Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Geniaal topic!

Mijn kleine bijdrage, weet niet of dit per se gierig is maar vreemd was het wel iig.



We gingen met een hele groep op vakantie met de auto, beetje passen en meten zodat we niet onnodig met veel

auto´s zouden rijden.

Uiteindelijk past 1 tas niet in de auto van stel X en zij vragen of die in auto van Y er bij mag want zij hadden ruimte genoeg op de achterbank.

Antwoord: nee want dan is de auto zwaarder en dat kost meer brandstof...(serieus?!?)

Ok, dan niet, uiteindelijk de tas er bij een ander in gepropt, zij hadden toen echt geen ruimte beenruimte meer maar he, dat heb je voor elkaar over.

Komen we aan op bestemming, auto´s uitladen en tot onze verbazing lag er in de kofferbak van stel Y een loodzware gereedschapskist



Zelfde stel, zelfde vakantie: met zn allen uiteten, gezellig en lekker gegeten ook, bediening was vriendelijk.

Komt de rekening, besluiten om deze gewoon te delen door het aantal personen en af te ronden naar boven voor de fooi.

Al met al werd dit een leuke fooi maar iedereen (dachten we) was het er mee eens dat dit moest kunnen.

Pakt vriendin van stel Y een tientje terug, want ze vond de fooi toch wel wat teveel.

En dat tientje ging gewoon haar portemonnee in...



Dit jaar gaat dat stel weer mee op de vakantie...ben benieuwd
Jaren geleden trouwde een vriendin in het westen van het land (wij woonden in de buurt van Groningen). Omdat we er 's ochtends al om half 9 moesten zijn hadden we een midweek huisje daar in de buurt gedaan, dat was wel zo prettig. Het was snijdend koud (december).



Op de grote dag moesten we om half 9 aanwezig zijn, waarvoor we om 7 uur uit het huisje vetrokken. Vervolgens gingen we naar het stadhuis, dat heeft denk ik een uurtje geduurd. Tegen half 12 volgde er een kerkdienst, in een ijskoude kerk. Die duurde minstens 2 uur en ondertussen moesten er steeds mensen de parkeermeters gaan bijvullen, want je kon maximaal een half uur staan. Rond 2 uur kwam iedereen koud en hongerig in het partycentrum aan, waar we konden blijven terwijl bruid en bruidegom gingen lunchen met de ouders en foto's lieten maken.



We kregen alleen wat te drinken. Er was geen lunch geregeld, niets! Iedereen bestelde maar thee of koffie, want dat had je tenminste iets warms en je kreeg er een klein koekje bij. Tegen drie uur kwam het gelukkige echtpaar binnen en konden we ons rond half 4 verheugen op een stuk bruidstaart. Nou, dat bleek een blokje te zijn van ongeveer 3 bij 3 cm. Onbegrijpelijk, want er was genoeg taart en toch kreeg iedereen maar zo'n klein stukje. Op dat moment hadden wij dus tussen 6.30 en 15.30 alleen wat koffiekoekjes gehad.



Tijdens de receptie kwamen er wat nootjes op tafel maar verder niets. Zo rond 7 uur zou er een buffet geserveerd worden maar dat hebben wij verder niet afgewacht. Het was mistig, het vroor en wij moesten nog bijna 3 uur rijden, terug naar Groningen.



Ik denk dat het onnodig is te zeggen dat de eerstvolgende benzinepomp met shop een goede klant aan ons heeft gehad!
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 20 november 2014 @ 12:48:

Geniaal topic!

Mijn kleine bijdrage, weet niet of dit per se gierig is maar vreemd was het wel iig.



We gingen met een hele groep op vakantie met de auto, beetje passen en meten zodat we niet onnodig met veel

auto´s zouden rijden.

Uiteindelijk past 1 tas niet in de auto van stel X en zij vragen of die in auto van Y er bij mag want zij hadden ruimte genoeg op de achterbank.

Antwoord: nee want dan is de auto zwaarder en dat kost meer brandstof...(serieus?!?)

Ok, dan niet, uiteindelijk de tas er bij een ander in gepropt, zij hadden toen echt geen ruimte beenruimte meer maar he, dat heb je voor elkaar over.

Komen we aan op bestemming, auto´s uitladen en tot onze verbazing lag er in de kofferbak van stel Y een loodzware gereedschapskist



Zelfde stel, zelfde vakantie: met zn allen uiteten, gezellig en lekker gegeten ook, bediening was vriendelijk.

Komt de rekening, besluiten om deze gewoon te delen door het aantal personen en af te ronden naar boven voor de fooi.

Al met al werd dit een leuke fooi maar iedereen (dachten we) was het er mee eens dat dit moest kunnen.

Pakt vriendin van stel Y een tientje terug, want ze vond de fooi toch wel wat teveel.

En dat tientje ging gewoon haar portemonnee in...



Dit jaar gaat dat stel weer mee op de vakantie...ben benieuwdEn dat snap ik dan eigenlijk niet. En dan vooral vanwege die tas.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Ikbenanoniem, waren jullie echt expliciet voor de hele dag uitgenodigd, of was het een kaart van 'zo laat is de plechtigheid, en we nodigen je uit om vanaf half vier...'





Lilith, wat schandalig, en je eigen vader!

Stellar, dit jaar afspraken maken vooraf?
quote:harry13 schreef op 20 november 2014 @ 12:52:

[...]





En dat snap ik dan eigenlijk niet. En dan vooral vanwege die tas.´we´ hebben unaniem besloten dat ze gewoon een beetje raar zijn maar verders wel gezellig.
@Ikbenanoniem, in zo'n geval had ik dus gewoon doodleuk aan alle andere gasten voorgesteld om gezamenlijk pizza te bestellen.
quote:marana schreef op 20 november 2014 @ 12:58:

Ikbenanoniem, waren jullie echt expliciet voor de hele dag uitgenodigd, of was het een kaart van 'zo laat is de plechtigheid, en we nodigen je uit om vanaf half vier...?We waren daggasten. Ik was zelfs getuige bij de burgerlijke plechtigheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 november 2014 @ 12:33:

Er komen hier toch echt vreselijke verhalen voorbij.





Ja echt ! Ik denk elke keer dat we de ergste wel gehad hebben maar dan komt er weer een.

Betalen als je door je vader gevraagd wordt voor BBQ,echt idioot.
quote:matroesjka_ schreef op 20 november 2014 @ 13:05:

@Ikbenanoniem, in zo'n geval had ik dus gewoon doodleuk aan alle andere gasten voorgesteld om gezamenlijk pizza te bestellen.

Vandaag de dag had ik dat zeker gedaan maar destijds was ik minder assertief.



Er heerste wel een sfeer van bijzondere saamhorigheid bij de gasten. We hadden al vele ontberingen samen doorstaan (kou, honger en de saaiste kerkdienst ever).
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 november 2014 @ 13:05:

[...]



We waren daggasten. Ik was zelfs getuige bij de burgerlijke plechtigheid.Niet normaal dit.
Wacht. Jij was getuige en mocht nieteens mee lunchen????
[quote]matroesjka_ schreef op 20 november 2014 @ 13:26:

Wacht. Jij was getuige en mocht nieteens mee lunchen????[/quote]

Nee. Alleen de ouders en een broer hebben met het bruidspaar gelunched.



Ach, karma is a bitch, want later liep het helemaal fout (als in: geen eten voor de moeder van de bruid vanwege allergie en een muzikant die niet kwam opdagen).



Bij ons is het nog steeds een pracht anecdote. Het bruidspaar is alweer jaren uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Zie je ze nog wel? Ik vraag me af of je er ooit wat van gezegd hebt. Als je getuige bent neem ik aan dat je goede vrienden bent en praat je dan van te voren die dag niet door met wat er allemaal gaat gebeuren?
Nee, ik zie ze nooit meer.



Van haar kant was de vriendschap sterker dan van mijn kant. Een jaar of 4 na de bruiloft heb ik de stekker eruit getrokken en sindsdien heb ik haar nooit meer gezien.
Dolfje, ze woonde ver weg en zij hechtte altijd meer aan de vriendschap dan ik. Veel is er niet over de trouwerij gesproken. Ik kende de globale dagindeling en had er gewoon op gerekend dat er toch wel een broodje zou zijn na de kerkdienst. Zeker omdat het ochtenprogramma lang was en iedereen er vroeg moest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook op lunch etc gerekend hebben hoor. Niet alleen voor jou als getuige maar voor iedereen die daggast was.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 20 november 2014 @ 13:05:

@Ikbenanoniem, in zo'n geval had ik dus gewoon doodleuk aan alle andere gasten voorgesteld om gezamenlijk pizza te bestellen.En dan de rekening indienen bij het bruidspaar, mag ik toch hopen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Of uit de envelop voor het bruidspaar gehaald.
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 november 2014 @ 13:05:

[...]



We waren daggasten. Ik was zelfs getuige bij de burgerlijke plechtigheid.Ongelooflijk triest dat ze jullie dan zo aan je lot overlaten.
quote:matroesjka_ schreef op 20 november 2014 @ 12:21:

betalen om bij je eigen vader te bbq'en? Wtf...



Ja serieus klopt toch aan geen kanten? Maar denk dat die vrouw hem zat op te stoken, zij mocht mij niet. En vanaf dat zij bij mijn vader woonde was ik wel beetje afgeschreven. Rare dingen allemaal.



Maar On topic

Nog zoiets gierigs of nja vond het gewoon absurd eigenlijk:



Toen ik 15/16 was hadden ze bedacht dat ik kostgeld moest betalen. Oké, kan ik me best in vinden hoor ware het niet dat ik die 250 euro per maand amper kon opbrengen en, nu wordt ie helemaal mooi, ze lieten alleen genoeg geld achter om kattenvoer te halen. Ik moest elke dag bij mijn opa eten en brood klaarmaken en zo.

Enige wat ik thuis deed was slapen en douchen. Kreeg niet eens kost!

Heb ze dan ook maar duidelijk gemaakt dat ze mooi konden fluiten naar dat geld. Opa stond gelukkig achter me want begon me al af te vragen of ik nou zo onredelijk was.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat vind ik gewoon een schrijnend verhaal. Je hoort van je ouders gewoon kost en inwoning te krijgen op die leeftijd. Als je nou nog thuis woont en al werkt, dan wordt het een ander verhaal, maar dit komt helemaal niet in de buurt.

Schandalig gewoon! Gelukkig had je je opa die je steunde.
Alle reacties Link kopieren
quote:*-_lilith_-* schreef op 20 november 2014 @ 12:07:

Aantal jaren geleden (ik was 17 geloof ik) werd ik door mijn vader en zijn vrouw uitgenodigd voor een bbq, was voor zijn verjaardag. Nu hou ik daar niet zo van dus ik had alleen een paar sateetjes en een hamburger en wat groente en stokbrood gegeten. Om te drinken was er water of bier. Nou dan maar water.

Mijn vader en vrouw aten allerlei soorten steaks en vis toestanden nja best prijzig spul iig. En ze dronken bijna 2 kratten bier leeg die avond...met z'n tweetjes ja nou, zelf weten ofc niet mijn probleem.

Op een gegeven moment vond ik het wel leuk geweest en wou naar huis gaan. Of ik wel eerst even wou betalen a.u.b?

Huhh, pa wtf?? Dat hadden we niet afgesproken toch? Die 2 hadden dus bedacht dat ik wel even fijn de helft van de supermarkt rekening ging betalen.

Kijk, zeg me dat dan van te voren dat ik moet meebetalen dan is dat geen probleem hoor. Hoewel ik in dit geval dan niet gegaan zou zijn omdat ik blut was. Maar zoiets ga je toch niet achteraf pas mededelen?

En ook serieus de helft hè, ik keek op die kassabon en daar stonden ook gewoon andere boodschappen op zoals tabak en wc papier en dat soort dingen ohja en die 2 kratten bier niet te vergeten...echt dacht dat ik ging ontploffen Dat hele geintje zou me zo'n 50/60 euro gaan kosten die ik dus niet had maar pa was nog wel zo vriendelijk om voor te stellen dat ik het ook wel in gedeeltes mocht terug betalen.

Ik heb hem en zijn vrouw gevraagd of ze hun verstand misschien verzopen hadden en of het niet eens tijd werd om zich na te laten kijken, heb ze bedankt voor de hamburger, ben opgestaan en naar huis gegaan.



Echt, word gewoon weer kwaad nu ik dit typ. Vind ik echt niet kunnen zulke acties.Hoe is dit verder afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Lilith, dat is echt heel erg triest dat ze zo met je omgingen. Ouders zijn (financieel) verantwoordelijk op die leeftijd. Jeetje zeg, vind het best heftig om dit te lezen. Heb je nog wel contact met ze dan?



Over bruiloften: Ik was uitgenodigd voor een bruiloft van een vriendin. Enorm mooi kasteel op ca. 2 uur rijden voor de meeste gasten, inclusief alles erop en eraan (inclusief overnachting voor hen die dat wilden). Vraagt een van de gasten die ik overigens niet eens kende, aan mij "wat geef jij het bruispaar?" Ik: hoezo? Vrouw: "Nou ik twijfel of ik 10 of 15 euro moet geven want vind het wel teveel worden." Soit, kan, misschien heeft ze niet zoveel geld denk ik dan... Zag ik haar een uur later bij de bar staan zegt ze uit het niets "Ja, ik dacht ik geef toch maar 15 euro maar dan ga ik wel even een paar cocktails extra drinken, moet toch wel de kosten eruit gedronken hebben"
Alle reacties Link kopieren
Lilith, dat is nog illegaal ook. Schrijnend om te lezen inderdaad. Ik hoop dat het goed met je is gekomen. Erg liefdevol klinkt je jeugd niet.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:minnimouse schreef op 20 november 2014 @ 20:31:

[...]





Hoe is dit verder afgelopen?Had niet echt een staartje verder omdat ik op dat moment al niet meer thuis woonde. Ik had daarvoor al weinig contact meer met ze en was eigenlijk op de uitnodiging ingegaan omdat ik ze nog een kans wou geven. Nou ja, die kans hadden ze dus verprutst dus heb ik het contact gewoon weer tot een minimum beperkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven