Mode & Beauty alle pijlers

Waarom draag jij nep of echt bont?

15-11-2014 10:33 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben heel benieuwd waarom jullie echt of nep bont dragen. Ik vind het zelf vooral zo heerlijk zacht. Het gevoel van zacht bont strelen maakt dat ik in de zevende hemel ben.



Ik zie uit naar jullie reacties.
Geef om iedereen
Alle reacties Link kopieren
Vrûgah een jas met subtiel bontkraagje gekocht. Ik was al zo verbaasd dat het zo mooi bleef. Nepbont veranderd na een paar hoosbuien in een vieze vlassige kattenstaart.

Bleek dat ik een afgeslacht beest in mijn nek had hangen. Heb de kraag gelijk eraf getrokken na die wetenschap.

En ja, het leed was al geschied natuurlijk. Maar wat een gruwelijk idee. Tegenwoordig ben ik waakzaam.



Daarbij vind ik (nep)bont gewoon niet mooi. Als bank- of vloerkleedje wellicht. Niet om te dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 18 november 2014 @ 15:34:

Je bent zeker nog nooit gebeten door zo`n kut-zeehond? Want dan denk je er wel anders over.





Bijten en krabben. Krengen zijn het.

Maar ja, hoe leg je ze uit dat die slang in je strot voor hun eigen bestwil is om de vispap naar binnen te krijgen.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 18 november 2014 @ 19:33:

Draag alleen nepbont. Als je die kraagjes wat tegenwoordig in zijn zo kunt noemen...



Heb 1 x een nertsensjaal achtig iets gekregen. Weggegooid. Arme diertjes. Nee, alleen als er een levend wezentje nog in zit vind ik bont leuk!



Niet weggooien !!!

Doneer ze aan een dierenasiel, jonge dieren vinden het heel fijn om tegen een vacht aan te kunnen kruipen.



http://coatsforcubs.com
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Geraldine schreef op 15 november 2014 @ 16:47:

[...]





Geen gaatje in het bont.Ik ken deze uitdrukking niet.(Ben niet van Nederlandse komaf).



Het is geen uitdrukking, maar letterlijk zo bedoelt. Als je een dier doodschiet, komt er toch een gaatje in? Precies. Dan raakt het bont beschadigd en is het minder waard. Je moet het dier dus op zo'n manier doodmaken dat het bont in tact blijft.



Aan mijn jas zit trouwens een randje met nepbont. En ik vind mezelf geen ordinaire tokkie ofzo. Volgens mij kan het er ook alleen af als ik de hele capuchon eraf haal, en dat wil ik niet. Echt bont draag ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 19 november 2014 @ 20:24:

[...]





Niet weggooien !!!

Doneer ze aan een dierenasiel, jonge dieren vinden het heel fijn om tegen een vacht aan te kunnen kruipen.



http://coatsforcubs.comWeet je of er ook zo'n soort gelijk iets in Nederland is? Ik probeer dit al een tijd te zoeken maar kan het niet vinden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven