Vogeltjes buiten te eten, Juffrouw binnen heeft wat te zien buiten. Win-Win-situatie .



Ik woon sinds 2 jaar weer op een flat. Maakt madam weinig uit want was geen buitenpoes. Hangt nu een korfje met doppinda´s op het balkon en daar komen Vlaamse gaaien, eksters, kauwtjes en halsbandparkieten van snoepen. Zo leuk (voor mij ook )

Vaste routine in de morgen, madam wil een blikje en uitgegeten gaat zij op het matje in de keuken naar de vogeltjes kijken, poezentv...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Laatst begroette het bezoek Juffrouw met een diepe buiging en de woorden: "hallo! uw onderdaan heeft mij uitgenodigd!"



Vandaag is ze wel een beetje stout geweest... Ze weet heel goed dat ze niet op de stoelen of de tafel mag, en toch doet ze het... En dan is ze er ook nog eens niet af te jagen...



Overigens is ze wel gewoon beneden 's nachts, opsluiten maakt het gemauw alleen maar erger. Meestal laat ze me rustig slapen, maar soms vindt ze dat ze recht heeft op aandacht. Of dat ik te lang slaap...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven