's nachts vogelgeluiden

20-11-2014 15:31 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

Ik heb niet heel veel verstand van vogels, maar elke vroege ochtend, tegen 03.45 uur, beginnen in de boom naast mij de vogels te fluiten. Ik vraag mij af of ze in de war zijn of dat dit erbij hoort bij vogels, omdat het half november is en de zomer toch echt afgelopen is. Wie kan mij meer vertellen?
Het is de buurman denk ik :P
Nachtegaal of roodborstje
Waarschijnlijk een roodborstje.



Overdag worden ze niet gehoord door de vrouwtjes door het lawaai.



Heb ik me laten vertellen, nadat ik 's nachts ook een vogeltje hoorde zingen. Of het klopt weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn onze wintergasten. Deze vogels zitten 's zomers in het oosten of noorden. Zijn nu hiervom te overwinteren en zingen om hun territorium aan te geven.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier zit idd de hele winter het roodborstje 's nachts te fluiten. Ik vind het schattig
Ik ben mijn eigen bananenschil
O, ik dacht aan een zingende uil in de tuin. Maar een roodborstje is ook best leuk.
Nee een zingende uil is het niet.



Die maken, behalve de oehoe en de bosuil, allemaal krassende geluiden. Niet mooi dus.



Roodborstje is het meest waarschijnlijk inderdaad. Dat is een erg prettig geluidje, onmiskenbaar winters geluid.



Luister maar eens op youtube, daar kun je alle vogelgeluiden vinden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben idd regelmatig een bosuil in de boom tegenover onze slaapkamer zitten. Als die bezig is, klinkt dat alsof er iemand wordt omgelegd, wat een ijselijke kreten! Niks schattigs aan
Ik ben mijn eigen bananenschil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven