Hoe poets jij je badkamer?

20-11-2014 12:26 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik als volgt

We hebben een kleine badkamer van 2,5/2,5 mtr, met bad+badwand, wastafel, toilet, kast,radiator.

Ik begin met alle losse spul(handdoeken,weegschaal,flessen,tandenborstels) de gang te zetten zodat de ruimte leeg is, dan laat ik het bad vollopen met heet water en allesreiniger.

De wc doe ik eerst met borstel&chloor, daarna afsoppen met Allesreiniger sopje,bad/wastafel/tegels afsoppen met sopje allesreiniger, alles nadrogen met droge dweil, als laatste de vloer dweilen met heet water&allesreiniger.

Dit doe ik 1x per week, toilet elke dag even chloor erin en met borstel vegen.

Toch heb ik het idee dat het niet schoon genoeg is, en zie ik altijd nog stof/haren liggen in de hoekjes, hoe en hoe vaak poets jijde badkamer?
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 20 november 2014 @ 13:12:

Met m'n vaatdoek.
Alle reacties Link kopieren
Met de Franse slag.

Want het leven is veel te leuk om teveel tijd te stoppen in schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Als je al denkt dat jouw badkamer na al dat gesop niet schoon is, ga ik maar niet vertellen wat ik wel (of liever gezegd niet) doe in de badkamer
Alle reacties Link kopieren
1x in de week zet ik de WC in de chloor, bril etc. inspuiten met allesreiniger.

Wastafel ook met allesreiniger, bad spoel ik het stof etc. gewoon even uit en droog ik daarna af.

Kastjes/plankjes met een natte doek (evt. met allesreiniger) afnemen.

De douche doe ik meestal wanneer ik erin sta. 1x in de zoveel tijd spuit ik hem eerst in met antikalk oid.

Dagelijks na het douchen trekken we de douchedeur droog en drogen de kraan ivm kalkaanslag.

En ook bijna dagelijks even een wegwerp schoonmaakdoekje door de wastafel voor losse haren, tandpastavlekken etc.



Oh en stofzuigen/dweilen doe ik wanneer ik dat op de rest van de bovenverdieping ook doe, gemiddeld 1x per 2 weken.
Ik begin met het opvouwen van de berg gedragen kleren die over de vloer verspreid ligt. Ik begin met 1 T-shirt en dan puf ik effe. Daarna doe ik het volgende T-shirt en dan puf ik weer effe. Als ik dat lang en stug genoeg volhoud, komt op een gegeven moment de vloer in zicht. Dan is het tijd voor koffie. Na de koffie moet ik kiezen uit douche, wastafel, wc, bad, vloer of nog meer kleren opvouwen. Bij het kiezen maak ik gebruik van een dobbelsteen. Voor al het schoonmaakwerk gebruik ik ecologisch verantwoorde allesreiniger, schuurmiddel of WC-reiniger, waar je gegarandeerd geen enkele bacterie mee om zeep helpt. Soms poets ik de kraan of de spiegel met spiritus, want dat vind ik leuk. Tussendoor zet ik een verdwaalde bh in een sopje te weken en die vergeet ik vervolgens.



Om een of andere reden komt die badkamer bij mij nooit echt af.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een grondige hekel aan de badkamer poetsen. Ik doe dan ook nooit alles tegelijk in een keer, want dat is qua motivatie niet op te brengen.



Ik douche in bad met een douchegordijn ervoor. De wandtegels die nat worden als ik douche schrob ik een keer in de zoveel weken met een afwasborstel en antikalk spul en wrijf ik daarna droog. Hetzelfde voor het bad. Het gordijn gaat 1 keer per maand in de wasmachine.



De tegels die niet nat worden poets ik nooit.



De wc doe ik om de paar dagen met een weggooi doekje.



Op mijn vloer zie je niets en dat is ideaal. Maar daarom maak ik hem ook veel te weinig schoon. Af en toe met een swiffer de haren weg en heeeel af en toe ook echt dweilen waarbij ik alles van de vloer afhaal. De hoekjes zijn tegen die tijd altijd echt vies, dus het is dan erg dankbaar werk.
Hiltje mag bij mij de badkamer schoonmaken.



De rest moet eraf blijven met z'n manische hygiëne.
Alle reacties Link kopieren
Nou Korenwolf, je weet nog niet hoe ik het doe hoor... Dat verschilt niet zo heel veel van Hiltje Tegels poetsen? Wasda??
Alle reacties Link kopieren
Is vriend zijn afdeling, hij doet dat terwijl hij doucht en maakt er een soort van waterballet van. Of het goed gebeurt, geen idee, ik heb daar niet echt oog voor.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, het is me wel duidelijk waar mijn probleem zit

Eerst stofzuigen, en daarna pas soppen, nu verspreid ik de rommel met mijn natte sop doek.
quote:Mundy schreef op 20 november 2014 @ 14:36:

Nou Korenwolf, je weet nog niet hoe ik het doe hoor... Dat verschilt niet zo heel veel van Hiltje Tegels poetsen? Wasda??Dan mag jij om en om met Hiltje. Jij de ene maand, Hiltje de andere.
Alle reacties Link kopieren
Nee, laat Mundy het maar altijd doen.....zoals ik al zei: ik haaat het.



Poetsen is sowieso niet mijn hobby maar de badkamer is het ergst.



Het scheelt dat ik alleen woon.....en dat dus niemand het ziet. Meestal is (verwacht) logeerbezoek een goede reden om het weer eens aan te pakken.
quote:hiltje schreef op 20 november 2014 @ 15:55:

Nee, laat Mundy het maar altijd doen.....
quote:eekhoorn12 schreef op 20 november 2014 @ 13:03:

[...]



Baas boven baas..(of loser onder loser):

Als het echt te vies is, en ik even de tijd kan vinden, poets ik dat ding dat echt te vies is. Dus toilet (elke 2 weken of zo?), bad (kan zo een maand tussen zitten) of wastafel (denk 1x per week).

Dweilen, heel sporadisch, elke paar maanden misschien?

Wandtegels zijn voor het laatst schoongemaakt door de kraamhulp. Mijn dochter is inmiddels bijna 2.Ah gelukkig een soortgenoot!
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 20 november 2014 @ 14:20:

Ik begin met het opvouwen van de berg gedragen kleren die over de vloer verspreid ligt. Ik begin met 1 T-shirt en dan puf ik effe. Daarna doe ik het volgende T-shirt en dan puf ik weer effe. Als ik dat lang en stug genoeg volhoud, komt op een gegeven moment de vloer in zicht. Dan is het tijd voor koffie. Na de koffie moet ik kiezen uit douche, wastafel, wc, bad, vloer of nog meer kleren opvouwen. Bij het kiezen maak ik gebruik van een dobbelsteen. Voor al het schoonmaakwerk gebruik ik ecologisch verantwoorde allesreiniger, schuurmiddel of WC-reiniger, waar je gegarandeerd geen enkele bacterie mee om zeep helpt. Soms poets ik de kraan of de spiegel met spiritus, want dat vind ik leuk. Tussendoor zet ik een verdwaalde bh in een sopje te weken en die vergeet ik vervolgens.



Om een of andere reden komt die badkamer bij mij nooit echt af.







Zó herkenbaar.... M'n poetsmotivatie is vaak al lastig te vinden en àls ik 'm dan vind, is 'ie op als de badkamer eindelijk in een staat is waarin 'ie schoongemaakt zou kunnen worden....
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik heb vanochtend nog de badkamer gedaan. Heet water met een scheutje azijn en Dreft en dan schrobben.



Vloer uiteraard eerst stofzuigen en dan dweilen. Stofzuigen doe ik sowieso elke dag. Tussendoor haal ik gewoon een doekje door de badkamer en zo. En ik leg wel eens een briefje voor man neer met daarop 'boodschappen doen' en 'badkamer schoonmaken'.



Muurtegels zou ik vaker moeten doen. Nu doe ik dat eens in het eh, eh... geen idee. Maar vanochtend heb ik het wel gedaan!
quote:mow1986 schreef op 20 november 2014 @ 13:41:

Dat doet mijn man al sinds we samenwonen... ik zie hem altijd druk in de weer met spuitbussen nasty dasty van de wibra. Verder geen ideeFijne man heb jij zie mijn vriend dat echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Stoffen, stofzuigen en dan alles poetsen met schoonmaakazijn en een microvezeldoek.
Alle reacties Link kopieren
te weinig haha, maar inderdaad stofzuig ik de badkamer en het toilet als ik de rest ook stofzuig. Ik spoel de tegels af na het douchen en hang het gordijn goed uit.

Eens in de maand ofzo gaat het meubeltje van zijn plek en dan maak ik met de douchekop de grond ook helemaal nat, welke ik erna droogtrek naar het putje.

De tegeltjes die niet nat worden gedaan toen ik er kwam wonen vorig jaar daarna niet meer.

De wastafel spoel ik vaak even snel af met water als ik mijn tanden sta te poetsen ofzo, verder af en toe scheut bleek erin, idem met toilet.

Voor het toilet ook van die bruistabletten en zo'n goedje voor onder de rand, eens per maand ofzo, rest neem ik af met zo'n vochtig doekje.

Dweilen doe ik de wc als ik de rest van het huis dweil, zo eens per maand of 2.

Matjes gaan eens per maand in de was.



Tegeltjes in de douche moeten binnenkort weer eens met zo'n badkamerspray gedaan worden, zit wat zeepaanslag in de voegen.



Ben ook alleen dus niemand die er last van heeft verder.
Don't know, don't care
Bij die randjes van de wastafel kraan te komen kun je beste een oude tandenborstel gebruiken, kreeg het vroeger nooit echt goed schoon. Zag dat ergens op tv, het werkt echt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven